IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki anglik?
Autor Wiadomość
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Sro 16 Cze, 2021   

Dałeś przedział rocznikowy od 1945roku. Nie myślałeś o BSA m20 czy M21 w oryginale lub mocno spatynowanym nadwoziu? Często można upolować takie egzemplarze za relatywnie niewielkie pieniądze.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Czw 17 Cze, 2021   

Bardzo fajny artykuł o silnikach AMC, z wykresami momentów obrotowych, średnich prędkości tłoków i komentarzem, rzuciłem tylko okiem bo muszę iść do pracy :/ wrzucam bo ciekawe a trudno będzie odkopać.
http://archives.jampot.dk...e_Mechanics.pdf
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 17 Cze, 2021   

Z jednej strony ciekawy, z drugiej potwierdza moje wnioski nabyte przez 15 lat grzebania i jezdzenia na tych motocyklach, ze wszystkie sa podobne do siebie. AMC z sobie wiadomych powodow nigdy nie publikowalo danych technicznych swoich motocykli i nie dawalo motocykli dziennikarzom do oceny - co w mojej skromnej opini przyczynilo sie do szybszego upadku firmy AMC ( w porownaniu z reszta ) przez brak prasowej reklamy.
Norton, ktory byl jedyna marka pozostala z tego konglomeratu stosowal ( w innych rekach ) calkowicie inna polityke szerokiej reklamy prasowej i dal rade wytrzymac nastepne 10 lat i dociagnac do 77r w ramach koncernu NVT.
Mozna powiedzic ze motocykle AMC wczesniej dorobily sie ramy z prawidlowym zawieszeniem przodu i tylu niz reszta, mialy ciekawszy i potencjalnie lepszy 2 cylindrowy silnik i skrzynie biegow w 60r, ale od tego roku praktycznie nie rozwijaly tej konstrukcji na rzecz przejetego z Nortona silnika Berta Hopwood ktory konstrukcyjnie byl krokiem w tyl w porownaniu z ich wlasnym silnikiem. Dla mnie bunch of morons rzadzila ta kompania, na co skarzyl sie sam Bert Hoppwood w swojej ksiazce.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 18 Cze, 2021   

O ile życie było prostsze gdy na horyzoncie stał tylko Iż... :chillout:
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 18 Cze, 2021   

Iż jest za nowoczesny bo ma monoblok, prawdziwe angliki muszą mieć każdą część osobno. :hmm:
 
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Pią 18 Cze, 2021   

Cytat:
AMC z sobie wiadomych powodow nigdy nie publikowalo danych technicznych swoich motocykli i nie dawalo motocykli dziennikarzom do oceny

Legendy są takie że kiedyś jakiś dziennikarz napisał średnio entuzjastyczną recenzję z jazdy ich motocyklem na co oni się śmiertelnie i dożywotnio obrazili :hihi:
Cytat:

Iż jest za nowoczesny bo ma monoblok, prawdziwe angliki muszą mieć każdą część osobno.


No te oddzielne skrzynie fajnie wygladają ale to się zaczynało mścić, znacznie trudniej walczyć z wibracjami przenoszonymi z silnika na ramę jak te dwie rzeczy są oddzielnie, nie mówiąc o kosztach, problemami w uszczelnieniem sprzęgła itp.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pią 18 Cze, 2021   

Commando do 77r mial skrzynie oddzielna, a caly zespol napedowy oddzielny od ramy motocykla i jakos dzialal, w dodatku bez duzych wibracji.
A te fochy AMC na dziennikarzy to naprawde glupota, przeciez zawsze dawalo sie dziennikarzowi motocykl, fundowalo obiad i bylo dobrze, nie? :) Niewielki wydatek za jedyna mozliwa wowczas reklame produktu. Co do slabej kondycji umyslowej szefow AMC to B.H. w swojej ksiazce opisuje jak bedac szefem Nortona przywiozl czlowieka majacego zbudowac siec dealerska w Stanach na spotkanie z dyrekcja AMC do Plumstead i pocalowali klamke. To dobrze pokazuje mentalnosc tych ludzi.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 19 Lip, 2021   

Znalazłem filmik przedstawiający 3 rodzaje wałów korbowych.
https://www.youtube.com/watch?v=2iHYu5vsCgw
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 19 Lip, 2021   

Moj australiski znajomy Mark przerabia motocykle BSA na wal 90 / 270 stopni, czasem powieksza pojemnosc a czasem nie i dopracowuje glowice ( wieksze zawory, ksztalt kanalow ssacych, wieksze gazniki ).
To jedna ze starszych kreacji:

https://www.youtube.com/watch?v=y_qCYXktwPo

A to nowszy Firebird:

https://www.youtube.com/watch?v=gFqWcDC6nYM
https://www.youtube.com/watch?v=P8YlYA8DulU

Ostatnio pracuje nad wyciagnieciem maksymalnej mocy z fabrycznego silnika bez zwiekszania pojemnosci, wiekszych zaworow itd, samo dopracowanie kanalow i inne, troche wieksze gazniki i czerwony Firebird jest tego efektem.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wto 20 Lip, 2021   

No ciekawe. Są jakieś zdjęcia jak on to w środku przerabia ? Wał korbowy, wałek rozrządu ?
Imo układ 270 to kompromis między kolejnością zapłonów a wyważeniem (360 ma "najlepszą" kolejność zapłonów ale najgorsze wyważenie a 180 ma najlepsze wyważenie ale kolejność słabą). Ogólnie obydwa układy (180 i 360) maja swoje wady i zalety. Ja wole 180.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Wto 20 Lip, 2021   

Sa watki na naszym britbikes forum gdzie to wszystko opisywal, ale po angielsku oczywiscie. Na poczatku korzystal z walow korbowych Nortona, ktore sa skrecane i mozna czopy przestawic po prostu na kole zamachowym, ostatnio korzysta chyba z walow BSA rozcinanych i spawanych u nas w Toronto:

https://offsetcrank.com/history/

Te waly sa sprzedawane z pasujacym walkiem rozrzadu i ukladem zaplonowym. Kosztuje to oczywiscie kupe pieniedzy, ale sa ludzie ktorzy sie w to bawia. Chodzi oczywiscie o zmniejszenie skali wibracji silnikow BSA ( glownie ) jako ze one z powodu krotszego skoku i wyzszych obrotow potrafia byc rzeczywiscie meczace w dluzszych jazdach. Przy okazji produkuje sie do tych silnikow cylindry duralowe kryte nikasilem z pojemnoscia 750 ccm i 5 biegowe skrzynie, pofdobne do tych jakie robil fabrycznie Triumph, czyli wstawiony jest bieg miedzy 2 a 3 oryginalnej skrzyni 4 biegowej co zdecydowanie ulatwia jazde w miescie i gorzystym terenie.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 25 Lip, 2021   

Tak sobie czytam to i takie wykonywanie wałów troche szokuje. Że to pocięte, pospawane i działa i nie pęknie. Btw skojarzyło mi sie z zaspawanymi fabrycznie czopami w jupiterze, które kiedyś odkryłem a w które nikt nie chciał wierzyć. Jak to jednostka może mieć racje przeciw "całemu światu". Jak Kopernik ;)
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 26 Lip, 2021   

Sa ulepszane cieplnie by zabezpieczyc spawy przed pekaniem ale przyznam ze nie drazylem tematu bo moje fundusze "zabawkowe" nie obejmuja tak powaznych wydatkow.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 26 Lip, 2021   

Też tak tam pisze, że po spawaniu są wyżarzane odprężająco. Być może przed spawanie są wstępnie podgrzewane też. Ja bym jednak wolał taki wał wykonany od zera jako nie spawany.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [49][50] Iż - ale jaki?
mcfrag Ogólne 17 Czw 17 Wrz, 2009
Maniek G
Brak nowych postów [Iż] Jaki to model?
Ogólne 16 Pon 12 Mar, 2007
slawmartorun
Brak nowych postów Jaki to motocykl?
Rozpoznanie motocykla
bassey Hyde Park 9 Sro 15 Lut, 2017
mareq
Brak nowych postów Jaki skuter dla starszej Pani?
Michał Pozostałe 6 Nie 15 Kwi, 2007
Michał
Brak nowych postów Zestaw kluczy nasadowych - jaki? PROXXON?
kurczak Hyde Park 9 Czw 07 Maj, 2020
matthew100


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna