IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
BSA A65 "Bitsa"
Autor Wiadomość
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2021   

Po dlugich i ciezkich cierpieniach udalo sie jakos dopasowac dol silnika do ramy z minimalna iloscia zmian. Okazalo sie ze wkretki zamykajace otwory technologiczne powstale przez wiercenie kanalow olejowych dla pompy oleju wystaja i tymi wystepami opieraja sie o rame krzywiac caly silnik w mocowaniach. Tylne mocowanie trzeba bylo troche rozpilowac i wszystkie szpilki weszly na miejsce.
Z tej radosci tkniety przeczuciem ze nie moze byc tak dobrze wzialem cylinder i sprobowalem wlozyc go na kartery, no i oczywiscie mialem racje - nie pasuje. Tyl wpada jak stamtad ale szpilki z przodu silnika maja jakies minimalne problemy, czyli otwory w cylindrze trzeba bedzie powiekszyc o jakis milimetr. Tak wyglada angielska "zamiennosc czesci" z tamtych czasow.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2021   

No a teraz juz pasuje. Okazalo sie ze w polowie 70r nie tylko zmieniona zostala grubosc szpilek silnika, ale rowniez 2 przednie szpilki zmienily z lekka swoja pozycje. Akurat moje kartery sa z maja 69r a cylinder z modelu 71 wiec stad lekkie niedopasowania. Szczesliwie wszystko juz spasowane, teraz wlozenie skrzyni biegow i testy systemu olejowego, czyli zalozenie pompy i sprawdzenie jak podaje i czy wszedzie tam gdzie trzeba.

 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1786
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2021   

Tylko nie uszczelniaj układu smarowania nigdzie silikonem, nawet zewnątrz. :grin: Lepiej nich cieknie. Bo mi przesmarowania gwintu śruby silikonem, po latach zatkało smakowanie wału. Efekt, wiadomy.
 
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2021   

No nie, żadnych połączeń gwintowanych silikonem nie uszczelniam, jeśli jest taka potrzeba to używam żółtej, odpornej na olej i paliwo taśmy do uszczelniania gwintów.

Dzień później okazało się ze z tym założeniem pompy oleju to jeszcze poczekam, jako ze brakuje mi kulki i sprężynki do zaworu zwrotnego pompy. Za to żebym się zbytnio nie załamywał znalazłem torebkę z kupką części do skrzyni biegów którą szukałem od tygodnia, gdzie każde gówienko kosztowałoby teraz krocie nie mówiąc o trudnościach z dostaniem tego. Tzn kulkę 1/4 cala chyba mam, sprężynki na pewno mi brakuje.

W związku z tym znowu zrobiłem listę brakujących drobiazgów dla skończenia słabnika i wyszło mi tylko 9 pozycji. Widocznie zbliżam się do końca, mimo ze na razie tego jeszcze nie widać.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2021   

I nastepny maly krok do przodu, zamontowalem tylny wahacz i tylne kolo, oczywiscie okazalo sie wowczas ze tylna oska i jej dystanse nie pasuja w otwor wahacza, tak ze czeka mnie jeszcze troche toczenia. N o ale BSA zaczyna wygladac wreszcie jak motocykl.

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 24 Wrz, 2021   

Zaskakująco dużo rzeczy ci nie pasuje, wygląda jakby to była radziecka produkcja :) Cylindrami to mogliśmy się zamienić, bo ja robiłem w swojej konwersję tylko że w drugą stronę :]
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pią 24 Wrz, 2021   

Problemy z pasowaniami wystepuja dlatego ze to zbieranina czesci z roznych lat produkcji, a okazuje sie ze BSA kazdego roku wprowadzala jakies drobne zmiany, co powodowalo niesamowite problemy z zamawianiem czesci zamiennych w latach kiedy ja produkowano. Tak moj cylinder to przedostatni lub ostatni rok produkcji, kartery z walem i skrzynia sa z maja 69 a rama podejrzewam z 67r. Natomiast numer z tylna oska jest naprawde dziwny bo sam pamietam ze tylne kolo z hamulcem bylo zamontowane w wahaczu gdy je kupilem i musialem z duzym trudem je wyjac, a tylna oska byla bardzo ciasna w lozyskach kola, co jak myslalem spowodowala rdza, bote czesci spedzily sporo czasu na dworze. Teraz okazalo sie ze po oczyszczeniu i ocynkowaniu oski, ze polozono na niej zbyt duzo cynku i wchodzi tylko do polowy kola. Oddalem ja koledze do delikatnego zabielenia na tokarce i sprawa bedzie zalatwiona. Szczesliwie mam tylne kolo i hamulec ze wszystkimi dystansami z tego samego roku, bo to tez potrafi byc ciezka sprawa gdy pomiesza sie rozne czesci. Inaczej niz u ciebie jest to "crincle hub" - kolo zdejmuje sie po wyjeciu oski bez ruszania hamulca i lancucha.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 320
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 24 Wrz, 2021   

Zastanawiam się czy nie taniej jest kupić już motocykl w jednym kawałku, chyba że to jakiś egzemplarz w który jednak warto tyle zainwestować. Mam na myśli te przeróbki żeby doprowadzić to do jednolitej specyfikacji z jednego rocznika.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2021   

O wiele latwiej pracowac remontujac motocykl kupiony w jednym kawalku, ja tylko dlatego zdecydowalem sie na budowanie motocykla z czesci, bo po poprzedniej BSA zostalo mi b. duzo czesci, wlasciwie caly silnik ze skrzynia i sprzeglem, zbiornik z boczkami i troche drobiazgow. Jednak przekonuje sie ze jest to skorka za wyprawke biorac pod uwage czas na szukanie dobrych czesci, ich ciagle rosnace ceny i wlasnie problem z dopasowywaniem wszystkiego.

Zresztą pracowników w angielskich fabrykach motocykli nie nazywano workers (robole) a fitters (pasowacze), co powinno zwrócić moją uwagę.

Wystarczylo ze produkcje Nortona przeniesiono z Bracebridge do Woolwich by nowi pracownicy nie mogli niczego sensownego wyprodukowac na oryginalnych maszynach, gdzie starzy fachowcy wiedziel jakie triki stosowac.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 29 Wrz, 2021   

Zebatka zdawcza skrzyni dopasowana, oska tylnego kola tez. Dla rownowagi okazalo sie podczas mego sprawdzania dzialania pompy i instalacji olejowej ze ruka w zbiorniku oleju jest zatkana dokladnie na zakrecie pod wylotem, gdzie nie moge niczym sie do nie dostac. Znowu pol motocykla rozebrane, zbiornik wyjety, a inny kupilem za $20 sprawdzajac dokladnie droznosc rurek tym razem. Tamtego nie sprawdzalem bo w glowie mi ni postalo ze ta rurka moze sie zapchac w tym miejscu . Jak sie okazuje wszystko jest mozliwe.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1786
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 29 Wrz, 2021   

A kompresorem nie pójdzie?
 
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 30 Wrz, 2021   

Nie wyglada na to ale zobaczymy. Na razie byla operacja na tylnym kole ktore bylo zle zlozone, ale teraz wreszcie wszystko jest tak jak byc powinno.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Wto 05 Paź, 2021   

Pomalowalem juz nawet drugi zbiornik, ale bylo troche pracy i pieniedzy do zarobienia wiec BSA dalej w proszku.
W kazdym razie w drugim zbiorniku wszedzie jest przelot powietrza. Od jutra skladam ja w kupe i znowu wroce do sprawdzania pompy oleju.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sob 06 Lis, 2021   

Troche zaleglych zdjec i dzialan przy BSA:

https://www.youtube.com/w...fsYS8NLzqA&t=1s





 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 08 Gru, 2021   

I nastepne zdjecia z montazu wygladajacego tak ze po kazdych dwu krokach do przodu jest jeden w tyl. Strone napedu pierwotnego rozbieralem i skladalem 4 razy zanim wszystko zostalo spasowane, strona rozrzadu podobnie, okazalo sie ze kolo posrednie rozrzadu bylo za grube o ponad 1.5 mm. Niestety kosz sprzegla do wyrzucenia, bo stracil polowe zebow:



Ale glowica juz zalozona i przykrecona, boki prawie skonczone choc czeka mnie jeszcze zabawa z zalozeniem sprezyny kopniaka, dzisiaj klawatura wydechu i moze sprzeglo sie uda zlozyc. Nieszczesne kolko posrednie:



Ktore w koncu dalo sie zamknac:



I szczesliwy koniec dnia wczorajszego:

 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pią 24 Gru, 2021   

Z nowych "developments" okazalo sie ze laski popychaczy wydechowych sa o 10 mm zbyt krotkie ( z modelu A50 nie 65 ) to samo ze sprezyna kopniaka nawijana w druga strone niz trzeba ( model A10 lub B 31/33 ). Czesci sa juz wyslane ale pewnie dostane je miedzy Wigilia a koncem roku, tak motocykl przedstawia sie na dzien przed Wigilia:



Troche rozni sie od kupki zardzewialych czesci pzywiezionych do domu w czerwcu 19r:

 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Nie 27 Mar, 2022   

BSA gotowa do odpalenia, ale czekamy na lepsza pogode bo w Ontario zima wrocila pod koniec marca.



Tak ze z rozpedu wzialem sie za lekka przerobke przodu Tridenta zeby go troche zmiekczyc, bo potrafi dac ostro w kuper moim starym kosciom.

 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

Pierwsze przymiarki zbiornika i boczków:

Łatwo oczywiście nie będzie. :)
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 740
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

Elegancko! W wygląda jak motocykl :) :thumbup:
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1786
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2022   

A dasz się karnąć? :shifty:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów "Lech" Sladami Jazdy Testowej Pierwszego Polskiego
jocker163 Imprezy 3 Czw 09 Sie, 2007
jocker163
Brak nowych postów IV Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów"
ROCKERS-BASTARD Imprezy 5 Wto 15 Cze, 2010
katok
Brak nowych postów 6 Rajd Motocykli Zabytkowych "Ruszamy na szlak"
Nałączów 30.06-02.07.2017
Ozzy Imprezy 0 Wto 27 Cze, 2017
Ozzy
Brak nowych postów XVI Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów" 2
09-11.06.2023 Chomiąża Szlachecka
Ozzy Imprezy 0 Czw 20 Kwi, 2023
Ozzy
Brak nowych postów Motocykl zabytkowy "na półke" i do jazdy użytkowej
Wojt@s Hyde Park 10 Sro 06 Cze, 2007
diablomichal
Brak nowych postów VII Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów"
30 maja - 2 czerwca 2013
jacko Imprezy 0 Pon 06 Maj, 2013
jacko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna