IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Jupiter] Jupiter 4
Autor Wiadomość
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 883
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2021   

Przyspieszenie jak w japończyku - sugerując się licznikiem ;)
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2021   

Chyba linka dogorywa i stąd ma takie przyśpieszenie :D . Wszystkie są do wymiany, czekam, aż przyjdą.

A co do "deski rozdzielczej" fakt, ciekawy jest. Jak z jakiegoś tramwaju :D . Ale podoba mi się, i zostaje.

Zdjęcia z wymiana zapłonu. Można zacząć mnie biczować za psucie oryginału :) Od razu lepiej odpala i "ciągnie". Idzie też do mnie paczka z brakującą blachą-osłoną gaźnika, i oraz gaźnik K-68D Pekar (ruski, nie tajwan).





Trochę popyrkam, i silnik idzie do uszczelnienia i weryfikacji stanu. Szlif raczej będzie potrzebny - kompresja 7.
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 285
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2021   

Spokojnie, tu nikt nikogo nie biczuje :) Mogę tylko ciekawostką skomentować. Rosyjski Kamaz od lat poza zasięgiem konkurentów w rajdzie Dakar jest świadomie pozbawiony przez konstruktorów całkowicie elektroniki jako jednego z najsłabszych i w razie awarii praktycznie nie naprawialnych elementów samochodu w tak wymagającym rajdzie.
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2021   

Możesz podać źródło? Brzmi to dziwnie, elektronika w kamazie, hm... moduł zapłonowy? To się podmienia w minutę, może chodzi o elektronikę w postaci systemów ABS i innych cudów :)

Zająłem się kolejną rzeczą. Ładowanie wynosiło aż 13,5V, po włączeniu świateł 13,2. Na stół wziąłem regulator napięcia, od razu z obu motorów. Oba regulatory były teoretycznie sprawne, ale... do wymiany poszedł elektrolit 20uF - miał dużą upływność i zaniżoną pojemność. Nic nowego, radzieckie kondensatory rzadko kiedy działają, miały problem z uszczelnieniami. Pozostałe elementy były sprawne. Znalazłem na szczęście kanał na YT, na którym regulator jest dokładnie omówiony. Kalibruje się go jednym z rezystorów - R2. W fabryce był dobierany, stąd miejsce montażu wyróżnia się względem innych rezystorów, są tam "kołki" do lutowania. Fabrycznie w moim regulatorze miał wartość 1,3 kOhm, w jupiterze kolegi - 1,1 kOhm, i tak regulatory były wystrojone na ładowanie - mój 13,5, kolegi - 13,8.

Podmiana rezystorów na niższą wartość dała rezultaty - dobierając rezystory, bez obciążenia przy wartości 550 ohm regulator daje ładowanie ~14,5V. Po montażu do motocykla, i obciążeniu układem zapłonowym, podczas pracy, do akumulatora dociera napięcie 14,3V :) .



Z innych drobiazgów, w końcu zajrzałem do gaźnika szukając przyczyny dławienia się na obrotach. Diagnoza była szybka i prosta - iglica sobie latała luzem, bez zapinki :) Teraz trzyma ładne wolne obroty, a po dodaniu gazu "do dechy" - idzie jak burza, aż na tą chwilę jest to dla mnie nadmiar mocy po przesiadce z WSK. No i wrażenia - brak wibracji! A już się przyzwyczaiłem do "delirki" po dłuższej trasie. Cieszę się niesamowicie, widzę, że po zrobieniu będzie to naprawdę komfortowy sprzęt :)

Z częściami, widzę, że problem będzie z dostaniem emblematów na boczki. Nie występują w handlu, chyba, że w postaci naklejek.
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 212
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 27 Wrz, 2021   

Podchodzisz konkretnie do tematu. Tak trzymać.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto 05 Paź, 2021   

Dzięki :)

Regeneracja reflektora. Zdecydowałem się zrobić oryginał FG-140, mając doświadczenie z zamiennikami, które często świecą gorzej od oryginału. A więc - przed:



Po:






Z żarówką H4 na trzonek P45T świeci naprawdę dobrze :) Tylko napięcie, które dociera do lampy jest marne - 10V. Myślę, że przekaźniki miniaturowe w lampie załatwią sprawę,i odciążą przełącznik mijania/długie.

Następny etap to rozbiórka silnika, i malowanie. Szkoda mi jeździć przy takiej pracy skrzyni biegów, sezon się kończy, motorem trzeba zająć się na poważnie :) I tutaj pytanie, jakich tłoków szukać najlepiej? CCCP, czy jakaś współczesna produkcja jest godna polecenia, może są tłoki wykonane z lepszego materiału, jak np. AK 20 do WSK 125?
 
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 883
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 09 Paź, 2021   

W temacie tłoków. Spróbuj poszukać oryginalnych z epoki. Na wschodnich portalach aukcyjnych. Taki spiszą się na pewno dobrze.
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie 10 Paź, 2021   

Dzięki, będę takich szukał na ichnim OLXie :)

[ Dodano: Nie 10 Paź, 2021 ]
Ostatnie zdjęcie przed rozbiórką. Sprzęt pojechał wczoraj w częściach do malowania, razem z elementami motoru kolegi. :)



Przymierzyłem osłonę silnika, którą dostałem - niestety nie od tego modelu, chyba jest starsza, nie zgadza się użebrowanie. Ale fakt faktem, tak jak pisaliście - ona robi "linię" motoru.

Bardzo długo się zastanawiałem nad malowaniem. Te motory wychodziły w kilku wersjach:

- Chromowane błotniki, kolor turkus/błękit/pomarańczowy, rama szara/czarna, felgi chromowane
- Błotniki w kolorze, felgi chromowane,
-"Bida wersja", błotniki w kolorze, felgi w kolorze.

Początkowo chciałem zrealizować ten schemat malowania:



Z drugiej strony, podobał mi się też IŻ w aktualnej konfiguracji. Po długich namysłach, stanęło na wersji:

-Rama fabryczna - czarna dodaje lekkości i nie sprawia, że schowek się wyróżnia, ale z kolei szara jest tak nietypowa, że jednak zostanie...
-Kolor fabryczny (z tym będzie problem - nasze IŻe różnią się odcieniem, jak im się zmieszało, taki kolor wyszedł). Nie mogłem się zdecydować, błękit wygląda świetnie, ale turkus to tak nietypowy kolor na motorze, i tak silnie kojarzy się z CCCP, że aż, spytałem dziewczyny, stwierdziła, że turkus - no to będzie turkus :grin:
- Błotniki chromowane - tutaj też dumałem, ale uznałem, że to najszybciej wymienialny element, i w razie, gdybym się rozmyślił, odkręcam kilka śrub i podmieniam na te w kolorze. Chromowane były w "najlepszej" wersji, i ładnie się zgrają z ramą i kołami.

Będzie więc mniej więcej tak, z tym, że kolor będzie zbliżony najbliżej fabrycznego, więc malowanie proszkowe odpada - nie da się dobrać koloru RAL podobnego do fabrycznego. Wszystkie na próbnikach różniły się odcieniami - będzie więc aktyl.

 
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon 11 Paź, 2021   

Mała aktualizacja - chromowanie błotników odpuszczone, warsztat chciał je zrobić tylko z zewnątrz, co uznałem za działanie bez sensu, w kwocie ok 700zł. Będzie więc fabryka.
 
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 25 Lis, 2021   

Motory pojechały do renowacji do kumpla :) Podobno będą gotowe na sezon. Czekam z niecierpliwością :)



 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Jupiter] Jupiter, czyli wszystko co chcielibyśmy wiedzieć
rufi Ogólne 9 Czw 08 Lis, 2018
motolis
Brak nowych postów [Jupiter] IŻ Jupiter 5 vs JAWA 350TS
różnice i podobieństwa
dodo88 Ogólne 24 Czw 08 Sty, 2015
WILKOLAK
Brak nowych postów [Jupiter] jupiter pjat remont...
sebastianbd Ogólne 2 Nie 30 Maj, 2010
sebastianbd
Brak nowych postów [Jupiter] Jupiter z Francji
papadom16 Ogólne 11 Nie 11 Mar, 2012
papadom16
Brak nowych postów [Jupiter] IŻ Jupiter
Grzegorz Ogólne 9 Sro 06 Gru, 2006
Hary
Brak nowych postów Czy to iż jupiter 3?
Hyde Park 1 Pon 23 Kwi, 2007
kurczak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna