IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Kącik herbaciarza
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 26 Sie, 2021   

Koszmar się ziścił, teraz dopiero się dowiemy co ta brytyjska motoryzacja jest warta ;D
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 26 Sie, 2021   

Jesień nadchodzi wielkimi krokami. Będzie co czytać i oglądać.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Czw 26 Sie, 2021   

Norton 16H?
Taki angielski osiołek. :puppyeyes:

https://silodrome.com/norton-16h-history/

I wsparcie filmowe: https://youtu.be/Z23hqSyOEi4
 
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 26 Sie, 2021   

Na razie ze zdjecia wyglada ze ta angielska motoryzacja jest ostro zardzewiala. :)
 
 
kylo


Motocykl: inny
Posty: 51
Skąd: Lubartów
Wysłany: Pią 27 Sie, 2021   

W tym przypadku to tylko złudzenie, miraż, dla wzmocnienia efektu wow jaki zapewne niebawem nastąpi !!!
_________________
dwuzaworowy GS i filigranowa SR500
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 27 Sie, 2021   

skrzydlaty napisał/a:

pewnie znając marka to gdzieś za miesiąc góra dwa i zabierze się za kolejny projekt :P
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 27 Sie, 2021   

Na dziś tyle, bo zakładam PD i zapierdzielam do Olsztyna na Spontaniczne Czeskie Piwo :chillout:
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pią 27 Sie, 2021   

:hypno: Głowica się znalazła. :)
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pią 26 Lis, 2021   

W związku z tym, że w międzyczasie przyszła późna jesień, chcę zaprezentować jesienne igraszki z Tridentem z mego ulubionego Mighty Garage:

 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 30 Lis, 2021   

nickeledon napisał/a:
Na dziś tyle, bo zakładam PD i zapierdzielam do Olsztyna na Spontaniczne Czeskie Piwo :chillout:
Obrazek



Bardzo ładna Patyna. Zdecydowałeś czy ja zostawiasz czy będziesz malował?
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

Tymczasem w Hindustanie:
https://www.rushlane.com/...l-12418925.html

 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

mcfrag napisał/a:
Tymczasem w Hindustanie:

Upadek legend. :S Niech no jeszcze Chińczycy czy inni Hindusi kupią Harleya-Davidsona. Chociaż czekaj, przecież mniejsze modele tej marki już są produkowane w Indiach. Do "hinduskiej" marki Royal-Enfield już chyba przywykliśmy, bo nie pamiętamy oryginałów. Była niedawno Jawa, teraz BSA, ... co jeszcze Zachód odda Azjatom? Rodzimy Junak też został zbezczeszczony. MZ też wcześniej oddane Turkom. Benelli jest robiony w Chinach (niby projektowany wciąż w Italii - tak na pocieszenie czy zmydlenie oczu). Ja rozumiem licencja, ale marka i cały know-how? Volvo jest już chińskie, Jaguar i Land Rover są hinduskie. I to oficjalnie i legalnie, bo poza tym jest od lat bezczelne zrzynanie na żywca ("i co nam zrobicie?"). A niektórzy zastanawiają się jak potężne imperia trzęsące całym światem upadały pod napływem barbarzyńców. Właśnie tak ...

Tak na marginesie to na tych fotkach ładnie ta "neo-besa" wygląda ;) .
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

Nie napisałeś, że Hindusi bezczelnie wykupili licencję na SHL M11. :shifty: Sam bym się na taką BSA skusił, ale pewnie w Polsce cena będzie wyższa niż za markową drezynę tej samej pojemności. :hmm:
 
 
 
kajot858


Motocykl: Iż-49
Posty: 82
Skąd: Limanowa
Wysłany: Pią 03 Gru, 2021   

Jakiś czas temu oglądałem wózek boczny do Royal Enfielda - taką indyjską wariację na temat Steiba S350 tamtejszej produkcji - jakość wykonania dramatyczna, blachy przypadkowo podocinane, zgrzane w losowych miejscach, lakier jak z odkurzacza...ale z tego co wiem to jawa która powróciła na rynek jest dziełem Mahindry tak jak to BSA. Jawę nawet chwalą, więc może BSA też będzie motocyklem, który będzie się nadawać do jazdy?
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 06 Gru, 2021   

Suchy napisał/a:
Nie napisałeś, że Hindusi bezczelnie wykupili licencję na SHL M11.

Napisałem "Ja rozumiem licencja, ale marka [...]". Sama licencja to nie nie jest nic złego. Produkowali sobie te Rajdot-y i nie wykorzystywali marki SHL, więc ewentualne dziadostwo wykonawcze nie biło w renomę kieleckich zakładów.
Wracając do niusów o marce BSA. Ja nawet kiedyś miałem ochotę (pod wpływem Adama i innych tu obecnych) na klasyczną" besę" ... ale teraz, jak ta marka będzie kojarzona z mniej prestiżowymi wytwórcami i milionowymi seriami, to sam nie wiem. Mam wątpliwości co do ogólnej koncepcji marketingowej podszywania się pod legendę.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Pon 06 Gru, 2021   

Old and new AJS



The Chinese AJS has been available in the UK for a number of years but is so divorced from the original as not to effect the value or provenance of the real thing. Apparently it is well made and finished.

Its worth mentioning that the AJS company failed in the early 1930's and was bought out by Matchless so the older bike is really not all it seems. Nothing is new.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
aelfric


Motocykl: Iż-56
Posty: 77
Skąd: Słupca
Wysłany: Pon 06 Gru, 2021   

Spiker napisał/a:
Chociaż czekaj, przecież mniejsze modele tej marki już są produkowane w Indiach. Do "hinduskiej" marki Royal-Enfield już chyba przywykliśmy.


Sporo czytałem i oglądałem o tych Enfieldach, widziałem je też na żywo, mam na myśli te dwucylindrowe, Interceptor itd. Jest to fantastyczny motocykl, taki jaki bym chciał mieć. Nie kupuję bo i tak nie mam kiedy i gdzie jeździć, ale może kiedyś chętnie. Jakość wydaje się być dobra, choć nie idealna, przez co właśnie są jakoś tak autentyczniejsze, bliższe motocyklom z tej epoki do której się odwołują. Silnik może się odrobinę pocić, itd. Paradoks jest taki że nowy Triumph Bonneville jest, jak dla mnie, taki trochę zbyt doskonały, zbyt świecący, za gładki, za nowoczesny. No i do tego sporo droższy. Osobiste odczucie, ale wygląda na to że nie tylko ja tak mam. Także to już nie jest badziewie. Design bardzo dobry (zresztą z UK, tam mają ośrodek projektowy), jakość wykonania, na fachowe oko przynajmniej, też o niebo lepsza niż kiedyś.
Zobaczymy co będzie paru latach eksploatacji. Też kiedyś kupiłem hinduskie felgi które kompletnie zardzewiały w garażu od kontaktu z powietrzem, i z niczym innym. Ale kupiłem je 20 lat temu.

Czy to smutne? A może smutne jest właśnie że Triumph Bonneville tak wygląda i kosztuje.

Tych "Jaw" nie widziałem na żywo, wyglądają badziewnie jak dla mnie. Nie wiem po co im w ogóle ta marka i inspiracja, Jawy były znane kiedyś w Indiach? Dżaźni mnie też, że mówią na to "Dża-ła". Choć to bollywoodowo.

[ Dodano: Pon 06 Gru, 2021 ]
Ten "AJS" wygląda niestety jak kupa a la "Junak". Pewnie jakby poszukać trochę to się znajdzie generyczny chiński produkt którym jest, sprzedawany pod 20 "markami".

Marka sporo szlachetniejsza niż Junak skończyła smutno. Na razie.

To już która taka próba Chinoli, np "reaktywowali" znaną kiedyś niemiecką markę samochodów Borgward. Zakładają znaczki na swoje wydumki i próbują to sprzedawać w Europie. Idzie to na razie bardzo słabo, za wysokie progi. Jak się to robi dobrze to właśnie pokazał indyjski Enfield.
 
 
zagier
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Gru, 2021   

Jawa jest obecna w Indiach od 1960 roku kiedy zaczęli licencyjna produkcję.
W 1968 licencja im wygasła i zaczęli produkować pod nazwa Yezdi. Produkowali do 1996. Ogólnie to bardzo znana i lubiana marka w Indiach i dlatego do niej wrócili. Ogólnie nowa Jawa na tamtym rynku w przeliczeniu kosztuje 8-9tys. zł i za ta cenę wydaje mi się bardzo atrakcyjna natomiast w cenie 27tys. za jaka jest sprzedawana w Europie już na atrakcyjności traci.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 08 Gru, 2021   

Trochę inaczej na to patrzę, Spiker - to nie upadek legend ale ekonomiczna rzeczywistość w momencie gdy motocykl z pojazdu użytkowego stal się zabawka w Zach. Europie i Pln Ameryce. Przecież naprawdę Goldstar skończył się w połowie lat 50 tych gdy firma stwierdziła ze produkcja modeli 2 cylindrowych jest tańsza a osiągi podobne.

Firmy azjatyckie maja zaplecze finansowe związane z produkcja swoich motocykli małych pojemności dla wielkiej liczby ludności bo tam są one dalej pojazdem użytkowym i dlatego mogą pozwolić sobie na pewna fanaberie i zrobienie droższych modeli na wzór znanych modeli, które kiedyś były produkowane a obecnie mogą być eksportowane do krajów rozwiniętych. Tam ten rynek jest zbyt mały żeby utrzymać jakąś nawet niewielka produkcje (przykład nowego Nortona ) ale w Azji koszty produkcji są niższe a finanse wytwórcy nie zależą od tego jednego segmentu produkcji.

Dla mnie osobiście oryginał zawsze jest oryginałem a kopia kopią, więc absolutnie mnie nie rusza ze nazwa firmy jest wykorzystana przez indyjskiego producenta, po prostu znak czasów i globalizacji.

Rzeczywiście 2-cylindrowy RE jest dobrym motocyklem za b. rozsądne pieniądze, natomiast singiel był przez długi okres bardzo bliski angielskiemu oryginałowi. Jakość ich pozostawiała dużo do życzenia, ale z czasem zaczęła się poprawiać.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 09 Gru, 2021   

Ja wciąż uważam, że wskrzeszanie "starych marek" nie jest korzystne dla ich miłośników (w klasycznym wydaniu). Temat efektów globalizacji to może na dłuższe posiedzenie przy piwie ... Może będzie okazja kiedyś.

Mała dygresja. Czas może zmienić nawę wątku na "Kącik miłośnika curry"? ;P
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kącik modelarza
Spiker Hyde Park 0 Sro 28 Cze, 2023
Spiker


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna