IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
BSA A65 Thunderbolt
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 06 Maj, 2021   

Adam M. napisał/a:
ma tendencje do odklejania się

Weź nie stresuj :wht: Zapuściłem dziś kamerkę do zbiornika aby zobaczyć co się tam dzieje. To dziadostwo zalałem dwa miesiące temu i na razie się trzyma, farfocle żadne nie pływają, przy próbie mechanicznego odspojenia również nie odłazi. Jedyne co zauważyłem to w górnej części zbiornika miejscami kropki, ale to pewnie z powodu kłopotów z dotarciem specyfiku na sufit i zbyt małego mojego zaangażowania, zasadniczo zbiornik miał być dwa razy wylewany, ale rozszczelnienie niebieskiego odsunęło ten etap.
Ze swojego doświadczenia z chemią do zbiorników to wnioskuję, że największym problemem jest przygotowanie powierzchni, samo "malowanie" od wewnątrz to już tylko żmudne obracanie zbiornika i równomierne rozprowadzenie jakiegokolwiek mazidła. W zbiorniku od Iża mam zastosowany zwykły epoksyd i się sprawdza, w BSA też w pierwszym rezerwowym baniaku tak zrobiłem. Jednakże w czasie eksploatacji doszedłem do wniosku, że epoksyd dobrze zabezpiecza antykorozyjnie i wiąże niewielką rdzę, ale nie ma żadnych właściwości uszczelniających. Podobnie działa Fertan i Tapox (tak mi się wydaje), ten POR-15 z tego co się przyglądałem to też coś w tym stylu dlatego nie poszedłem tą drogą, Kreem podobno jest w stanie uszczelnić nawet perforację w blasze zbiornika. O Kermicie oczywiście słyszałem złe opinie i mało dobrych, ale nikt jakoś nie kwapił się wyjaśnić jak go aplikował. Osobiście zanim wlałem go do środka, to oprócz chemii z zestawu używam Biosolu do mycia i odtłuszczania, później odrdzewiacza aż nie będzie widocznych ognisk rdzy i na koniec płyny dedykowane przez producenta, całość zajmuje około tygodnia. Generalnie problemem w starych zbiornikach jest usunięcie ze środka (bez trepanacji) wszelkich złogów, a jeżeli była już stosowana jakaś chemia i nic nie dała to jesteśmy praktycznie skazani na porażkę. W moim RT 350 jakiś Norweg wylał w zbiorniku coś na bazie żywic i co chwilę coś z niego wylatuje. Jak po tym cud-środku w zbiorniku coś mi się zalęgnie to nie omieszkam dać znać. Na razie nie cieknie i nie zatyka kraników :)
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sob 08 Maj, 2021   

Zabezpieczalem 2 zbiorniki POR-15 i wrazenie mialem ze jest to swietny srodek zabezpieczajacy ma rowniez dobre wlasnosci uszczelniajace. Z tego o sie wylalo na zewnatrz na jakas szmate i zastyglo przez noc ostatecna postac najbardziej przypomina cienka, latwo gnaca sie blache stalowa. Mechanicznie nie bylem w stanie niczym oderwac tego od szmaty, wiem z opowiesci kolegow ze dobrze zabezpiecza stare plastikowe baki BSA przed obecnym paliwem, wiec chemicznie tez nie jest latwy do ruszenia. Kolega zabezpieczyl bak Intrudera uzywajac Kreem i po roku czy dwoch zaczal mu odlazic, to samo mialo kilku kolego na forum. Oczywiscie przygotowanie zbiornika to klucz do sukcesu i bledy w tym wzgledzie mogly byc przyczyna ich problemow. Porcja POR-15 do zbiornikow zawiera rowniez chemie do oczyszczenia i zabezpieczenia zbiornika od srodka. Ja przez tydzien chyba bawilem sie z czyszczeniem i zabezpieczaniem, myciem i suszeniem zbiornika BSA od srodka zanim wreszcie wylalem tam wlasciwy srodek. Wszystko oczywiscie w srodku zimy. Rzeczywiscie trzeba dobrze sie nameczyc zeby srodek rozprowadzic po calym zbiorniku.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 14 Maj, 2021   

Zbiornik już wygrzany w słoneczku, będzie można wrócić do pakietu TT.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 20 Lip, 2021   

Nudząc się ostatnio co nieco, i wiedząc że lepsze wrogiem jest dobrego, postanowiłem popsuć i tak popsuty już tachometer spod szyldu Smithsa.
W celu tym nabyłem kawał wałka PE.

Jak i też używany obrotomierz od Virago :chillout:

Metodą toczenia ulepiłem kubeczek.

W który wpasowałem elektroniczne bebechy.


Tu już docelowa tarcza, która niektórych myli, ale tylko tych co się znają ;)

Temat zamknięty.

I nawet działa, po testach drogowych pewnie trzeba będzie wprowadzić korektę.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 29 Lip, 2021   

No sprytnie, gratulacje. A ja postanowilem nie czekac dluzej na mego tokarzo szlifierza i skladam silnik tak jak jest zrobiony. Wymierzylem z kolega bardzo dokladnie ulozenie tulei wobec czopa walu i stwierdzilismy ze powinno byc dobrze. Luz jest pomiedzy 1.5 tys cala do 2 tys cala wiec powinno to dzialac.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 08 Gru, 2021   

Elektryka dała mi się we znaki w tym roku. Najsampierw już wczesną wiosną upaliłem dwie cewki zapłonowe, jedna, ok miała już ze 100 tys. najechane ale druga dopiero co kupiona w UK wytrzymała całe 200 km, reklamacji oczywiście wyspiarze nie uznają. Sezon jako tako minął, by na jesieni wyzionął ducha trójfazowy alternator, wytrzymał może 20 tysięcy, na szybko zastąpiony starym jednofazowym który również poległ. Tym samym doświadczyłem stanu ducha jaki był znany tylko użytkownikom motocykli z osprzętem firmy Lucas kilkadziesiąt lat temu :) Nie pozostało nic innego jak zrobić po swojemu.

PS w tym miejscu również podziękowania za nieocenioną pomoc dla forumowicza Anperka za szkolenie, druty i izolacje :)
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 08 Gru, 2021   

No ladnie, moj altek z ktorym wczoraj walczylem dremelem zeby go wogole dopasowac do jego loza, bo za Chiny nie chcial wejsc wytrzymal tylko 20 tys? Czy chociaz wiadomo dlaczego sie ugotowal?
Co do cewek to zamiast wydawac pieniadze na pojedyncze bardzo roznej jakosci pojdz na zlom i wymontuj podwojna ze starego japonczyka i bedziesz mial spokoj na wieki. Jedyny koszt to wymyslenie dla niej uchwytu i miejsca, ja calosc z pudelkiem EI umiescielem tam gdzie kiedys byl uchwyt do cewek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna