Ten kawałek metalu wygląda mi na grzybek zaworu z sinika 4T.
Pewno jakaś forma naprawy zerwanego gwintu świecy na środku.
Dość ciekawe kowalstwo, takiego patentu jeszcze nie widziałem
Ale skąd na środku gwint świecy ? Ogólnie no to ja w momencie gdy zobaczyłem to cudo .. myślę sobie WTF
Pomimo wszystko gwint był naprawiany tulejką co jest widoczne.
Ale przecież w miejscu otworu czyli centralnie na środku komory spalania u góry fabrycznie nic nie było. Wygląda na to, że ktoś specjalnie pourywał żeberka, wywiercił dziurę i wstawił to coś.
Czyżby chodziło o zmniejszenie komory spalania i tym samym stopnia sprężania ?
Odpowiedź jest prosta. Jest to wypełnienie komory spalania celem zwiększenia stopnia sprężania. Ktoś to dorobił i zamocował w oryginalnej standardowej głowicy. Typuję sprytnego amatora, ale nie wykluczałbym jakiejś działalności w klubie sportowym.
Całość wykonana dość sprytnie i dokładnie. Ciekawi mnie sposób uszczelnienia, ale jeszcze bardziej wpływ innej rozszerzalności stali i aluminium oraz wytrzymałość cześci gwintowanej w trudnych warunkach pracy.
Wypełnienie jest na stożku, jednak specjalnej szczelności pomiędzy komorą spalania a wypełnieniem nie było. Po demntażu wypełnienia twierdzę, że zastosowano popularny czerwony silikon jako uszczelnienie styku komory z wypełniaczem.. Rozsypał się jak węgiel
Sam IŻ też mnie zaskoczył. Na tabliczce 56, po cylindrach widać, że Planeta i jak się okazuje głowica z Wenus
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach