IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Mińsk M1A
Autor Wiadomość
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Czw 25 Sty, 2024   

Piękny iskrowniczek. Nie trzymaj stojana osobno, bo magnesy wirnika stracą pole magnetyczne.
 
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Nie 11 Lut, 2024   

mcfrag napisał/a:
...Jakby co, to pokrętło ze szpilką, w ładnym stanie mam i mogę rozważyć odsprzedaż.

Dzięki uprzejmości Fraga, uzupełniłem swojego Mińska o amortyzator skrętu z pokrętłem i szpilką. Udało mi się też zakupić boczną pokrywę silnika.

Teraz mam pytanie o kilka szczegółów. Manetki na pewno nie są oryginalne. Z czego one mogą pochodzić? Może ktoś ma do odstąpienia oryginalne?


Kolejna sprawa, to brak pałąków łączących bagażnik z ramą. Pewnie ciężka sprawa, ale ma ktoś może do odstąpienia?


Mam wątpliwości co do oryginalności kopniaka. Nie jest jeszcze włożony do końca, a już niebezpiecznie blisko przechodzi obok puszki.


Może ktoś wie gdzie mogę dostać brakujące sprężyny do siedziska?

Mam z tyłu podnóżki dla pasażera. Czyżby w moim Mińsku, było kiedyś zamontowane tylne siedzisko? Przy okazji zdjęcie puszki.


Pod co jest ten otwór?

Kolejna ciężka sprawa. Ma ktoś może osłony do łańcucha?

Szukam też licznika i przełącznika świateł. Tu posiłkuję się zdjęciem z postu Mcfrag:
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 752
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Nie 11 Lut, 2024   

Jonek_M napisał/a:
Manetki na pewno nie są oryginalne. Z czego one mogą pochodzić?

Są z MZ TS. Ale prawe jarzmo jest od WSK sparowane z klamką MZ. :) Kopniak wydaje się podobny też do MZ 125/150, ale ręki nie dam uciąć.

Na przełącznik musisz warować, pojawiają się czasem na bazarach ale kto pierwszy, ten lepszy. :]

Co do reszty pytań to się nie wypowiem, nie znam w ogóle tego motocykla.
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 11 Lut, 2024   

Kopniak jest zgięty i trzeba go wyprostować.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3319
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Nie 11 Lut, 2024   

Jonek_M napisał/a:
Mam wątpliwości co do oryginalności kopniaka. Nie jest jeszcze włożony do końca, a już niebezpiecznie blisko przechodzi obok puszki.

Tak ma być. Trzeba pilnować, aby był porządnie dokręcony, w przeciwnym wypadku łatwo o zniszczenie pokrywy schowka.
Jonek_M napisał/a:
Przy okazji zdjęcie puszki.

Na tym zdjęciu widzę, że brakuje Ci także tłoczonych podkładek, które maskują połączenie sprężyna-rama.
Jonek_M napisał/a:
Pod co jest ten otwór?

Na sygnał dźwiękowy (typ C-37).

Z rzeczy nieoryginalnych wypatrzyłem również zespól rolgazu (Twój to polska produkcja) oraz tłumik (K-125/K-55)
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Nie 11 Lut, 2024   

mcfrag napisał/a:
Na tym zdjęciu widzę, że brakuje Ci także tłoczonych podkładek, które maskują połączenie sprężyna-rama.

Chciałem je wypatrzyć przy Twoim Mińsku, ale zdjęcia są zrobione z dalszej perspektywy. Możesz wstawić jakieś z bliska?
mcfrag napisał/a:
Z rzeczy nieoryginalnych wypatrzyłem również zespól rolgazu (Twój to polska produkcja) oraz tłumik (K-125/K-55)

Co raz więcej wychodzi tych kwiatków. Ten projekt nauczy mnie chyba cierpliwości.
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Sro 14 Lut, 2024   

Poniżej zdjęcie baku mojego Mińska po piaskowaniu. Wiedziałem, że jest dziurawy, ale po piaskowaniu wyszło tego więcej.
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Sro 14 Lut, 2024   

Miałem Ci napisać, abyś lakier zostawił w takim stanie jak jest, a tu masz babo placek :/
Jeżeli góra baku jest dobra to go ratuj. Najmniej inwazyjnie i kosztownie będzie to natopić ołowiem. Ewentualnie na twardo srebrem lub posmarkać łukowo TIGiem bądź plazmą, choć nie wiem czy znajdziesz kogoś aż tak cierpliwego bo dużo dziur.
Kiedyś Tybusze naprawiali bak jakąś chemią, ale nie wiem co to był za środek. Ale przy kraniku i tak potrzebna spawalnicza naprawa.
 
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Sro 14 Lut, 2024   

KM napisał/a:
Miałem Ci napisać, abyś lakier zostawił w takim stanie jak jest, a tu masz babo placek :/

Liczyłem się z tym, że tak będzie. Zbiornik planuję ratować. Dno zostanie wymienione. Na końcu wnętrze zostanie pokryte epoksydem.
Chciałem się tylko podzielić swoim bólem ;)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3850
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 15 Lut, 2024   

KM napisał/a:
posmarkać łukowo TIGiem bądź plazmą

Taa, co sobie żałować.
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 752
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Czw 15 Lut, 2024   

nickeledon napisał/a:
Taa, co sobie żałować.


Lekki szlif i będzie jak nowe :)
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3850
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 15 Lut, 2024   

Zapraszam, podzielę się swoim szczęściem.
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 752
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Pią 16 Lut, 2024   

nickeledon napisał/a:
Zapraszam, podzielę się swoim szczęściem.


Nie kuś, bo nadciągnę niepostrzeżenie :)
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1848
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 16 Lut, 2024   

A nie prościej wyciąć i wspawać MAG reperaturki ? Lepienie tego chyba nie ma sensu, bo w czasie jazdy puści w innym miejscu.
 
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Nie 18 Lut, 2024   

Suchy napisał/a:
A nie prościej wyciąć i wspawać MAG reperaturki ? Lepienie tego chyba nie ma sensu, bo w czasie jazdy puści w innym miejscu.

Na bardzo wstępnym etapie zbiornik wygląda tak:



[ Dodano: Nie 18 Lut, 2024 ]
KM napisał/a:
Tego się tutaj na forum nauczyłem, podpatrując starszych kolegów, zwłaszcza tych konserwatywnych, którzy pieczołowicie szukali "śrubki o odpowiednim kształcie z sygnaturą". Myślę, że to wbrew różnym dyskusjom, bardzo istotna rola jaką ta społeczność odgrywa w kwestii utrzymania oryginalnej materii zabytkowych motocykli.

Czyli pójście w stronę skręcania nierdzewką, to raczej traktowane jest jak świętokradztwo.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1481
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 19 Lut, 2024   

Jonek_M napisał/a:
Na bardzo wstępnym etapie zbiornik wygląda tak:

Lepiej by było, gdyby reparaturki miały wywinięcie od strony połączenia z tunelem i była spoina grzbietowa (a raczej brzeżna dla tak cienkiej blachy). Lepszy wygląd i pewniejsza szczelność. A z drugiej strony łączenie na styk (czołowo) oczywiście.

Jonek_M napisał/a:
Czyli pójście w stronę skręcania nierdzewką, to raczej traktowane jest jak świętokradztwo.

Jeśli planujesz przechowywać motocykl pod wodą, zwłaszcza słoną, to tylko nierdzewka się sprawdzi. :thumbup:
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Sob 10 Sie, 2024   

Udało się w miarę odtworzyć pałąki bagażnika. Wszystko dzięki mcfarg, który nie dość że podesłał mi fotki, to jeszcze podał wymiary:

Mcfrag - bardzo dziękuję za pomoc.
Jeżeli chodzi o postępy w pracach, to aktualnie mój Mińsk jest w częściach i jest przygotowywany do malowania.

[ Dodano: Nie 11 Sie, 2024 ]
Tak dla potomności. Rurka ma średnicę 12mm. Grubość ścianki w moim przypadku 1,5mm.
 
 
Jonek_M
Fundator


Motocykl: M1A
Posty: 23
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: Pon 12 Sie, 2024   

Czy ktoś wie, jaką szerokość powinny mieć szparunki przy Mińsku? U mnie widać, że ktoś starał się je odświeżyć. Na felgach mają szerokość 4mm, na błotnikach i pozostałych elementach 3mm.

[ Dodano: Pon 12 Sie, 2024 ]
Wszędzie widzę zółwiki w kolorze czarnym. U siebie ściągnąłem czarną farbę i pojawiło się coś takiego jak na poniższym zdjęciu. Czerwone szkiełko na pewno było już kiedyś wyciągne, co widać po odgiętej oprawce. Takie lampki też były, czy też ktoś miał taką fantazję?
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3319
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 13 Sie, 2024   

Jonek_M napisał/a:
Czy ktoś wie, jaką szerokość powinny mieć szparunki przy Mińsku? U mnie widać, że ktoś starał się je odświeżyć. Na felgach mają szerokość 4mm, na błotnikach i pozostałych elementach 3mm.

Fabryczne szparunki powinny być bardzo cienkie: 2,5-3mm

Jonek_M napisał/a:
Wszędzie widzę zółwiki w kolorze czarnym. U siebie ściągnąłem czarną farbę i pojawiło się coś takiego jak na poniższym zdjęciu. Czerwone szkiełko na pewno było już kiedyś wyciągne, co widać po odgiętej oprawce. Takie lampki też były, czy też ktoś miał taką fantazję?
Obrazek

Lampka tylna i przednia były zawsze czarne. Twoja w chromie to fanaberia właściciela.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów M1A Mińsk
mały, ale udały
mcfrag Pozostałe 109 Pon 22 Lip, 2024
skrzydlaty
Brak nowych postów M1A Mińsk
Szczątki - co z nimi zrobić?
mareq Pozostałe 61 Wto 15 Wrz, 2015
mareq
Brak nowych postów Mińsk K-55
MaciejLip Hyde Park 7 Sob 13 Mar, 2021
MaciejLip
Brak nowych postów K-55, K-30, Mińsk 125
potrzebna pomoc
mcfrag Pozostałe 12 Sro 28 Maj, 2008
mcfrag
Brak nowych postów Mińsk M1A
borzobohaty Pozostałe 12 Sob 15 Lis, 2014
borzobohaty
Brak nowych postów Mińsk M1M
Kermit - wladimir
wladimir Pozostałe 70 Pon 09 Lip, 2018
wladimir


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna