IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Rejestracja
Autor Wiadomość


Posty: 0
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007   [Iż] Rejestracja

Witam. Mam pytanie. Jestem w posiadaniu Iża 49. Motocykl jest wyrejestrowany. Mam umowę z właścicielem i stary dowód rejestracyjny. Nie posiadam natomiast papierów ubezpieczenia. Wydaje mi się, że nie powinno być problemów z rejestracją ale kogo bym zapytał z rodziny to są inne odpowiedzi. Za pomoc będę wdzięczny.
 
 
Wojt@s


Posty: 586
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007   

Więc tak:

Jeżeli motocykl jest wyrejestrowany, to najczęściej w dowodzie ma wpisane WYREJESTROWANO albo ucięte rogi. Umowa musi być z osobą, która widnieje w dowodzie jako właściciel/współwłaściciel.

Najlepiej iść do urzędu skarbowego i w razie czego podbić sobie umowe. Wtedy w wydziale komunikacji patrzą przychylniej.

Następną kwestią jest to że potrzebujesz pojechać motocyklem na przegląd. Nie jest to przegląd tzw. coroczny tylko zerowy. Kosztuje troszke więcej ale taki jest wymagany przy pierwszej rejestracji w kraju albo w sytuacji wyrejestrowania.

W sumie to tyle. Przegląd jest potrzebny przy rejestracji a zerowego na lewo nie da się załatwić (raczej).

Pozdrawiam

Co do ubezpieczenie to zgodnie z ustawą nie jest w żadnym wypadku wymagane podczas rejestracji.
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007   

Jak pójdziesz zapłącic za ubezpieczenie, a musisz to zrobic przed zarejestrowaniem, to agent zapyta się Ciebie o ubezpieczenie, ty mówisz ze nie masz. On cos tam poszpera, znajdzie motocykl w ewidencji i pobierze od ciebie dane dotyczace nowej umowy ubezpieczeniowej. W ubezpieczalni potrzeba im tylko numeru rejestracyjnego, tylko.



Problemu z zarejestrowaniem nie powinienes miec żadnego, jezeli tylko masz umowe z gosciem który jest napisany w dowodzie. Jezeli tak to zero problemów, chyba ze trafisz na fajansa w stacji diagnostycznej :wink:
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Jesiolll


Motocykl: Iż-49
Posty: 60
Skąd: Mariantów
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

No tak a mi w ubiegłym tygodniu powiedzieli w wydziale komunikacji że wyrejestrowany motocykl nie podlega powtórnej rejestracji chyba że na zabytek...
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

Mój znajomy kupił w tym tygodniu wyrejestrowaną eshaelkę. Ma zamiar niedługo rejestrować, to się wszystkiego dowiemy z autopsji.
 
 
Voron


Motocykl: Iż-56
Posty: 124
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

Mnie doszły słuchy że wyrejestrowanych pojazdów 2T nie chcą ponownie rejestrować, jedynie na zabytek :evil: "0" />
_________________
Iż 56 1958r, Yamaha xv 1600
 
 
slawmartorun


Motocykl: Iż-49
Posty: 281
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   rejestracja

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, można rejestrować takie moto , które mają dowód z obciętym rogiem na dwa sposoby.

1 zabytek jednorazowo większy wydatek na biegłego 300 zł, później taniej bo bez corocznych przeglądów.

2 w normalnym trybie a urzędnikowi oświadczasz, że dowód przecięty jest dokumentem potwierdzającym pochodzenie części, łaski nie robi.

Do skarbówki nie musisz iść jeżeli na umowie jest suma zakupu poniżej 1000 zł.
_________________
K-175, Iż-49, Iż-56, WFM, GSF 600N
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2007   

Witam!

Wyrejestrowaneych pojazdó nie da się zarejestrować ponownie tylko w przypadku, jeżeli były wyrejestrowane między 1997 a 2005 rokiem (mniej wiecej). Wcześniej wyrejestrowane motóry bezproblemowo rejestrujemy ponownie. W przypadku wyrejestrowanych w ww okresie nalezy udac się do rzeczoznawcy PZMotu po opinie, o tym, że pojazd jest unikatowy (około 200zł, zależy od widzimisie kolesia). z takim zaświadczeniem i dokumentami (umowa kupna sprzedaży, dowodu podobno nawet nie musi byc, a umowa podbita w skarbówce) można zarejestrować grata na normalne białe blachy.

Co do ubezpieczenia - najlepiej zrobic tak - idziesz z dowodem i umową kupna sprzedaży do agenta ubezpieczeniowego (takie punkty, gdzie mozna ubezpieczyć wszystko w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym) i robisz OC na siebie, ale na starych numerach. Przy rejestracji OC jest KONIECZNE, jak go nie będzie, zaczyna się cyrk z Funduszem Gwarancyjnym, będą ścigac poprzedniego włąściciela (oczywiście to w wypadku, gdy motocykl był niewyrejestrowany).

Procedurę poznałem przy okazji sprzedaży mojej M04 kolesioi, który zarejestrował w ten sposób już 5 motocykli. Ode mnie wziął tylko umowę, że kupuje złom motocykla o numerach takich i takich, umowę podbił w skarbówce, zrobił fotki w dniu zakupu i po remoncie, z fotkami i motórem udał się do rzeczoznawcy . Ten wystawił opinięm na podstawie której+umowa ze mną, koleś zarejestrował motór bez kwita na białą blachę. I jeździ :)
_________________
Iż49
 
 
borysgk


Motocykl: Iż-56
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 30 Maj, 2007   

Witam jeżeli mieli byście jakieś problem z rejestracją jestem w stanie pomóc przy załatwieniu książki o zabytku i oczywiście wpisie do księgi zabytków:)
 
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 30 Maj, 2007   

napisz coś o tym więcej :)

Jakie papiery, kwoty itp.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
borysgk


Motocykl: Iż-56
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 30 Maj, 2007   

agrupa tak ogólnie napisze, żeby niebyło problemów... więc tak, co jest potrzebne do założenia książki: to 4 zdjęcia( z każdej strony) dowód lub nie, no i symboliczna:)za to dostanisz książke zabytkową o twoim modelu ze zdjęciami. wpis do ewidencj pojazdów zabytkowych... to co potrzebne do rejestracji na zabytka wtedy mósisz udać sie do stacji diagnostycznej koniecznie okręgowa bo tylko taka ma upawnienia... i później do wydziału i nie ma możliwości żeby nie zarejestrowali:)!!

Ja mam takie papiery na Iża i na buggy(vw garbus) co prawda jeszcze wszystko przed rejestracją ale z powodu trwających remontów!!

agrupa witam imiennika:))



Pozdrawiam Marcin:)
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 31 Maj, 2007   

I można bez dowodu rejestracyjnego???

to byłoby zbyt piękne, by mogło być prawdziwe :wink:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
borysgk


Motocykl: Iż-56
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 31 Maj, 2007   

Dlatego to jest rejestracja na zabytka wyobraż sobie, że masz motor z 1928 roku który miał tylko 8 właścicieli,a brak jakiej kolwiek dokumentacji i nagle chcesz go zarejestrować:) co robisz???? rejestrujesz na zabytka:):):)

Podajesz numer ramy i nr silnika i to wszystko jest w ewidencji!!!!



Pozdrawiam Marcin
 
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

Zawsze można jeszcze udać się do sądu :D http://www.podkowa98.pl/strony/text02.htm Coś mi się widzi, że po raz kolejny niektórzy mylą rejestrację "poj. zabytkowego" - http://junak.ekoma.pl/art...050116091731441 z "poj. unkatowym" - http://jawskom.kgb.pl/rej.htm Wszelkie niezbędne informacje do poczytania http://www.weteranszos.pl..._news&nwsid=126
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

Na mojego Iża mam "dowód wyrejestrowania czasowego" z początku lat 90-tych. Byłem z tym w UK i stwierdzili, ze nie będzie żadnego z ponowną rejestracją w normanym trybie.



Jeśli chodzi o ubezpieczenie to według obecnych przepisów pojazd m.in. ponad 25-cio letni nie podlega obowiązkowi zachowanaia ciągłości ubezpieczenia OC. Tak więc np. zakupionego Junaka i M-72 wcale nie ubezpieczałem. W obydwu przypadkach mam dowód rejestracyjny, podbitą w US umowę, a poprzedni właściciel zgłosił w swojej ubezpieczalni sprzedaż i zerwanie umowy ubezpieczeniowej. Po remoncie zamierzam po prostu przerejestrowac motocykl na siebie, wcześniej zawierając odpowiednią umowę OC (albo na stałe, albo z opcją czasową). Oczywiście przegląd też trzeba zrobić. Nie wyobrażam sibie bowiem jednoczesnego ubezpieczania wszystkich posiadanych motocykli (kilka szt.) jeśli w danej chwli nie jeżdżą, np. ze względu na konieczny remont.



Trzecia sprawa - jakiś czas temu podchodziłem do tematu karty pojazdu zabytkowego, celem wyjazdu na imprezę zagraniczną. Mając taki dokument wojewódzki Konserwator Zabytków móglby wystawić mi 3 letnią zgodę na czasowe wyjazdy. Ale jak zacząłem się pytac o szczegóły to okazało się, że jest tylko jeden uprawniony (wyznaczony przez urząd WKZ) rzeczoznawca w tym zakresie - czyli monopolista. Zadzwoniłem do gościa a on zaśpiewał za ten świstek min. 500 zł. w urzędzie następne opłaty, na szczęście mniejsze. Co ciekawe jakbym chciał jechac np. na Ukrainę - czyli poza Unię ... to następne pozwolenie potrzebne. A kiedys jeździłęm na Słowacje i Ukrainę przedwojennym motocyklem i nikomu to nie przeszkadzało. Teraz nie jeżdżę - bo nie będe bulił takich kwot na jeden wyjazd. a jakbym chciał wyrobić takie papierki na więcej posiadanych pojazdów ... Głupota totalna. Ciekawe co będzie po wejściu do układu Schoengen. Zreszta już teraz w ramach Unii takie ograniczenia to bezsens. Aha, wszystkie motocykle mam na białych tablicach.

Nie wiem czy coś sie ostatnio zmieniło, ale mówienie o małych kosztach papierw na motocykl zabytkowy to chyba przesada.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
borysgk


Motocykl: Iż-56
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

Kolego Panz jeśli to do mnie ta aluzja to nic mi się nie myli dokładnie mam takie papiery jak http://junak.ekoma.pl/art...050116091731441 w tym linku.i jest możliwość bez dowodu.

Odnosząc się do punktu pierwszego o pojazdach unikatowych......"1. Dowód rejestracyjny. Jeżeli chcesz legalnie zarejestrować motocykl posiadanie oryginalnego dowodu to podstawa. Bez niego nie masz szans. Oczywiście istnieją sposoby i na to, jednak musisz pamiętać że wtedy stajesz się przestępcą, a możesz wierzyć że prędzej czy później skończy się to źle.



Gdy dowód się zgubił... bądź kupiłeś motocykl od gościa któremu te papiery nie były potrzebne. Nie popadaj w panikę. Pierwsze co musisz zrobić to dowiedzieć się na kogo ostatni raz był rejestrowany motocykl. Następną czynnością jest odszukanie tego kolesia oraz zaciągnięcie go do wydziału komunikacji gdzie był rejestrowany motocykl (wydział komunikacji może udzielić informacji o pojeździe tylko właścicielowi wymienionemu w ewidencji wydziału komunikacji lub posiadającemu zarejestrowaną w urzędzie skarbowym umowę kupna sprzedaży). . Tam prosi on o wystawienie tzw. "wtórnika dowodu rejestracyjnego", podając jakiś powód utraty dokumentów (zgubienie, kradzież, zniszczenie itp.) Mając odtworzone dokumenty nie powinno być dalej problemów... ... o ile maszyna spełnia wymagania opisane wyżej....."





A co wtedy jak właściciel nie żyje??
 
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

Bez obrazy :D Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie. Jak zauważyłeś "rejestracja staruszka", nie jest biblią rejestracji motocykla, a jedynie opisem działań autora, który być może został poinformowany przez Panią w Starostwie, że bez dowodu ma się nie pokazywać. To tylko przykład, może nie najlepszy, ale zainteresowani mogą zobaczyć np. jak wygląda opinia rzeczyznawcy i poznać wartość kilku kartek papieru :wink:



Co do błędów, wszystko zależy chyba od tego gdzie dokonuje się rejestracji, ja np. wybrałem się do W.K. Starostwa po listę rzeczoznawców PZM (powinni ją posiadać) i ku mojemu zdziwieniu Panie zrobiły wielkie oczy, po czym udawały, że gdzieś to mają, zaczeły się wielkie poszukiwania, a na koniec zostałem odesłany do likwidatorów szkód! Tak na dobrą sprawę nie są w stanie zweryfikować poprawności danej opinii, bo niby jak? Natomist autor "rejestracji staruszka" ma rzeczoznawcę przy W.K ! i nawet kilku jest w stanie przyjechać oglądać jego motocykl.
 
 
FK
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 516
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

8) Koszty są spore ocena rzeczonawcy to nic , ale wykonanie książki pojazdu zabytkowego to już spore pienądze 800:1200 zeta,zależy od rzeczoznawcy--format A3 i musi to by wydrukowane w drukarni a nie na drukarce-sam to robiłem minimalizując koszty .Wpisanie do rejestru zabytków też nie duże koszty

Reasumując rejestracja na pojazd zabytkowy to koszt zakupu motocykla w niezłym stanie, ale przegląd techniczny jest jednorazowy i jak mój syn dorośnie (6 lat) to się zwróci :D
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
borysgk


Motocykl: Iż-56
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

FK też to słuszałem ale jak chcesz wiedzieć mnie wykonanie książki i wpisu kosztowało 150zeta + 4 zdjęcia jakieś 3,5:) także to jest dopiero taniocha

Jeszcze raz napisze, że macie jakiś problem lub jak kolega FK niechcecie zapłacić 1200zeta to Pomogę:)
 
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 01 Cze, 2007   

To może jak znajdziesz chwilę opisz cała procedurę uwzględniając koszty. Na pewno ktoś zechce skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Iż] Rejestracja weteranów
Na białe i żółte
radarator Ogólne 316 Nie 22 Sty, 2023
Komar
Brak nowych postów [49] Rejestracja
Chcę się pochwalić
lukasz06 Ogólne 6 Sob 14 Lut, 2015
Suchy
Brak nowych postów Rejestracja motocykla
Czy będą problemy?
ciacho216 Hyde Park 8 Nie 11 Paź, 2009
Archi88
Brak nowych postów [Iż] Rejestracja bez dokumentów
patrykoj Ogólne 41 Sob 08 Wrz, 2012
jarcco
Brak nowych postów [Iż] Rejestracja Iża z koszem
Jak wygląda procedura?
tybusz Ogólne 12 Sob 06 Gru, 2008
diablomichal
Brak nowych postów Rejestracja samoroba
Voron Hyde Park 2 Sob 21 Kwi, 2007
panz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna