IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Dlaczego nie rejestruję na zabytek
Autor Wiadomość
Wasyl
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009   

Ja również posiadam papiery że pojazd został skreślony z ewidencji w skutek kasacji (posiadam zarówno zaświadczenie o kasacji jak i pojazd:).

Poszedłem do urzędu i pan w informacji powiedział że tylko na zabytek i przytoczył regółkę z pamięci. Ale w wynikało z tego że mogę zarejestrować także na pojazd unikatowy. Po dłuższej dyskusji pan powiedział że muszę się gdzieś dowiedzieć czy napewno mogę. Ręce mi opadły przecież byłem w okienku INFORMACJA! Nie dyskutowałem dalej z debilem, poszedłem do naczelnika wydziału i dowiedziałem się że muszę tylko mieć opinie żeczoznawcy i przedląd techniczny i mogę zarejestrować na białe blachy. Ale to dopier na wiosnę
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009   

Powiem wam kawał, tylko nie popuście w pieluchy.

Przychodzi facet do urzędu i wszystko załatwił.
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pon 02 Lis, 2009   

Jestem już w trakcie rejestrowania na zabytek... Wolałem rejestracje na białe blachy ze względu na brak dodatkowych kosztów, jednak wyszło, że opinie rzeczoznawcy musiałby wyrobić w obu przypadkach, więc co szkodzi wpisać do rejestru zabytków.

Białą kartę zrobiłem sam, co kosztowało mnie około 20 zł.
Opinia rzeczoznawcy 200 zł.
Opłata skarbowa za wpis do rejestru zabytków 20 zł.

Potwierdzenie wpisu pojazdu do rejestru zabytków ruchomych powinienem otrzymać pod koniec tego tygodnia.

Następnie z opinią rzeczoznawcy, zaświadczeniem o wpisie do rejestru zabytków i szczegółowym opisem technicznym pojazdu udam się na przegląd techniczny.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Archi88 wklej czystą "białą kartę" zobaczymy jak to wygląda

Sam też mam plany przerejestrować sprzęty za zabytki
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

Wzory białej karty znalazłem gdzieś w internecie, ale żeby nie wszyscy musieli szukać, to podaję:

http://archi88.w.interii.pl/karta_ewid_czysta.doc
http://archi88.w.interii.pl/karta_demo.doc

Jak już pisałem, kartę wypełniałem sam. Nie dawałem jej nawet podbić rzeczoznawcy - zwiększenie wiarygodność danych. Przy składaniu wniosku bardziej liczy się opinia rzeczoznawcy niż ta karta. Konserwator jest zielony w kwestii oryginalność pojazdu i w pełni powołuje się na opinię. Decyzje o wpisie podejmuje wojewódzki konserwator i trwa to zaledwie kilka dni.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Maniek G


Motocykl: Iż-49
Posty: 420
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 15 Lis, 2009   

ArturM napisał:
Archi88 wklej czystą "białą kartę" zobaczymy jak to wygląda

Sam też mam plany przerejestrować sprzęty za zabytki


Jak chcesz to wyśle Ci na PW swoją wypełnioną i zatwierdzoną kartę 49-tki.
_________________
iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
 
 
 
Arek11
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Panowie nie wiecie jak by to było przywieźć takiego iż-a z Ukrainy z dokumentami???
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009   

Jeżeli motocykl ma dokumenty to poprosiłbym właściciela, żeby wjechał nim do Polski, najprostsza i najszybsza sprawa :)
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009   

Dowiadywałem się dziś jaki jest koszt badania technicznego pojazdu zabytkowego z zaznaczeniem, że chodzi o motocykl i jakie dokumenty powinienem dostarczyć. W moim mieście jest jedna stacja okręgowa (taka jest upoważniona do kontroli pojazdów zabytkowych) i za taki przegląd życzy sobie 280 zł. Trochę dużo...

A potrzebne dokumenty:
- dowód własności pojazdu,
- zaświadczenie od konserwatora zabytków,
- opinia rzeczoznawcy,
- wypełniony wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zbytkowego z warunkami technicznymi.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Maniek G


Motocykl: Iż-49
Posty: 420
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009   

Archi88 napisał/a:
życzy sobie 280 zł. Trochę dużo...


ale tylko raz, potem nie robisz corocznych przeglądów :lol: Poza tym opłaty OC dokonujesz w momencie wprowadzenia pojazdu do ruchu, nie musisz mieć w nich ciągłości :wink:
_________________
iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009   

Rezygnował z powodu kosztu 280 zł nie będę
bo to ostatni papier w układance, którego mi brakuje do rejestracji na zabytek.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Kamil


Motocykl: Iż-49
Posty: 86
Skąd: Żegocin k. Pleszewa
Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

Maniek czy motory przechodzą przegląd co rok?.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3301
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

Zabytkowe mają bezterminowo.
 
 
Maniek G


Motocykl: Iż-49
Posty: 420
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Dokładnie, i żaden policjant nic Ci nie zrobi z powodu braku kierunków, lusterek, słabego światła, braku stopu czy za głośnego wydechu :D
_________________
iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

Byłem już na przeglądzie, wyszło taniej. Podana kwota 280 zł była najwyższą z możliwych, gdybym nie miał tabliczki znamionowej i dokładnych danych technicznych.

Ja zapłaciłem 183zł, czyli niewiele więcej niż za normalny przegląd zerowy. Dodam, że te kwoty są ustawowo nadane dla okręgowych stacji diagnostycznych, więc różnic być nie powinno.

Podsumowując, droga rejestracji na pojazd zabytkowy nie jest taka straszna jak to opisują w internecie, pod warunkiem, że wiesz co posiadasz i sporządzenie białej karty czy opisu technicznego nie stanowi dla ciebie problemu. Osobiście, gdybym miał zarejestrowany stary pojazd to nie bawiłbym się w zmianę na żółte blachy, jedyny plus ich posiadania to bezterminowy przegląd, OC dla pojazdów ponad 40 letnich nie musi mieć ciągłości, a minusy zostały już w tym wątku napisane.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
granat


Motocykl: Iż-49
Posty: 68
Skąd: Kluczbork
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

I jeszcze jedno w razie zongu mozna sie sądzic o wieksze odszkodowanie:)
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010   

W marcu tego roku zmieniły się trochę przepisy dotyczące pojazdów zabytkowych. Wielu z nas interesuje możliwość swobodnego wyjazdu iżem za granicę bez załatwiania pozwoleń. To był ten podkreślany, duży minus żółtych blach. A tymczasem jest inaczej.

Żółta blacha w porównaniu z białą daje tylko zakaz stałego wyjazdu za granicę.

Obecnie każdy pojazd który ma powyżej 50 lat, a jego wartość wynosi co najmniej 32 tyś. zł musi mieć zgodę konserwatora zabytków na wyjazd za granicę.



Do poczytania zmiany prawne:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2010/0474.htm
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Sob 20 Lis, 2010   

Dodam od siebie 5gr :) Ceny przeglądu są umowne, ja płaciłem 150zł.
 
 
granat


Motocykl: Iż-49
Posty: 68
Skąd: Kluczbork
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011   

Z tym wyjazdem to nie od teraz, od zawsze obowiazywały takie przepisy, nie wolno było wywozic z kraju niczego co było zabytkiem-czyli tego co spodobało sie celnikowi. Teraz to ujeli w karby lat-od-do...

A teraz cos zamiast bicia piany, troche konkretów, łopatologicznie wyjasnione, wiec kazdy zrozumie, polecam:
http://weteranszos.pl/zolte-tablice

A na dobra sprawe zgodnie z przepisami do rejestracji na "zołte" rzeczoznawca wcale nie jest potrzebny:]
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011   

Przeczytałem ten poradnik, ale widzę rozbieżność w tym co ja przeszedłem i w tym co jest opisane.

Wszystko zależy w zasadzie od ludzi których spotka się na drodze załatwiania żółtych tablic. Jeden urzędnik, diagnosta chce podpis i pieczątkę rzeczoznawcy na każdym dokumencie, a inny nie.

Co do rzeczoznawców, niektórzy twierdzą, że musi być z PZMotu, że musi być specjalistą od zabytków itd. Wiadomo, że taki mało sobie nie policzy.

Ja wybrałem "zwykłego" rzeczoznawcę samochodowego z tej listy: http://bip.mi.gov.pl/pl/b...lista_rzecz_sam . Nikt się nie czepiał.


Najlepiej starać się iść planem minimum. Na początek próbować załatwiać wpis u konserwatora bez opinii rzeczoznawcy. A w przypadku czepialstwa diagnosty o jakieś braki szukać innego.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
Ostatnio zmieniony przez Archi88 Nie 16 Sty, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dlaczego nie lubię dwusuwów i dlaczego może się mylę?
Adam M. Hyde Park 20 Sob 02 Sty, 2021
skrzydlaty
Brak nowych postów [56] Rejestracja jako zabytek
czy to wogole sie opłaca?
siwy2326 Ogólne 9 Wto 18 Wrz, 2012
siwy2326
Brak nowych postów [Iż] Dlaczego Iż
krzysztof772 Ogólne 7 Pią 08 Wrz, 2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna