Nie wszyscy pewnie wiedzą, ale wersja Iża z koszem różniła się od zwykłego 49. Dodatkowa rura w okolicy tylnego prawego podnóżka, tylne koło ze szprychami 4.5, zamiast 3.5mm, inna tylna piasta. Coś przeoczyłem?
Wrzucam fotki takiego Iża, znalezione gdzieś na Łotwie, w sumie z myślą o Tybuszu, który buduje takiego potwora, ale może inni też skorzystają.
PS. Te fotki wyjaśniają definitywnie zagadkę pochodzenia piasty, którą widzieliśmy na wrześniowej Łodzi.
cudo, idealny materiał do renowacji. Ttej dodatkowej rury to niestety nie mam ale miejsce na pozostałe mocowania jest, czyli inne tylne koło i mój też będzie się nadawał do kosza.
Zastanawia mnie symetryczne szkło reflektora. Być może to też cecha modelu 49K, w końcu motocykl z koszem jedzie bliżej osi jezdni, więc teoretycznie inaczej oświetla drogę niż jadący przy poboczu solo.
O ile pamiętam, w tybuszowym (ze wzmocnioną ramą) jest takie samo szkło, a to kolejny argument za tą teorią.
Popatrzcie też na dźwignię hamulca. Jest inna niż standardowa. Ma profil dwuteowy zamiast klasycznego ceownika. Widywałem już takie dżwignie, ale nigdy na iżu, zawsze luzem. Jeżeli ktoś ma taką luzem - proszę o kontakt na priv. Fotki takiej dżwigni chciałbym dorzucić do mojej iżowej strony.
Dzwigna hamulca w 56 ma zupełnie inny kształt niż w 49. Ta, jest identyczna jak standardowa, ale ma inny profil. Jak wspominałem, widywałem już takie i nie są to dźwignie z 56.
Co do szkła - takie wzory widziałem na M72, zwłaszcza tych starszych, wojennych. Teoria z traktorem ma jakieś potwierdzenie?
Toeoria z traktorem - nalezy zerknąc na lampe na tylny błotniku traktora Białorus albo Władimiriec, a wszystko się wyjaśni
Co do dżwigni hamulca - ma ze dwie sztuki takich rózniących się tylko profilem od standardowej od 49 - są one identyczne z dżwignią do iża56, jaką ma np Marcin Klimczak w swoim 56.
Toeoria z traktorem - nalezy zerknąc na lampe na tylny błotniku traktora Białorus albo Władimiriec, a wszystko się wyjaśni
Co wcale nie oznacza, że takie klosze nie były montowane w innych pojazdach, włączając Iża.
BartekG napisał:
Co do dżwigni hamulca - ma ze dwie sztuki takich rózniących się tylko profilem od standardowej od 49 - są one identyczne z dżwignią do iża56, jaką ma np Marcin Klimczak w swoim 56.
A pamiętasz Wojtasową wajchę hamulca na Łodzi (w pedalskim chromie? ) Miała zupełnie inny kształt, zresztą widać to na fotkach jego Iża 56 w galerii. Być może był jakiś model przejściowy, montowany w obu modelach. Ciekawe..
Podeprę się fotką Michałowego 56 tu też wajcha jest inna:
Dobra ,tu macie dwie wajchy ,ta z płytszym wyżłobieniem jest od mojego :
różnią się ,profilem ,kształtem i długością :
a kładąc je na"sztorc" wyraźnie widać skręcenie :
Frag ,o którą chodzi to prześlę dokładniejszą fotkę .
Koło idzie do piaskowania ,wrzucę przy okazji i podam rozmiary szprych ,które nie mają zagięcia łbów -trzeba zamawiać.
_________________ ИЖ-49 z 1956, Junak M10
Pawell [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
Ja natomiast zapytam o lampe ale tylną. Co to jest za lampa (oprucz tego, że tylna) Mam takie dwie. Obie sciągnięte z blotnika iża; jedna na złomie na długo przed posiadaniem iża (bo mi się spodobała i jeszcze takiej nie spotkałem). Druga to zdjęta z błotnika Planety mocowana na płasko przez tylną ściankę, bez blaszek widocznych na zdjęciu. Ktoś na forum (jak wystawiłem fotki swojej planety) stwierdził, że jest nie oryginalna- więc pytam. Czy ktoś wie z czego taka lampka pochodzi ? Bo to już druga w moim przypadku taka na iżu.
Oryginał ,z archiwalnymi papierami z 1956 , rama nowa (stara złomowana), bez otworu mocowania -będę dorabiał .Wdokumentach jak zwykle opisane iż-350 bez dodatkowego wpisu .
A teraz mała zagwozdka ostro przeglądam powyższe foty i próbuję dostrzec ,czy przednie koło też ma wzmocnione szprychy np.M5
właśnie jestem w posiadaniu takiego koła (4,3mm szprycha) i trudno uwierzyć ,że komuś chciało się wszystkie otwory rozwiercać ,a w szpulce piłować ,chociaż kto wie
Wygląda na to, że "kosze" w Iżu 49 pojawiły się u schyłku jego produkcji, a najprawdopodobniej były przeznaczone do modelu 56 (przy okazji "udziwniono" kilka "49") Ja posiadam dwie "49" i obie chodziły z wózkiem, jeden był samoróbką-mam papier od rzeczoznawczy dopuszczający "wózek" do ruchu, drugi nie wiem, nie widziałem, ale żaden z motocykli nie ma wzmocnień ramy, za to wzmocnione tylne koło mam na stanie Patrząc na zaczepy do wózka w motocyklu, nasuwa się myśl (za "ładnie" to wszystko zrobione), że zestawy koszowe można było sobie dokupić, i z braku laku Iż-49 stawał się pojazdem rodzinnym i nie tylko. Co do koła przedniego, może niech się wypowie któryś z właścicieli 56K, jak to jest rozwiązane w tym modelu? i jak wyglądają mocowania wózka w mocotyklu (foto mile widziane).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach