IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[49] Iż-49K
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   [49] Iż-49K

Nie wszyscy pewnie wiedzą, ale wersja Iża z koszem różniła się od zwykłego 49. Dodatkowa rura w okolicy tylnego prawego podnóżka, tylne koło ze szprychami 4.5, zamiast 3.5mm, inna tylna piasta. Coś przeoczyłem?

Wrzucam fotki takiego Iża, znalezione gdzieś na Łotwie, w sumie z myślą o Tybuszu, który buduje takiego potwora, ale może inni też skorzystają.

PS. Te fotki wyjaśniają definitywnie zagadkę pochodzenia piasty, którą widzieliśmy na wrześniowej Łodzi.



















 
 
edig


Posty: 149
Skąd: Rudy
Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

cudo, idealny materiał do renowacji. Ttej dodatkowej rury to niestety nie mam ale miejsce na pozostałe mocowania jest, czyli inne tylne koło i mój też będzie się nadawał do kosza.
 
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

No ładna ta Jeżynka.

ps. Edig ta dodatkowa rurka to żaden problem, wystarczy zmierzyć średnicę i byle spawacz zainstaluje taki gadżet.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Zastanawia mnie symetryczne szkło reflektora. Być może to też cecha modelu 49K, w końcu motocykl z koszem jedzie bliżej osi jezdni, więc teoretycznie inaczej oświetla drogę niż jadący przy poboczu solo.

O ile pamiętam, w tybuszowym (ze wzmocnioną ramą) jest takie samo szkło, a to kolejny argument za tą teorią.

Popatrzcie też na dźwignię hamulca. Jest inna niż standardowa. Ma profil dwuteowy zamiast klasycznego ceownika. Widywałem już takie dżwignie, ale nigdy na iżu, zawsze luzem. Jeżeli ktoś ma taką luzem - proszę o kontakt na priv. Fotki takiej dżwigni chciałbym dorzucić do mojej iżowej strony.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Witam!

Dżwignia hamulca o profilu dwuteowym pochodzi z iża56, natomiast klosz lampy symetryczny od wstecznej lampy ciągnika, w tym przypadku ruskiego.
_________________
Iż49
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Dzwigna hamulca w 56 ma zupełnie inny kształt niż w 49. Ta, jest identyczna jak standardowa, ale ma inny profil. Jak wspominałem, widywałem już takie i nie są to dźwignie z 56.



Co do szkła - takie wzory widziałem na M72, zwłaszcza tych starszych, wojennych. Teoria z traktorem ma jakieś potwierdzenie?
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Witam!

Toeoria z traktorem - nalezy zerknąc na lampe na tylny błotniku traktora Białorus albo Władimiriec, a wszystko się wyjaśni :)

Co do dżwigni hamulca - ma ze dwie sztuki takich rózniących się tylko profilem od standardowej od 49 - są one identyczne z dżwignią do iża56, jaką ma np Marcin Klimczak w swoim 56.
_________________
Iż49
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

BartekG napisał:
Toeoria z traktorem - nalezy zerknąc na lampe na tylny błotniku traktora Białorus albo Władimiriec, a wszystko się wyjaśni :)
Co wcale nie oznacza, że takie klosze nie były montowane w innych pojazdach, włączając Iża.
BartekG napisał:
Co do dżwigni hamulca - ma ze dwie sztuki takich rózniących się tylko profilem od standardowej od 49 - są one identyczne z dżwignią do iża56, jaką ma np Marcin Klimczak w swoim 56.
A pamiętasz Wojtasową wajchę hamulca na Łodzi (w pedalskim chromie? :wink: ) Miała zupełnie inny kształt, zresztą widać to na fotkach jego Iża 56 w galerii. Być może był jakiś model przejściowy, montowany w obu modelach. Ciekawe.. Podeprę się fotką Michałowego 56 tu też wajcha jest inna:
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

ZTCP dźwignia od 56 jest przede wszystkim na linkę więc ma inny zaczep 8)

jest każe inaczej wyprofilowana.



A co do szkła to jestem tego samego zdania jak McFrag, to że jeździ w jakimś ciągniku, nie znaczy że nie miało zastosowania w motocyklu.

Sam kilkukrotnie widziałem emkę z takim szkłem.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Eee,nie będe si e upierał, każdy może wmontowac do swojego Iża co chce :)

Na marginesie, ja widziałem osobiście 2 junaki ze szkłami od Rusków. Myślicie, ze to jakieś specjalne wersje z ruskimi szkłami były produkowane ? :) :) :P
_________________
Iż49
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

http://imageshack.us

http://imageshack.us

http://imageshack.us

Co do szkła to popieram Bartka :wink: zresztą znalazłem fotę wersji "K" wygląda na oryginał-widać jakie jest szkło.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

He he, widzę że nie tylko ja przeglądam Retromoto :wink:

Lampa - ja nie twierdzę że mam rację. Ale tylko w ten sposób, pytając, można dość do jakichś wniosków.

Co do hamulca - jest taki sam, jak w tym czerwonym. Przypadek?
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Retromoto daje radę :wink:

Jakby na to nie patrzeć, Iż Iżowi nie równy :wink: w Iżewsku pewnie sami nie wiedzą co, gdzie i kiedy było montowane w poszczególnych modelach, taki to kraj :D
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Dobra ,tu macie dwie wajchy ,ta z płytszym wyżłobieniem jest od mojego :



różnią się ,profilem ,kształtem i długością :





a kładąc je na"sztorc" wyraźnie widać skręcenie :



Frag ,o którą chodzi to prześlę dokładniejszą fotkę .

Koło idzie do piaskowania ,wrzucę przy okazji i podam rozmiary szprych ,które nie mają zagięcia łbów -trzeba zamawiać.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Pawell
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007   

Ja natomiast zapytam o lampe ale tylną. Co to jest za lampa (oprucz tego, że tylna) Mam takie dwie. Obie sciągnięte z blotnika iża; jedna na złomie na długo przed posiadaniem iża (bo mi się spodobała i jeszcze takiej nie spotkałem). Druga to zdjęta z błotnika Planety mocowana na płasko przez tylną ściankę, bez blaszek widocznych na zdjęciu. Ktoś na forum (jak wystawiłem fotki swojej planety) stwierdził, że jest nie oryginalna- więc pytam. Czy ktoś wie z czego taka lampka pochodzi ? Bo to już druga w moim przypadku taka na iżu.
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007   

tybusz ta Twoja "49"-tka to wersja "K" czy może przerabiasz ją samodzielnie? Jeżeli "K" to z którego roku jest motocykl?
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007   

Oryginał ,z archiwalnymi papierami z 1956 , rama nowa (stara złomowana), bez otworu mocowania -będę dorabiał .Wdokumentach jak zwykle opisane iż-350 bez dodatkowego wpisu .

A teraz mała zagwozdka :roll: ostro przeglądam powyższe foty i próbuję dostrzec ,czy przednie koło też ma wzmocnione szprychy np.M5 :?:

właśnie jestem w posiadaniu takiego koła (4,3mm szprycha) i trudno uwierzyć ,że komuś chciało się wszystkie otwory rozwiercać ,a w szpulce piłować ,chociaż kto wie :wink:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Witam!

Wtrące do rozmowy jeszcze swoje 3 grosze.

Popierwsze, z kąd wziął się symbol iż49K - z jakiego źródła pochodzi?

Pytam, ponieważ obie moje 49 sa wersjami koszowymi.

Zielony jest w galerii - widac, że nie ma wzmocnionego koła, ani wzmocnienia przy suwaku.

Natomiast drugi (starszy) ma wzmocnienie przy suwaku, otwory koszowe, koło jest koszowe.

Trzecui iż koszowy, to iż marcina klimczaka. U niego jest juz i wzmocnienie przy suwaku i wzmocnione tylne koło (falbana).

Natomiast nigdy nie spotkałem się z grubymi przednimi szprychami.

Może ich grubośc wynika z tąd, że łatwiej zastąpic oryginalne szprychy grubszymi niz cieńszymi (wyrobione oczka na szprychy zwłaszcza w obręczach).
_________________
Iż49
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Wygląda na to, że "kosze" w Iżu 49 pojawiły się u schyłku jego produkcji, a najprawdopodobniej były przeznaczone do modelu 56 (przy okazji "udziwniono" kilka "49") Ja posiadam dwie "49" i obie chodziły z wózkiem, jeden był samoróbką-mam papier od rzeczoznawczy dopuszczający "wózek" do ruchu, drugi nie wiem, nie widziałem, ale żaden z motocykli nie ma wzmocnień ramy, za to wzmocnione tylne koło mam na stanie :D Patrząc na zaczepy do wózka w motocyklu, nasuwa się myśl (za "ładnie" to wszystko zrobione), że zestawy koszowe można było sobie dokupić, i z braku laku :D Iż-49 stawał się pojazdem rodzinnym i nie tylko. Co do koła przedniego, może niech się wypowie któryś z właścicieli 56K, jak to jest rozwiązane w tym modelu? i jak wyglądają mocowania wózka w mocotyklu (foto mile widziane).
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

BartekG napisał:
Wtrące do rozmowy jeszcze swoje 3 grosze. Po pierwsze, SKĄD wziął się symbol iż49K - z jakiego źródła pochodzi?
K jak koljaska . Tak po rosyjsku nazywają zaprzęg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna