IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[49] Iż-49K
Autor Wiadomość
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Witka!

To, że kolaska to wózek, wie nawet niedorozwinięty. Chodzi mi o źródło takiego oznaczenia - czy jest cos takiego w jakiejś instrukcji obsługi, serwisówce, czy to potoczna nazwa, jak np iż49C, chyli czoper, bardzo gęsto wystepujący na nawet na forum, zwłaszcza w wersji wojskowej :)
_________________
Iż49
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Jakie pytanie, taka odpowiedź :wink:



A teraz konkrety - przedruk z innego foruma:



IZ-49K was made 1956-58. It had a sidecar model ВП-58,this model sidecar was made between 1956-58.ВП-meaning Vjatko Poljansk,because they were made in same factory that made Vjatka scooters and "56" meaning the year,when production of this model sidecar was started.This sidecar was also used on earlyer IZ-56K.



Yes, there is very little information about IZ-49K.This model is mostly not even mentioned in books about IZ . It´s only mentioned in few books written in Izhevsk.



I only found this picture from russian book:





Powyższy tekst nie uwzględnia w ogóle sprawy wózka typu "mała emka". Ze względu, że jedyne jego egzemplarze jakie znam widziałem tylko w Polsce (ktoś ma jakikolwiek dowód, fotkę itp z krajów CCCP?) zaczynam skłaniać się ku tezie, że ten wózek to rękodzieło, lub małoseryjna wydumka, budowana np przez jakiś zakład remontowy typu WZM. A nawet nie budowana, a przebudowywana z większykch wózków.
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Mój Iż 56 jest z całą pewnością wersją K, bo był z koszem i do tej pory są w nim mocowania do wózka, zarówno te stałe, jak i dokręcane. Oba koła są identyczne. Z kolei nie wiem czy są nawet ramy do 56 bez przyspawanych mocowań? Ja takiej nie widziałem.
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Tylko czy przypadkiem to nie jest historia "z mchu i paproci"?? :D
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

W zasadzie to naprawdę zaprojektowanym do wózka bocznego modelem był dopiero Jupiter.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

panz napisał:
Tylko czy przypadkiem to nie jest historia "z mchu i paproci"?
Napisalem wczoraj do Iżewska z prośbą o informacje. Zobaczymy, czy mnie oleją, czy nie :)
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

Ja kiedyś pisałem w sprawie dealera najbliżej Polski, to mnie olali :D
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 05 Paź, 2007   

PęDZEL namierzył dwa kosze do iża w swojej parafii w tym jeden "mała emka",może fotorelacja i oko znawcy coś nam przybliżą w tej sprawie.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007   

http://imageshack.us

Znalazłem takie foto za Bugiem, szkoda że niewiele widać, ale zawsze coś.
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007   

Zacząłem dłubać przy wzmocnionym kole i... niespodzianka

[img]http://img240.imageshack.us/img240/6013/43760163pb8.jpg[/img_]

przynajmniej mnie zaskoczyła -łożyska szt.4 [img]http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_blink.gif[/img_]

[img]http://img221.imageshack.us/img221/8708/79866586ju6.jpg[/img_]

a to odpowiednia przelotka ośki -ta krótsza

[img]http://img98.imageshack.us/img98/2074/66780539qw0.jpg[/img_]

trochę danych :

szprychy -18 szt długie 206

krótkie 191mm

grubość- 4,2

łby "proste"


łożyska szt 4 nr.6202



przelotka ośki - 77mm

(normal -100mm)
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
Ostatnio zmieniony przez tybusz Wto 05 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007   

Dopowiem Tybuszu, że rama 49K ma jeszcze jedną różnicę w stosunku do standardowej: szpilka mocująca siodło (ta krótsza), ma średnicę 12mm, w przeciwieństwie do standardowej, która ma 10mm.







Między innymi po tym można odróżnić ramę Iża koszowego.
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007   

Nie byłbym taki pewny co to tego że tylko koszówki miały większą średnice w otworze przednim pod siodłem. Ja tam mam również otwór pod śrubę M12.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007   

A ja mam fi10, a Iż rocznik 56 niekoszowy. O ile rozwiercić można, to w drugą stronę nie bardzo. Więc co, sugerujesz dwa standardy tej szpilki?
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007   

bardziej prawdopodobne jest to że elementy te podległy ewolucji tak jak tylne części ramy

stare - grube i pancerne

młodsze - cienkie i chyba mniej pancerne :)



PS. chodzi mi oczywiście o odkówki przyspawane do rurek.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007   

Zauważ Marcin, że ten "trójkąt" pokazany przeze mnie to nowy typ, czyli koniec produkcji. To zresztą wersja koszowa właśnie, czyli wzmacniana drugą rurą przy suwaku.



A jak było wcześniej - trzeba by sprawdzić w katalogu DKW NZ, nie sądzę że ruscy zmienili od tego czasu cokolwiek. Gaca ma chyba taki...
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007   

...a więc trzeba łapać za suwmiarki i zdawać relację ,przyznam że miałem na bajzlu te mocowanie w ręku i właśnie zmyliła mnie grubość - odpuściłem.


Teraz mam kiepską replike ,jutro ją też prześwietlę
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 08 Lis, 2007   

Jeżeli chodzi o śruby czy szpilki ramowe w DKW NZ, to wszystkie były M10, nawet ta co łączy podnóżki, a w Iżu ta od podnóżków jest grubsza czyli M12.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 12 Lis, 2007   

Zdjęcie panza znów nam pokazuje iza ze "staroemkowskim" szkłem i jak dla mnie to za dużo tych przypadków


...i jeszcze jedna uwaga ,hmm te głębokie błotniki, o które się tak spieramy -mają racje bytu w zaprzegu
!!!
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 17 Sie, 2008   

Coś mnie jednak zastanawia, a mianowicie uchwyt przy głównej belce ramy, Iż49 M.Klimczaka ma zupełnie inny niż ten czerwony przedstawiony przez mcfraga.

Wersja "k" to mętny temat, ale wiem też że w latach 50tych i 60tych wózki produkowane były przez "pod zakłady" i mocowane do różnych motocykli, nawet Os. Sam wózek uchodzi za wyposażenie dodatkowe, więc jeżeli jest z epoki i tak zestaw traktowany jest jako oryginalny, ale nie fabryczny jak Iż49k, czy Sokół 1000.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
edig


Posty: 149
Skąd: Rudy
Wysłany: Nie 17 Sie, 2008   

kiedyś zauważyłem już powiększone otwory w jednej z ram wystawionych na alledrogo, a w kawałku ramy przyniesionych ze złomu zauważyłem też powiększony otwór ale to jeszcze nie dowodzi że w koszowych występowały szpilki fi 12 i tyle mojej wiedzy na ten temat.







 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna