Oczywiście nowoczesny w cudzysłowiu, do inych marek.
Panowie Iż 56 był cudem rosyjskiej techniki, taki trud jaki włożyli w ten motocykl, nie włożyli w żaden inny, pełnopiastowe koła, cała osłona łańcucha, czy ślimak w silniku to tylko niektóre cuda 56stki, a teraz jest mniej wart niż zacofany Iż 49. Co wy na takie stwierdzenie?
ps. takich dziwnych zawirowań w stosunku do cen jest dużo, np. Sokół 600, a
1000. 600tka dużo nowocześniejsza, a warta połowę 1000ca, albo najlepszy
powojenny polski motocykl SHL M11, ma się nijak cenowo do SHL M04, czy Junaka.
Jeśli chodzi o 49 , a 56 to według mnie 49 jest o wiele ładniejsza. Sylwetką przypomina stary typ motocykla.
A najbardziej co mnie denerwuje to różnica cen na drodze Junak - Iż. Nie wiem dlaczego junak jest taki drogi , a Iże tak tanie. Moim zdaniem Junaków jest dużo i te ceny powinny być mniejsze nie jak nieraz na Allegro junak M 10 - 10000zl, a Iż 49 - 3000zl.
Chyba, tak - chodzi o gusta. 56 jest dla niektórych "zbyt nowoczesny" Choć wydaje mi się, że takie opnie były jakieś dwadzieścia lat temu, gdy 56 był nadal zwykłym użytkowym motocyklem (niewiele różniącym się od Wueski), a 49 - z uwagi na archaiczny wygląd - zaczynał uchodzić za zabytek.
Z drugiej strony jeszcze lepsza technicznie jest Planeta, która ma błotnik zamocowany do półki - co zmniejsza masę nieresorowaną, lepszy filtr powietrza, lepszy silnik i wygodniejsze siedzenie. Ale Planeta jest jeszcze mniej popularna niż 56. Podobnie jest zresztą z Junakiem - M07 jest wyżej ceniony niż M10 pomimo, że jest gorszy technicznie. Z kolei ja wyżej niż SHL M11 cenię sobie M17 Gazelę.
Poza tym autentycznie uważam, że Iż 56 jest najładniejszym radzieckim motocyklem w historii. Rzeczywiście był to jedyny sprzęt, do wyglądu którego Rosjanie naprawdę się przyłożyli. A najbardziej podoba mi się wersja z kanapą (wcale nie moja z siodłem i kanapką).
100 tys Junaków na powiedzmy 35 mln ludzi w Polsce. Iż 49 tylko 500 tys .Przeliczając to na ludność ZSRR. Bardzo mało. Ile ich trafiło do Polski. Troszeczkę ( według mnie ). Iż 49 jest żadkością przynajmniej w zachodniopomorskim. Junaków w mojej miejscowości jest kilka. Iża 49 osobiście na żywca jeszcze nie widziałem , a bardzo bym chciał. Wartość tego motocykla powinna być wyższa.
Mnie się wydaje, że w Polsce Iż 49 jest bardziej popularny niż 56. Wystarczy spojrzeć w Allegro - zawsze jest kilka 49, a 56 mniej, Planet już w ogóle mało. Myślę, że proporcje wynikają z ilości sprowadzonych motocykli w latach 50 i 60-tych. 49 był kupowany w Polsce, gdy jeszcze nie rozwinął się nasz przemysł. Później ludzie woleli kupować tańsze polskie motocykle albo droższe, ale lepsze MZ.
Zobrazuję na przykładzie, kiedyś ktoś opowiadał że jechał na jakimś motocyklu i zaczepił go jakiś typ i powiedział że też miał takiego junaka hehe. Oczywiście to junak nie był.
Kiedyś czasy były inne i ludzie nie znali pojęcia marketing ale już wtedy to działało
100 tys Junaków na powiedzmy 35 mln ludzi w Polsce
tak, ale ja podałem wszystkie Junaki, a liczba wyprodukowanych Iży dotyczyła tylko 49-tki.
ZSSR 235,7 mln ludzi - wychodzi ok. 1 moto(49) na 471 obywateli
PRL 32,4 mln ludzi - wychodzi ok. 1 moto(07) na 3240 obywateli
(dane o liczbie ludności na rok 67-68, tylko takie posiadam)
Co do stwierdzenia kolegi Wafelka że:
Cytat:
Iża 49 osobiście na żywca jeszcze nie widziałem , a bardzo bym chciał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach