IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Aerografia
Autor Wiadomość
Hary


Motocykl: Jupiter
Posty: 54
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: Sro 05 Gru, 2007   Aerografia

Witam wszystkich po dłuższej przerwie, nie miałem neta po prostu




Taki troche off topic ale na forum zima niewiele się dzieje to zapytam, czy ktoś miał do czynienia z aerografami, albo wogóle lakiernictwem osobiście, może podglądał jakiegoś lakiernika przy pracy? Prośba moja jest taka ażeby podzielić sie doświadczeniami, chodzi mi głównie o:

1. rodzaje używanych farb, jakich używać żeby nie zasychały w pistolecie za szybko, żeby sie ładnie rozprowadzały, i dawały połysk na całej powierzchni;

2. jak przygotowywać powierzchnie pod malowanko;

3. co można zrobić żeby w razie używania taśm maskujących nie było przejść między warstwami farb, czy polerować na klarze czy przed klarem?

4. Klar, jaki? zdarzało mi sie że nawet klar nitro czy akryl, niszczył (tak złuszczał) warstwe wcześniejszą, też nitro lub akryl;



Pytanka pewnie pojawią się też w trakcie, prosze dzielic się doświadczeniami.

Z góry dziękuje!
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 05 Gru, 2007   

Lakiernikiem nie jestem, ale swoje podejrzałem i podsłuchałem.

1. Każdą farbę trzeba rozcięczać stosownym rozpuszczalnikiem, wtedy szybko nie zasycha, dobry połysk dają akryle i metaliki.

2.Piaskowanie lub zcieranie starych warstw,odtłuszczanie, szpachla w natrysku przy piaskowaniu, następnie podkład, matowienie, lakier i przy metalikach bezbarwka na koniec.

3. grubość warstw + bezbarwny

4. Nigdy ftalowa i inne nie wytrzymują "natarcia" nitro :wink:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Wafelek


Posty: 165
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: Sro 05 Gru, 2007   

Dość trudna sprawa jeśli nie masz doświadczenia. Ja najpierw piaskowałem , później podkład i na to szpachla. Później papierek ścierny i ogień. Znowu podkład wtedy widać dobrze nierównośći. Najważniejsze jednak jest na końcu .Malowanie. Trzeba dobrze rozrzedzić farbę. Mi za pierwszym razem wyszła " skórka od pomarańczy". I pamietaj jeśli będziesz malował sam zadbaj o pomieszczenie. Jak najmniej kurzu. Najlepiej wylej wodę.

Jeśli chodzi o polerkę to ja robiłem papierkiem 2000 na farbie. Później klar. Efekt jak na pierwszy raz bardzo dobry.

A co do aerografu to mó koleś robi cuda. Ale to według mnie nie na stary motorek.
 
 
 
WFM_PL


Motocykl: inny
Posty: 106
Skąd: Żary
Wysłany: Czw 06 Gru, 2007   

http://www.lakierowanko.info/



To się co nieco dowiesz. Jest kilka osób które malują aerografem.



A co bo malowania, to:

-piaskowanie

-ja papierem jeszcze przetarłem wszystko (240)

-odtłuszczanie (np. APP robi dobre, ja mam na razie Novola odtłuszczacz i ok jest, ok12zł za 1l)

-podkład reaktywny (wash primer, może być novola, komplet 1:1)

-na to może iść epoksyd

-szlifowanie np. 240 - 300 i wyruwnanie co nieco

-odtłuszczenie całości

-szpachlowanie (goldcar ma fajne szpachle, taka sama ale w mniejszym: opakowaniuhttp://aukcja.o...?item=265832384

-obrabianie od (grube warstwy, z grubsza 80) później 120-180-220-240

-odtłuszczenie całości

-podkład akrylowy (dobrej firmy, nie należy tu oszczędzać np RM, Dupont, i jak na forum poczytasz to i Novol ok będzie)

-później 400 obrotówka (sucho), albo 800 ręcznie (woda) pod srebrne kolory, perłę to i 1200, no ale każdy ma swoje zdanie

-później odtłuścić

-pomalować np akrylem, lub baza + klar (po odparowaniu i przetarciu antystatyczną - klar, bo raczej nikt komory tutaj nie ma i syfy będą osiadać)

-jak nie wyjdzie lustro, to papierek 2000-2500, a nawet 3000 i szlifowanie na mokro, później pasta np G3, mleczka polerskie itp.

-na koniec piwko i cieszenie się z supeeerrrr maszyny :)



ps. nikt się nie musi zgadzać ze mną, sam tak robię i ok jest.
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pią 07 Gru, 2007   

znajomy lakiernik polecił mi żebym przed podkładowaniem (na golutki metal) prysnął ramę cynkiem w spray`u :D
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna