IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-125
Autor Wiadomość
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007   K-125

Pochwalę się bo kilka osób tym motorkiem się interesowało (w starych postach)

Kupiłem K125 z papierami
http://www.Allegro.pl/item277088118_277088118.html

Zdjęcia mam tylko te z aukcji.

Moterek ma chyba oryginalny lakier i szparunki. Wiem że nie ma oryginalnej lampy tylnej. Nie wiem, ale już niedługo będę miał więcej czasu i sprawdzę.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
slawmartorun


Motocykl: Iż-49
Posty: 281
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007   

Gratuluję nabytku, po prostu fajny rodzyn do odrestaurowania. Przyglądałem się tej akcji z ciekawością do jakiej sumy dojdzie i jestem zaskoczony. Cóż robi się co raz drożej.
_________________
K-175, Iż-49, Iż-56, WFM, GSF 600N
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Nie 30 Gru, 2007   

OK tanio nie było ale moto w miarę kompletny. Braki jakie dziś zauważyłem będąc w garażu: lampa tylna, ułamana dźwignia odpręźnika, urwana linka gazu, trochę rdzy na chromowanych powierzchniach (szczególnie kierownica) Ale jest puszka prądów, odprężnik i dokumenty. Myślę że było warto bo K125 nie pojawia się prawie nigdy a potraktuje go jako lokate na następne lata.

Prośba: szukałem i nic (może nie tam gdzie trzeba): schematów, rysunków, serwisówek, opisów, historii i innych. Poszukuję wszelkich informacji na temat K125
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Nie 30 Gru, 2007   

Nie. W K125 z puszką prądów, schemat oraz osprzęt elektryczny jest identyczny z Iżem 49.
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013   

Witam po długiej przerwie. Troszkę odświeżam temat. Moja K125 będzie żyła. Decyzja została podjęta że motorek pozostanie w stanie sprzed lat z oryginalnym lakierem i chromem.

Silnik został pozbawiony głowicy i cylindra. Okazał się że nie ma śladu zużycia. Gładzie w cylindrze bez najmniejszej rysy, pierścienie OK. Korbowód czyściutki bez luzów. Za to sprzęgło się rozleciało tzn tarcze się skleiły i po rozklejeniu do niczego się nie nadają, a łańcuch sprzęgła się porozciągał. Gaźniczek miodzio prawie bez zużycia przepustnicy.

I teraz pytanie: Poszukuję tarcz ciernych z korkiem, mam ebonitowe ale ni chce ich zakładać. W jedynym sklepie u mnie w mieście niczego nie znalazłem a na Allegro opisy są lakoniczne.

Nie wiecie od czego dobiorę tarcze? Może ktoś z Was już to przerabiał?
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013   

Mam komplet używanych tarcz. Ostatnio otwarłem silnik z K-125. Są one identyczne jak te z Minska M1A i K-55.

Tarcze z WSK i WFM odpadają, bo mają wpusty na opak. Wizualnie tak samo wyglądają tarcze z Mińska typ 400 tylko nie miałem takiej w rękach żeby porównać.
 
 
weteran125


Motocykl: Iż-49
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Oryginalnie w K-125 powinno być 5 tarcz wykonanych z tworzywa sztucznego (grubość 3 mm). Tarcze korkowe w ilości 3 szt stosowane były w Minskach i Moskwach. Czasami trafiają się jeszcze ze starych zapasów tarcze korkowe do nowego modelu Mińska. Gdybyś nie trafił na nie to polecam te z aukcji http://Allegro.pl/minsk-1...559031577.html. Są stosunkowo drogie ale będziesz miał 100% satysfakcji. Do koszyka wejdzie tylko 3 sztuki i tyle wystarczy.
Nie polecam natomiast ruskich tarcz z obecnej produkcji (brązowe),do nowego Mińska się nadają ale w K-125 będzie się sprzęgło ślizgało.
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Znalazłem jakieś ebonitowe ze starych zapasów i mam polecenie aby je zakładać.
A Ty o których myślałeś bo wyskoczyły mi dwie aukcje?

http://Allegro.pl/minsk-1...3542611081.html

http://Allegro.pl/minsk-1...3559031577.html
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
weteran125


Motocykl: Iż-49
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   

Tych pierwszych nie stosowałem, Być może będą dobre ale przed zakupem musisz się zorientować jaka maja grubość. Jeśli są grubsze jak 3 mm to wszystkie nie pomieszczą się i przekładki będą się zawieszać na zabieraku sprzęgła. Przy zmniejszeniu ilości tarcz sprzęgło może się ślizgać. Te drugie w ilosci 3 szt założyłem do Mińska M1A lub K-125 i oceniam je na 6.
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

Jeszcze pytanie takie. Po wyczyszczeniu silnika jest cacy poza jednym. Motocykl chyba jeździł dużo po piachu bo zżarło zębatkę zdawczą i napędową. Wiecie od czego będzie pasować? Od naszej SHL 125?

I jeszcze uszczelniacze przednich goleni: dokupi je czy trzeba kombinować?

Wiem, ze idę na łatwiznę pytając ale w pracy mam zaledwie kilka minut na necie dla siebie, w domu nie bardzo mam kiedy usiąść bo wolne ostatnio chwile spędzam w garażu.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
weteran125


Motocykl: Iż-49
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

Są małe szanse byś kupił tylna zębatkę. A i podebrać nie ma z czego (o ile pamiętam to ma ona 39 zębów). Od M04 nie bardzo pasuje bo ma 41 zębów. Pozostaje tylko dorobienie u fachowca. Z przednią jest łatwiej bo na wschodzie można dokupić, co prawda trochę grubsze i trzeba je ścieniać.
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Mam kolejne pytanie. Prądnica, wirnik a w szczególności stojan, są strasznie brudne od oleju i piachu. Czy mogę wyczyścić stojan poprzez umycie np w benzynie, nafcie, ropie, benzynie ekstrakcyjnej lub czymś innym podobnym??? Tak abym nie uszkodził uzwojeń?? (bo prądnica podobno działa więc szkoda by jej było)
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Za instrukcją do 49tki, str.94, wydanie pierwsze, polskie z 1955r. :
"Rozbierając silnik celem dokonania przeglądu należy zdjąć prądnicę i oczyścić wszystkie jej części z kurzu i oleju i dopiero wtedy założyć na swoje miejsce. W tym wypadku można dokonać przemycia części prądnicy w czystej benzynie w jak najkrótszym czasie, a następnie przemyte części osuszyć w ciągu godziny w temperaturze 50-60*C."
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

radarator napisał/a:
w czystej benzynie

Czystej ekstrakcyjnej, nie przypadkiem w 95 i innych paliwach.
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Sro 25 Wrz, 2013   

Wklejam kilka zdjęć przed rozbiórką. Postaram się na bieżąco (czytaj w swoim czasie) relacjonować jak idą prace. Z silniczkiem sprawa się klaruje. Może więcej info po weekendzie.
Więcej zdjęć tu: https://plus.google.com/photos/113502997182578888348/albums?banner=pwa
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Piękny bzyk. Jedynym problemem jest skuteczne zatrzymanie procesu utleniania tego motorka. Uważam jednak, że droga którą obrałeś jest słuszna. Kibicuję w jak najszybszym uruchomieniu.
 
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

Motocykl wyczyściłem z kurzu, smaru i olejo-piasku. Makabra po 30 latach zasychania.
No i wychodzą kwiatki.

Rama w okolicy łańcucha napędowego była spawana tylko dlaczego? Zbyt luźny łańcuch wyżłobił dziurę??? Niby jeździła kobieta ale żeby tego nie słyszeć?

Przegroda pomiędzy zębatką zdawczą a prądnicą ma wstawioną łatkę na nitach. Znowu pytanie skąd to się wzięło :O Rozleciała się zębatka?? Obecna jest strasznie zużyta i wyglądem wskazuje na swój wiek. Na pewno wygląda gorzej od napędowej z koła. Zagadka.

Błotnik tylny miał pęknięcie i została wnitowana łatka (wygląda OK). :(

Ucho trzymające górny koniec sprężyny stopki centralnej trzyma się na skręconym drucie.

Wszystkie te "kwiatki" tworzą historię tego motocykla :thumbup: więc na chwilę obecną nic z tym nie robię.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013   

To, że łańcuch przecina ramę jest chyba normą. Mam 2 ramy z Mińska M1A (konstrukcyjnie jest identyczna) i obie miały w tym miejscu wyorane dziury. Łańcuch przechodzi tam bardzo blisko ramy i jak się nie pilnuje nacuągu to tak to się kończy.
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Sro 02 Paź, 2013   

witaj widzę ze masz oryginalne linki czy mógłbyś mi je podesłać tylko jako wzór do dorobienia takich samych??
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Pogadamy o tym jak będę go dalej rozbierał. Być może i ja będę dorabiał bo niektóre są podarte a dwa pancerze już pękły.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna