IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-125
Autor Wiadomość
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Kurcze stanęła trochę robota bo utknąłem na tylnym kole. Nie mam jak wybić łożysk koła które nadają się do wymiany. Nie wybiję od "tyłu" bo przeszkadza mi tuleja wewnątrz piasty o średnicy bardzo zbliżonej do średnicy wewnętrznej łożyska. A wybić muszę bo chodzą łożyska góra dół.

Co zrobić, podgrzać, ciąć? Przepchać na wylot chyba nie da rady?
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013   

Ja w takim przypadku wbiłem w łożysko pręt o zbliżonej średnicy wewnętrznej łożyska, przyspawałem go troszkę do łożyska, no i ciągnąc za pręt dość łatwo wyjąłem łożysko. W ten sposób uzyskałem możliwość łatwego wybicia drugiego łożyska.

Pewnie można specjalistycznym ściągaczem, tyle że trzeba go mieć. :)
_________________
jarcco
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Czw 14 Lis, 2013   

:!:
jarcco napisał/a:
Pewnie można specjalistycznym ściągaczem, tyle że trzeba go mieć. :)

Znalazłem taki ściągacz za ok65zł z przesyłką i pewnie na mikołaja go sobie kupię. A na chwilę obecną to wybiłem większym śrubokrętem.

Łożyska wymienię na kryte polskie ale coś mi jeszcze nie pasuje.
:?: :?:
W piaście pomiędzy łożyskami jest tuleja z dwoma kołnierzami. Nie ustala ona głębokości osadzenia łożysk bo te mają w piaście do tego celu przetoczoną wargę. Tuleja nie wchodzi również ciasno w piastę ani ośka w nią więc sił też nie przenosi - może to jest jakiś ogranicznik by nie pchać 0,5kg smaru przez kalamitkę tylko 0,1kg i żeby smar lepiej doprowadzić do lożysk?
:?: :?:
Kolejna sprawa to ośka. Czy ośka może mieć niewielki luz na łożysku?? tzn nie do końca grają średnice i nie wiem co mam zrobić? Może zapunktować w miejscu osadzenia łożysk??
A może ktoś ma na zbyciu bo na Allegro nie znalazłem. Wszelkie info mile widziane.

[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 ]
A może ma ktoś z Was katalog części do K125??
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 14 Lis, 2013   

ArturM napisał/a:
W piaście pomiędzy łożyskami jest tuleja z dwoma kołnierzami. Nie ustala ona głębokości osadzenia łożysk bo te mają w piaście do tego celu przetoczoną wargę. Tuleja nie wchodzi również ciasno w piastę ani ośka w nią więc sił też nie przenosi - może to jest jakiś ogranicznik by nie pchać 0,5kg smaru przez kalamitkę tylko 0,1kg i żeby smar lepiej doprowadzić do lożysk?


Dystans ma za zadanie ustalić odległość pomiędzy przeciwległymi wewnętrznymi bieżniami łożysk, tak abyś nakręcając nakrętkę osi na sztywno, nie wywierał niepotrzebnej siły na wewnętrzne bieżnie łożysk. W innym przypadku łożyska po prostu szybko się zniszczą.
Najważniejszym jego wymiarem (dystansu) jest jego długość.

ArturM napisał/a:
Kolejna sprawa to ośka. Czy ośka może mieć niewielki luz na łożysku?? tzn nie do końca grają średnice i nie wiem co mam zrobić?


Nie wiem co masz na myśli pisząc niewielki luz, jeśli jest naprawdę "niewielki" to nie masz się czym przejmować, fi ośki ma za główne zadanie ustalić centrycznie oś całego koła na łożyskach.
Minimalny luz może zniknąć np. po ocynkowaniu ośki.
_________________
jarcco
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013   

A może lekko zapunktować miejsce osadzenia ośki w łożysku ??
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013   

Co do luzu oś - łożysko.
Próbowałem go pomierzyć i ...
Jest wyczuwalny luz pomiędzy łożyskiem a osią ale drutu 0,2mm nie uda się wcisnąć. Nalepiając na oś taśmę papierową o grubości 0,1mm (tylko na wycinek tak aby była po jednej stronie) nie wcisnę jej w łożysko bez załamywania się papieru a raczej jego rolowania. Wynika z tego że luz ma około 0,1mm z tendencją w dół.
I co ja mam zrobić?? zostawić czy dorabiać nową ośkę czy może punktować???

Zastosowanie tulei dystansowej ma sens. Nie wiedziałem że łożyska nie przenoszą tych obciążeń. Dziękuję za odpowiedź.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013   

Podziałałem z puszką prądów i wiem że część instalacji działa. Przełącznik główny w puszce działa, mam tylną i przednią pozycję, stop, lampkę braku ładowania. Chwilowo brak klaksonu więc muszę go rozebrać bo prąd niby dochodzi. Również nie mam światła mijania i drogowego - trzeba sprawdzić.

Kolejna sprawa to cewka, prądnica i całe ładowanie i jego regulator - muszę to jakoś posprawdzać TYLKO JAK? Trzeba poszperać na forum.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna