Kurcze stanęła trochę robota bo utknąłem na tylnym kole. Nie mam jak wybić łożysk koła które nadają się do wymiany. Nie wybiję od "tyłu" bo przeszkadza mi tuleja wewnątrz piasty o średnicy bardzo zbliżonej do średnicy wewnętrznej łożyska. A wybić muszę bo chodzą łożyska góra dół.
Co zrobić, podgrzać, ciąć? Przepchać na wylot chyba nie da rady?
_________________ Iż 49 - zaczynam dłubać
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
Ja w takim przypadku wbiłem w łożysko pręt o zbliżonej średnicy wewnętrznej łożyska, przyspawałem go troszkę do łożyska, no i ciągnąc za pręt dość łatwo wyjąłem łożysko. W ten sposób uzyskałem możliwość łatwego wybicia drugiego łożyska.
Pewnie można specjalistycznym ściągaczem, tyle że trzeba go mieć.
Pewnie można specjalistycznym ściągaczem, tyle że trzeba go mieć.
Znalazłem taki ściągacz za ok65zł z przesyłką i pewnie na mikołaja go sobie kupię. A na chwilę obecną to wybiłem większym śrubokrętem.
Łożyska wymienię na kryte polskie ale coś mi jeszcze nie pasuje.
W piaście pomiędzy łożyskami jest tuleja z dwoma kołnierzami. Nie ustala ona głębokości osadzenia łożysk bo te mają w piaście do tego celu przetoczoną wargę. Tuleja nie wchodzi również ciasno w piastę ani ośka w nią więc sił też nie przenosi - może to jest jakiś ogranicznik by nie pchać 0,5kg smaru przez kalamitkę tylko 0,1kg i żeby smar lepiej doprowadzić do lożysk?
Kolejna sprawa to ośka. Czy ośka może mieć niewielki luz na łożysku?? tzn nie do końca grają średnice i nie wiem co mam zrobić? Może zapunktować w miejscu osadzenia łożysk??
A może ktoś ma na zbyciu bo na Allegro nie znalazłem. Wszelkie info mile widziane.
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 ]
A może ma ktoś z Was katalog części do K125??
_________________ Iż 49 - zaczynam dłubać
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
W piaście pomiędzy łożyskami jest tuleja z dwoma kołnierzami. Nie ustala ona głębokości osadzenia łożysk bo te mają w piaście do tego celu przetoczoną wargę. Tuleja nie wchodzi również ciasno w piastę ani ośka w nią więc sił też nie przenosi - może to jest jakiś ogranicznik by nie pchać 0,5kg smaru przez kalamitkę tylko 0,1kg i żeby smar lepiej doprowadzić do lożysk?
Dystans ma za zadanie ustalić odległość pomiędzy przeciwległymi wewnętrznymi bieżniami łożysk, tak abyś nakręcając nakrętkę osi na sztywno, nie wywierał niepotrzebnej siły na wewnętrzne bieżnie łożysk. W innym przypadku łożyska po prostu szybko się zniszczą.
Najważniejszym jego wymiarem (dystansu) jest jego długość.
ArturM napisał/a:
Kolejna sprawa to ośka. Czy ośka może mieć niewielki luz na łożysku?? tzn nie do końca grają średnice i nie wiem co mam zrobić?
Nie wiem co masz na myśli pisząc niewielki luz, jeśli jest naprawdę "niewielki" to nie masz się czym przejmować, fi ośki ma za główne zadanie ustalić centrycznie oś całego koła na łożyskach.
Minimalny luz może zniknąć np. po ocynkowaniu ośki.
Co do luzu oś - łożysko.
Próbowałem go pomierzyć i ...
Jest wyczuwalny luz pomiędzy łożyskiem a osią ale drutu 0,2mm nie uda się wcisnąć. Nalepiając na oś taśmę papierową o grubości 0,1mm (tylko na wycinek tak aby była po jednej stronie) nie wcisnę jej w łożysko bez załamywania się papieru a raczej jego rolowania. Wynika z tego że luz ma około 0,1mm z tendencją w dół.
I co ja mam zrobić?? zostawić czy dorabiać nową ośkę czy może punktować???
Zastosowanie tulei dystansowej ma sens. Nie wiedziałem że łożyska nie przenoszą tych obciążeń. Dziękuję za odpowiedź.
_________________ Iż 49 - zaczynam dłubać
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
Podziałałem z puszką prądów i wiem że część instalacji działa. Przełącznik główny w puszce działa, mam tylną i przednią pozycję, stop, lampkę braku ładowania. Chwilowo brak klaksonu więc muszę go rozebrać bo prąd niby dochodzi. Również nie mam światła mijania i drogowego - trzeba sprawdzić.
Kolejna sprawa to cewka, prądnica i całe ładowanie i jego regulator - muszę to jakoś posprawdzać TYLKO JAK? Trzeba poszperać na forum.
_________________ Iż 49 - zaczynam dłubać
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach