IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[49] Odpaliłem i ja!!!
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   [49] Odpaliłem i ja!!!

Dziś mój Iz49 zagadał, po raz pierwszy od czasu , kiedy go kupiłem. Jasne, mieszanka była za bogata, dymu za dużo, i ze zbyt wielu miejsc (BTW - czym uszczelniacie miejsca rybki-wydech i wydech-kolanko? (mimo oryginalnych opasek i sznura mam tam spore przedmuchy)) - w każdym razie chodzi ;)Pierwsze kilka kaemów po okolicznych szutrach i asfaltach zaliczyłem :D

Start właściwie odbył się to bezboleśnie- Iz zagadał bez walki. Teraz zostaje regulacja gażnika, zapłonu i wykonanie instalacji elektrycznej.

Szwankuje mi ładowanie, nie jestem pewny mojego mechanicznego reglera i powoli dojrzewam do wymiany na elektroniczny. Proszę podzielcie się swoim doświadczeniem- gdzie, jaki i za ile? Chciałbym żeby obyło se bez specjalnych kombinacji, czyli szukam reglera z plusem na masie, oczywiście 6V, no i Najlepiej gdyby zmieścił się w miejscu gdzie teraz tkwi oryginalny. Słyszałem o patentach z przecięciem płytki układu, podobno wtedy się mieści, ale chętnie pogadałbym z kimś, kto przerobił to w praktyce.
 
 
Wojtek


Motocykl: Planeta
Posty: 143
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   

Gratulacje. Pamiętam i ja co to za radość ... Teraz to juz robota pojdzie z gorki.
_________________
Planeta '62 + BP-56, Junak M10 '62, Suzuki GSF 1200S
 
 
PęDZEL


Motocykl: Iż-49
Posty: 360
Skąd: Opolskie
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   

No no no, bardzo pięknie, cieszymy się wszyscy razem z Tobą!!! :lol:

Gratulacje!!!! :lol:

A co do patentów w gażniku to ja mam założoną dysze główną od Fiata 125p, no i spalanie kształtuje sie w granicach 3,5 - 4 l. A regler oczywiście też elektroniczny!! Taka konieczność!! :wink:
_________________
IŻ 49 - wieczny remont...
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   

Witaj w krainie gadających silników!
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pią 12 Maj, 2006   

słuchaj MG, ja robilem w swoim tak:

Zakrecasz dysze powietrza w gazniku i luzujesz ja, Luzujesz też przerywacz tak aby mozna bylo ustawic kat, ale tak ze jak odpalisz silnik ten kąt sie nie zmienil. Teraz odpalasz silnior on sobie pyka, wylaczasz ssanie, silnik nie moze zgasnac(podkrecasz mu w gazniku obroty jak cos), jak nie gasnie to to bawisz sie zaplonem obracając podstawą przerywacza, tak aby wyczuc najszybsze obroty. Potem zmniejszasz przeswit przepustnicy na jak najnizsze obroty przy których silnik pracuje i zajmujesz sie ta dysza od powietrza, i starasz sie nią uzyskac jak najwieksze obroty... u mnie to nie dzialało wiec moja dysza jest wkrecona tak ze widac moze 1-2 zwoje gwintu spod konrt nakretki (kapujesz)

Iż chodzi fajnie, nie nazekam spalanie ksztaltuje sie w granicach 4,5, ale bedzie na pewno lepiej w tamtym sezonie palil mi 3 - 4 litra na 100.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pią 12 Maj, 2006   

Najlepszym obiektem do ksztalcenia umiejetnosci regulacji jest silnik malucha... pierw zaplon poten przepustnica, dysza powietrza, przepustnica i gotowe... jak jezdzilem malucham to mój maluch palił mi niecale 4-5 na trasie a w miescie lekko ponad 5.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna