IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak - droga zabawka
Autor Wiadomość
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   Junak - droga zabawka

Miałem chwilowy przypływ gotówki i postanowiłem zacząć robić silnik w janku, okazuje sie że trzeba mieć bardzo duży przypływ gotówki aby go skończyć wiec powymieniam toszkę cen części zanim ktoś się tego podejmie : cylinder tłok pierścienie około 220zł, regeneracja głowicy nowe zawory prowadnice 350zł(w Tucholi), iskrownika 300 zł (cyklo warszawa), prądnica 180zł (Tuchola), koła rozrządu popychacze ośki kół 500zł (gąbki kolo Poznania) tarcze sprzęgłowe 100zł, wałek kopniaka, zębatka 1 biegu tulejki inne graty do skrzyni podkładki, sprężynki, kopniak, łańcuszek sprzęgłowy 650zł( skuter dębica ) regeneracja wału 240zł (Poznań) - jaki z tego wniosek idę do pracy na weekendy bo co się zaczęło to trzeba skończyć.
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 06 Lut, 2008   

Ty się ciesz, ze w ogóle są! Bo jakbyś miał przebierać z używek, to niewiele byś poprawił stan silnika.

Uważaj z cylindrem, tłokiem i szczególnie pierścieniami, bo bywają kiepskiej jakości. Szczególnie jeśli chodzi o tłoki i pierścienie.

Zawsze zostaje ci drogą indywidualnych zamówień, ale to są dopiero koszta! Chyba, że uda ci się, jak moim znajomym; dorobiono im nietypowe tryby do skrzyni jako prace dyplomową, czy też jako próbę maszyny. Tanio sie wykpili.
 
 
 
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Sro 06 Lut, 2008   

Pierścienie z Poznania od pani Krystyny Derdy więc bez obaw super jakość. Cylinder tłok almot ponoć dobrze się na nich śmiga nie przegrzewa sie jak orginał i nie zaciera przy docieraniu, w końcu to aluminium a wiekszość janków miało żeliwo.
 
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Sro 06 Lut, 2008   

Jeśli chodzi o jakość pierścieni od "Derdy",to jak najbardziej potwierdzam ich dobrą markę. Co do cylindrów lanych w "Almocie" niestety nie mam żadnego zdania- brak styczności z tym asortymentem. Natomiast jeśli chodzi o tłoki to jak najbardziej należy na nich uważać. Kupiłem kiedyś u nich tłok do iż-a (tak na zapas) i kiedy przyszedł moment jego założenia okazało się, że nie spełnia on wymogów- nie posiadał równoległości wymiarów ( był stożkowy).

Na szczęście nigdy nie wyrzucam paragonów tak więc po pewnych bojach reklamacyjnych udało się wymienić go na inny spełniający normy.

Dziki temu, że mieszkam kilkanaście kilometrów od ich firmy mogłem pozwolić sobie na wożenie ze sobą cylindra by naocznie ukazać kierownictwu jakie buble udaje im się czasem wypuścić na rynek. :P :)
 
 
 
pisanka
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

A ja polecam Tucholaków, zrobiłem u nich prądnice i po 1000 km buja jak nowa. Chyba warto zapłacić więcej a raz. Gdybym robił głowice to bym wysłał do nich.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

Ja mam gar nominałz almotu, nie narzekam, na razie po ok 1000 km. Tłok jeszcze ani razu nie spuchł.
 
 
 
pisanka
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008   

Ja mam to samo. Nic się nie dzieje po 1kkm. A krzywki rozrządu sam regenerowałem za pomocą b. skomplikowanej technologii :wink:
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008   

U mnie w junaku gdy przednia lampa na krótkich świeci normalnie, to długie wtedy w niebo. Czy tylko ja tak mam czy ktoś jeszcze?
 
 
 
cemik1
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Sro 02 Lip, 2008   

Odwróć żarówkę. Powinna być "blaszką" na dół.
 
 
luKi_2


Motocykl: Iż-49
Posty: 300
Skąd: Koniecpol
Wysłany: Sro 02 Lip, 2008   

2,5 kafla za remont silnika głowa mnie boli ja. Ja jak już robie nigdy nie podliczam kosztów remontu czego kolwiek bym nie robił wole nie doznawać tego szoku i pocieszać się że wcale tak dużo nie wyszło (takie oszukiwanie się ale u mnie ma jakąś zaletę)




tak na marginesie czeka mnie remont silnika w 49 ale myślę że koszty będą mniejsze,narazie kompletuje części chociaż z drugiej strony kupiłem jeszcze awo simsona turista i silnik też bede robił ale zostawie go sobie do roboty za 2 lata, najpierw jednak skupiam się wyłącznie na iżu :P
_________________
Iż 49, 2xSimson SR2, Jawka 50, AWO Turist w trakcie remontu, SHL- M11 LUX - do sprzedania.
Łukasz
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 03 Lip, 2008   

cemik1 napisał:
Odwróć żarówkę. Powinna być "blaszką" na dół.


Zarówka jest własnie tak ustawiona.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Droga Kaszubska
nickeledon Imprezy 33 Pon 06 Sie, 2012
KOZA
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
krolikroger
krolikroger Pozostałe 8 Wto 22 Sty, 2019
Jacek635
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna