Malowanie samodzielne, a co do kompresorka to nie taki malutki. Dał radę w pełni, a powietrza nie brakowało. Pistolet jakiś za 80-100zł, ale tańszym też się uda i będzie podobnie.
...ale Gaca wie, że piasek nie pasuje do rocznika i wyposażenia?
W roku 43 ' Romel 8-9tego marca już opuścił afrykę, już sprzętu tam nie wysyłano, a na pewno nie ze skrobakiem błota. Prawidłowy kolor dla twojego rocznika byłby feldgrau, lub ciapy.
.... ale DKW NZ nie jezdziły w Afryce. Ten motocykl nie był przystosowany do takich warunków, Silnik (ani żaden inny zespół) nie był uszczelniony, a siatkowy filtr powietrza Knecht stosowany do końca roku 42 w NZ (tak tak, cyklon pojawił sie w roku 43, a więc po walkach w Afryce).
Poza tym były dwa odcienie beżu:
- Afrika beige (RAL8000) - ten był używany na Czarnym Lądzie do 1942roku
- Wehrmaht beige (RAL 1000 i 1002) - stosowano do 1945, o czym świadczą także żeliwne 350/1 malowane na jasny kolor. A te zaczęto produkować w roku 44.
... ale Koza muszę Ci powiedzieć, że Gaca doskonale się orientuje w malowaniu swojej DKW Ta dykta była w oryginale piaskowa, świdczą o tym barwy jakie siedziały pod kolorem czarnym.
Co wiecej w kolorze piaskowym było o wiele wiecej dykt. Swiadczą o tym fanty w owych kolorach. Feldgrau czy inny ciemny zdara się niezwykle rzadko. Ja widzialem na Allegro tylko raz bęben tylnego koła w takim ciemnym kolorze.
Nadmienie jeszcze, że dużo ludzu przy remoncie Dekawki legnie na wyborze koloru. Ubiera ją w ciemne kubraki, a one są nieodpowiednie dla tego modelu. Niektórzy się upierają co do trafności koloru. Na przykład właściciel znanego na całą Polskę Iża NZ49
http://img14.imageshack.us/i/arch22.jpg/http://img14.imageshack.us/i/arch2525.jpg/
pierwsze zdjęcie przedstawia żołnierza w krótkich porach, chyba nie muszę komentować do jakiej formacji należy, a druga fotka przedstawia germańca w Kairze.
Fakt jest taki, że Gaca ma rację z kolorem, sam widziałem piaskową NZ 350/1 ,a ich w afryce nie było (skleroza).
Nie mogę się jednak zgodzić, że feldgrau występował w DKW NZ rzadko.
Trzecia sprawa, to filtr siatkowy przecież pawie wszystkie motocykle kampanii afrykańskiej takie miały
Ciemne bearwy były może często, ale bardzo mało tego do naszych czasów się utrzymało. Pewne jest ze Nz na głębokich błotnikach były w ciemnym malowaniu (rycina w katalogu części) ale tylko do połowy wojny. Nie wiem dokładnie. Mój model, czyli przejściowy, był już malowane na piaskowo. Kiedyś spotkałem sie z okresleniem "rosyjski step"
Grono prawdziwych zapaleńców i znawców uważa że nie było w drugiej polowie wojny NZetek ciemnych, składniam sie ku temu twierdzeniu. Znam tylko jeden taki ciemny egzemplarz i to w dodatku z bogatą historą, egzemplarz porzucony przez wycofującą się II Dywizję Das Raich pod Jarosławiem z braku paliwa
pierwsze zdjęcie przedstawia żołnierza w krótkich porach, chyba nie muszę komentować do jakiej formacji należy, a druga fotka przedstawia germańca w Kairze.
Cóż, nie przekonałeś mnie. Na pierwszej focie nie widzę Afryki tylko krótkie gacie, na drugiej soldiera pod palmą w normalnym całorocznym mundurze, raczej nie pasującym do klimatu afrykańskiego. Dodatkowo jego Dykta ma kamuflaż, jakoś nie kojarzący mi sie nijak z maskowaniem na pustyni. Skąd wytrzasnaleś Kair? Obie foty znam, leżą na ogólnie znanej stronie dyktowej. Ale nie ma tam żadnych podpisów. Dodatkowo nie znalazłem w całym necie ANI JEDNEGO SŁOWA o tym, że NZ brało udział w działaniach AK. A szukałem długo, uwierz.
Cytat:
Trzecia sprawa, to filtr siatkowy przecież pawie wszystkie motocykle kampanii afrykańskiej takie miały
To znaczy jakie? KS750? R75? Coś przegapiłem? Chętnie się douczę. Poprosze o konkrety. Najlepiej coś wiszącego w necie.
Malowanie samodzielne, a co do kompresorka to nie taki malutki. Dał radę w pełni, a powietrza nie brakowało. Pistolet jakiś za 80-100zł, ale tańszym też się uda i będzie podobnie.
Dokłądnie dobry spec pomaluje elegancko nawet psikaczem do okien
Malowanie samodzielne, a co do kompresorka to nie taki malutki. Dał radę w pełni, a powietrza nie brakowało. Pistolet jakiś za 80-100zł, ale tańszym też się uda i będzie podobnie.
Dokłądnie dobry spec pomaluje elegancko nawet psikaczem do okien
a niedobremu nawet sprzęt NASA nie pomoże
Nie do końca. Ostatnio miałem w ręku kilka pistoletów malarskich i naprawdę jest różnica w malowaniu. Nie polecam malowania psikaczem do okien, ani nawet pistoletem "elektrycznym", czyli z elektromagnesem. Jednak pewne "minimum" musi być zachowane
_________________ iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
Po pierwsze krótkie gacie występowały tylko w Afrika Korps, ale brykali też w mundurze całorocznym. Kair skojarzyłem z podobną fotką Romla w mercedesie (to można faktycznie podważyć).
Co do filtra siatkowego, łatwiej podać motocykle, z innymi filtrami np BMW R75,Zundapp KS 750. Najpopularniejsza w afryce niemiecka maszyna to BMW R12 (na żadnej fotce nie zauważyłem innego filtra, niż siatkowy) to samo DKW RT125, albo maszyny angielskie, też na filtrach siatkowych.
Zgadza się dziś nastał finał. Teraz tylko składać i zagryzać zeby czy czegoś się nie zapomniało zrobić, lub dopasowac.
Cytat:
PS. Poważnie, po cholere Wam tam ten młotek
Młotek po prostu tam leżał, bo był potrzebny do pewnego zabiegu przygotowawczego. Jedno jest pewne nikt od niego nie ucierpiał
Na koniec dodam, że po całej tej zabawie doszedłem do wniosku że chyba za bardzo żółty ten kolor Niestety taki już pozostanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach