Wysłany: Czw 13 Lip, 2006 [49] Mały problem z oryginalnością Iża 49
Witam. Od nie dawna stałem się posiadaczem tego iża "49". Jednak coś mi nie pasuje ponieważ różni on się z deka od reszty "49-ątek". Wydaje mi się ze niektóre części nie są orginalne, być może się mylę. Jak tak to prosiłbym o wyjaśnienie lub listę gratów które musiały by pojść do wymiany żeby doprowadzić go do odpowiedniego stanu =) z góry danke, a i sorry za troche lipną jakość zdjęć.
napewno kierownica jest nieoryginalna, te puszki z tylu, lampka tylnia , tłumiki w 49 są rybki, a nie cygarka.
Do czego nie jestem przekonany ze jest nieoryginalne: to wajcha noznej zmiany biegow i kick starter, i cylinder jakis dziwny ma kształ. Ale to musi ktoś jeszcze potwierdzić.
ten cylinder jest od Planety, tak samo filtr powietrza, tłumiki od wczesnego 56. Reflektor to chyba od jakiegoś ruskiego boksera bo na pewno nie od 56.
Michał lampa jest od k-750. Ogolnie motocykl to straszny skladak, ale mysle ze da sie na to zaradzic jedynie wymiana albo zamiana wyzej wymienionych czesci
masz rację - sprawdziłem na różnych zdjęciach i sa takie same, a grubość to chyba zależy od umiejętności spawacza
Posty: 0
Wysłany: Pią 14 Lip, 2006
Patrze ze doprowadzenie go do oryginalnegop stanu przewyzszylo by koszt motoru. Cały poprzerabiany ale nie jest jeszcze najgorzej
Jedyne co mnie najbardziej w oczy kole to ta kierownica bo z zadnej strony ona tu nie pasuje. Może ktos sie orientuje gdzie mozna dostac normalna kierownice od iza i jak droga to impreza ??
Kierownicę to i na Allegro możesz dostać, tylko pamiętaj, że musisz mieć oryginalny rolgaz, bo kierownica iża ma na końcu wyfrezowaną szczelinę do suwaka.
_________________ iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
Trzeba by wrzucic atrape puszki z podstawa oczywiscie jezeli nie chcesz ruszac instalacji , brakuje dolnej oslony lancucha i przednia opona wyglada na wieksza orginalnie byla 3,25 / 19 ale sam zalozylem 3,50/19 i jeszcze jest zapas
Ja tez się dołącze do dysputy, wszystko co było mówione, czyli m. in. kierownica, wydechy , cylinder, klakson, te bagazniki z puszkami to bym wypiepszył odrazu, lapmy (ale licznik jest oryginał) Cholera wie jaka tam masz prądnice, ale jak wszystko dziala, to tylko obudowe puszki prądów, tylne podnóżki też trzeba wymienic. Filtr oczywiscie jest oryginalny, czyli jest szerszy jak w "56" tak poza tym bardzo fajny sprzęt... mało tego mozesz sobie wóż doczepić z boku, bo na ramie przyspawany uchwyt, kulka a dole. Nie łam się, masz stopke centralną, one teraz w cenie i rzadkie, masz fajne blachy, silnik tez pewnie chula.
Aha... zaważyłęm jeszcze ze coś te suwaki konbinowane, sa odwrotnie założone, chodzi o osłony dolne, czyli prawy jest po lewej stronie, a lewy po prawej, przez co masz pewnie dodastkową dziure w nich, kalamitka powinna być z tyłu. Jeszcze wydaje mi sie, raczej jestem pewmy że masz lipną komore pływakową, na zdjęciu jest jakas mniejsza, iż ma większa i na boku ma takie jakies paski. To chyba tyle, ale spoko motorek
Nie ma chyba jeszcze ślimaka napedzającego predkosciomiesz, jezeli go nie ma, to tu jest lipa i to spora, bo taki rodzynek jest drooooogi... ale jak masz oryginał to mozesz spac spokojnie.
Kierownica w obu modelach jest taka sama... Ja już gdzies to pisałem, ale napisze jeszcze raz, w katalogu cześci kierownica do Iża 49 ma naspawaną blaszkę w miejscu wylotu linki gazu, tak ze otwór jest całkowicie przykryty (sytuacja taka występuje w kierownicach AWO) ale powiem ze spotkałem się z tym tylko w katalogu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach