IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Zamieność części miedzy modelami
Autor Wiadomość
krzysztof772


Motocykl: Iż-56
Posty: 294
Skąd: Głogów
Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   [Iż] Zamieność części miedzy modelami

To forum jest o tematyce dotyczącym iży, i tak sobie pomyslalem ze dobrze by było zapoznac sie jakby z czesciami ktore pasują np, od 49 do 56,Planety, Jupiter i odwrotnie, ja mam Iża 56 ale jest zainteresowany o tyle 49 bo przeciez nie zawsze moge dostac cos od 56 np silnikowe i chcialby kupic od 49 czy od Planety a nie wiem czy pasują. Bo np cylinder jak juz sie dowiedziałem z Forum w 56 jest wykonany z aluminium, w 49 z żeliwa montowany na 4 sruby a w 56 na 6 srub ale wiem ze spokojnie jak cos mozna przełozyć z 49 do 56 i bedzie pasował.

Mam pytanie do ludzi ktorzy cos juz przekładali z jakiegos innego modelu do swojego i pasuje, uwazam ze jest to przydatne (dla mnie na pewno) a po za tym poznam roznice miedzy modelami. Miałem nie raz juz taka sytuacje ze poszukiwałem czegos ale było np od 49 i nie wiedziałem czy bedzie pasować do 56 a drugiego iża nie kupie aby poznac jakie są róznice.

Jeśli ta tematyka juz sie pojawiła i był ten temat doglebnie zbadany to administartor niech usunie ten post bo po co dublować.
_________________
Iż 56 z 1958 , WSK M06 Bc Gil z 1977, K-750 z 1964
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Cylindry w 49 i 56 przykręca się do karterów na 4 śruby. Inna jest ilość śrub w głowicach. A między modelami 49 i 56 pasuje wiele elementów: skrzynia biegów, wał. Inne jest przełozenie wstępne i sprzęgło, w tym sensie, że w 56 jest łańcuch dwurzędowy, a w 49 jedno. Ale od biedy można to zamienić. To samo z prądnicami. Czop wału ten sam. Ulegnie jedynie zmianie biegunowość motocykla( w 49 na masie był plus, w 56 jest minus).
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Ogólnie mój silnik od Iża 49 ma w sobie całe bebechy od 56, dzis musialem przełożyć cale sprzegło, a co za tym idzie i łańcuch i zębatkę od wału. Skrzynia pozostała oryginalna.

Ciekawą rzecz mi tu Błażeju opowiedzileś. Mianowicie w Iżu mam prądnice od 56 i mam od poczatku (dwa lata) plus na masie, co może się stać Ty mój elektryku? Ogólnie ładowanie jest, wszystko hula, ale czasem potrafi się wyładować akumulator poniżej 6V.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Kurdę. No tu się mogłem teraz pomylić. Jutro sprawdzę. Ale wiem, ze w 49 na 1594 % (a czemu nie?) jest plus na masie. Dziś pora późna, piwo, leń się włączył... Jutro poszperam i sprwdzę jak to w tej 56 jest. Ale tam chyba (no teraz to mi gwoździa zabiłeś) była zmiana biegunów.

A jeśli masz plus na masie i aku dobrze podłączone, i wszystko działa poprawnie, to może czym się martwić? Ewentualny problem mógłby wystąpić z regulatorem napięcia. A skoro on sobie radzi...
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Wiesz ja tak do końca nie ufam temu mojemu regulatorowi, ale to ze sie aku rozładowuje, ale to bardzo powoli, tak na 1000 km, ale da sie jeszcze jezdzic nawet i kolejne 1000, to moze byc ze mam 14Ah aku, z postów wiem ze to jednak zle, ale nie było innych które by mi weszły za filtr (ten wchodzi na styk)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Cholera. Się okazało, że mi gdzieś wcięło dokumentację do 56 i nie mam schematu (pewnie było to na starym dysku). Jak ktoś ma to niech wrzuci. A ja na 99% jestem pewnien, że była zmiana biegunowości instalacji między modelami 49 i 56. Gdzieś miałem o tym artykuł. Prądnica o dziwo pozostała ta sama (z tego co pamiętam).

U ciebie Gaca, to niczym nie grozi. Prądnica już dawno uległa przemagnesowaniu i pracuje z zadaną biegunowością. A wyładowywanie akumulatora może mieć wiele przyczyn. Policz, jaki masz pobór prądu w instalacji. Jeśli przekracza 45 wat, to więcej niż prądnica daje (tak w ogóle, to już więcej niż 30 - 35 wat jest za dużo, bo to 45 w to maksimum jakie może oddać prądnica). Może aku już też ma upływność (każde ma ale z wiekiem się zwiększa). Może aku się też po prostu starzeje: zasiarczenie, starzenie płyt... No to aku wydaje się trochę za duże do tej prądnicy i jest niedoładowane. A tego akumulatory nie lubią - skraca to ich żywotność (w sumie wszystko skraca ich żywotność takie to wredne jest). Jeśli czujesz, że aku słabnie, to spróbuj pojeździć trochę bez świateł i zobacz, czy to pomoże. Jak tak, to masz za mało prądu z prądnicy przy normalnej eksploatacji.
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

wg schematu w tej mojej książeczce w 56 był minus na masie, ale faktycznie ja miałem plus na oryginalnej prądnicy
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Słuchaj błażej napisaes ze była zmiana biegunowości, ale pradnica została ta sama... nasuwa mi sie jedno (bo prądnice jednak się różnią) i wiem ze tak jest na 100% Iż 350 miał minus na masie, a Iż 49 juz plus na masie, a prądnice zostały takie same.



Co do mojego Aku to mam nowy, i ogólnie to znim teraz jest tak ze ma poniżej 6V i jak stoje na postojówkach to nagle zapala sie kontrolka ladowania,(normalna rzecz, zbyt wolne obroty) i odcina zapłon, ale dodajesz gazu i da sie tego uniknąc... Daj swoją diagnoze Maister :wink:
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Prądnica była tego samego typu. Trzeba odczytać oznaczenia. Prądnice w 49 i 56 różnią się chyba tylko nadbudową na przerywacz. Tu się przyda Michał ze swoją książeczką. Podaj typ prądnicy w 56!

Gaca: Na wolnych obrotach, szczególnie ja masz je nisko ustawione (iż 49 mojego kolegi po rozgrzaniu schodził tak nisko, że można było liczyć ile razy zapali na minutę - chodził jak Ursus 330 na wolnych obrotach - cudo), to zanik ładowania prądnicy jest normalny. I jeśli zaczyna ładować na wyższych obrotach, to wszystko jest jak najbardziej w porządku. Trzeba by tylko sprawdzić, do jakiego poziomu wzrasta napięcie na wyższych obrotach (czy regulator nie reguluje trochę za nisko). Wepnij sobie w instalację (na klemach akumulatora) miernik i z nim pojeździj. Najtańsze elektroniczne kupisz już za kilkanaście złotych na Allegro lub giełdzie. I przynajmniej nie ma płaczu jak się go rozwali (ja kiedyś usmażyłem sobie miernik za 350 zyli - ale byłem zły!). Będziesz wiedział, kiedy i jakiej wielkości masz napięcie. Można by jeszcze na trochę wpiąć amperomierz (ale nie elektroniczny!) w obwód prądnicy i sprawdzić, jakie tam prądy płyną. Aku powinno mieć trochę ponad 6 V naładowane, a w czasie pracy ponad 7 V. Poniżej 6 już jest trochę niezdrowe dla niego. No, ale ty masz 14 Ah i tu może leżeć problem, że aku jest trochę za duże. Ja proponuję zrobić coś takiego. Zamontuj sobie gniazdo dodatkowe takie jak w junakach, czy rosjach i dorób sobie na wtyczce do kompletu prostownik. I jak będziesz zostawiał moto na dłużej, to będziesz sobie podłączał. Rozejrzyj się za prostownikiem "inteligentnym", który będzie ci podładowywał aku w miarę jego potrzeb.
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

z mojej książeczki wynika, że w 49, 56 i Planecie 1 była prądnica G-36 M1, dopiero w Planecie 2 była G-36 M2, a od Planety 3 jest montowana G-36 M7 (produkowana i montowana do dzisiaj w niektórych wersjach Planety 5). Ja właśnie mam tę wersję M7.

A książeczkę sukcesywnie skanuję i niedługo skończę to ją gdzieś wrzucę (189 stron więc troche czasu zajmuje)
 
 
krzysztof772


Motocykl: Iż-56
Posty: 294
Skąd: Głogów
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Ciekawe z ta instalacją u mnie przed remontem jak podłączałem to tez tak mi sie wydaje był plus na masie ale wiem ze raz sie pomylisłem dalem odwrotnie tez działał (moze przez to cos spieprzyłem) zobacze jak złoże ze cos nie dział wtedy bede myslał. Miałem Aku 15 Ah i był zdecydowanie za duzy teraz kupiłem 12 Ah i zobaczym jak to bedzie.

Jak kupowałem iża dostalem silnik ale nie wiedzilaem czy to od 56 teraz juz wiem ze nie, ze to chyba od 49. Sciagnełem pokrywy i ta jedna byla troszke uszkodzona i mowie zamienie z tamtego a tu zonk, w tamtym silniku inaczej jest olej lany i tam jest miarka do oleju, a w mojej pokrywie olej byl wlewany na srube w pokrywie a nie tak jak tam w karterze otwor. Dobrze ze sie skapnełem :) bo bym wział do czyszczenia pokrywe od 49 a poxniej nie mial bym jak wlac oleju :) .

Dobrze ze wiem ze jak mi sie spiprzy pradnica to bede mogł przekładać jak cos z 49 do mojej 56 to raz, a dwa to ciekawe czy nic nie popieprzylem podłaczajac aku raz tak raz tak?
_________________
Iż 56 z 1958 , WSK M06 Bc Gil z 1977, K-750 z 1964
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

OKEY OKEY :D Błażeju, troche jaśniej, nie jestem tak biegły w tych sprawach jak ty Mistrzu... jaka wtyczka, jaki prostownik i po co? Wszystko jasno konkretnie na temat :wink:



Ogólnie jezdzilem przez jakis czas z miernikiem, mialem go podpietego na stale i zamocowanego na klapce zbiornika, no i pokazywał fajne napiecie, takie w normie.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Wojtek


Motocykl: Planeta
Posty: 143
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Pierwotnie 56 miały + na masie i prądnice taką jak w 49 a poźniej były juz te nowsze stojany z innym przerywaczem i był - na mase. Oznaczenia prądnic niby takie same ale sie różniły
_________________
Planeta '62 + BP-56, Junak M10 '62, Suzuki GSF 1200S
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Tu widać minus na masie. Tylko to nie jest schemat do 56, bo tu są dwie cewki. W opisie jest zaznaczone, że jest to też schemat do planety i jupitera. I pewnie jedyna różnica, to inna ilość cewek w.n.

Gaca: w rosjach, junakach i starych ciężarówkach było gniazdo oświetlenia dodatkowego lub wózka bocznego. Wyglądało to jak takie mniejsze gniazdko i wtyczka do tego. Możesz też zastosować jakiekolwiek inne gniazdo (były takie socjalistyczne zestawy gniazdo do oświetlenia dodatkowego i innego sprzętu. Możesz też użyć gniazda zapalniczki. Podłączasz to do aku masz możliwość podładowywania aku bez wyciągania z moto lub awaryjnego zasilania motocykla jeśli aku padnie lub w trakcie serwisowania.
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

To znaczy ze chodziło Ci o zainstalowanie czegoc co mi ułatwi podłaczenie prostownika? Bo ja myslałem ze to cos skomplikowanego.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 24 Sie, 2006   

mój ojciec ma w wuesce gniazdo wtykowe na dużego dżeka od gitary elektrycznej :D
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 24 Sie, 2006   

Można założyć cokolwiek, byle się sprawowało. Jack to dość delikatne złącze i nie puszczał bym prze nie prądów rzędu kilku A. Złącz jest cały sklep. Wystarczy odwiedzić np. TME.

Dobra panowie. Ale zrobił się temat o prądach, a miał być o podobieństwach i różnicach między modelami.

Więc ustalmy:

- pasują bebechy silnika mimo pewnych różnic (ilość rzędów łańcucha sprzęgłowego)

- pasują, choć są inne cylindry, ale mogą wynikać różnice w pracy motocykla ze

względu na inną długość kanału dolotowego

- w modelach 56 i wyżej te same są koła (niech mnie ktoś poprawi jeśli nie)
 
 
 
krzysztof772


Motocykl: Iż-56
Posty: 294
Skąd: Głogów
Wysłany: Czw 24 Sie, 2006   

Elektryka to juz wiem ze jest inna w 49 i 56 wiec nie ma co kupowac instalacji od ludzi ktorzy sprzedaja je na Allegro.

-tak jak mowielem pokrywa silnika jest inna, moze to malo istotne ale zawsze sie przyda.

-skrzynia taka sama

Może znajdziemy jeszcze cos co pasuje.

A panowie od Planety chyba nie sledza tematu albo tam wszystko takie same jak w naszych modelach :) (żart)
_________________
Iż 56 z 1958 , WSK M06 Bc Gil z 1977, K-750 z 1964
 
 
 
Wojtek


Motocykl: Planeta
Posty: 143
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pią 25 Sie, 2006   

Panowie od planety nie wdają sie w tą dyskusje bo wystarczy popatrzeć i wiadomo. Poza tym w poźnych modelach 56 montowane już częsci, które w planecie były stosowane. Co do samej planety to jest pewna nieścisłość, ponieważ planety miały tez montowane silniku dwucylindrowe ale to całkiem inna bajka. Jeśli chodzi o tą normalną (w moim rozumieniu sprawy) to silnik to jest taki sam jak w 56, inne są tylko odlewy karterów i dekla od prądnicy. Pojawią się głosy pewnie, że ręczna dźwignia zmiany biegów jest inna ale na prawde uwierzcie mi u ruskich to taki bałagan był, że nie da sie powiedzieć do dany egzemplarz (nawet znając jego dokładniejszą datę produkji)tak na prawde posiadał.
_________________
Planeta '62 + BP-56, Junak M10 '62, Suzuki GSF 1200S
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 25 Sie, 2006   

nie no - te z silnikiem dwucylindrowym to Jupitery a nie Planety
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Iż] Części na Ukrainie
BartekG Ogólne 1 Czw 08 Lut, 2007
panz
Brak nowych postów [49] Katalog części
FK Ogólne 5 Pią 09 Cze, 2006
Michał
Brak nowych postów Zakup części
danielboss Hyde Park 1 Nie 02 Wrz, 2012
regers
Brak nowych postów [49] Od czego to części?
Ponoć 49
clairvoyant Ogólne 19 Sro 28 Sie, 2013
Suchy
Brak nowych postów [56] Planeta i 56 - wspólne części
piotr Ogólne 17 Sro 03 Lut, 2010
diablomichal
Brak nowych postów Od jakiego motocykla są te części?
Iż, Emka?
soszi Hyde Park 0 Wto 24 Lip, 2012
soszi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna