Wysłany: Pią 25 Sie, 2006 [56] Iż56 wreszcie zawita pod moje skrzydla
Panowie po dlugich poszukiwaniach znalazlem wymarzonego iza. I co najlepsze stoi 10 km od mojego domu. Ojciec juz byl obejrzec, nawet sie przejechal i zaplacil zaliczke facetowi. Jest to 56 z roku 1961 , tak przynajmniej ma tak na tabliczce. Wracam we wrzesniu do Polski i sie biore do roboty. Z tego co przejrzalem bo mily wlasciciel przeslal mi 100 zdjec ponad, jest pare nieoryginalncyh czesci, tzn tylna lampka od Janka chyba, kierownica od 49, przelacznik swiatel k-750 , filtr powietrza DKW. Znalezliscie moze cos wiecej, jak wam siem podoba. Papierki sa wiec bede rejestrowal jako zabytek. dzieki bogu wlasciciel dal druga warstwe farby pare lat temu, fakt ze kolor iscie jajeczny, ale za to jest bardzo malo korozji. Pozdrawionka z Irlandii WOjt@s
JA znalazłem, Nie jest to iż 56 , pewnie sie ździwiłes Wojt@s. PIsze tak bo jak coraz bardziej sie wglebiam co orginalen a co nie to już sie gotuje. Kolejny przykład na to ze Ruscy nie wiedza co i jak i kiedy produkowali. Z inforamcji redaktora Kossowskiego (automobilista) wynika z jego dojscia do informacji że Iże 56 były produkowane w latach 1956-1958. W sumie powstało według oficjalnych danych 359 429 egzemplarzy Iża 56 wiec z tych inforamcji wynika ze twoj iż to nie iż 56 . Oczywiscie żartuje bo jest to iż 56 bo przeciez niczym sie nie rożni od mojego, michala, arka itp. Ale jak by człowiek mial naprawde brac co oni pisza na tych tabliczkach to wynikało by z tego ze nie jest to iż 56.
A wracaja do tematu to fajny i Gratuluje wyboru modelu 56 bo i ja mam taki wiec bedziemy smigać. Z tego co rozmawialismy to dajesz kolorek wojskowy ? A lampa tylnia- nie! To chyba orginalan , chociaz tak jak mowie jak juz pisze ze orginalan to sie sam smieje. Bo trace rachube i z tego co sie orientuje niektorzy też
Pozdrawiam i jeszcze raz ciesze sie ze zakupiłeś 56
_________________ Iż 56 z 1958 , WSK M06 Bc Gil z 1977, K-750 z 1964
Tylna lampa nie jest oryginalna, orginalna lampa to zowik, taki jak m-72 tylko ze jeszcze z szybka u dolu go oswietlania rejestracji, podobne lampy byly w avo simsonach wersjach turist. Nie wiem czy nie pokusze sie o zakup zolwika ale koszt 150zl za lampe tylnia to duza.
Zmijka: stalowa wola to gdzies kolo Lowicza?? tam gdzie sie pan Chopin urodzil??
Krzysiek: ciiiszaaa Krzysiu nie ujawniaj takich rzeczy co do wygladu itp;p
DiabloMichal: jak kupowalem pare lat temu swoja K-750 to tez miala identyczna lampe, dochodzilem z jakiego motoru sa te lampy i sie okazalo , tak ludzie mowili ze albo Junak albo Wfm. Zreszta zobaczcie sami co macie tam na szkle napisane, bo jak ruskie to pisze tylko CCCP i cos jeszcze. Jak polskie to albo bez znakow albo nazwa zakladu.
Kierownica mi sie wydaje nie oryginalna, myslalem ze w 56 jest bardziej zlamana??jeszcze niestety zapomnialem dodac ze brak jest odpreznika, wlasciciel dla spokoju wkrecil swiece. Wiec mam troszke brakow, ale tym filtrem powietrza zalatam wszystko;] deutsche kraft werke kocham ta fabryke;p
wracaj tematu tej lampy, to identyczna lampe znajdziemy rowniez w WSK M06Z
Wojtek Krzysiek napisal to dla zartu wiec spokojnie, przeciez napisal: cyt:Oczywiscie żartuje bo jest to iż 56 .....
a ta kierownica nie wydaje sie wam jakas inna?? Wojtek co do 56K to wedlug mnie wersje te byly nie az takim duzym rzutem na tasme, bo przeciez czesciej spotykamy 56 z podzielnymi siedzeniami. Wedlug mnie to za ruskimi nigdy nie nadazymy. Oni maja taki balagan w papierach ze my mozemy tylko gdybac/
Uuuuóóuuu..... Syndrom końca tygodnia się pojawia. Oj ciężki ci on musiał być!!! Ten tydzień. Panu adminowi życzymy dużej wódki i dłuższego odpoczynku od komputera. I inhalacji z dobrego humoru, bo poziom cuś opadnął był... To mówiłem, ups, pisałem ja, Błażej.
<lol2> normalnie nie moge, przynajmiej sie zrobilo ciekawie
rzeczywiscie Jeży fajny, a słuchaj ten filtrzyk to czasem nie na jakąs wymianę? Tak się składa ze mam filtr od "56" mam też osłony na gaźnik. Jak coś to jestem chętny, bo mam DKW i brak w niej filtra.
A tak patrząc na tego Iża to nawet nie babrałbym sie w zaden remont, jezeli chodzi i jest wszystko OK to bym tylko jeżdził, czasem można nie zdążyć przez zimę wszystkiego porobic.
Wojetk po pierwsze nie strasz mnie bo jesli chcesz to mozesz mnie juz wywalic z tego forum,moze sam zostaniesz i wtedy bedziesz pisał sobie i czytal to co ci sie podoba i wtedy moze bedziesz zadowolony.
Wojta@s oczywiscie ze dla zartu, bo wiesz ze sie ciesze ze masz ta 56 Pozdrawiam
_________________ Iż 56 z 1958 , WSK M06 Bc Gil z 1977, K-750 z 1964
Gaca: wiesz zamiana powiadasz ?? troszke kosztuje taki filtr do DKW i jeszcze w tym stanie, zastanowiem sie jak wroce we wrzesniu do lodzi. Filtr do 56 z checia bym nabyl, ale tylko filtr/ ale mysle ze sie bez problemu dogadamy, najwyzej browarka postawisz a conto;]
Gaca ja bym sie bal jechac motocyklem np. 300 km nad morze bez wczesniejszego przejrzenia go. W zime sie wyrobie, kasa juz odlozona, a wiekszosc rzeczy juz przemyslalem, tylko zostalo znalezc paru podwykonawcow (chrom,malowanie proszkowe ramy). Mysle ze jak zaczne w granicach 1 pazdziernika to na 1 maja sie wyrobie< z wasza pomoca> bo nie jestem wszechwiedzacy;p wiadomo nic bez pospiechu 8 miesiecy mysle ze styknie, biorac pod uwage ze mam duzo wolnego czasu.
A ta kierownica nie wydaje sie wam o 49?? bo mi nikt jeszcze na to pytanie nie odpowiedzial!!
Wódka była wszystko było ale Krzysiek zastanów sie czasem nad swoimi postami, sorki troche mnie poniosło. Pomyśl czasami zanim coś napiszesz. Co do modeli to Wojt@s ma racje ze nogdy sie nie dojdzie co i jak powinno być (kilka dni temu o tym pisałem. Mam pewną teorie na ten temat.
Co do kierownicy, to jak dla mnie to w 56 i 49 były takie same, przynajmnie tak bardzo podobne ze nie powinno stanowic to problemu. Róznica moze polegac na tym ze "49" (moze nie podczas calej produkcji) miał zabudowany blaszką otworek przez który wychodziła linka gazu (cos podobnego jak AWO) ale jak dla mnie to jest Iżowa kiera, do pewnosci brakuje tylko dotyku (choc sam nie mam załozonej w swoim oryginalnej, ale mam w gratach taka jak ma wojtas, a wiem ze byla ona w "56")
A teraz to się wkurzyłem!!! KURWA!!!! Czego się jeszcze czepicie?!? Kontrolki za szeroko? A może nit na błotniku za bardzo wystaje? Albo guma na siodełku ma nie ten połysk co trzeba? A może bak to podróbka, bo ma inaczej zmarszczki na rancie? Czekam na najbardziej kretyńską uwagę. Bo krytykować to wsyscy potrafią. Czowiek kupił maszynę, całkiem ładną już w tej chwili, a twierdzi, że przez zimę ją doprowadzi do ładu.
A ja bym ja odremontował z tego, co na niej jest. Jako przykład pomysłowości ludzi, którzy poruszali się tym motorkiem przez lata, naprawiając go bez dostępu do specjalistycznych pomocy.
Arek [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Sob 26 Sie, 2006
Wojt@s napisał: "Z tego co przejrzalem bo mily wlasciciel przeslal mi 100 zdjec ponad, jest pare nieoryginalncyh czesci, tzn tylna lampka od Janka chyba, kierownica od 49, przelacznik swiatel k-750 , filtr powietrza DKW. Znalezliscie moze cos wiecej, jak wam siem podoba.no i plus że 56. Czemu Błażej zaraz się irytujesz? Motor mi się podoba, jest w dobrym stanie, praktycznie kompletny. A po remoncie który zapowiada Wojt@s to będzie cudo. Wojt@s dobry nabytek.
Blazej ja chce jerzyka doprowadzic do oryginalu, zmieniajac jedynie elektryke. Wiesz naprawienie motorka to jest zaden problem, ale jak chcesz wyszkielkowac kartery, pokrywy, glowice i pomalowac proszkiem rame to musisz skorzystac z ludzi ktorzy to robia na codzien. Robiac samemu, wiem ze wieksza satysfakcja ale nigdy nie zrobisz na tip top , do tego potrzeba pare lgrubych lat praktyki, a ja chce zrobic jerzyka aby sluzyl dlugo i jeszcze dluzej. Co do stacyjki to wedlug mnie jest oryginal, bo na lampie nigdzie nie widac poprzednich otworow, a ze sa moze szeroko lampki rozstawione, to norma, bo za ruskimi nigdy nie nadazymy,a raczej oni za norma jaka powinna byc. Tak troszke ta lampa podobna do lampy ze emki,ale jest wezsza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach