IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[49] Kolejny IŻ do wyjaśnienia
Autor Wiadomość
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   [49] Kolejny IŻ do wyjaśnienia

Witam
Wszedłem w posiadanie IŻ-a 49. Przy rozbiórce nie obyło sie bez niespodzianek:
Pierwsza literka numeru silnika sugeruje rok 54(i tak jest w papierach) ale cylinder jest bez zaślepek kanałów płuczacych ...
Co to za silnik ?, a moze tylko cylinder inny ?

Oznaczenia na głowicy :
1-2-1
Oznaczenia na cylindrze:
Planeta 1-4-Z lub (S) i wybite 13 9

Co to za przeróbka ? Nie ma przerywacza itp ...
I do tego zniszczone dwa gwinty mocowania prawego dekla- nici z wciskania sprzegła ;/ - jak to uratować ?

I tapuszka wygląda jak jakiś regulator
Wychodza z niej 3 kable.Jeden do cewki , a dwa do 'iskrownika'
Czacha lampy wygląda podejrzanie ;/
Napewno czeka mnie duużo pracy...
Co o tym myślicie





_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Koło za pewne jest przygotowane na jazde z wózkiem bocznym, dla tego ma takie wzmocnienia.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   Re: Kolejny IŻ do wyjaśnienia

WADER napisał/a:
I do tego zniszczone dwa gwinty mocowania prawego dekla- nici z wciskania sprzegła ;/ - jak to uratować ?

Też to przerabiałem.Mój sposób był taki:

-przegwintować kartery na M8
-rozwiercić otwory w deklu na śruby M8
-dorobić śruby M8

Mama nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam
 
 
 
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Hardcor - spójrz prosz jeszcze raz na te gniazda pod śruby - wydaje mi sie ,że tam nie ma co rozwiercać... te gwinty sa ułamane


Chyba ,że mówisz o pogłębieniu tego co zostało ? Rozwiń myśl



http://www.fotosik.pl/pok...3b5a0272e2.html
_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Faktycznie tutaj sprawa się komplikuje, można trochę pogłębić ale nie aż tyle by gwinty utrzymały dekiel
 
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010   

Zostają 2 opcje ;

- Zmiana karterów

- Spawanie i nawiercenie nowych otworów.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
roman


Motocykl: Iż-56
Posty: 326
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

ja jestem za spawaniem i nawierceniem nowych otworów
_________________
ИЖ 56 - 1958r
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

Masz bardzo ładne kartery z 1954, drugich szybko nie trafisz z tego roku. Myślę, że trzeba je uratować. Takie spawanie będzie trochę kosztować, ale chyba warto. Otwory i gwinty już sobie sam zrobisz z czystą przyjemnością i satysfakcją, że udało się.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Kamil


Motocykl: Iż-49
Posty: 86
Skąd: Żegocin k. Pleszewa
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

A co z zaślepkami i tym kołem czy ktoś rozwinie temat dalej bo myślałem ze koło wózkowe miało tylko mocniejsze szprychy a tu takie szprosy :shock:
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

To koło zostało wzmocnione, ale nie przez fabrykę. Takie wzmocnienia spotyka się w ruskich zaprzęgach.



Odnośnie cylindra to jest to jakiś nowszy cylinder. Ma on już okrągłe kanały przelotowe. Mógł on być stosowany jako częśc zamienna po zakończeniu produkcji 49, lub jeszcze w końcowych egzemplarzach.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

O ile dobrze widzę, silnik też ma okrągłe kanaly. Czyli zmiana typu silnika nastąpiła juz w 54 roku.
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

Jeżeli wnikamy już w tego Iża maksymalnie to zastanawia mnie fakt występowania tutaj dźwigni hamulca tylnego o przekroju dwuteowym. Czyli takiego który występował w 57 roku.

Trójkąty są też już nowego typu. Wcześniej się przyglądałem, ale brak górnej śruby zaciskowej suwaka zasugerował również brak dolnej. Teraz popatrzyłem trochę dokładniej i zauważyłem brak nacięcia z dołu. Wynika z tego, że trójkąty pochodzą z 57 roku.

Jaki masz numer na lewym trójkącie? Masz jakąś tabliczkę znamionową? Jakieś pewne informacje odnośnie numerów?

Wszystkie detale (prócz silnika i podnóżków) wskazują na Iza rocznik 57.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

Gaca napisał:
Jeżeli wnikamy już w tego Iża maksymalnie to zastanawia mnie fakt występowania tutaj dźwigni hamulca tylnego o przekroju dwuteowym. Czyli takiego który występował w 57 roku.
Bo to jest mieszaniec. silnik z 54 wrzucony w nowe nadwozie. Szczegółów nie badalem, bo mi sie nie chce kikać w linki. Taki jestem leń :wink:
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

To prawda, uciążliwe jest przegladanie takich obfitych w linki postów. Mógłby autor to poprawić.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Kamil


Motocykl: Iż-49
Posty: 86
Skąd: Żegocin k. Pleszewa
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

No własnie panowie zróbcie coś z tymi zdjęciami.



[Gaca] Panowie nie zrobią, bo za często robią to co inni powinni już dawno ogarnąć. Niech zrobi to autor. Będzie to dla niego dobre zajęcie edukacyjne :wink:
 
 
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

Jeśli chodzi o zdjęcia to postaram sie to poprawic :)

Po rozmowie z Gacą doszliśmy do pewnych wniosków:

Silnik jest z 54r. , a rama 57r.



Postaram sie o wiecej fotek ,(w poście i bez linków) :)
_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010   

Koniecznie podaj numer który przeczytałeś na tabliczce lub na trójkącie ramowym.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

Idąc dalej :
Wygląda na to że silnik był tak zmotnowany aby tylko mógł przejść rejestracje itp... Silnik składa się z dwóch różnych karterów :

Co ciekawe -to chodziło .


Skoro nadwozie jest z 57.r to może wypadałoby silnik(kartery) kompletować na ten własnie rocznik- czyli jak sie nie myle numery zaczynjące sie b...
_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

He he, niezły pasztet. Masz piękny przyklad "silnika przejściowego". To znaczy silnika po przejściach :wink:

Fajnie, że już wklejasz fotki, ale powalcz jeszcze z rozmiarem. Tu umówiliśmy się na 640x480. Zmniejsz je więc przed wysłaniem. A te też możesz poprawić. Wystaw nowe, mniejsze i podnień linki.
 
 
Grzegorz


Motocykl: Iż-49
Posty: 60
Skąd: Bieszczady
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010   

Czy to przypadkiem nie jest iż z tej aukcji?



http://www.Allegro.pl/item861268822_iz_49.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna