Tak dzisiaj sobie przeglądałem złom, który nabyłem w niedziele i zobaczyłem ciekawe rzeczy... mianowicie mam dwie ramy i różnią się mocowaniem dolnej częsci amortyzatora skrętu, oraz górną miseczką na kulki. Nie wygląda mi to na przerubę. Dla przykładu dodam że DKW w ogóle w tym miejscu nie miała mocowania:
Samo pokrętło się różni, choc jest połamane to bardziej przypomina dekawoskie (sam ten bakielit):
Również róznica tkwi w przednich goleniach/lagach/teleskopach (jak kto woli) Są z przyspawanymi mocowaniami błotnika i sa z nasuwaną opaską:
Do wyżej wymienionych różnic możemy również dopisać mocowania suwaków, u góry i dołu na srubę, lub tylko u góry na śrubę. Mocowanie Klaksonu tez jest w dwóch postaciach (bezpośrednio do ramy bądż do łącznika) Dolne łączniki ramy są z dziurą lub bez.
Jak narazie więcej różnic nie doszukałem się, co nie znaczy ze temat zamknięty... drodzy Iżowcy, szukajcie i dopisujcie znalezione róznice.
Czy róznice te to zabiegi mające na celu poprawę funkcjonowania motocykla? Lifting?
Patrząc na zdjęcia zauwarzyłem jeszcze dwie kolejne:
Rury wydechowe (kolanka) maja czasem zagięcie pod podnóżkiem a czasami tego nie mają, a skoro jesteśmy blisko podnóżków to one tez się różnią, moga byc z dokręcaną koncówką lub bez (guma ma dziure lub nie).
Wydaje mi sie, Gaca ze wymieniles wszystkie innowacje, No chyba że dodam dodatkowy pionowy slupek wzmacniajacy tylna lewa czesc ramy (obok tylnego podnózka) w wersji przeznaczonej do jazdy w zaprzegu.
Posty: 0
Wysłany: Sro 13 Wrz, 2006
mcfrag to przerwa taka duża pomiędzy szklankami suwaka czy malowidło w stylu czarny pasek, no i widze ze masz zamontowane radio pomiędzy sygnałem i filtrem
Nie powiem, jest zajebisty... ciekawią mnie te gumy na zbiorniku, juz sie gdzies spotkałem z takim saturnem w planecie, czyzby na samym początku ruscy mieli odpowiednik Dekawoskich kółeczek?
superek dopieszczony, ale są braki na fotkach, aku, filter, nie wiem czy skrzynka prądów tez bo tam jakos pusto no i oryginalnie pomalowany zbiornik na pewno się wyróżnia
Posty: 0
Wysłany: Sro 13 Wrz, 2006
jest sliczny mówię to całkiem na serio, jest na co popatrzeć
Tez mam takie wzmocnienie na wozek w tylnym widelcu ,nawet ostatnio na Allegro kupilem kule do mocowania wozka ale to byl niewypal ,zdjecie troche oszukalo "0" /> w rzeczywistosci otwory nie pasuja bo jest do wezszej ramy ,chyba 56 lub pozniejszych a szkoda bo sie podpalilem :oops:
A dlaczego Tybusz, kolega, nie dołączy na mapkę forumowa? Dlaczego nie da jakis fajnych fotek swojego Iża do galerii? Pytam bo mieszkasz najbliżej mnie
Ten zielony iż ze zdjęcia ma jednak mały brak, zresztą prawie jak kazdy iż, nie wiele osób to ma w iżach, czasem nie wie ze cos takiego jest (w katalogu tego nie ma, ale na rysunkach jest ta czesc, ten Iż 350 co jest/był na Allegro ma tą czesc)
To jest taka opaska którą przykreca się w miejscu podnóżków kierowcy i mocuje ona rure wydechową
Ten zielony iż ze zdjęcia ma jednak mały brak, zresztą prawie jak kazdy iż, nie wiele osób to ma w iżach, czasem nie wie ze cos takiego jest (w katalogu tego nie ma, ale na rysunkach jest ta czesc, ten Iż 350 co jest/był na Allegro ma tą czesc)
To jest taka opaska którą przykreca się w miejscu podnóżków kierowcy i mocuje ona rure wydechową
podejrzewam, że ta opaska występowała tylko w izu350, jako drugi (oprocz wieszaka pod tylnym podnóżkiem) punkt mocowania układu kolano-wydech. Ze względu na inną tylną część ramy w 350 nie było możliwe unieruchomienie wydechu na opasce uszczelniającej połączenie kolano-wydech, stąd wziął się ten patent.
Gaca, nie wydaje mi się ze to, o czym mówisz to mały brak. W 49 wydech jest unieruchomiony w dwóch punktach, więc bez sensu bylaby jeszcze jedna opaska. No chyba, że były jekieś pierwsze egzemparze, które nie miały opaski uszczelniającej wydech mocowanej do ramy - wtedy to miałoby jakiś sens. Ja nie spotkałm się z takim iżem, ale wykluczyć nie mogę..
Mam ten patent, czyli opaskę mocowania rury wydechowej w obu 49-tkach, więc myślałem, że to standard.
_________________ iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
Posty: 0
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2006
w trzech miejscach wydech jest unieruchomiony, ja mam takie rozwiazanie jak w tym zielonym na foto, jedno mocowanie to grube ucho do podwieszenia do ramy które ma część środkowa z reguły malowana, drugie mocowanie to opaska która przychodzi na połączenie części malowanej z kolanem i tą opaskę ma ten zielony tylko dużo ładniejszą niż ten zardzewiały, a trzeci punkt mocowanie to przecież cylinder, uwazam ze w pełni jest to wystarczające, czwarty punkt to byłaby przesada
faktycznie jest, ale jest to rok 1952, a mój 1955 widocznie w trakcie przestali stosowac podpaski, a może u mnie ktoś ją wywalił, zauważyłem na zamieszczonej grafice coś co niebardzo sobie przypominam aby było u mnie na wahaczu pomiędzy suwakiem a silnikiem, co to ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach