Na niebieskiej ramie widać, jak firma odchudziła elementy, widać po cieniutkiej górnej część mocowania. Dolna część mocowania suwaka nie jest skręcana jak w pozostałych ramach.
_________________ iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
Ja ogolnie to znam, Pędzel tez powinien... ta najstardza wersja, czyli ta rozniaca sie tym motywem przy podnóżku to pozostalosc po DKW, DKW mialy wlasnie takie nakladki na trójkaty ramowe. Ale dobre zobrazowanie problemu
A wracając do tematu - moje elementy ramy są modelem przejściowym między Twoimi 1 i 3 - mają już cienkie górne mocowania, ale jeszcze dolne mocowanie suwaka ma otwór na śrubę.
Maniek bardzo dobrze przedstawił temat i chwała Mu za to bo nie wszycy wiedzą że są właśnie dwa (minimum) rodzaje tych elementów tylnych ramy!!! Tak zwany "stary" i "nowy" typ
Po lewej stronie typowy element "nowego" typu, a po prawej typowy "starego" modelu:
A różnice dosyć istotne Otóż w elementach "starszych" nie ma dodatkowych mocowań do tłumików:
"Starsze" elementy są bardziej masywniejsze (co według mnie nie znaczy wcale, że bardziej wytrzymalsze - często zdarza się że w miejscu gdzie mocuje się nóżkę hamulca nożnego są pękniecia ):
Bardzo istotną rzeczą jest to, że elementów "nowszego" typu nie można założyć do ramy starego typu, ponieważ wtedy nie będziemy mieli do czego przymocować klakson (dystans przy, którym jest uchwyt do przykręcenie klaksonu nie podpasuje do tych elementów - są za wąskie ), na odwrót już można bo w nowszych ramach uchwyt klaksonu przyspawany jest do ramy i nie potrzebny jest dystans z tym mocowaniem :
I to chyba by było już wszysto co mam na ten temat do powiedzenia...
Pędzel powiedział co wiedział to ja jeszcze dodam. Temat przeszedł w te chrzanione górne dystanse ramowe. Otoż jast jeszcze jeden dystans odpowiadajacy za trzymanie klaksonu. Wtedy taka kompletna rama ma te wszystkie nowsze czesci, ale nie ma mocowania klaksonu na głównej czesci.
Taki dystans jest identyczny jak w DKW tylko wiadomo, bez tych czterech kółek. Moj kolega chyba taki dystans ma przy ramie, a i na Allegro widzialem taki przedmiot, nie bylo to DKW NZ tylko typowy iz 49.
Szczerze musze powiedzieć, że nigdy nie widziałem takiego elementu o jakim mówi Gaca, ani w żadnej literaturze, ani nawet na żywo dlatego trochę wątpie czy były takie właśnie mocowania klaksonu stosowane w IŻ 'owy a nie z DKW
Sory koledzy że powróce do tematu piast i kalamitek,ale dziś rozbierałem koła do iża i co sie okazało, że jeden komplet ni ma kalamitek ani tego kołnierza o którym mówił gaca ,a drugi komplet zarówno tył jak i przód ma kalamitki i tył ma ten kołnierz,a oba są przwdopodobnie od iż 49.
Druga sprawa zebatki w jednym iżu miały wieksze ząbki a w drugim mniejsze ,zauważyłem to wtedy jak chciałem przerzucić łancuch z jednego motoru na drugi,i jeszcze jedno nie mam mocowania na dystansach ramowych do klaksonu w żadnym z tych motorów.
Wysłał bym wam fotki ale juz próbowałem i nie wiem jak to zrobić.
Z posiadanych części potwierdzam że kalamitki to pomysł ruskich inżynierów, DKW NZ nie posiada kalamitek, za to ma estetyczny numer katalogowy i te charakterystyczne cztery kółeczka.
Zastanawiałem się gdzie to wrzucić i chyba ten temat będzie najodpowiedniejszy .
Jest to puszeczka z ostatniego bajzlu ,po dokładnym oczyszczeniu ,ukazała się ciekawa data produkcji :
a to jest powód umieszczenia ,jest inaczej rozwiązana sprawa mocowania żaróweczki ,bez sprężynki dociskowej jak to było w serwisówce ,wyraźnie widać gniazdo ,niestety nie znam typu
w bebechach niestety ktoś grzebał ,cewka jest nieoryginalnie izolowana
może jednak komuś udało się to naprawić ,będziemy testować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach