IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014   

Suchy, stare łożyska wału zgrubnie szlifujesz, po obwodzie i wewnątrz, tak żeby łatwo można je było zdjąć (bez ściągacza). Zakładasz i skręcasz kartery na sucho, przynajmniej ja tak mogłem, bo łączyłem na silikon. Przy uszczelce uwzględniasz jej grubość, sprawdzasz luz poosiowy, niestety nie pamiętam zalecanych luzów, a podkładki regulacyjne zakładamy miedzy wałem a łożyskiem.

Co do iskrownika, to mam go od motosokoła: http://moto-sokol.manifo.com/galeria czyli przewiniętą cewkę, wirnik bez neodymu z nową ośką i kompletnym dystansowanym napędem. Ośka napędu z zegerem i cała reszta z oferty, do założenia.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014   

Ja mam krótki wał na łożyskach kulkowych. Wiem, że może są gorsze od wałków, ale i tak szybciej padnie kopyto niż one. Gdzieś chyba czytałem że luz musi być ok 0,1. Są jakieś inne zalety wałków?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014   

Niestety, takiej wiedzy u mnie "niet", ogarniam ledwie to co aktualnie składam :hmm:
Przy okazji pochwalę się nowymi epokowymi wałkami mimośrodowymi

ładnym gaźnikiem i zabytkowym nie śmiganym wkładem :]
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014   

Skad Ty takie rarytasy bierzesz? Ale zatapiacz to mi na SHL wygląda, a gazior jaki ma symbol dokładnie?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014   

Może składak, oznaczony jako 26 U3, nawet nie wiedziałem że zatapiacze mogą być inne. :hmm:
Drobiazgi na szczęście zostały, może coś jeszcze znajdę.
Złomiarze łupnęli błotniki, ufo i to co aluminiowe, szczęściem silniki były wyprute i wnętrzności zostały.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014   

Motyw jest taki, że w SHL gaźnik był osłonięty i zatapiało się go wsadzając palec w taki otwór nad gaźnikiem, więc ten patyk musiał być dłuższy. Ufo mniemam, że to inaczej żaba?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014   

Czas na drobiazgi, kranik zalegał w zestawie skrzynkowym, więc przy nim pewnie jeździł i niech tak zostanie.

Wkrętka dociskowa dźwigienki spuchła i trzeba było ją wydłubać, a Allegro uzupełniło braki.

Gwint odstojnika też się rozsypał.
Portal aukcyjny oferuje, nawet nie drogo oryginały, ale tak też można...
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014   

Suchy napisał/a:
Są jakieś inne zalety wałków?


Żadnych, tylko są bardziej hałaśliwie i nic ponadto.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 26 Maj, 2014   

tybusz napisał/a:
Same krzywki wzorowe, z dopuszczalnym luzem na tulejkach.

Jaka jest ich wysokość wzniosu?

tybusz napisał/a:
Może składak, oznaczony jako 26 U3, nawet nie wiedziałem że zatapiacze mogą być inne.

U3 to oznaczenie gaźnika w np. WSK. Z racji minimalnych różnic jakie są pomiędzy U1 i U3 można go spokojnie zaadoptować, pod warunkiem zastosowania odpowiedniej dyszy.

dysza głowna paliwowa: 140cm3/min
dysza małych obrotów: 45cm3/min
dysza iglicowa (rozpylacza): 2702,7mm
rozpylacz biegu jałowego:10,1mm (pierwszy otworek w gardzieli od str. głowicy)
rozpylacz małych i średnich obr.:1,5+0,2mm (drugi otworek w gardzieli od strony głowicy)
poziom paliwa w komorze: 30,8 mm powyżej osi śruby mocującej komorę

nickeledon napisał/a:
Suchy napisał/a:
Są jakieś inne zalety wałków?

Żadnych, tylko są bardziej hałaśliwie i nic ponadto.

Dodam jeszcze że łatwość montażu i demontażu wału jest lepsza, z racji "demontowalnego" pierścienia kątowego.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 26 Maj, 2014   

Tybuszu generalnie kraniki Junak-WSK itp to fajna sprawa, tylko w tym wypadku uważaj na pokreło z tworzywa bo lubi pęknąć. Ale warto się powłóczyć po róznych bazarach i innych gratowniach, bo trafiają się części, ja np dokupiłem za 2 zł takowe pokrętło. Na stronie Jacota jest opisane czym się różni taki kranik od Junaka identycznego od WSK. Ale nie ma co popadać w obłęd.
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

Na forum junaka był rysunek z wymiarami krzywek, wzniosu nie sprawdzałem, bazowałem na całkowitej wysokości krzywki tj. 32,50 taki sam na obydwu kołach.

Z gaźnikiem to mnie Jarcco zagiąłeś. Rozmiaru dyszy, rozpylacza i przepustnicy jestem pewny, ale reszta to niewiadoma. Małe elementy bez oznaczenia, może sposobem jest nabycie U1 i przekładka z cichym życzeniem, że nikt tam wcześniej niczego nie zamieniał. :ermm:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014   

Tybuszu jeżeli mogę radzić na moim przykładzie, to radziłbym montowanie gaźnika najlepiej działającego, bowiem taki stan nie jest w Junaku oczywisty. Obecnie mam GM 26 i wisi mi jakie tam sa cyfry dalej, grunt, że działa bajkowo w porównaniu z tym co było. :hmm:
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 28 Maj, 2014   

Tybusz, podoba mi się Twoje podejście do tematu, dbasz o szczegóły i dopieszczasz każdy element.

Szykuje się ładny Junak, który z pewnością odwdzięczy się niezawodnością za włożony wysiłek. Jak mogę w czymś pomóc to dawaj znać (np. na PW) - coś mi tam drobnych części zostało.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014   

Ktoś ciężko pracuje w czterech ścianach garażu, a ktoś inny nawija z awokami kilometry :X
Czekając na stosowną imprezową relację, pochwalę się postępem prac.
Koła opanowane, w wersji ekonomicznej z żużlówkami.

Tutaj poszedłem na łatwiznę i zakupiłem nową wiązkę.

Ten styk zębatek iskrownika i krzywki wygląda nie ciekawie.
Ledwie zachodzą na siebie w połowie, ale widocznie taki urok :hmm:

Dobrze że Junior "czuje" prądy, na coś ta Polibuda się przydała ;D

Zastępczy zbiorniczek z bańki po miksolu.

Tradycyjne zaślepienie studzienki.
Prądnicę mam do totalnego remontu, może to kiedyś nastąpi ;

cdn.
PS. tak z ciekawości, ile sobie życzy np. Tuchola za całkowity remont prądnicy?
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
lolus13-1


Motocykl: Iż-56
Posty: 45
Skąd: Pleszew - okolice
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014   

nie wiem ile kosztuje naprawa prądnicy ale to jest świetną alternatywą i o wiele mniej kłopotliwa, poza tym ma większą moc niż oryginał
http://www.motocyklejacka.pl/junak_dynamo.php
_________________
motocykl IŻ 56 1958r
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014   

Cytat:
PS. tak z ciekawości, ile sobie życzy np. Tuchola za całkowity remont prądnicy?


Zimą kosztowało mnie 250 zł.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014   

Dobrze zrobiona oryginalna prądnica też nie jest nadzwyczaj awaryjnym elementem. Zdarza się że prądnice z współcześnie przewiniętym wirnikiem potrafią zastrajkować. Jestem zwolennikiem oryginalnego wirnika, kiedyś nawijano je drutem w oplocie bawełnianym, dużo lepiej znoszącym junacze temperatury od lakieru.
Jeśli nie będziesz jej przeciążał zbyt mocną żarówką, to posłuży długie kilometry.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014   

Ale prądnica się lubi sama rozkręcić, czego skutki są wiadome. Ja bym szedł po alter od Tico. Szkoda życia psuć.
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Ogólnie rzecz biorąc walka była krótka.
Zalewaną świecę ogarnęliśmy, za pomocą zaprzyjaźnionego forum sfm ;) wystarczyło obniżyć poziom paliwa w gaźniku.

Okoliczni mieszkańcy powoli przyzwyczajają się do nowych decybeli, a my usuwając usterki i dopieszczając regulacje, nie pozwolimy im o nich zapomnieć :P
Żeby nie było, że to fotomontaż, Hrabia dzisiaj też go ujeżdżał ;D
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Nie ma to jak pierwsze odpalenie! I jakie masz Tybuszu odczucia dot. Junaka w stosunku do Iża? ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna