IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Fajny ten Junak. Nie ma co dywagować czy Iż lepszy czy Junak obydwa są superowe na swój sposób. Brdzo fajnie się wkręca na obroty. Bez sensu w ogóle porównywać dwu i cztersuwa. Jakbym miał wolne środki to na pewno bym sobie Junaka sprawił.
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014   

Mnie jakoś Janek nie kręci... za mało ruski jest. :hihi:

Ale fajna maszynka się szykuje! :thumbup:
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014   

Pokusić się o porównanie niezwykle ciężko.

Iżem na dzień dzisiejszy mogę jechać gdzie oczy poniosą, bez obaw że czegoś w trasie się nie naprawi. Junak trochę nas zaskoczył - poszedł szybko na współpracę normalnie bez walki. Ha, w takich sprawach jestem bardzo podejrzliwy, bo przecież do miana eksperta to nam daleko. A może? :chillout:

Iżak chyba zawsze będzie tą pierwszą miłością i nic tego nie zmieni ale ten gang Jana, to "mniód na me serce". I pomyśleć, że mogę w każdej chwili podejść do garażu i posłuchać tego koncertu... :roll:

Ogólnie (ale to pewnie siła przyzwyczajenia) iż jest wygodniejszy w prowadzeniu, a junksa zdecydowanie lepiej się pcha. :)

Może coś doradzicie - pokręcając manetką gazu, silnik reaguje z krótkim namysłem, a gdybym chciał od razu dać mu w palnik, potrafi się nieźle zakrztusić. Głowica nie ruszana i właśnie zostały wymienione linki gaźnika.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 05 Sie, 2014   

Mój też tak ma, ale olałem to, bo jest to jedyna ,,wada" mojego GM26 i wolę, nie ,,naprawiać" żeby wad nie pojawiło się więcej.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 06 Sie, 2014   

tybusz napisał/a:
Pokusić się o porównanie niezwykle ciężko.

No ale dlaczego? Przecież porównywać można dowolnie, kwestia przyjętych kryteriów. Rzecz w tym aby nie dać się zapędzić "w kozi róg" i rozważać - który lepszy, bo to droga bez wyjścia. Właściwie po co ja to piszę?

tybusz napisał/a:
Iżem na dzień dzisiejszy mogę jechać gdzie oczy poniosą, bez obaw że czegoś w trasie się nie naprawi.

Z Junakiem jest dokładnie tak samo ;)

tybusz napisał/a:
ale ten gang Jana, to "mniód na me serce"

Odbierałem to dokładnie w taki sam sposób. Ale uwierz, kiedy wsiadłem na Iża po wielu tysiącach kilometrów przejechanych Junakiem... miałem dokładnie to samo wrażenie, tylko na odwrót. :)

tybusz napisał/a:
Ogólnie (ale to pewnie siła przyzwyczajenia) iż jest wygodniejszy w prowadzeniu, a junksa zdecydowanie lepiej się pcha. :)

Moim zdaniem to słowa ale to pewnie siła przyzwyczajenia są tutaj kluczowe, to wielka siła. Podobnie jak z samochodem, fajnie się jeździ swoim dobrze znanym. Zalety i wady innego poznajemy dopiero po jego oswojeniu.

Ja po pierwszych kilometrach czułem się "zbyt wysoko" nad ziemią, jakoś dziko jak na koniu ;) Po czasie dostrzegłem zalety innej budowy pojazdu, nogi nie cierpły, plecy nie bolały - łatwiej pokonywało się większe dystanse - może to też kwestia innej prędkości. Fajnie się jeździło po terenie, odniosłem wrażenie większej dzielności terenowej. No i ten czterotakt - inna reakcja na manetkę. Cud miód! :)

tybusz napisał/a:
pokręcając manetką gazu, silnik reaguje z krótkim namysłem, a gdybym chciał od razu dać mu w palnik, potrafi się nieźle zakrztusić

Można by napisać ten typ tak ma, ale nie jest tak do końca. Utrafić z regulacją we właściwy punkt w Pegaźniku jest bardzo ciężko. Za to aby ładnie chodził na jałowym, nie zaczerniał świecy, i szybko reagował bez dławienia na przyspieszenie odpowiedzialna jest przede wszystkim regulacja. Gaźnik jest czuły na najdrobniejsze zmiany, troszkę inaczej niż w dwutakcie - takie mam odczucie.

Mnie, troszkę za sprawą szczęścia, troszkę przez ciągłe drążenie tematu z kluczami w ręku, udało się znaleźć ten punkt "G". A i za sprawą zmiany temperatury zewnętrznej zmienia się trochę jego położenie, czasem po przejechaniu kilkuset kilometrów jest już "nie tak"... ale w pobliżu. Z drugiej strony - ile razy podczas normalnej jazdy odkręcamy manetkę do połowy w jednej sekundzie? Złap dobry jałowy i ciesz się z jazdy!

Junakiem fajnie się jeździ, ale to na Iżu czuję się jak na prawdziwym weteranie.
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 06 Sie, 2014   

To i ja dorzucę swoje miedziaki.

tybusz napisał/a:
ale ten gang Jana

Mam tego francuskiego Junksa (a miałem kiedyś i naszego) i powiem tyle: PRZEREKLAMOWANE! :D
Po zrobieniu jakiejkolwiek przejażdżki dłuższej niż 100 km to mam już dość tej ryczącej krowy.

tybusz napisał/a:
"mniód na me serce"

... to jest jazda Iżem tudzież Puchatym. Chyba się zestarzałem i już nie klękam przed byle wuelką. :hmm:
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 06 Sie, 2014   

nickeledon napisał/a:
Chyba się zestarzałem i już nie klękam przed byle wuelką. :hmm:

Łączę się w bólu, też tak mam. Starość... :hmm:

A mi jednak najlepiej jeździ się Junakiem, poza tym, że to szybki, komfotowy i nowocześnie skonstruowany pojazd, to ma chyba dobrą częstotliwość brzmienia silnika. Gdyż jadąc kilka godzin ciurkiem dwusuwem, np Jawką po dojechaniu huczało mi z głowie od brzęku dwutaktu. Natomiast po jeździe czterosuwem nic się nie dzieje. :hmm:
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   

Czekając na prądnicę z Tucholi, uruchamiam powoli elektryczną junaczą biżuterię.
Padnięty sygnał dostał nowe organy i ma się teraz dobrze.

Trochę wyżej chwaliłem się zregenerowanym przeze mnie odstojnikiem kranika, ale niestety, klej który miał być olejo i benzyno odporny tyle oktanów nie przeżył :thumbdown:

Dzisiejszy bazar wypełnił po nim lukę.
Żebym się nie nudził, to jeszcze licznik sobie naprawię, tylko teraz śrubki przykręcę na lactotail

cdn.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

Cyferblat solidnie dokręcony i teraz mała zagwozdka :hmm:
Oryginalnie w jakim położeniu jest podświetlenie, zrobię jak mi pasuje, ale wiedza przecież nie boli :]
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

Nie dawaj podświetlenia, zawsze warto 2W oszczędzić.
 
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

Zamiast zwykłej żarówki warto dać białą diodę tylko trzeba zmatowić ja bo za ostro świeci, ja taki rozwiązanie zastosowałem w swoim DKW przy podświetlenie licznika.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

Ale w Junaku oryginlanie jest ,,+" na masie, więc nie będzie grało, ale tak poza tym , to czy tak często się jeździ w nocy i musi monitorować licznik w czasie jazdy?
 
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

To, że + jest na masie nic nie zmienia, po prostu podłącza się diodę na opak.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

Jak się montuje własnej konstrukcji to ok, gożej jak się kupi gotowe np z cokołem ba9s.
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Paź, 2014   

Stracę trochę prądów na tych trzech 2 watowych kontrolkach, ale uzupełnię braki montując żarówkę 15/15 od rometa :hmm:
Jak tu się nie pochwalić:

Aktualnie regeneracja w Tucholi wynosi 3 stówki.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 27 Paź, 2014   

tybusz napisał/a:
Aktualnie regeneracja w Tucholi wynosi 3 stówki.


Pochwal się co "oni" tam zregenerowali - głównie interesuje mnie czy zostały zamontowane łożyska maszynowe zamiast E8/12 ?
... no i czy oddałeś kompletną prądnicę?

tybusz napisał/a:
montując żarówkę 15/15 od rometa


Proponuję żarówkę typu "semihalogen" (wypełnione ksenonem) firmy Bosma z trzonkiem BA20D. Występują 15/15W do 45/45W.
Jeśli jeździsz czasem po zmroku polecam 25/25W, wystarczająco oświetla drogę a prądnica spoko daje radę.
_________________
jarcco
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Pon 27 Paź, 2014   

jarcco, masz jakieś namiary gdzie można kupić żarówki Bosma 6V 45/40W BA20D?
Wszędzie dostępne są tylko Bosma ŻARÓWKA 6V 35/35W BA20D a Bosma 6V 45/40W BA20D są niedostępne.
Chętnie bym u siebie takie zastosował, przy prądnicy 6V 60W bez problemu mogę takie żarówki zastosować.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 27 Paź, 2014   

Tybusz, jak w nocy musisz kontrolować licznik to montuj oświetlenie licznika, ja np po nocy na licznik nie patrzę. Też mam aktualnie 15W, ale jak wszytko jest zdrowe to 25W daje rade, byle nie 35. A prądnicę miałeś wcześniej swoją? Poza tym słyszałem, że bardziej od mocniejszej żarówki noc rozjasnia regeneracja wkładu reflektora, co też muszę uczynić. :hmm:
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 28 Paź, 2014   

Ozzy napisał/a:
jarcco, masz jakieś namiary gdzie można kupić żarówki Bosma 6V 45/40W BA20D?


O tej mocy najłatwiej jest dostać 12v żarówki. Ale czytałem że 6V również występują.
_________________
jarcco
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Wto 28 Paź, 2014   

jarcco, występują, są w takie, tylko gdzie je kupić?
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna