IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Fajny i prosty patent, próbowałeś obracać komorą i podglądać jak zmienia się poziom?
_________________
jarcco
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Tak było w planie, ale w ferworze doginania i odginania pływakowego języczka, się zapomniało ;
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 15 Kwi, 2015   

Swego czasu kupiłem osłonę łańcucha do m10-tki, maksymalnie pociętą, szkoda że nie utrwaliłem jej widoku.
Teraz wygląda to tak:



Żeby trochę podnieść wartość estetyczną osłony , założę tarczę z epoki "nówkę nie śmiganą" :P

Zabawy z montażem trochę będzie, rama z wahaczem jest od przejściówki <_<
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

To fabrycznie to kółko było malowane w kolorze obręczy?! Ja chyba zrobiłem ocynk, bo za dużo chromu też nie dobrze. A nie myślałeś, żeby załatwić wahacz do M10? Jest trochę zabawy z doregulowaniem osłony, generalnie trzeba patrzeć czy z tyłu i przez okienko czy łańcuch jest po środku.
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

A gdzie Tybusze zgrzewali elementy tej osłony? Czy nie jest to zgrzewane?
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

Zgrzewane jak najbardziej, na polibudzie, za cztery paczki niebieskich "Męskich" xD
Mamy trzy wahacze od dziesiątki, ale w żaden sposób nie mogliśmy wybić ośki z ramy, praska też nie dała rady, szczęściem małe były luzy, więc został.
Kiedyś trzeba będzie wrócić do tematu :hmm:
Tarcza wygląda na oryginał, zmywałem naklejkę producenta.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

Kurde, dziwna sprawa, a próbowaliście też chemicznie względnie termicznie?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

Chemię tylko do penetracji, a na palnik jakoś nie mogliśmy się zdecydować, łatwo przedobrzyć.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

tybusz napisał/a:
Mamy trzy wahacze od dziesiątki, ale w żaden sposób nie mogliśmy wybić ośki z ramy, praska też nie dała rady,

Przechodziłem przez to samo :]
tybusz napisał/a:
na palnik jakoś nie mogliśmy się zdecydować, łatwo przedobrzyć

Ja się zdecydowałem na palnik+prasa i puściło. Ale przyznam trzymało okrutnie mocno.
_________________
jarcco
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

Przymusowy postój junaka nabrał już mocy prawnej, zaglądamy do środka, przypominam że męczyło nas puchniecie sprzęgła.

Ostatnim elementem montażu silnika była prądnica i brak wglądu na ułożenie zębatki względem koła odmy, a pamiętam jak "zjadło" Suchemu.

Zazębienie ok, tylko ta odkręcona nakrętka :no:
Wymiana oleju i oględziny gluta na neodymie.

Przechodzimy do sprzęgła i co tu mamy...
nowe korki powinny mieć 4.2 a min. 3.7 :O

Tarcze przeszlifowane i jeszcze jedna rzecz do zrobienia.

Sprzęgło hula jak trzeba, lekko i bez puchnięcia :)
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 02 Wrz, 2015   

Nie łam się Tybusz, jak zębatka jest jakości jak moja była zębatka to ją zje za 500 km nieważne z jakim luzem ustawisz. :thumbup:
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 02 Wrz, 2015   

Wiem jak to jest z replikami, loteria, ale i tak Suchy zasiałeś niepokój i przy okazji uratowałeś mi krzywki przed zmieleniem =P
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 02 Wrz, 2015   

E luz, ta zębatka nie za dużo z krzywkami do czynienia.
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2015   

Nie zębatka a poluzowana nakretka :puppyeyes:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015   

Była chwila, to "zaszalałem" w garażu, śruba rzymska do poprawki.

i wreszcie zmieniłem zatapiacz na jedynie słuszny :]

Cieknący kranik = współczesna uszczelka, dobrze że te z epoki, korkowe, są jeszcze w obiegu.

Na deser zostawiłem sobie nieszczelny bak.
Wycieki były w górnej części, uszczelka korka poszła na pierwszy ogień, ale było jeszcze takie cóś :hmm:

Kominek kratki jest już potraktowany klejem do metalu, zobaczymy co na to benzyna :]
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 432
Skąd: Malczyce
Wysłany: Nie 15 Lis, 2015   

Link do stronki z tulejami o których rozmawialiśmy na bazarze


[ Dodano: Nie 15 Lis, 2015 ]
http://www.darex-lozyska....je_AMES_lg1.pdf
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 22 Lis, 2015   

Temat na dziś - przywrócić Jankowi dobry wzrok ;)
Na niedawnym spotkaniu "Dziennych Wilców" wypłynął temat junakowego szkła.
Wcześniej w to nie wnikałem, miałem założoną jakąś sztukę, junior przypomniał sobie, że coś pod ten deseń zalega gdzieś w rzeczach niepotrzebnych :hmm:

(właściwy z lewej)
Odbłyśniki były w fatalnym stanie, we Wrocku regeneracja kosztuje 9 dych, a replika na bazarze 7.

Umordowałem się okrutnie zakładając uszczelkę, bez odpowiedniego jej przycięcia się nie obeszło.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
smok


Motocykl: Iż-49
Posty: 154
Skąd: Wiązów
Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Można ją założyć w prosty sposób. Gdyby w normalny cywilizowany sposób można było zamieścić foto (prosto z kompa) chętnie bym ci je zamieścił, a tak to tylko wytłumaczę.
Zakładając ją brakuje rąk bo się zsuwa więc wykorzystałem do tego spinacze do prania i co kawałek uchwyciłem uszczelkę do szkła wystarczyły 4 spinacza, reszte już było można dociągnąć i dobrze uformować. Leży w całości jak ulał.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Pięknie! Widzę że usprawnienia powoli znikają na rzecz oryginału.


To chłodzenie prądnicy pozostanie, nie boimy się deszczu, mamy odwodnienie?
_________________
jarcco
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Jarcco, jakie odwodnienie, jest coś takiego :O
Ogólnie to Junak przeznaczony jest do zadań specjalnych tj. lans tylko w idealna pogodę :P
Prawdę mówiąc, nie ogarnęliśmy jeszcze przegrzewania się silnika, przynajmniej tak nam się wydaje, nie mamy porównania temperatury, wiec trochę klimy nie zaszkodzi.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna