IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak ETZ 350
Autor Wiadomość
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   Junak ETZ 350

No to stało się i kupiłem Junaka. Pamiętacie jak opowiadałem, że Junak to syf :)
Ten mój przynajmniej syfiasto wygląda.

Piotrek go wyczaił z ogłoszenia w lokalnej gazecie. Miał kupić, ale zrezygnował, bo za dużo w nim gratów do wymiany. W każdym razie ja się zdecydowałem. Nie był szczególnie drogi (jak na dzisiejsze ceny Junaków), ale przynajmniej ma pełne papiery i aktualny przegląd.

Jak widać któremuś tam właścicielowi zależało na posiadaniu "prawdziwego motocykla" więc ustroił go w graty od MZ i prysnął złotym sprejem do bombek. Na szczęście dostałem razem z motocyklem skrzynkę części i coś tam się zrobi. Resztę będę sukcesywnie wymieniał.

Motocykl jeździ - całkiem nieźle, pali autentycznie od pierwszego kopa - wystarczy otworzyć kran, przelać, zaciągnąć ssanie, włączyć zapłon i kopnąć (lepiej niż mój Iż, którego jeszcze trzeba przekopnąć wcześniej bez zapłonu). Cieknie z każdej dziury, nawet z lag przednich. :)

Iż bynajmniej nie idzie na emeryturę.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   

No, w końcu prawdziwy motor! :P

Rzeczywiście, troche roboty będziesz miał, ale w wydaniu kompletowania jeżdżącego pojazdu, będzie miło i przyjemnie. :) Gratuluje zakupu! Pochwal sie, ile kosztowała cię ta przyjemność?
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
roman
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 312
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   

Witam i gratuluje zakupu, sam myślałem swego czasu o Junaku, bardzo dobry materiał do zrobienia oryginału i najważniejsze że jeździ. Mnie również ciekawi o ile to nie tajemnica - jaka cena ?
_________________
ИЖ 56 - 1958r
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   

Co by o Junaku nie mówić, to dwie sprawy są oczywiste, cieknie i ma najpiękniejszy "śpiew", to puf, puf, puf zawsze mnie rozwalało.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   

Żadna tajemnica. Wydałem 3500 zł. Sądzę, że doprowadzenie go do atrapy oryginału będzie kosztowało jakieś 2500 w częściach i materiałach, więc nie będzie tak źle.
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1114
Skąd: Warszawa/Ząbki
Wysłany: Czw 24 Cze, 2010   

Jak na junaka to brzydal nieziemski ale dasz radę :)

Ja wiem gdzie stoi M07/M10 do remontu, właściciela znam ale sprzedać nie chce - na razie.
A rozmowy toczą się już ze 3 lata. :P

Gratuluję, nie ma to jak nowe zabawki! ;)
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r, IMZ M-72M 1956r, WSK 125 gil 1980r
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010   

Powoli odchodzę od enerdowskiego dizajnu.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2965
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010   

Wodogłowie przedniej lampy (ostatnia fota) to dla mnie temat nie do przejścia. Masakra.

Ale w sumie - fajny Junak :)
 
 
regers
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1451
Skąd: Wołów
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010   

Jak głowa mrówki :rotfl:
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010   

Wszyscy mi się właśnie dziwią, że wolę M10.

A najgorsze, że jak się teraz dokładniej przyjrzałem ramie, to wychodzi mi, że to co najmniej przejściówka, jeżeli nie M07. Główka jest bez wzmocnień a otwory mocowania tabliczki znamionowej są na właśnie na główce a nie z boku ramy.
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010   

Ta lampa, to typowe angielskie wzornictwo.

ps. Całość motocykla M10, a rama M07, wymień ramę na "dzisiątkę" i po bólu ;)
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Podeślij foty numerów ramy, to się okaże, czy masz ramę dziesiątkowa, czy siódemkową. Podeślij tez foty mocowania osłony łańcucha - tam też znajdziesz odpowiedź, czy rama siódekowa, czy dziesiątkowa.

Poza tym, z tego co mądrzy ludzie mówią, w M10 z pierwszych lat produkcji (59, 60, nawet 61) jest totalny miks ramowy, więcej - wychodziły naprzemiennie serie typu przejściówka z małą lampą i zwykłe m10 z UFO. POdobno była to kwestia czyszczenia magazynów, opóźnionych dostaw elementów itp.
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 177
Skąd: Szczytno
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Hejka jak chcesz się dowiedzieć coś więcej wal na priv a w między czasie możesz powpisywać tu dane http://junak.net/nowa/junak/spr.php dowiesz się coś więcej.

Jak by co mam zwykłego M10 przejściówkę (co na Nordkapp pojechała) i M07 - czeka na remont.
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 110
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Michał napisał/a:
Wszyscy mi się właśnie dziwią, że wolę M10. A najgorsze, że jak się teraz dokładniej przyjrzałem ramie, to wychodzi mi, że to co najmniej przejściówka, jeżeli nie M07. Główka jest bez wzmocnień a otwory mocowania tabliczki znamionowej są na właśnie na główce a nie z boku ramy.


Rama bez wzmocnień była, co najmniej do 1961 roku. Sygnał był mocowany do górnej półki w lampie, a nie pod dolną półką itp. Zwróć uwagę, czy półka ma przewiercony otwór na uchu do sygnału, czy zaślepiony. Tabliczka znamionowa pod siodło powędrowała dopiero pod koniec produkcji. Jeśli masz oryginalny przód to szacuję twój egzemplarz na 1961-1962 rok. Wbrew pozorom zmian w obrębie jednego modelu M10 na przestrzeni jego produkcji było dużo.

Swego czasu przerzuciłem różne rocznikowo motocykle zbierając po wsiach co się udawało
wyrwać, przeważnie od pierwszych właścicieli, dlatego coś tam w pamięci pozostało. Osobiście miałem model M10 z 1961 roku, który miał niewzmacnianą ramę, przód starego typu i sygnał w lampie.

Motór fajny, chociaż o wiele bardziej wymagający niż jeż. Wytrwałości.
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Dzięki. Już sprawdzałem - wyszło z nr ramy, że to M10 z 1961 (jak w dowodzie), a silnik, że przebijany :)
Tylko czemu tabliczka jest na główce?
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 177
Skąd: Szczytno
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Bo to jest przejściówka jak mój. Wygląda w oryginale tak (także 61 rok):


Skrypt może być delikatnie nie dokładny (może raczej baza danych). :)
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

:roll:

Czyli czekają mnie wydatki...

:(
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Niekoniecznie - twój z duzą lampa jest prawidłowy, o ile numer ramy masz w okolicach 30000 lub więcej.

Przejściówy pokroju gołotowej, to rocznik 59/60, w 61 do numeru ramy około 30000 była mała lampa, potem to juz typowe M10 z duzą lampą. Wiec nie jest źle - jest szansa, ze nie masz czopera.

Jedyne duże wydatki, które w układzie czoperowym na ciebie czekają, to na tylne koło od Syreny i zaszprychowanie go na oryginalnej piaście. :P
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

Numer ramy 25950.
Te otwory na klakson muszę dopiero zobaczyć - nie zwróciłem na to uwagi.
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 177
Skąd: Szczytno
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

BartekG napisał/a:

Przejściówy pokroju gołotowej, to rocznik 59/60, w 61

akurat moja przejściówka jest 100% orygonalna z lakierem włącznie
a jest z 61 roku (początku), do tego spotkałem jeszcze kilka z 61 przejściówek.

59 to raczej M07 (czasem ze znamionami dziesiątki) przejściówki to 60 i 61 rok (mniej więcej)

jak by co mam pełną dziesiątkę, siódemkę i przejściówkę M10.
możemy porównywać numery

oczywiście nic nie jest na 100% pewne :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 115 Pon 23 Lip, 2018
hrabia_T
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna