IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak ETZ 350
Autor Wiadomość
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Witam!
Gołot - wszystko się zgadza.
Mądre źródła mówią, że w 61 produkcja zkończyła sie na numerze ramy około 40 000, natomiast duża lampa to modyfikacja, która pojawiła sie około 30 000 numeru ramy.
Tak więc, niestety, Michał nie łapie się w widełki.
Poejżewam, że mała lampa mogła się pojawieć jeszcze potem, ale nie sądzę, że wczesniej, zanim ją prowadzono :)
Swoją droga, towja przejścióweczka pierwsza klasa - jak ją widziałem w olsztynku pod monopolem, zrobiła piorunujące wrażenie, mało brakowało, a piwo by mi z wrażenia z siatki wypadło:)

Skoro temat junakowy, to i ja moim rumburakiem się pochwalę -


od jakiegoś czasu niewiele się zmieniło, z wyjątkiem uzupełnienia praków, remontu silnika i zarejestrowania. W końcu trzeba by zainwestować w porzadny lakier.
_________________
Iż49
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Ładna m07 gratuluje takiego rarytasa :ok:
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Gołot - jak możesz, to wrzuć foty swojej siódeki - jaki masz numer ramy?
Z siódemkami to jest dopiero laborat :)
Moja młodsza siódeka (w zasadzie moja była, gdyż poszła do ludzi w zeszłym roku) była z 1959 i od twojej przejściówy różniła sie tylko błotnikami i tylnią lampką.



Ciekawy jestem jak z kolei wygląda twoja siódema.

A może chcesz powiększyc kolekcję o B20 - jak by co, to wal na priv :)

Regers - dzięki :)
_________________
Iż49
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

moja siódemka czeka jeszcze na remonta,
zdjęcia jakieś zrobię to wkleję numerki podam wieczorem.

przejściówka nie będzie malowana zostaje taka jak jest .

pozdro golot
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

BartekG napisał/a:
Mądre źródła mówią, że w 61 produkcja zkończyła sie na numerze ramy około 40 000, natomiast duża lampa to modyfikacja, która pojawiła sie około 30 000 numeru ramy.
Tak więc, niestety, Michał nie łapie się w widełki.


Czyli jaka jest konkluzja - mam zostawic kaczy dziób, czy szukac przodu a'la M07
?
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Michał napisał/a:
BartekG napisał/a:
Mądre źródła mówią, że w 61 produkcja zkończyła sie na numerze ramy około 40 000, natomiast duża lampa to modyfikacja, która pojawiła sie około 30 000 numeru ramy.
Tak więc, niestety, Michał nie łapie się w widełki.


Czyli jaka jest konkluzja - mam zostawic kaczy dziób, czy szukac przodu a'la M07
?


jeśli dane które zebrałem są prawdziwe to jednak twój junak powinien wyglądać mniej więcej tak (na podstawie numeru ramy):

# Rama bez wzmocnienia w główce, wahacz bez uchwytów do słony łańcucha, osłona pełna zabudowująca całą przekładnię łańcuchową. Osłona mocowana tylko przy piaście koła. Otwory do wkręcenia kulek do mocowania wózka bocznego przy prawej podnóżce pasażera i przy przednim mocowaniu silnika.
# Zbiornik spotykany w większości junaków - kształt typowy "łezkowaty".
# Błotniki głębokie tłoczone z blachy stalowej, przedni mocowany na czerech uchwytach.
# Lampa przednia zespolona, obudowująca górną część przedniego zawieszenia łącznie z górną półką i mocowaniami kierownicy, wyposażona w prędkościomierz, stacyjkę i dwie kontrolki- ładowania i biegu luzem.
# Koła pełno bębnowe, zamienne, dźwignia sterowania hamulcem przechodząca przez oś wahacza sterująca linką, która to dopiero steruje dźwigienką hamulca.
# Podnóżki pasażera pokryte gumą
# Osłona łańcucha pełna, osłaniająca cały łańcuch.
# Lampa tylna plastikowa, mała (mniejsza od późniejszych).
# Automat stopu mocowany pod filtrem do dodatkowego wspornika przykręcanego do śruby mocującej filtr powietrza, sterowany za już pomocą cięgna z drutu. Dane dostępne wskazują na początek 62 roku (numer 39608), a ja jestem posiadaczem junaka o numerze ramy 25391 z takim właśnie automatem stopu.
# Tłumik cygaro, najpierw pierwsza wersja rozbierana potem tłoczona, istnieją informacje, że w tym czasie montowano także starsze tzw "rybki" najprawdopodobniej by pozbyć się zapasów starego tłumika.
# Automat do zmiany biegów Albion bez możliwości regulacji, z dwiema parami sprężyn płaskich.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Żeby byc zgodnym z wszystkimi znakami na niebie i ziemi - powinienneś wrócić do wersji przejściówkowej.
Ale jak bys zostawił UFO, to z pewna taką nieśmiałością mogę założyć, że niewiele osób zauważy nieścisłość - wszak pomijając numer ramy, to w tym roczniku były duże lampy.
Na szczęście Frag nie siedzi w Junakach, więc możesz spokojnie decydować - nikt nic nie będzie wytykał :P
_________________
Iż49
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

A wogóle to pokaż fotę numerów ramy - może masz przebijane i wtedy zupełny luz :)
_________________
Iż49
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Gołot - trochhę mi to twoje zestawinie nie bardzo pasuje - przeciez Michał ma nr ramy 25000, a to jest mnie więcej połowa roku 61, bo wtedy zakończyli na numerze 40 000 ( zaczynali od okolic 20000) . Cygaro pojawiło się raczej później, chyba koło 62.
A obudowa lampu koło nr ramy 30 000.
Więc nie do końca zgodze się z tobą.
Badałeś stronę Jacota, co on na ten temat pisze?
_________________
Iż49
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

ano badałem
tylko że cygara występowały dwa rodzaje rozbieralne i nie
ja się wcale jakoś przy swoim nie upieram
jednak mój miał cygaro a znam rodzinę u których jeździł ten junak, tłumik nie był mieniany

po południu sprawdzę jeszcze jedną rzecz i dam znac
pozdro golot
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 221
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Osobiście miałem motocykl z 1961 roku. Kupiłem go od przysłowiowego chłopa,
który był jego pierwszym właścicielem i był to model M10 'pełną gębą'
Wiec należy przypuszczać, że był to rok przełomowy dla junaka, biorąc pod uwagę jego wygląd.

pozdrawiam
 
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

dlatego z tym rokiem wiąże się tyle ciekawostek :)


pozdro golot
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Gołot - czy to nie przypadkiem ty skonstruowałeś tabelkę do sprawdzania Junaków? :)
Ha - w takim układzie sygnalizuję niezgodności z tym, co podaje jacot. Kto ma rację - nie wiem :P
_________________
Iż49
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

BartekG napisał/a:
Gołot - czy to nie przypadkiem ty skonstruowałeś tabelkę do sprawdzania Junaków? :)
Ha - w takim układzie sygnalizuję niezgodności z tym, co podaje jacot. Kto ma rację - nie wiem :P


oki przyznaję się bez bicia :)
moja una jest w całej rozciągłości, udział miał też Jacot w zbieraniu danych (u jacota także jest dostępny mój skrypt),

jest to prosta baza danych ze skryptem który odpowiednio podaje informacje.
oczywiście dane mogą się rozbiegać, od jakiegoś czasu każdy sam uzupełnia swoją bazę danych jak by było wszystko wiadomo na 100% co to by była za przyjemność budować oryginała ?

dlatego to taki ciekawy temat :)

pozdro golot
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

No i rozpętałem junaczą burzę na iżowym forum.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

W końcu coś ciekawego sie dzieje, o prawdziwych motórach!
a nie tylko ciągle: zmień lampkę, szukam podstawki centralnej :)
Może zrobimy jakąś rewolucję - przejmiemy władzę, wprowadzimy własne rządy i na dodatek zmienimy nazwę forum na Junakhmoto.pl ? :) :) :)
_________________
Iż49
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

hehe no w końcu temat do rozkminania...

mam pytanie ta kierownica co masz w janie to może byś zamienił na junaczą :)
jeśli jest prosta i do 49 to może w zamian znajdę taką od junaka M10 (chyba miałem jakąś na stanie jedną więcej)

pozdro golot
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

Zamieniłbym chętnie, ale ona jest od Planety. Frag twierdzi, że 49 ma inne wygięcie.
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

dowiedziałem się co nieco
Jacot pisze :

"Przejsciowka pelnej krwi:) I kwartal 1961 powinien by byc."

ale skoro lapiej widzi się tobie pełen M10 to nikt cię nie zje jak tak zrobisz :)


pozdro golot
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010   

jeszcze troszkę szczególików
junak z numerem 32686 oryginał 100% kilka fotek: junak M10 1961

tak że masz wybór.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna