Witam!
Gołot - wszystko się zgadza.
Mądre źródła mówią, że w 61 produkcja zkończyła sie na numerze ramy około 40 000, natomiast duża lampa to modyfikacja, która pojawiła sie około 30 000 numeru ramy.
Tak więc, niestety, Michał nie łapie się w widełki.
Poejżewam, że mała lampa mogła się pojawieć jeszcze potem, ale nie sądzę, że wczesniej, zanim ją prowadzono
Swoją droga, towja przejścióweczka pierwsza klasa - jak ją widziałem w olsztynku pod monopolem, zrobiła piorunujące wrażenie, mało brakowało, a piwo by mi z wrażenia z siatki wypadło:)
Skoro temat junakowy, to i ja moim rumburakiem się pochwalę -
od jakiegoś czasu niewiele się zmieniło, z wyjątkiem uzupełnienia praków, remontu silnika i zarejestrowania. W końcu trzeba by zainwestować w porzadny lakier.
Gołot - jak możesz, to wrzuć foty swojej siódeki - jaki masz numer ramy?
Z siódemkami to jest dopiero laborat
Moja młodsza siódeka (w zasadzie moja była, gdyż poszła do ludzi w zeszłym roku) była z 1959 i od twojej przejściówy różniła sie tylko błotnikami i tylnią lampką.
Ciekawy jestem jak z kolei wygląda twoja siódema.
A może chcesz powiększyc kolekcję o B20 - jak by co, to wal na priv
Mądre źródła mówią, że w 61 produkcja zkończyła sie na numerze ramy około 40 000, natomiast duża lampa to modyfikacja, która pojawiła sie około 30 000 numeru ramy.
Tak więc, niestety, Michał nie łapie się w widełki.
Czyli jaka jest konkluzja - mam zostawic kaczy dziób, czy szukac przodu a'la M07
?
Mądre źródła mówią, że w 61 produkcja zkończyła sie na numerze ramy około 40 000, natomiast duża lampa to modyfikacja, która pojawiła sie około 30 000 numeru ramy.
Tak więc, niestety, Michał nie łapie się w widełki.
Czyli jaka jest konkluzja - mam zostawic kaczy dziób, czy szukac przodu a'la M07
?
jeśli dane które zebrałem są prawdziwe to jednak twój junak powinien wyglądać mniej więcej tak (na podstawie numeru ramy):
# Rama bez wzmocnienia w główce, wahacz bez uchwytów do słony łańcucha, osłona pełna zabudowująca całą przekładnię łańcuchową. Osłona mocowana tylko przy piaście koła. Otwory do wkręcenia kulek do mocowania wózka bocznego przy prawej podnóżce pasażera i przy przednim mocowaniu silnika.
# Zbiornik spotykany w większości junaków - kształt typowy "łezkowaty".
# Błotniki głębokie tłoczone z blachy stalowej, przedni mocowany na czerech uchwytach.
# Lampa przednia zespolona, obudowująca górną część przedniego zawieszenia łącznie z górną półką i mocowaniami kierownicy, wyposażona w prędkościomierz, stacyjkę i dwie kontrolki- ładowania i biegu luzem.
# Koła pełno bębnowe, zamienne, dźwignia sterowania hamulcem przechodząca przez oś wahacza sterująca linką, która to dopiero steruje dźwigienką hamulca.
# Podnóżki pasażera pokryte gumą
# Osłona łańcucha pełna, osłaniająca cały łańcuch.
# Lampa tylna plastikowa, mała (mniejsza od późniejszych).
# Automat stopu mocowany pod filtrem do dodatkowego wspornika przykręcanego do śruby mocującej filtr powietrza, sterowany za już pomocą cięgna z drutu. Dane dostępne wskazują na początek 62 roku (numer 39608), a ja jestem posiadaczem junaka o numerze ramy 25391 z takim właśnie automatem stopu.
# Tłumik cygaro, najpierw pierwsza wersja rozbierana potem tłoczona, istnieją informacje, że w tym czasie montowano także starsze tzw "rybki" najprawdopodobniej by pozbyć się zapasów starego tłumika.
# Automat do zmiany biegów Albion bez możliwości regulacji, z dwiema parami sprężyn płaskich.
Żeby byc zgodnym z wszystkimi znakami na niebie i ziemi - powinienneś wrócić do wersji przejściówkowej.
Ale jak bys zostawił UFO, to z pewna taką nieśmiałością mogę założyć, że niewiele osób zauważy nieścisłość - wszak pomijając numer ramy, to w tym roczniku były duże lampy.
Na szczęście Frag nie siedzi w Junakach, więc możesz spokojnie decydować - nikt nic nie będzie wytykał
Gołot - trochhę mi to twoje zestawinie nie bardzo pasuje - przeciez Michał ma nr ramy 25000, a to jest mnie więcej połowa roku 61, bo wtedy zakończyli na numerze 40 000 ( zaczynali od okolic 20000) . Cygaro pojawiło się raczej później, chyba koło 62.
A obudowa lampu koło nr ramy 30 000.
Więc nie do końca zgodze się z tobą.
Badałeś stronę Jacota, co on na ten temat pisze?
ano badałem
tylko że cygara występowały dwa rodzaje rozbieralne i nie
ja się wcale jakoś przy swoim nie upieram
jednak mój miał cygaro a znam rodzinę u których jeździł ten junak, tłumik nie był mieniany
po południu sprawdzę jeszcze jedną rzecz i dam znac
pozdro golot
Osobiście miałem motocykl z 1961 roku. Kupiłem go od przysłowiowego chłopa,
który był jego pierwszym właścicielem i był to model M10 'pełną gębą'
Wiec należy przypuszczać, że był to rok przełomowy dla junaka, biorąc pod uwagę jego wygląd.
Gołot - czy to nie przypadkiem ty skonstruowałeś tabelkę do sprawdzania Junaków?
Ha - w takim układzie sygnalizuję niezgodności z tym, co podaje jacot. Kto ma rację - nie wiem
Gołot - czy to nie przypadkiem ty skonstruowałeś tabelkę do sprawdzania Junaków?
Ha - w takim układzie sygnalizuję niezgodności z tym, co podaje jacot. Kto ma rację - nie wiem
oki przyznaję się bez bicia
moja una jest w całej rozciągłości, udział miał też Jacot w zbieraniu danych (u jacota także jest dostępny mój skrypt),
jest to prosta baza danych ze skryptem który odpowiednio podaje informacje.
oczywiście dane mogą się rozbiegać, od jakiegoś czasu każdy sam uzupełnia swoją bazę danych jak by było wszystko wiadomo na 100% co to by była za przyjemność budować oryginała ?
W końcu coś ciekawego sie dzieje, o prawdziwych motórach!
a nie tylko ciągle: zmień lampkę, szukam podstawki centralnej
Może zrobimy jakąś rewolucję - przejmiemy władzę, wprowadzimy własne rządy i na dodatek zmienimy nazwę forum na Junakhmoto.pl ?
mam pytanie ta kierownica co masz w janie to może byś zamienił na junaczą
jeśli jest prosta i do 49 to może w zamian znajdę taką od junaka M10 (chyba miałem jakąś na stanie jedną więcej)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach