IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-750M
Autor Wiadomość
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   K-750M

Postanowiłem zaprezentować mój dawniejszy nabytek.

Kaśkę kupiłem swego czasu na bazarze w Łodzi, jak ją Frag skwitował rdzawo-zielona. :grin: Stoi już u mnie prawie 3 lata, i sądzę, że jeszcze dłuuuuuuuuugo postoi. Remontować nie zamierzam, zachowana jest w stanie oryginalnym, również wydaje mi się, że jest z 1 kawałka no i jest tabliczka znamionowa (nieczytelna ale jest). Rocznik 1973. :)

Podczas zakupu wyglądała dramatycznie, była oblepiona gliną. Po usunięciu jej okazało się że ta glina nieźle ją zakonserwowała. Trochę braków jest (filtr i doloty) a reszta zdemontowana akurat w czasie wykonywania zdjęć.


_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Dobry rocznik, ale skrzynia chyba nie kaśkowa. :)
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

z tą skrzynią to już tyle opinii słyszałem że nie wiem która prawdziwa. W każdym bądź razie dźwignia od wstecznego również w kolorze ciemno-zielonym (a miałem kiedyś w kaśce z kolorem brązowym).
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Ładna! I bardziej zielona teraz niż rdzawa! :)

Odpalałeś?
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Dzięki! Szczerze mówiąc to nie próbowałem odpalać, bo jakbym odpalił to by mnie kusiło jeździć a każdy wie jak wygląda układ smarowania w rusku, tym bardziej że nie znam historii motocykla więc magistrala może być nieźle zapchana.

Ale jest zalana olejem i przykopywana co 2-3 tygodnie, przynajmniej teraz. Swoją drogą ceny części do bokserów zaczynają być śmiesznie wysokie :ermm:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
Wężu


Motocykl: Iż-49
Posty: 36
Skąd: Rdziostów
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Fajna, w wakacje polowałem na taką, już nawet na Ukrainie byłem ze znajomym, ale nie było nic ciekawego w rozsądnych pieniądzach no i kasa się rozeszła na inne rzeczy.
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

crovaxus napisał/a:
a tak z ciekawości Roy, ile położyłeś z takimi brakami? Masz do niej kwity czy też brak?

Kaśke kupiłem już będzie z jakieś 3 lata wstecz na bazarze w Łodzi.

W sumie fajna historia bo przechodziłem koło tego stoiska ze 3 razy i nie zauważyłem jej, aż do piątkowego popołudnia gdy po zakończonym handlu poszedłem z Voronem po flaszkę do sklepu i na skróty przez klepisko i nagle bach! miłość od pierwszego wejrzenia. Negocjacje z białorusinem na migi trwały ok 20 min. i z kolyaską nabyłem zaprzęg za jedyne 1500zł.

Braki: filtr powietrza, doloty do gaźników, manetka przyspieszacza. Wydechy są, gaźniki (oryginalne z epoki płaskimi przepustnicami a w stanie niemal fabrycznym!). Z kwitów mam umowę, więc sądzę że pod zasiedzenie się zakwalifikuje!

A co do planów z kaśką związanych no to tak jak mówiłem, zostaje oryginał żadnych remontów jedynie ją skompletuje bazując na okazjach bo cen nie mogę strawić. Jeździć mam czym więc nie ma ciśnienia :) Bardziej liczy się dla mnie oryginał niż jeżdżenie byle czym byle by jeździć.
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

szczerze to nie znam osoby która by uważała kaśke za jakiś zabytek, szczególnie w oryginale ale to twój motocykl i zrobisz jak uważasz. Płaskie gaźniki są fajne póki nie są mocno wytarte, potem to tragedia z regulacją jest. Ja w mojej byłej miałem gaxniki K68 (okrągłe) i chodził świetnie, regulacja to była czysta przyjemność. Co do ceny jak 3 lata temu to z tymi brakami i sama umowa to cena normalna, żadna okazja ale ważne że motocykl cieszy :) u mnie też miłość do duzych rusków została odkąd miałem 14 lat i na 1 zlocie zobaczyłem dziada na starej emie. i zostało mi tak :)
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

Cieszy podwójnie, bo wiesz jak jest. Dzisiaj ta kasa zostałaby mglistym wspomnieniem, a motocykl na prawdę jest bazą do ew. remontu jedną z lepszych jakie widziałem. Blachy nie mają żadnej korozji, wgnieceń etc.
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

a podłoga kosza? zawsze lubiło tam gnić bo nie było odprowadzenia od wody i 80% wózków ma do wymiany podłogę.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

Podłoga do wymiany ale zachował się m.in. drewniany podest na nogi. Tragedii nie ma :)
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

chodzi ci o rusztowanie z deskami wstawiane w miejsce dywanika czy o tą drewnianą belke do podpórki nóg w koszu?
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

Drewniana belka :grin: mocowania szyby, i taki zwitek dermy który ochrania kolana przy wsiadaniu i wysiadaniu z gondoli. Z resztą wózek cały jest kpl. jest plandeka, zapas, siedzenia, oświetlenie.
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

moja stara belka gdzieś leży w warsztacie, tak samo oryginalny dywanik który był montowany w kaśkach. Tą "poduszkę" którą nazywasz dermą zostawić warto. nie idzie kupić tego nigdzie i mało kto to ma. Fakt że zrobienie tego jest dziecinnie proste to nikomu się nie chce. mógłbys wrzucić jakąs fotkę tego mocowania szyby? chętnie bym zobaczył jaką miałeś u siebie.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

Nie chcę siać wrogiej propagandy, ale czy to, aby nie Dniepr Mt9 z silnikiem K750?
W K750 nie występowała długa rama, a motocykl wygląda na całość. Coś mi tu nie gra, a teraz wiele czytam o ruskach. Sprostujcie mnie jak się mylę.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

Więc sprostuję co już napisałem. To jest model M w długiej ramie pod skrzynię ze wstecznym. Nic tu nie jest przerabiane i jak już wcześniej mówiłem, ktoś kto ci taki kit wcisnął się nie zna. Nie pamiętam tylko od którego roku zaczęto produkować model M. Ogólnie były 3 modele kach. 1 model szedł 2-3 lata w krótkiej ramie i z przodem na wachaczykach. Potem x lat szła kacha w krótkiej ramie bez wstecznego i na przodzie teleskopowym. Potem właśnie powstał model M w długiej ramie i ze skrzynią ze wstecznym. Jak poszukam to podam co ile lat szło.
A i bym zapomniał o modelu K-750W który szedł do wojska, między innymi w Polsce zanim powstało MW750 i MW650
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

I dlatego co mnie jedynie interesuje to M-72 najlepiej z gwiazdkami, tam przynajmniej nie było jeszcze mieszania wszystko było prosto i elegancko jak u niemców :D
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

Nikt mi kitu nie wcisną, ale nigdzie nie jest to napisane, że K750 była w długiej ramie.
Jak masz taką lekturę, która potwierdzi twoje wywody, chętnie poczytam.
Moje niedowierzanie, bierze się z doświadczeń Iżowych, no i oglądania Allegro na którym nie ma dwóch takich samych ciężkich rusków, galimatias, że ciężko się
połapać :O
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 31 Gru, 2012   

literatura? każda instrukcja do k-750 wydana pod koniec lat 60tych. motocykle MW też były tak zrobione. pierwszy model był w krótkiej ramie, na grubym wałku kosza i bez wstecznego. Dyfer z blokadą mostu. Drugi model był w długiej ramie, skrzynia ze wstecznym, bez blokady mostu i na cienkim wałku napędu na kosz. Jak znajdę tą instrukcję to wrzucę bo 2 zestawy katalogow ktore mam dotyczna pierwszego modelu na wachaczykach i w krotkiej ramie. Akurat tu w ty co mówie to możesz mi zaufać bo dam sobie obie nogi i jaja uciąć iż tak jest :) siedze w dużych ruskach już od 7 lat i mam wiedzę w tej dziedzinie. Uwierz że duże ruski są bardzo proste jak się w nie wgłębisz. Problem jest z motocyklem MW bo tam nikt nigdy się nie połapał jak powinno być. Jak choćby zawieszenie które mam u siebie w dnieprze. Dostałem je od znajomego (fabrycznie nowe-zapakowane) który sam dostał z jednostki wojskowej w latach 70tych. Nawet handlarze nie widzieli takiego zawieszenia gdyż przednie lagi (te górne które wchodzą wewnątrz) są w czarnej oksydzie. Zawieszenie 100% MW a mimo to nikt nigdy nie widział takiego innego zestawu.

[ Dodano: Pon 31 Gru, 2012 ]
LINK
tu masz dość dobrze opisana historie modelu
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 01 Sty, 2013   

No i żadnych konkretów, z tym, że Link przedstawia K 650 też bez wstecznego.
Pięknie przedstawiłeś MW, ale to nadal nie K750. Ja znam modele MW, ale one nie są Kasią, były : MW 750 (podobna do K 750M, ale z blokadą mech. i napędem na kosz, niestety bez wstecznego), MW 750M1 I MW 750M2 (odpowiedniki cywilnego Dniepra 12), MW 650M1 i MW 650M2 (podobne do cywilnego Dniepra 16)
Informacje o MW, czepałem z książki Dmowskiego i Winiarskiego, a oni przedstawili dość liczną bibliografię, a ty na razie nie ;)

Ps. Jak kupowałem Iża, to internetu nie było, a literatura była skromna, a teraz można się
wiele więcej dowiedzieć, a ja już, nie chcę się dać oszukać przy kupnie. :)
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna