Kaśkę kupiłem swego czasu na bazarze w Łodzi, jak ją Frag skwitował rdzawo-zielona. Stoi już u mnie prawie 3 lata, i sądzę, że jeszcze dłuuuuuuuuugo postoi. Remontować nie zamierzam, zachowana jest w stanie oryginalnym, również wydaje mi się, że jest z 1 kawałka no i jest tabliczka znamionowa (nieczytelna ale jest). Rocznik 1973.
Podczas zakupu wyglądała dramatycznie, była oblepiona gliną. Po usunięciu jej okazało się że ta glina nieźle ją zakonserwowała. Trochę braków jest (filtr i doloty) a reszta zdemontowana akurat w czasie wykonywania zdjęć.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
z tą skrzynią to już tyle opinii słyszałem że nie wiem która prawdziwa. W każdym bądź razie dźwignia od wstecznego również w kolorze ciemno-zielonym (a miałem kiedyś w kaśce z kolorem brązowym).
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Dzięki! Szczerze mówiąc to nie próbowałem odpalać, bo jakbym odpalił to by mnie kusiło jeździć a każdy wie jak wygląda układ smarowania w rusku, tym bardziej że nie znam historii motocykla więc magistrala może być nieźle zapchana.
Ale jest zalana olejem i przykopywana co 2-3 tygodnie, przynajmniej teraz. Swoją drogą ceny części do bokserów zaczynają być śmiesznie wysokie
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Fajna, w wakacje polowałem na taką, już nawet na Ukrainie byłem ze znajomym, ale nie było nic ciekawego w rozsądnych pieniądzach no i kasa się rozeszła na inne rzeczy.
a tak z ciekawości Roy, ile położyłeś z takimi brakami? Masz do niej kwity czy też brak?
Kaśke kupiłem już będzie z jakieś 3 lata wstecz na bazarze w Łodzi.
W sumie fajna historia bo przechodziłem koło tego stoiska ze 3 razy i nie zauważyłem jej, aż do piątkowego popołudnia gdy po zakończonym handlu poszedłem z Voronem po flaszkę do sklepu i na skróty przez klepisko i nagle bach! miłość od pierwszego wejrzenia. Negocjacje z białorusinem na migi trwały ok 20 min. i z kolyaską nabyłem zaprzęg za jedyne 1500zł.
Braki: filtr powietrza, doloty do gaźników, manetka przyspieszacza. Wydechy są, gaźniki (oryginalne z epoki płaskimi przepustnicami a w stanie niemal fabrycznym!). Z kwitów mam umowę, więc sądzę że pod zasiedzenie się zakwalifikuje!
A co do planów z kaśką związanych no to tak jak mówiłem, zostaje oryginał żadnych remontów jedynie ją skompletuje bazując na okazjach bo cen nie mogę strawić. Jeździć mam czym więc nie ma ciśnienia Bardziej liczy się dla mnie oryginał niż jeżdżenie byle czym byle by jeździć.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
szczerze to nie znam osoby która by uważała kaśke za jakiś zabytek, szczególnie w oryginale ale to twój motocykl i zrobisz jak uważasz. Płaskie gaźniki są fajne póki nie są mocno wytarte, potem to tragedia z regulacją jest. Ja w mojej byłej miałem gaxniki K68 (okrągłe) i chodził świetnie, regulacja to była czysta przyjemność. Co do ceny jak 3 lata temu to z tymi brakami i sama umowa to cena normalna, żadna okazja ale ważne że motocykl cieszy u mnie też miłość do duzych rusków została odkąd miałem 14 lat i na 1 zlocie zobaczyłem dziada na starej emie. i zostało mi tak
Cieszy podwójnie, bo wiesz jak jest. Dzisiaj ta kasa zostałaby mglistym wspomnieniem, a motocykl na prawdę jest bazą do ew. remontu jedną z lepszych jakie widziałem. Blachy nie mają żadnej korozji, wgnieceń etc.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Drewniana belka mocowania szyby, i taki zwitek dermy który ochrania kolana przy wsiadaniu i wysiadaniu z gondoli. Z resztą wózek cały jest kpl. jest plandeka, zapas, siedzenia, oświetlenie.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
moja stara belka gdzieś leży w warsztacie, tak samo oryginalny dywanik który był montowany w kaśkach. Tą "poduszkę" którą nazywasz dermą zostawić warto. nie idzie kupić tego nigdzie i mało kto to ma. Fakt że zrobienie tego jest dziecinnie proste to nikomu się nie chce. mógłbys wrzucić jakąs fotkę tego mocowania szyby? chętnie bym zobaczył jaką miałeś u siebie.
Nie chcę siać wrogiej propagandy, ale czy to, aby nie Dniepr Mt9 z silnikiem K750?
W K750 nie występowała długa rama, a motocykl wygląda na całość. Coś mi tu nie gra, a teraz wiele czytam o ruskach. Sprostujcie mnie jak się mylę.
Więc sprostuję co już napisałem. To jest model M w długiej ramie pod skrzynię ze wstecznym. Nic tu nie jest przerabiane i jak już wcześniej mówiłem, ktoś kto ci taki kit wcisnął się nie zna. Nie pamiętam tylko od którego roku zaczęto produkować model M. Ogólnie były 3 modele kach. 1 model szedł 2-3 lata w krótkiej ramie i z przodem na wachaczykach. Potem x lat szła kacha w krótkiej ramie bez wstecznego i na przodzie teleskopowym. Potem właśnie powstał model M w długiej ramie i ze skrzynią ze wstecznym. Jak poszukam to podam co ile lat szło.
A i bym zapomniał o modelu K-750W który szedł do wojska, między innymi w Polsce zanim powstało MW750 i MW650
I dlatego co mnie jedynie interesuje to M-72 najlepiej z gwiazdkami, tam przynajmniej nie było jeszcze mieszania wszystko było prosto i elegancko jak u niemców
Nikt mi kitu nie wcisną, ale nigdzie nie jest to napisane, że K750 była w długiej ramie.
Jak masz taką lekturę, która potwierdzi twoje wywody, chętnie poczytam.
Moje niedowierzanie, bierze się z doświadczeń Iżowych, no i oglądania Allegro na którym nie ma dwóch takich samych ciężkich rusków, galimatias, że ciężko się
połapać
literatura? każda instrukcja do k-750 wydana pod koniec lat 60tych. motocykle MW też były tak zrobione. pierwszy model był w krótkiej ramie, na grubym wałku kosza i bez wstecznego. Dyfer z blokadą mostu. Drugi model był w długiej ramie, skrzynia ze wstecznym, bez blokady mostu i na cienkim wałku napędu na kosz. Jak znajdę tą instrukcję to wrzucę bo 2 zestawy katalogow ktore mam dotyczna pierwszego modelu na wachaczykach i w krotkiej ramie. Akurat tu w ty co mówie to możesz mi zaufać bo dam sobie obie nogi i jaja uciąć iż tak jest siedze w dużych ruskach już od 7 lat i mam wiedzę w tej dziedzinie. Uwierz że duże ruski są bardzo proste jak się w nie wgłębisz. Problem jest z motocyklem MW bo tam nikt nigdy się nie połapał jak powinno być. Jak choćby zawieszenie które mam u siebie w dnieprze. Dostałem je od znajomego (fabrycznie nowe-zapakowane) który sam dostał z jednostki wojskowej w latach 70tych. Nawet handlarze nie widzieli takiego zawieszenia gdyż przednie lagi (te górne które wchodzą wewnątrz) są w czarnej oksydzie. Zawieszenie 100% MW a mimo to nikt nigdy nie widział takiego innego zestawu.
[ Dodano: Pon 31 Gru, 2012 ] LINK
tu masz dość dobrze opisana historie modelu
No i żadnych konkretów, z tym, że Link przedstawia K 650 też bez wstecznego.
Pięknie przedstawiłeś MW, ale to nadal nie K750. Ja znam modele MW, ale one nie są Kasią, były : MW 750 (podobna do K 750M, ale z blokadą mech. i napędem na kosz, niestety bez wstecznego), MW 750M1 I MW 750M2 (odpowiedniki cywilnego Dniepra 12), MW 650M1 i MW 650M2 (podobne do cywilnego Dniepra 16)
Informacje o MW, czepałem z książki Dmowskiego i Winiarskiego, a oni przedstawili dość liczną bibliografię, a ty na razie nie
Ps. Jak kupowałem Iża, to internetu nie było, a literatura była skromna, a teraz można się
wiele więcej dowiedzieć, a ja już, nie chcę się dać oszukać przy kupnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach