IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Gonimy Jeża
Autor Wiadomość
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011   Gonimy Jeża

Archi po szlifie a raczej honowaniu zostają rysy dzięki temu nie masz idealnej przylgni tulei-pierścień, stąd kompresja będzie rosła wraz z wycieraniem tych rys gdy powstanie idealna gładź. Z tym że ta kompresja po szlifie nie powinna być i tak gorsza niż przed remontem...

Katok a ten licznik to w którą strone Ci przekłamuje? mi w jupiterze więcej jak 60km/h nie chce pokazać a 115km/h to ja na pannoni ledwo wyciągł :)
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011   

grigorius napisał/a:
Katok a ten licznik to w którą strone Ci przekłamuje? mi w jupiterze więcej jak 60km/h nie chce pokazać a 115km/h to ja na pannoni ledwo wyciągł

Moto pomyka całkiem całkiem. Nawet podczas wypadów z "plecaczkiem" i tobołami bez większego problemu mogę utrzymać prędkość podróżną w granicach 80 - 90 km/h. Pozostaje nawet trochę mocy na ewentualne wyprzedzanie maruderów, ale należy pamiętać, że jeżyna nie posiada rakietowych przyspieszeń. ;)
Poza tym moja planetka posiada zmienioną przednią zębatkę - 21 zębów.
Co do licznika, to mam już dość mocno zużyte przednie zawieszenie (nigdy jeszcze nie regenerowane) i podczas ostrzejszej jazdy występuje efekt podskakiwania przodu. Wówczas wskazania prędkościomierza polegają na wyciąganiu średniej z amplitudy wachnięć wskazówki. Oczywiście na lepszych asfaltach jedzie się równiej i wskazania licznika są dokładniejsze, lecz na normalnych drogach (czyt. pełnych dziur, krowich placków czy kolein) amplituda wachnięć jest całkiem spora. Na takowych drogach nie pozostaje nic innego jak tylko trochę odpuścić i jechać z prędkościami pozwalającymi na komplementację widoków przyrody. :hyhy: :lol:
 
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011   

To szybka ta Twoja planeta. :)
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011   

Jakoś nie mam zbytnich powodów by na nią obecnie narzekać.
Choć przy tym co zapowiada się na lato (ceny paliw), trzeba będzie raczej ukrócić ułańską fantazję i przestawić się na komplementacyjne tempo 49-ek. :mrgreen:
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011   

grigorius napisał/a:
To szybka ta Twoja planeta. :)

Wyczuwam ironię ;) ale to prawda - Planeta tak jeździ, a już katokowa zwłaszcza. Zresztą i na 56 da się jechać ciągle 80-90 km/h.
No bo na 49 to już nie... :)

p.s. Frag - zrób z tego nowy temat "Gonimy jeża, czyli... Rozważania o prędkościach" :)
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

A ja wypowiem się na temat, a co :mrgreen:

Sądzę, że od podanych przez Katoka 115 km/h trzeba odjąć przynajmniej 5 za stosowanie rowerowych opon :wink: Już pewnie ruscy tak jak i dziś się to robi starali się, aby licznik pokazywał trochę więcej niż to jest w rzeczywistości. Prędkości rzeczywistą na poziomie 105-110 km/h uznaje za całkiem możliwą, szczególnie z wiatrem :wink:

Ja robiłem próbę na moim iżu z licznikiem rowerowym, niestety nie do końca udaną. Obwód koła zmierzyłem profesjonalnie, kilka pomiarów, opona obciążona itd. 8-)

Na wałku zdawczym miałem założoną zębatkę 20. Przednie opona miała rozmiar 3.5 cala.

Do prędkości 50 km/h licznik fabryczny zawyżał prędkości o około 5 km/h. Przy 70km/h pokazywał dokładnie tyle ile rowerowy. Powyżej tej prędkości miałem wrażenie, że rowerowy pokazuje minimalnie więcej, ale to już było trudnie do stwierdzenia ze względu na wahanie się wskazówki. Przy 96 km/h według rowerowego wystrzelił magnez zamontowany na szprysze, którego już nie znalazłem. Rzeczywista prędkości 100 km/h była spokojnie do osiągnięcia, bo miałem jeszcze asa w rękawie w postaci przybrania pochylonej pozycji :wink:

Ale zapomniałem, przecież tutaj nikomu nie zależy na prędkościach maksymalnych jakie uzyskuję iże :P
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
Ostatnio zmieniony przez Archi88 Wto 01 Lut, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

O, nawet nie wiedziałem że stałem się autorem nowego tematu, no ale Król Śmietnika zarządził więc tak musi być - ja się w kompetencje Królowi wpieprzać nie będę :rotfl:
Michale zapewniam Cię że ironi w mojej wypowiedzi nie znajdziesz :) . I co by nie kombinować 90km/h prędkości stałej to nie mało na starego jeża :) , pamiętam jak W115 w przedziale tych prędkości całą Polskie zjeździłem i nie przyszło mi do głowy narzekać na prędkość to w takim niedużej mocy motocyklu tym bardziej prędkość taka mnie pozytywnie dziwi. :)
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Archi ma rację - każdy prędkościomierz samochodowy czy motocyklowy (nawet we współczesnych konstrukcjach) jest tak skonstruowany, że zawyża wskazania o 10 do 15%. To wynika zresztą z jakichś tam ustaleń oficjalnych na jakimś tam kongresie producentów kiedyś tam (ale dawno) :)

Myślę, że najlepszym obecnie sposobem (i najłatwiejszym) jest zamontowanie na Iża nawigacji i odczytanie (prawie) rzeczywistej prędkości.

Ja, z kolei, w swoim 56 mam sytuację odwrotną - napęd licznika wychodzi z silnika a zębatkę zdawczą mam o 21 zębach. Linka obraca się przez to za wolno i zaniża odczyt zarówno prędkości, jak i licznika kilometrów (obliczyłem, że muszę przeliczać wskazania mniej więcej razy 1,2).

Kilka lat temu pisałem, że chciałem przeprowadzić próbę drogową - coś mniej więcej na takich zasadach jak Badania Drogowe Motoru (tygodnika Motor) w latach sześćdziesiątych i później.
I chyba można by to zrobić nawet z wykorzystaniem domowego sprzętu pomiarowego plus nawigacja.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Owszem, przy pomocy GPS-a można dość dokładnie skalibrować predkościomierz. W przypadku SP-8a robi się to przez ustawienie naciągu spręzyny włosowej. Służy do tego ta ciemna wajcha (na fotce na godzinie jedenastej). Zmieniając jej położenie można dość dokładnie wyregulować wskazania prędkości.


Swój licznik tak właśnie nastroiłem. Do 80km/h bład pomiaru mieści się w +/-2km/h, choć powyżej 70-tki wahania wskazowki czasem są duże. Żeby je zlikwidować należałoby zwiększyć tłumienie obrotu osi wskazówki za pomocą np kropli gęstego smaru, lub przez skasowanie luzu osiowego (to, co pisal Katok o podskakiwaniu koła jako przyczynie wahań wskazówki to moim zdaniem niewłaściwa diagnoza). Kiedyś to zrobię w swoim liczniku, ale na razie mi to jeszcze bardzo nie przeszkadza. W zakresie prędkości podróżnych mam dość dobre wskazania.

Myslę, że nawet w przypadku Michala i innych przelożeń w jego Iżu, zakres regulacji naciągu spręzyny jest na tyle duży, ze można spróbować zabawić się w ustawienie właściwego wskazania prędkości. Oczywiście w ten sposób nie zmieni się przekłamań w przejechanym dystansie, ale uważam że i tak gra jest warta świeczki.
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Tak, to mógłbym zrobić u siebie.

A co do pomiarów rzeczywistej prędkości - pozostaje jeszcze sposób katokowy :)
Trzeba wyczaić na CB który fotograf akurat jest załadowany :)
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Różnie z tymi licznikami bywa, ostatnio na nawigacji leciałem astrą I i licznik pokazywał praktycznie to samo co nawigacja, natomiast w innych autach standardowo zawyżał ok 10%, przeważnie wyglądało to tak że licznikowo 110km/h a nawigacja pokazywała 100km/h.

Ale dla naszych jeży chyba najlepszą forma sprawdzenia jednak zostaje ta nawigacja. A co do tych zębatek to strasznie dużych używacie! Ja mam u siebie 18-stkę, cholera, to mam zmieniać? :grin:

Michale a na czym polega to badanie z tygodnika Motor?
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

grigorius napisał/a:
A co do tych zębatek to strasznie dużych używacie! ja mam u siebie 18z, cholera to mam zmieniać?

W koszowcu pozostałbym przy 18-stce. Jeżeli solo, spokojnie możesz założyć 21. A także hamulec tarczowy :)
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Nie mam kosza do niego, zamierzam solo pośmigać, jakoś fascynatem jazdy w zaprzęgu to chyba nie jestem.

Ale 21z to bardzo duża różnica względem 18z, zastanawiam się teraz czy taka zębatka by się zmieściła w karter jupitera, jakoś kojarzę że tam miejsca za wiele nie ma.

A hamulec na pewno by się przydał, choć przód mi ostro spowalniał Jeża jak ostatnio jechałem :)
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

grigorius napisał/a:
Michale a na czym polega to badanie z tygodnika Motor?

A tu, na stronie Jacota, masz takie właśnie badanie Junaka.
http://www.junak.riders.pl/BIBLO/TESTY/test2.htm
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Grigorius, bez kłopotu możesz założyć zębatkę przynajmniej 20, w końcu jupiter ma jeszcze większą moc. Jedynie co to będziesz musiał bardziej pilnować naciągu łańcucha, bo może ocierać przy dolnym wylocie z silnika.

Te junakowe osiągi są jakieś kiepskie w porównaniu ze słabszym iżem 56. 40kg w masie robi aż taką różnice ?
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Archi88 napisał/a:
Jedynie co to będziesz musiał bardziej pilnować naciągu łańcucha, bo może ocierać przy dolnym wylocie z silnika.

Właśnie tego się obawiam myśląc o tak dużej zębatce.
Te junakowe z tego testu są kiepskie ale z drugiego testu wyglądają już lepiej a nawet bardzo ładnie. A 40kg raczej nie powinno robić strasznej różnicy na motocyklu średniolitrażowym, w końcu jak ktoś wazy 80kg a ja 130kg to co mam wolniej jechać? :grin:
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Bo fabryczne obliczenia są robione dla kierowcy o wadze 70-80 kg. A na tym badanym Junaku siedziało chucherko o wadze 97kg! Co prawda pewnie w skórach, kasku i grubych kalesonach (zimno było, jak piszą).

Poza tym te dane książkowe są właśnie "książkowe", a naprawdę bywało różnie.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Kalesony zbyt duzo nie ważą, chyba, ze były z wkładką - jednym słowem nie powinny zawazyć na wynikach testu.
Natomiast proszę zauważyc ukrytą głęboko prawdę - grubas na junaku (czyli burżuj) i wygłodzone chuchro na izu (kalsa robotnicza). Mamy gotowa odpowiedź, dlaczego junak dokonał żywota w 65 roku.... :shock:
_________________
Iż49
Ostatnio zmieniony przez BartekG Wto 01 Lut, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

BartekG napisał/a:
Natomiast proszę zauważyc ukrytą głęboko prawdę - grubas na junaku (czyli burżuj) i wygłodzone chuchro na izu (kalsa robotnicza). Mamy gotowa odpowiedź, dlaczego junak dokonał żywota w 65 roku....

Co Ty za głupoty wypisujesz? :rotfl:
Chyba w śmietniku ludzi nima co? :mrgreen:
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Hohoho, lepiej nie drwij, tylko przemysl dokładniej to co napisałem.
Poza tym - nie zasmiecaj tematu :P
_________________
Iż49
Ostatnio zmieniony przez BartekG Wto 01 Lut, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Niektóre z wypraw Jeża
jeż W trasie 2 Sob 06 Mar, 2010
jeż
Brak nowych postów [49] No i czas Jeża reanimować :D
mrblack Ogólne 9 Sob 03 Lut, 2018
Łukasz Hawryluk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna