IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[49] Iż 49 z pierwszego roku produkcji
Autor Wiadomość
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

aa - no i korek wlewu starego typu - z przetłoczeniem i innymi napisami na kielichu
- trójkąty starego typu, które powodują, że motor siedzi niżej, przez co jest niżej zawieszony. To jakby warunkuje to, że kosa o 2 cm krótsza wcale ni musi pochodzić od 350, tylko od wczesnego 49 :) chyba gadaliśmy kiedys o tym
_________________
Iż49
Ostatnio zmieniony przez BartekG Pią 25 Lut, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Losketh


Motocykl: Iż-49
Posty: 81
Skąd: Poznan/Wawa
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

O ja, a wydawało mi się, ze już blisko mam do skompletowania wszystkiego, a tu widzę ze mam więcej braków niż mi się wydawało! :)

Ale nie mam zamiaru się poddawać. Kiedyś uda mi się wszystko zdobyć! :)
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

ee, jak podejdziesz do tego na luzie, bez cisnienia, to go sobie skompletujesz, tylko, że nie zrobisz tego od ręki:) im większe ciśnienie, tym mniejsza szansa powodzenia/
_________________
Iż49
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

BartekG napisał/a:
- trójkąty starego typu, które powodują, że motor siedzi niżej, przez co jest niżej zawieszony. To jakby warunkuje to, że kosa o 2 cm krótsza wcale ni musi pochodzić od 350, tylko od wczesnego 49

Trójkąty te były stosowane tylko na samym początku produkcji i jeszcze w 1951 roku je poprawiono - koło musiało dobijać do błotnika, ze względu na zbyt mały prześwit w stosunku do skoku suwaków.

Co do kosy - to prześwit na jej wysokości w dużo większym stopniu zależy od zawieszenia przedniego koła (kosa jest tuż przy nim i 2cm z tyłu ma pomijalny wpływ na prześwit przy podpórce bocznej - naciśnij sobie na tylną oś jeżeli nie wierzysz :) ). Zresztą pokazany wyżej Y17XXX ma takie trójkąty i pitola wraz z nóżką typowego dla 49.
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

mcfrag napisał/a:
+ przednie mocowanie silnika i profil blachy stopki bocznej bez podcięć, czyli jak w 350

Niekoniecznie wszystkie egzemplarze z 51 tak miały. Na fotkach tego Iżaka jest już nowy typ.

Nie upieram się, że cytowane stwierdzenie jest nieprawdziwe, bo w/w pokazane foto może już przedstawiać 52 rok. Zwracam jedynie możliwość występowania takiego mocowania.

mcfrag napisał/a:
A co do śrubki - to raczej w 49 jej nie widywałem. Miałem w ręku taką gałę z Saturnem - śrubki nie było.

Zgadzam się. Posiadam rzeczowy detal - jest tam brak śruby mocującej.

BartekG napisał/a:
trójkąty starego typu, które powodują, że motor siedzi niżej, przez co jest niżej zawieszony.

Faktem jest występowanie najstarszego typu trójkąta, przez który koło wraz z zawieszeniem było osadzone nieco wyżej niż późniejszym starym typie. Jednak mogło to nie występować w całym 51 roku. Być może była to krótka seria, którą szybko zmodernizowano.

Z tego co pamiętam Millers jak składał obecnego Iża Losketh'a miał trójkąty z 51. Obecny właściciel tego Iża mógłby złapać wymiary w okolicy suwaka na trójkątach. Oczywiście udokumentowując numer by była jasność, że rocznik poprawny. Wymiary mogą sie zgodzić z wymairami póżniejszych "ramek", choć nie muszą.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Cholera wie - faktem jest, ze te na starych trójkątach niżej siedziały, mozna by zrobić eksperyment i zobaczyc jak zachowywał by sie jeż z krótszą kosa i bez powietrza w tylnim kole :) podejżewam, że te przesunięcie suwaka (ile to może być, z e3-4 cm ) w dół wystarczy, żeby motocykl mocno sie wyprostował.
Generalnie widziałem ze 3 razy kosy z tym "wiotkim cyckiem" w 49, mam taką luźną, więc syganalizuję, że cos tam się dziać musiało.
_________________
Iż49
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

To może jakaś wizja datowa dla tej głowicy?


 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

21 marca 1952 - widzę to gwinicie świecy :P
_________________
Iż49
Ostatnio zmieniony przez BartekG Pią 25 Lut, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Nie nabijaj licznika Waść :zabawa: Mnie to akurat interesuje :zdegustowany:
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Ten prawdziwek z czarno-białej fotki to rocznik 52. Miałem kontakt z właścicielem zdjęcia - sprzęt należał do jego dziadka. Podpytam przy okazji.

A głowica Panza to moim zdaniem lata 52-55 (3 żebra weszły wraz z silnikem z okrąglymi kanałami). Być może koniec 51 też, ale tego nie wiem.

BartekG napisał/a:
podejrzewam, że te przesunięcie suwaka (ile to może być, ze 3-4 cm ) w dół wystarczy, żeby motocykl mocno sie wyprostował.

Badalem temat - przesunięcie suwaków wynosi dokładnie 25mm. Jeżeli się będę wystarczająco nudził - odpalę CADa i to rozrysuję. ale nie sądzę, że przsunięcie dupy ma większy wpływ na różnicę prześwitu przy stopce większą niż 4-5mm.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Nie nabijam licznika - ja jestem śmiertelnie poważny (o widzisz, Frag zgodził sie poniekąd z moim datowaniem :P ) . A jak będziesz kozaczył, to żłożę postualt o przeniesienie twojego posta do innego działu :rotfl:

wracając do tematu:
- przełącznik świateł starszego typu, z kółkami na guziku klaksonu
_________________
Iż49
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Tutaj to ciężko stwierdzić jak było rzeczywiście :niepewny:
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

BartekG napisał/a:
no i korek wlewu starego typu - z przetłoczeniem i innymi napisami na kielichu

Co do korka - nawet jeżeli był z przetłoczeniem (choć wątpię, np. ten Y17XXX ma zwykły, na innych '51 też takich nigdy nie widywałem), to napisy były standardowe.

Inny napis miały wczesne 350 oraz małe pierdki 125ccm. Już w późnych 350 korek miał typowy, skromny napisik spotykany w innych 49.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

A jak wygląda korek od pierdziawek? Ja mówię o korku który wygląda jak od emy, tyle, że ma kielich na olej i instrukcję mieszania pisaną w dwóch rzędach
_________________
Iż49
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Istnieją chyba ze 3 rodzaje takich korasów. Mają różne góry (od gładkich do różnie tłoczonych), za to opis mają chyba w 4 rzędach.
 
 
panz


Motocykl: Yamaha
Posty: 578
Skąd: Oliva
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

A napęd prędkościomierza?
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

panz napisał/a:
A napęd prędkościomierza?

Dobre pytanie. Brzmi trochę jakbyś miał Paweł odpowiedź niczym as z rękawa.

Wg mnie naped predkościomierza powinien być taki jak to zawsze się widuje tj. z krótki numerem katalogowy i wykonany ze znalu. W swoim Iżu350 mam inny napęd, ma kształt DKW i długi numer z saturnem, całość jest wykonana z innego stopu.

Typowe napędy prędkościomierzy już występowały w 350. Tymbardziej jak już się pokazuje w sprzedaży, czy na zdjeciach to zawsze jest to ślimak znalowy.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Chciałem tylko wtrącic, że ślimaki mają tez obudowy chitynowe :)
_________________
Iż49
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 25 Lut, 2011   

Nigdy nie kupię Iża 49 :roll:
 
 
Losketh


Motocykl: Iż-49
Posty: 81
Skąd: Poznan/Wawa
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

To tylko z 51' takie problemy :)

Zmierzę trójkąty w poniedziałek i wieczorem tutaj napisze jaki jest wynik może uda mi sie zdjęcie zrobić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Iż] Bliskie spotkania pierwszego stopnia
czyli lizakiem po oczach
mcfrag Ogólne 3 Wto 16 Sie, 2011
luKi_2
Brak nowych postów Lata produkcji
Suchy Ogólne 7 Sro 13 Maj, 2009
Michał
Brak nowych postów Klakson polskie produkcji ale od czego??
Wojt@s Hyde Park 5 Wto 08 Maj, 2007
slawmartorun
Brak nowych postów [49] Podwozie - numer i data produkcji
magnus Ogólne 6 Czw 29 Sty, 2009
magnus
Brak nowych postów "Lech" Sladami Jazdy Testowej Pierwszego Polskiego
jocker163 Imprezy 3 Czw 09 Sie, 2007
jocker163
Brak nowych postów Do Siego Roku!
BartekG Hyde Park 3 Pon 03 Sty, 2011
topik_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna