IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[49] Kto naprawi mi Iża?
Autor Wiadomość
Aeternum


Motocykl: Iż-49
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp/Kraków
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   [49] Kto naprawi mi Iża?

Witam poszukuje osoby zdolnej i umiejącej naprawić mojego Iża ! Niestey Ile potrafiłem ile mogłem to zrobiłem ale reszta mnie przerosła , szukam osoby która podjeła by się naprawy mojego motocykla oczywiście za opłatą , do naprawy jest tylko silnik iskre ma ale nie odpala nie mam już do tego sił jeżeli ktoś chce sobie zarobić to prosze się odzywać
 
 
 
Mrówa


Motocykl: Iż-49
Posty: 36
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Głowa do góry bracie! Na pewno nie jest tak źle! Zrób sobie listę rzeczy które sprawdziłeś, a które wymagają jeszcze sprawdzenia... Wiem że łatwo się tak gada przez "szklany ekran" , ale z pewnością coś musiało ci umknąć. Potrzebujesz tylko trzech rzeczy. Zapłon, zasilanie i ogólna sprawność mechaniczna twojego engina ;)
Dokładnie opisz co się dzieje. Odpala? Gaśnie po dodaniu gazu, faluje? Eeee? :roll:
 
 
 
Aeternum


Motocykl: Iż-49
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp/Kraków
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

prąd jest iskra jest coś tam zapyrka i koniec 3 mechaników motocyklowych poległo i 4 samouków i nikt nie potrafi wyjasnic co tak naprawde się dzieje
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Nie histeryzuj chłopie! Ten silnik do skomplikowanych nie należy. Do ogarnięcia masz raptem dwa zagadnienia: układ korobwy z gaźnikiem i elektrykę.
Mechanika:
- kompresja,
- właściwy rozrząd,
- uszczelniacze,
- sprawność gaźnika (poziom paliwa, drożność dysz, szczelność dolotu, właściwe ustawienia),
Elektryka:
- iskra,
- jej właściwy punkt,
- stan krzywki,
- stan przerywacza,
- brak zwarć i przerwy na przerywaczu,
- cewka,
- kondensator.
Elektrykę możesz przecież uruchamiać na odpiętej elektrycznie prądnicy. Nie trzeba ładowania, wystarczy samo zasilanie. A to już bardzo proste.
Właściwie ustawiony zapłon powinien pozwolić na odpalenie silnika po wstrzyknięciu odrobiny paliwa w gardziel gaźnika. Jak zagada, to połowę roboty masz za sobą.
Resztę ci dopowiedzą...
Ostatnio zmieniony przez Błażej Wto 27 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Aeternum napisał/a:
3 mechaników motocyklowych poległo i 4 samouków


Hihihi :rotfl: ... samoukom można darować, ale tych 3 jak to określasz "mechaników motocyklowych", którzy nie potrafią zdiagnozować problemów z odpaleniem prostego i popularnego silnika dwusuwowego ... to łagodnie mówiąc żenada.

Błażej wszystko wyłożył - nic do dodania. Zrób kilka eksperymentów (inna świeca/kabel/fajka, inny gaźnik, itp.) i szybko dojdziesz co i jak.
_________________
Iż Planeta '63, ...
Ostatnio zmieniony przez Spiker Wto 27 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Błażej napisał/a:

- właściwy rozrząd,


Rozrząd w dwusuwie??? :P : P :P
Buahahahahahahaha :D :D :D
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Ozzy - specjalnie dla ciebie za wikipedią:
Cytat:
Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cztery fazy pracy (ssanie, sprężanie, praca i wydech) wykonywane są w ciągu dwóch suwów (od górnego do dolnego skrajnego położenia) tłoka.

Istnieją konstrukcje silników dwusuwowych zarówno o zapłonie iskrowym, jak i o zapłonie samoczynnym.
Schemat działania silnika dwusuwowego

Suw sprężania – w pierwszej fazie suwu sprężania następuje "przepłukanie" przestrzeni roboczej silnika (1). Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy (2), jednocześnie do przestrzeni roboczej przez kanał międzykomorowy (3) napływa mieszanka paliwowo-powietrzna zgromadzona wcześniej w przestrzeni korbowej silnika (4). W dalszej fazie suwu sprężania tłok. (5), pełniący także rolę zaworu, zamyka kanał wydechowy i międzykomorowy, odsłaniając jednocześnie kanał ssawny (6). W czasie sprężania mieszanki w komorze spalania, świeża porcja mieszanki paliwowej napływa przez kanał ssawny do przestrzeni korbowej silnika.
Suw pracy – Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu odsłaniany jest kanał wydechowy i spaliny zaczynają opuszczać przestrzeń roboczą. Cykl się powtarza.

Jest to przykład "klasycznego" iskrowego silnika dwusuwowego z rozrządem tłokowym.
W silnikach o zapłonie iskrowym dostarczanie ładunku (mieszanki) może się odbywać przez tzw. przepustnicę obrotową (rozrząd asymetryczny, korzystniejszy od symetrycznego), zaś w silnikach o zapłonie samoczynnym często ładunek podaje pompa ładująca.

Interesującą część wytłuściłem.

Inna definicja:
Cytat:
Budowa silnika dwusuwowego zasadniczo różni się od budowy silnika czterosuwowego. Podstawową różnicą jest brak układu rozrządu w większości silników dwusuwowych. Rolę rozrządu w silniku tym pełni tłok, który odsłania i zamyka poszczególne kanały sterując jednocześnie zarówno suwem ssania jak i wydechu.


http://autokult.pl/2010/1...-juz-zapomniany
Dalej twierdzicie, że w dwusuwie nie ma rozrządu? Bo co? Bo nie ma zaworów? To ciekawe jak realizowana jest praca? Skoro silnik chodzi sobie samopas.

Żeby o czymś dyskutować, a już szczególnie wyśmiewać, to TRZEBA WIEDZIEĆ o czym się dyskutuje...
 
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Ozzy, to Ty, posiadacz motocykla z silnikiem wyprodukowanym przez najlepszą fabrykę dwusuwów nie wiesz co spełnia w nim funkcję rozrządu? : :evil:
 
 
Aeternum


Motocykl: Iż-49
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp/Kraków
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Dobra dobra ja wymiękłem kto ma ochotę się przejechać do ostrowa Wielkopolskiego i mi to naprawić ? zwrócę koszt podróży zapewnię nocleg żarcie i Browara :)
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Żeby cię Ozzy bardziej zaskoczyć, to przypominam że oprócz rozrządu ( który jest w każdym pojeździe silnikowym) w Iżu, mamy w głowicy zawór :shock:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Błażej, tak to sformułowałeś jak by Iż był czterosuwem i dlatego to wyśmiałem, a nie dla tego, że nie wiem co w dwusuwie pełni rolę rozrządu.
Nie wczoraj się urodziłem i nie piszesz mi kolego nic nowego czego bym nie wiedział, a tak na marginesie to firma DKW jako pierwsza opatentowałem silnik z dwoma tłokami, które pracowały na jednym wale ale na rożnym wykorbieniu a więc tłoki te pełniły także funkcję zaworów a silnik mógł pracować na czystej benzynie bez mieszaki.

KOZA, tez Cie zaskoczę, DKW NZ 350-1 też ma głowicy dekompresor ;)
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
luKi_2


Motocykl: Iż-49
Posty: 300
Skąd: Koniecpol
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Aeternum napisał/a:
i Browara

Jak browara to ja jadę.;)
Tak poważnie, ja bym się tam nie poddawał i przeanalizował wszystko na spokojnie jeszcze raz. Masz sam go zrobić i już. Co zrobisz kiedy iż stanie Ci po np. 50 km od domu? Będziesz dzwonił po tego który Ci go wreszcie uruchomi? To silnik dwusuwowy, musi działać, a Twój problem to na pewno pierdoła którą trzeba znaleźć.
_________________
Iż 49, 2xSimson SR2, Jawka 50, AWO Turist w trakcie remontu, SHL- M11 LUX - do sprzedania.
Łukasz
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Aeternum napisał/a:
Dobra dobra ja wymiękłem kto ma ochotę się przejechać do ostrowa Wielkopolskiego i mi to naprawić ? zwrócę koszt podróży zapewnię nocleg żarcie i Browara :)


Podobnie jak przedmówcy uważam, że spokojnie sobie dasz radę sam. Chętnie bym pomógł i jeszcze przywiózł karton browaru ... ale niestety mieszkasz za daleko.

(Już naskrobałem cały wywód co masz kolejno sprawdzać, ale po przeczytaniu wątku w dziale elektrycznym uważam, ze chyba forumowicze znaleźli już przyczynę ... )
_________________
Iż Planeta '63, ...
Ostatnio zmieniony przez Spiker Sro 28 Wrz, 2011, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

jutro zadzwonię Do CIę i postaram się pomóc i w razie czego podjadę i zdziałąmy coś razem

pozdro golot
 
 
krys.ba


Motocykl: Iż-56
Posty: 51
Skąd: Chrzanów
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Ja mam podobny problem z odpaleniem mojego 56 wszystko z elektryki posprawdzane i nic . Po przeczytaniu twojgoo postu znowu sprawdzałem u siebie i znalazłem że wogóle nie dochodzi mi paliwo do cylindra bo świeca jest sucha . Motocykl stał 12 lat odpalił na 5 minut i potem klapa wydajemi się że to będzie wina uszczelniaczy na wale które chyba puściły bo iskra jest ustawiona chyba 100 razy i napewno ok ! :(
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Sprawdź czop na wale od strony prądnicy czy jest prosty nie posiada bicia.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
magik-no1


Motocykl: Iż-49
Posty: 28
Skąd: Skomielna Czarna
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

krys.ba, czemu nie zajmiesz się układem paliwowym? (kranik , gaźnik ) jak masz suchą świecę tylko grzebiesz w zapłonie ??. Najlepiej nalej trochę mieszanki bezpośrednio do cylindra, jak na chwilę zagada to zapłon musi być OK a wyczyść i wyreguluj gaźnik.
 
 
krys.ba


Motocykl: Iż-56
Posty: 51
Skąd: Chrzanów
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

No ale jak ? Wlać przez odkręconą świece ? Ale to poleci do komory korbowej jak z tego zrobi się mieszanka paliwo powietrze ? :znudzony:
 
 
jeż
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 929
Skąd: Konin/Wilczyn
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Krys.ba przez odprężnik strzykawką. A o powietrze się nie martw ono zawsze dochodzi.
 
 
Aeternum


Motocykl: Iż-49
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp/Kraków
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Ok kolega Golot już się podjoł naprawy :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna