IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Wszystko masz dobrze - pewnie z jednego kompletu. Też miałem kłopot z wyjęciem silnika z ramy, ale wyszedł w końcu w całości, z iskrownikiem i alternatorem - trzeba być Golotem, żeby to robić jedną ręką ;)

Planujesz takiego cukierasa jak 49?
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

KOZA napisał/a:
Te dwa otwory, w iskrowniku mocowały kondensator obok przewodu WN.
Głowica powinna być ok. z tego co pamiętam, to trzy żeberka występują w M10, a w M07 były głowice z dwoma, jak i trzema żeberkami.


Dzięki! jestem trochę spokojniejszy. Kondensator w takim razie wróci na swoje miejsce, kiego diabła ktoś go przenosił na spód...? mam nadzieję że w wykorzystał istniejące śrubki.

Michał, powiem szczerze, nie wiem. Ale jakbym go nie polakierował, to będzie jak nówka :] Pewne jest tylko to że nie będzie bajecznie stuningowany chromem. Plan jest na razie tylko taki, ażeby zrobić wszystko zgodnie z którąś z wersji, która występowała fabrycznie.

Na razie oddam ramę do lakierni proszkowej, potem będę myślał co dalej.
_________________
jarcco
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1439
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

jarcco napisał/a:
Dzięki! jestem trochę spokojniejszy. Kondensator w takim razie wróci na swoje miejsce, kiego diabła ktoś go przenosił na spód...? mam nadzieję że w wykorzystał istniejące śrubki.

Gwint w tym miejscu łatwo się luzuje - raczej już tam kondensatora nie wkręcisz bez nadwymiarowych śrubek. Pozostaje jeszcze naprawa otworów lub wymiana obudowy (można trafić i za 30-40 zł).
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Dawno już nie wspominałem o moim roznegliżowanym Janku z garażu :) , a troszkę już zrobiłem. Ale to głównie dlatego że zamiast siedzieć w garażu, wolałem wolne chwile poświęcić na wypady Iżem.

Nauczony doświadczeniami z poprzedniego lakierowania, które to odbywało się zimą, postanowiłem tym razem wziąć się za blachy latem. Porozkręcałem wszystko "do śrubki", blachy głównie z uwagi na fakt że były już wielokrotnie malowane pędzlem zostały wypiaskowane.


Chwilę później zmontowałem moją lakiernię w garażu, a samochód zamieszkał na długie miesiące pod chmurką :) Szybciutko wszystko pokryłem podkładem reaktywnym, później przyjdzie czas na refleksje. Równie szybciutko przypomniałem sobie o postanowieniu podczas lakierowania Iża w tych warunkach - nigdy więcej, ostatni raz w garażu!-

Tak jak to w życiu bywa, zweryfikowałem swoje plany dotyczące lakierowania proszkowego. Po piaskowaniu pokazało się wiele ubytków na ramie, i elementach które teoretycznie też mogły iść do prochu. Na fotografii widać z jakich powodów często trzeba zrezygnować z lakierni proszkowej. Przyszedł czas na podkład - szlifowanie - podkład etc.

Ponieważ pora roku sprzyjała, wiele brudnych i kurzących prac mogłem zrobić na zewnątrz. Wszystko to trwało i trwało, a ja miałem wrażenie że moje pocieranie ramy papierem nigdy się nie skończy. ;)

Zanim zabrałem się za pocieranie innych gratów, zrobiłem sobie przyjemność - polakierowałem ramę i zanitowałem oryginalną tabliczkę - teraz mam na co patrzeć!

Rama to nic! Błotniki to wyzwanie! Teraz śmiem twierdzić, że radzieckie blachy są lepsze, grubsze, lepiej spasowane, i w ogóle nie gniotsja nie łamiotsja :)

Szparunki oczywiście znaną metodą, tyle że tym razem postanowiłem zrobić to aerografem, no i trzeba było wszystko szczelnie okleić.

Kolor złot, a szablon z logo zakupiony na znanym portalu aukcyjnym.
_________________
jarcco
 
 
jeż
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 931
Skąd: Konin/Wilczyn
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Jarek mogłeś użyć szpachlówki natryskowej. Ułatwiłoby ci to mozolne zadanie z ramą.

Zapomniałeś pochwalić się zbiornikiem bez tych gazet i taśmy! :)
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Jarcco, mógłbyś z grubsza zdjąć wymiary, z blaszki dystansowej tablicy rejestracyjnej, obleciałem wszystkie junaki na ostatnim bazarze i żaden nie miał :hmm:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

jeż,
Sam nie wiem czy było by szybciej,zastanawiałem się nad tym. Nie miałem jej na stanie, ale za to pod ręką były dwie puszki podkładu wypełniającego i pryskałem dość grubo. Za to jedno i drugie trzeba tak samo wyszlifować ;)

tybusz,
Obiecuję do piątku podać dokładne wymiary.
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3302
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

jarcco napisał/a:
nie wspominałem (...) głównie dlatego że zamiast siedzieć w garażu, wolałem wolne chwile poświęcić na wypady Iżem.

O proszę! Jedna jaskółka podobno wiosny nie czyni, ale może jest jeszcze jakaś nadzieja dla tego forum!

Bo już myślałem ze zostało nam tylko modelarstwo redukcyjne... :)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

tybusz napisał/a:
Jarcco, mógłbyś z grubsza zdjąć wymiary, z blaszki dystansowej tablicy rejestracyjnej


Proszę Tybusz, jeśli nie wystarczy pytaj dalej.


Zanim wziąłem się za lakierowanie, padło pytanie jaki kolor? Czy wszystko musi być czarne? No nie musi!
Wzięliśmy słoik majonezu i pojechaliśmy do lakierni ;)


Wszystko po kolei lądowało sobie na gościnnej kanapie, którą odwiedzał kiedyś Iż :)


A zbiornik wygląda tak!
_________________
jarcco
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

O prosze wersja exportowa będzie na bogato.
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

Właśnie o to mi chodziło, jeszcze tylko do szczęścia, brakuje mi grubości tej blaszki :pada:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

tybusz napisał/a:
brakuje mi grubości tej blaszki

Przepraszam zapomniałem, razem z powłoką lakierniczą - 2,5mm
_________________
jarcco
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 722
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

W takim kolorze to na prawdę fajny Junak będzie.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

hrabia_T napisał/a:
O prosze wersja exportowa

Prawda jest taka, że Junaki przeznaczone na eksport prawdopodobnie nigdy nie były lakierowane w takim kolorze. Doszedłem nawet do przekonania, że nigdy nie były tak malowane fabrycznie.

Czy ktoś wie czy to oryginalny kranik? Wszystkie elementy wyglądają jak w oryginale, ale zastanawia mnie fakt, że króciec na który zakłada się wężyk jest wykręcany. No i na niektórych zdjęciach z netu widziałem sygnowanie, tutaj go nie ma.
_________________
jarcco
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Oryginalny od Komara, ale są tak podobne, że nie ma sensu się tym przejmować.

A co do kolorów - trudno, co zrobić? :)
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 06 Gru, 2012   

Rozj... mnie ten zbiornik, takie zdjęcia oglądam i delektuję się jak deserem.
Świeci się jak psu ... dawałeś KLAR?
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 06 Gru, 2012   

Michał napisał/a:
A co do kolorów - trudno, co zrobić? :)


No tak :) Taki kolor został wybrany na "forum rodzinnym", przyznam że i mnie się podobał. Doszedłem do wniosku że poszaleję troszkę tym razem, i zrobię kilka drobnych odstępstw od oryginału. Piszę drobnych, bo zmiana koloru na czarny, 2 błotników i zbiornika przy nakładzie własnej pracy, nie przekroczy 100zł :) Jak się znudzi, to będę miał po prostu nowy czarny :)

KOZA napisał/a:
Świeci się jak psu ... dawałeś KLAR?

Tak, tym razem spróbowałem innej techniki lakierowania, niż w Iżu.
_________________
jarcco
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 06 Gru, 2012   

A propos ułamanego żeberka w cylindrze (opisanego na bratnim forum) - chyba dałbym radę ci pomóc - mam cylinder z uciętą górą i dolne żebro chyba jest całe.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

Dziękuję Michale, jeśli dojdzie do zakupu żeliwnego cylindra to z pewnością się odezwę. :)
_________________
jarcco
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012   

Michał dzięki, ale udało mi się kupić cylinder, do którego idealnie nadały się żebra z mojego :)


Zakupiony nadający się do szlifu wyglądał tak:




To była chwila przed świąteczną gorączką, aby zrobić coś "pożytecznego"
Przeszczepiłem żeberka z nieużytecznego już dawcy, robota koronkowa.


Do spawania użyłem elektrod przeznaczonych do żeliwa. Trudność polegała między innymi na tym, aby nie rozgrzać zbyt mocno łączonych elementów - producent elektrod pisze że temperatura ściegu nie powinna przekroczyć 60C. Ciężko to uzyskać, trzeba spawać krótkimi ściegami przy małym natężeniu prądu.


Najtrudniej było mi dosztukować takiego "malucha" :)


Efekt końcowy mojej pracy:
_________________
jarcco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna