IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   Junak M10

Jak to już kiedyś ktoś tutaj napisał, zazwyczaj nie kończy się na jednym.

Przyznam że i ja już w trakcie remontu mojej kochanej jeżyny myślałem, co dalej? Po długich przemyśleniach, a głównie z sentymentu padło na Janka. Choć przyznam szczerze nie do końca jestem i dziś przekonany do trafności wyboru. To już nie ta linia nadwozia co w przedwojennych konstrukcjach, która to pchnęła właśnie Iża w moje objęcia. Jednak chciałem poznać tą szacowną konstrukcję polskiej myśli technicznej, no i nie bez znaczenia jest fakt, że po raz pierwszy mam w swoich rękach motocyklowy silnik czterosuwowy :wink: który to już jest na stole poddany autopsji.

Tak więc przedstawiam mojego nowego przyjaciela z wodogłowiem. ;) Junak M10 rocznik 1963.


Motorek bez problemu zmieścił się w moim kombi po złożeniu siedzeń i zdemontowaniu przedniego koła motocykla.


Teraz stoi już w moim garażu.


Niedługo pójdzie na półki. Choć myślę że tym razem nie mam tyle braków co onegdaj w Iżu, to jeśli posiadacze tego modelu zechcą pomóc mi w ocenie tego egzemplarza, to wrzucę resztę fotek.
_________________
jarcco
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Fajny, pozazdrościć.
No i oczywiście gratki.
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Byrzydal ;) Z wodogłowiem - obsmarkałem się ze śmiechu :mrgreen:
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

M10 ufo może nie jest najpiękniejszy, ale nie można powiedzieć, żeby był brzydki. Najważniejsze, że każdy Junak, we właściwościach jezdnych, bije na głowę nie tylko 49, ale również 56 i Planety. Frajda z jazdy niesamowita.
Rób go przede wszystkim do jazdy - Junak nie nadaje się na garażowego mebla, szkoda go też do kosza.

Oczywiście sześć lat temu na tym forum pisałem, że Junak to syf :)
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Fajny Junak! :)

Nie rozumiem tylko, po co chcesz go demontować. Powymieniaj co trzeba (myślę o łożyskach, simmerach czy ewentualnie gumach), ponaprawiaj co popsute i ciesz się sprzętem z charakterem. W takim stanie wizualnym wygląda lepiej niż najbardziej wycacany i chromem kapiący motocykl "odrestaurowany".
 
 
TomeQ36


Motocykl: Iż-49
Posty: 109
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

No widzę, że kolejny Junaczek wróci niedługo na szosy.
Gratuluje zakupu. :smile:
_________________
Junak M10 1959 + wózek W03A 1964, (Iż 49 1954 był), Iż 49 1956, Citroen BL11 1949
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Michał napisał/a:
każdy Junak, we właściwościach jezdnych, bije na głowę nie tylko 49, ale również 56 i Planety.


Znalazł się heretyk, oczywiste, że Iż jest najlepszym motocyklem :wink:
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
Ostatnio zmieniony przez Archi88 Wto 17 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Ładna sztuka.

Co do braków wydaje mi się, że po drodze zgubiłeś gdzieś jeden garnek ;) tu masz foto jak powinno to wyglądać.
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Gratulacje, zgadzam się z Michałem i dodam, że jeżeli iskrownik jest niegrzebany to maszyna naprawdę jest niezawodna.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Pewnie ktoś po mnie pojedzie ;) , ale gdybym miał okazje to bym zrobił zamianke na janka,jakoś tak mi się wympskło :mrgreen:
 
 
spoon


Motocykl: Iż-49
Posty: 93
Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012   

Zajefajny sprzęcior i najważniejsze znowu masz co robić ;)
_________________
Nic się nie zdarza, jeśli nie jest wpierw marzeniem.
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012   

jak będziesz czegos potrzebował do junaka daj znak, mam troszke towaru w piwnicy :)
_________________
Iż49
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012   

BartekG napisał/a:
jak będziesz czegos potrzebował do junaka daj znak, mam troszke towaru w piwnicy :)


A jak ja bym potrzebował to też byś miał???
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012   

Dzięki wszystkim za miłe słowa. Przyznaję że rozważałem aby go pozostawić w takim stanie jak jest. Jednak największą dla mnie przyjemnością będzie rozkładanie go kawałek po kawałku, a później pieszczenie każdego detalu. Trudno mi się pogodzić z oglądaniem go później w takim charakterze, może jeszcze nie czuję takiego klimatu. Z pewnością nie będzie to mebel, zamierzam nim pojeździć ;) . O własnościach jezdnych Janka dużo się naczytałem, nasłuchałem silników w sieci. Nie zastąpi z pewnością Iża, ale cieszę się że będę miał co robić przez najbliższe miesiące, lub dłużej.

Przed rozbiórką silnik był odpalany, popykał sobie, lecz niestety wydaje mi się właśnie że iskrownik jest do roboty. Dziś silnik przygotowany jest do szkiełkowania, a wał do regeneracji...właśnie może ktoś ma namiary na dobry warsztat robiący wały? Słyszałem o Poznaniu tylko nie wiem kto.
Będę musiał jeszcze tylko poszukać tego drugiego garnka :zdziwko:
Bartek, dzięki z pewnością się odezwę jeśli tylko będę czegoś konkretnego szukał, ale jak to u mnie, będzie to długo trwało.
_________________
jarcco
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012   

A po czym wnosisz, że iskrownik jest do roboty?
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012   

jarcco napisał/a:
właśnie może ktoś ma namiary na dobry warsztat robiący wały?


Tutejszy nasz Golot.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Hardcor napisał/a:
BartekG napisał/a:
jak będziesz czegos potrzebował do junaka daj znak, mam troszke towaru w piwnicy

A jak ja bym potrzebował to też byś miał?

Też, ale masz daleko do mojej piwnicy :)
_________________
Iż49
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

KOZA napisał/a:
A po czym wnosisz, że iskrownik jest do roboty.


Gdy silnik pracował na wolnych obrotach, gubił co jakiś czas zapłon, posykiwał - domyślam się że to iskrownik. Ale zapalał od pierwszego...
_________________
jarcco
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012   

Ponieważ jest kilka osób, znających temat Junaczy, postanowiłem troszkę pociągnąć wątek. (przynajmniej dopóki ktoś mnie stąd nie wyrzuci :) )

Pochwalę się że udało mi się nabyć egzemplarz dosyć kompletny w oryginalne detale.
Klakson jest i nawet zgadza się rocznik (1963)


Kran oryginalny, nawet nie cieknie. Poprzedni właściciel ponoć wymienił uszczelki.


Iskrownik dawał iskrę, więc chyba nie jest z nim najgorzej. Muszę jeszcze obczaić co to za dwa otworki w jego obudowie. Na wyposażeniu jest nawet przewód wysokiego napięcia z epoki.Przynajmniej tak mi się wydaje bo zakończenie jest bakelitowe.


Cieszy mnie bardzo przełącznik świateł, pstryka...więc mam i nie muszę szukać ;)


Gaźnik to sprawny Pegaz, zajrzałem do środka i wygląda obiecująco.
Moje wątpliwości budzi głowica, a konkretnie jej użebrowanie.Na jej dole, pomiędzy rurkami z popychaczami są 3 małe żeberka, widziałem Janki również z dwoma. Jak sądzę ma to ścisły związek z rocznikiem. Jak w moim być powinno?


Manetka oryginalna + dźwignia ssania + iżowo powyginane klamki :smile:


Instalacja elektryczna to już dzieło współczesnego twórcy.


Silnik zdemontowałem, na zewnątrz było -20 , a w garażu gorące wydarzenia! Nie mogłem sobie z nim dać rady, udało się mi go wyszarpać dopiero po zdemontowaniu iskrownika z napędem. Tak sobie myślę, że jak nadejdzie czas na montaż, to zrobię to bez głowicy.
_________________
jarcco
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012   

Te dwa otwory, w iskrowniku mocowały kondensator obok przewodu WN.
Głowica powinna być ok. z tego co pamiętam, to trzy żeberka występują w M10, a w M07 były głowice z dwoma, jak i trzema żeberkami.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna