IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Dziękuję, więc chyba wywalę tą gumkę ,,dystansową", może się karter o ramę nie wytrze na wylot, może się nie będzie wogóle tarł, bo głowicę naturlanie mam dokręconą jak wszytko inne. :hmm:
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Szybkie pytanko do Junakowców. Wstawiłem nową tulejkę dł ok 47 mm, ale za to szeroką.
Luz między ramą a śrubą iskrownika wynosi ok 2 mm, a Wy jak macie?
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Jeśli masz na myśli odległość pomiędzy małą zaślepką osi iskrownika a ramą, to u mnie jest podobnie. Odległość jest na tyle mała, że nie da się wykręcić zaślepki bez demontażu napędu iskrownika.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Hehe, no i jajca, Tomeq 36, podał, że długośc tych tulejek to 45 mm, gydbym ja tyle dał to by się spotkała rama z tą nakrętką. :hmm: Jarcco, jak będziesz w garażu to zmierz długości tych tulejek u siebie, jak to nie problem. Bo nie wiem ile powinny mieć ,,oryginalnie". :hmm:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Gdy już tak będziesz mierzył dla Suchego i nie stanowiłoby to problemu to potrzebuję wymiarów gum podnóżków kierowcy i pasażera - otwór i długość.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Pomierzyłem tylne, długość ok. 112 mm, otwór ok. 28 mm. Przednie mam nieoryginalne, wziąłem jakieś SHL/WSK i nabiłem na siłę, żeby się dobrze trzymały.
Cytat:


Ja podałem Suche fakty ;-)
Ostatnio zmieniony przez Suchy Pon 06 Sty, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Suchy napisał/a:
Jarcco, jak będziesz w garażu to zmierz długości tych tulejek u siebie, jak to nie problem.

Tak więc jeśli idzie o oryginały wymontowane z mojego silnika. Nie jestem pewien czy były one tam zamontowane w SFM, ale czytając tam i ówdzie mam powody sądzić że pochodzą właśnie z tej fabryki.


Długość całkowita tulejki to 47mm, fi wewnętrzne 10,6mm (tuleja jest trochę rozbita wewnątrz), fi zewnętrzne 16,1mm. To jest tuleja z jednej strony silnika, drugą gdzieś kosmici schowali i nie mogę jej pomierzyć. Nie mam pewności czy była identycznej długości.
Z tego co wiem, to już "fabrycznie" nie musiały być takie same.
Ja zamontowałem w swoim motocyklu zamienniki, oba miały długość 47mm. Przy czym za nic nie chciały obie tam wejść. Musiałem jedną skrócić do wymiaru ok. 43mm. Zamontowaną ciężko jest mi teraz zmierzyć dokładnie, jest to wymiar "coś około"
Znalazłem też taki temat na zaprzyjaźnionym forum:
http://sfm-junak.pl/forum...3844#post_23844
Zwróć uwagę że jest również mowa o mocowaniu kabla WN w tym miejscu.
nickeledon napisał/a:
potrzebuję wymiarów gum podnóżków kierowcy i pasażera

Tylne podnóżki były co nieco zmęczone. Gumy wyglądają jakby miały z 50 lat :)


Są już mocno wyrobione wewnątrz, i pomiar nie jest miarodajny. Średnica wewn. gumy to 26mm przy fi rurki podnóżka 25mm. Długość gumy 109mm.
Ja zastosowałem zamiennik wyglądający bardzo podobnie, średnicy wewnętrznej nie pamiętam ale również nie siedzi ona bardzo ciasno na rurce. (myślę że może to być wymiar bardzo bliski 25mm) Zresztą guma jest dociskana czołowo z obydwu stron przez podkładki - a sama pełni rolę "coś jakby" sprężyny, blokując położenie podnóżka.

Wymiarów oryg. gumy podnóżka kierowcy nie znam, bo nie mam ;)
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Na forum SFM napisali tak:
Witka.
W Tatowym - silnik nigdy z ramy nie wyjmowany - lewa tulejka ma długość 49 mm + założone ucho z drutu do prowadzenia przewodu WN, prawa tulejka ma długość 43 mm. Obydwie mają średnicę zewnętrzną fi 16,2 mm
Pozdr


--------------------------------------------------------------------------------

Wieta co , ni mo sie co przejmować długością tych tulejek, bo widać były takie długie jak się w poniedziałek ucieło. :hmm: Każda wartość z jaką się spotykam jest inna. :hypno:
A poza tym to chyba założe mój temat o moim Junaku ze zdjęciami, żeby tam czasem pobruździć, chceta?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 04 Sty, 2014   

Jak nie jak tak.
Dawaj Suchy, to może i u mnie coś drgnie w temacie :chillout:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Dzięki za wymiary, wystarczyłyby suche fakty :) próbuję podebrać coś do terrorysty.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Ja podałem Suche fakty :grin:
 
 
 
uslugiduda


Motocykl: Iż-49
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

Jak widzę jak ci to dobrze idzie
Aż serce rośnie będę wiedział gdzie pisać z moim Jankiem w puzlach
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 12 Lut, 2014   

Ponieważ zgubiłem dekielek iskrownika, mam szybkie pytanie, oryginlanie były w ocynku, czy farbie?
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Łatwiej było ocynkować dekielek, mój kupiłem z dekielkiem (podkowa) pomalowanym na czarno. Pod farbą wydaje mi się że znalazłem resztki ocynku. Większość napotkanych pokrywek widziałem ocynkowanych.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 14 Lut, 2014   

Danke :thumbup:
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   

jarcco napisał/a:
Suchy napisał/a:
A Jak z prądnicą? Dała radę?

Od kiedy zamontowałem ją do silnika, nie miałem żadnych problemów.
Dodać tylko muszę że jechałem na ledowej przedniej i tylnej żarówce wykonanej własnoręcznie, według recepty z DJ podanej przez PiotraC.

A gdzie robiłeś pradnicę i skąd zębatkę zamontowałeś?
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Suchy napisał/a:
A gdzie robiłeś prądnicę i skąd zębatkę zamontowałeś?

Prądnicę robiłem u siebie w garażu. Zamontowałem wirnik, ten który był już był, w oplocie bawełnianym. Wymieniłem łożyska i szczotki. Całość umyłem, naprawiłem gwinty, przeczyściłem komutator i dorobiłem szpilki. Wszystko skręciłem na klej do śrub.

Ktoś już grzebał przy niej, bo były już wstawione współczesne łożyska maszynowe. Chyba miałem trochę szczęścia.

Zębatkę zamontowałem oryginalną, nie była w najgorszym stanie. Kluczowa sprawa to wyregulować odpowiednio luz pomiędzy kołem napędowym i kołem prądnicy... ale to pewnie wiesz. Jeśli to jest dobrze zrobione to przy porządnym kole zębatym nie widzę powodu aby taki zespół nie osiągał przebiegów daleko przekraczających 15 tys.km.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 29 Gru, 2014   

Tyle dobrze, że było sprawne i nie trzeba było przezwajać. Jak zębatka oryginalna to się jej trzymaj. Lepij nie bedzie. :no:
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

W ramach akcji zimowej "jak dbasz, tak masz" zdjąłem lewą pokrywę silnika i wydystansowałem luz nazębny koła prądnicy i pośredniego. To ważne, bo nawet najlepsze może skończyć jak koło prądnicy Suchego. Jest na to sprawdzona metoda. Wystarczy łożyć kartkę papieru i obrócić zębatkami.


Zamontowałem też ulepszoną wersję magnesu w misce olejowej według własnego pomysłu.
Magnes neodymowy o gr. 2mm, pierwotnie był okrągły.Dopasowałem jego kształt do miski olejowej, tak aby nie mógł się przesunąć w kierunku pompy. Dodatkowo jest przyklejony na klej anaerobowy.


Na warsztat poszedł też wieniec zębaty kosza sprzęgła, zębatka wału i łańcuch sprzęgłowy.
Teraz czekam na gaźnik, aż wróci od Pana Hetmanna i można śmigać.
_________________
jarcco
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

Też mam magnesy w korkach i misce. A zlikwidowałes luz poosiowy na kole odmy? Natomiast moja zębatka miał luz odpowiedni. :hmm:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna