IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Od czego zacząć remont?
Autor Wiadomość


Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   [Iż] Od czego zacząć remont?

Poradźcie od czego zacząć remont? Biorąc pod uwagę silnik, elektrykę, koła, malowanie wszystkiego. Co na początek, żeby nie nakładać sobie pracy, nie dublować kosztów (np. przy konieczności ponownego malowania)? Albo z czym są zwykle największe problemy i zajmuje to najwięcej czasu i co należałoby ruszyć najwcześniej

Warto na początku malować finalnie ramę, żeby później nie musieć wszystkiego wyjmować ponownie, czy to tylko złudna oszczędność (zakładam, że silnik i inne części będą składane na stole)?



Doradźcie, jakie macie doświadczenia, no i jaka literatura jest wręcz niezbędna przy takim remoncie (szczególnie na początku pracy i przy miernym doświadczeniu.. :) ).
 
 
Wojt@s


Posty: 586
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

Przeczytaj sobie tamat który załozył ferago. Ja zaczynam od silnika;]
 
 
 


Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

a masz jakiś szybki namiar na ten temat?
 
 


Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

OK, już znalazłem.. :)
 
 


Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

na początek proponuje odpalić maszynę i zobaczyć co to jest warte, a potem rama w proszek i po kolei
 
 
pawlaczyskis
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

Ja sprowadzając "nową" maszynę robie ogólne oględziny, a później w drobny mak. To co się da to rozbieram. Zaczynam od ramy. Dziele sobie ją na części (np widelec przód, stopki itp) i wszystko w oddzielne małe wiadereczka (po śmietanie takie z przykrywką są idealne :D ) Jak już nadwozie "zniknie" to zabieram się za silnik. To samo. Rozbieram, czyszczę, wymieniam to co 3ba i składam. Przynoszę do ciepłego domq, otulam szmatkami i dopiero czas na odnowę ramy (czyt. czyszczenie lakierowanie itp...)
 
 


Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

Sęk w tym, że motor jest w proszku od dłuższego czasu. Nie jestem nawet w stanie powiedzieć, czy ma komplet części do silnika. Chyba tymbardziej najsensowniej będzie zacząć cokolwiek właśnie od niego.

A co z literaturą? Co na początek jest najpotrzebniejsze, a co może się przydać później? Doceniam potęgę forum, ale coś pisanego na pewno by się przydało... :) Macie jakies propozycje?
 
 
pawlaczyskis
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

Coś takiego jak serwisówka uratuje Ci życie! Nie ważne w jakim języku! Tam masz wszystkie częśći z numerami, rozmiarami i kolejnością składania! Popatrz na forum lub Allegro! "Serwisóka IŻ Planeta" i już lecisz z górki!
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 09 Lis, 2006   

Ja ogólnie zawsze jak cos kupuje i jest w jednym kawalku i w miare kompletne, to staram sie jakos tanio uzupelnic ubytki, sprawic zeby dzialalo sprzegło i gaz, nalewam benzyny i proboje odpalic... zawsze tak robie jak wwidze ze zagada i przy tym ladnie gada to silnik zostawiam narazie i zajmuje sie blacharą.



Zawsze jak jezt mozliwosc to trzeba sie przejechac, przynajmniej posłuchac :wink:
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 


Posty: 0
Wysłany: Pią 10 Lis, 2006   

jak moto jest rozebrany to na pewno przyda ci się ten link, który zamieszczał kolega Bobek, wszystko jak za rączkę



http://www.easthighway.co...8a6916febbe6f38
 
 


Posty: 0
Wysłany: Pią 10 Lis, 2006   

Dzięki za link, ale to jest do 49-tki. Da się to jakoś zastosować do Planety? Nie wiem na ile są kompatybilne części i podzespoły w tych maszynach.



I pytanie zasadnicze.. :) Ma ktoś z Was serwisówkę do Planety? Widziałem coś takiego na rosyjskiej stronie, ale pytam czy ma ktoś z Was to w formie książkowej (może byc w elektronice).. :)
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Lis, 2006   

Witam!

Popieram wercję Gacy - najpierw skompletować, złożyć w kupę, spróbować odpalić, dopiero potem jeszcze raz rozebrac i remontować (najlepiej w kolejności silnik - buda.

Niestety, dopiero teraz jestem taki mądry, wcześniej zacząłem od całkowitego rozebrania motocykla, weryfikacji stanu podzespołów na podłodze itp. Skutek jest taki, że teraz mam całość pomalowaną na gotowo, a niekóre elementy niekoniecznie chcą do siebie idealnie pasować, więć mój nowy lakierek przy pasowaniu pójdzie się je...bać :)

No ale co robić, człowiek uczy się na błędach :)
_________________
Iż49
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Lis, 2006   

Witam.



Niestety po swoich doświadczeniach muszę przyznać rację Bartkowi i Gacy.

Jeżeli masz program Discovery, to pewnie mógłbyś obejrzeć program Orange Country Chopers. Goście ogólnie budują najbrzydsze motocykle na świecie, ale sam sposób wydaje mi się prawidłowy. Każdy swój motocykl składają wstępnie. Wszystko ma być na swoim miejscu, nie kładą jedynie elektryki i nie odpalają kozy. W momencie gdy motocykl jest złożony kompletnie i wszystko idealnie pasuje do siebie, rozbierają ponownie motocykl i oddają klamoty do chromowania, lakierowania itp. W naszym przypadku jest dużo gorzej (może ciekawiej) że 3/4 cześci musimy jeszcze zregenerować wymienić lub znaleźć. No i dochodzi fakt że nie kazdy posiada tak wypasiony warsztat jak oni :(



Ogólnie zalecam dużo nerwosolu :) jeżeli jesteś niecierpliwy i chcesz szybko osiągnąć efekt końcowy będziesz zawiedziony. Wszem i wobec wiadomo że Diabeł tkwi w szczegółach.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 


Posty: 0
Wysłany: Pią 10 Lis, 2006   

chciałbym zobaczyć minę kogoś kto wsadził w sprzęt kupę kasy zamontował złote śrubki, nie odpalając wcześniej i nie weryfikując silnika, polerki te sprawy, szkiełkowania, a potem d..., eeeeee, eeee d..., jak w kabarecie Smolenia i Laskowika, po co masz sie zadreczać, że nie masz wkładu lampy, czy oryginalnego przełącznika świateł, to możesz dokupić zawsze, po co szukac czegoś, co można zamontować na koncu i w każdej chwili, dlaczego kompletowanie ma wstrzymywać twoje prace i pochłaniać środki teraz, bo kompletowanie to z reguły jkieś drobne bzdety (do kompletowania chyba nie zaliczyłbym ramy, czy silnika - to raczej jest kupno motocykla), remontując wsadzisz znacznie więcej kasy niż dałeś za zakup moto, dlatego sprawdz co to jest warte, a dopiero potem ładuj kase



dla lubiących ryzyko i skoki adrenaliny proponuję partyjkę pokera, tu dopiero na końcu wiadomo co kto ma :)
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob 11 Lis, 2006   

Jak kupiłem mojego to miał zmatowiały lakier, zardzewiałe chromy i różne spawane naprawy na wierzchu. Ale silnik palił światła działały to jeżdziłem nim pare miesięcy. Dopiero na zimę rozłożyłem do chromu i lakieru a silnikja nawet nie ruszałem. Później za parę lat zrobiłem silnik, potem jeszcze raz a teraz dopiero skończyłem drugi lakier i drugie chromy. Ogólnie mówiąc - lepiej jeździć niż robić :D
 
 
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Sob 11 Lis, 2006   

Ja zawsze lubie odłożyć kase i zrobić wszystko wmiare razem, pamiętaj tylko aby poskręcać blachy przed malowaniem i dopasować wszystkie mocowania, otworki, dziurki itp.
 
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sob 11 Lis, 2006   

jak przed malowaniem poskręcać blachy :shock:
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sob 11 Lis, 2006   

no chyba spasować tylko w całości na ramie, a potem z powrotem w części i do malarza.. :)
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sob 11 Lis, 2006   

a dlaczego mają nie pasować, pytam z ciekawosci
 
 
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Sob 11 Lis, 2006   

A dlaczego maja pasować ? w końcu mają one 50 lat i mogą być wygięcia których nie widzimy a nie ciekawie by było coś wiercić czy prostować jak jest nowy lakier. Mój znajomy przy junaczku przerabiał ten problem wiec polecam spasowanie najpierw wszystkiego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [49] Remont IŻA 49
łysy Ogólne 7 Czw 24 Lis, 2011
łysy
Brak nowych postów [49] remont silnika
remont
Janusz Hyde Park 2 Sob 08 Cze, 2019
Łukasz Hawryluk
Brak nowych postów [Iż] Remont silnika
Serial instruktażowy
Wasyl Ogólne 2 Wto 22 Mar, 2016
nickeledon
Brak nowych postów szukam pomocy remont BMW r35
skrzydlaty Pozostałe 1 Nie 11 Lut, 2007
skrzydlaty
Brak nowych postów Od czego to?
prośba o identyfiikację
amadeus Hyde Park 6 Sro 20 Lis, 2013
irbit
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi od czego to??
dziara Hyde Park 2 Czw 16 Paź, 2008
dziara


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna