IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-55
Autor Wiadomość
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Zbiornik matowy, bo był przygotowany do lakierowania bezbarwnym. Niestety wyszła kaszana - wszystkie wady lakiernicze w jednym. Czekam aż wyschnie i będę poprawiał.
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Pokaż z bliska ten zbiornik. Jeśli był lakierowane akrylem to może wystarczy wyrównać powierzchnię papierem i przepolerować.
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Spróbuję go jeszcze uratować. Poczekam, żeby się lakier dobrze utwardził, wyrównam na mokro papierem i polakieruje jeszcze raz. Pokazywać za bardzo nie ma co. A i wstyd nawet. Zacieki, źle odtłuszczone itp. Za szybko chciałem mieć zrobione...
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Lakierowałeś pistoletem, więc zakładam że lakierem dwuskładnikowym. Taki lakier spokojnie możesz zalogować na drugi dzień. Jeśli nie trzymaleś się proporcji mieszania to możesz mieć faktycznie problem z utwardzeniem.
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Utwardzacza akurat było wlane tyle ile trzeba i lakier jest już w miarę twardy. Niestety przesadziłem z rozpuszczalnikiem i dlatego klar zaczął mi spływać. Dosłownie kapał ze zbiornika. Plan jest taki - przeszlifować wszystko na równo papierem wodnym 600 i jeszcze raz bezbarwny. Jak za drugim razem się nie uda to oddam go do polakierowania komuś, kto się lepiej na tym zna ode mnie.
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Pawlasty napisał/a:
papierem wodnym 600


Jeżeli pod klar, to minimum 1000. Inaczej wszystko wylezie.
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Według mnie najlepiej malować akrylem jak się nie jest profesjonalistą.

Jak dobierałem kolor to Iża to sprzedawca też próbował mnie przekonać do bazy+klar, że niby łatwiej. Ostatnio robiłem poprawki blacharskie w samochodzie siostry i też wychodzą cyrki. Niby się ładnie wyleje bazę i klar, a potem i tak szału nie ma, bo jakaś dziwna matowość powstaje (nie ma lustra jak na częściach pomalowanych fabrycznie). Lakiernik mi mówił, że to może przez rozcieńczalnik do bazy nie tego samego producenta. Jak malowałem akrylem to kupowałem zwykły "rozczeńczalnik akrylowy" w Bricomarche i było dobrze.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Przed klarem szlifowałem właśnie 600 na mokro i nie widać nic pod spodem. Zostanę raczej przy tej gradacji.

Wszystkie składniki dobierał mi sprzedawca w sklepie. Rozcieńczałem rozpuszczalnikiem uniwersalnym i tam, gdzie udało się położyć dobrą warstwę wygląda super. Piękna głębia koloru.

Jutro, ewentualnie pojutrze będę działał i zdam relację czy się udało, czy nie :)
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015   

Co to za sprzedawca??? W lakiernictwie nie ma czegoś takiego jak rozcieńczanik uniwersalny. Najlepiej stosować komponenty tego samego producenta. Ją z reguły na początek daję 10-15% rozcieńczania i robię próbny natrysk. Po tym ewentualnie dodaję jeszcze.

Niewiele w swoim życiu lakierowałem. Miałem w swoich łapach akryl Dyna i z niego byłem najmniej zadowolony. Bardzo łatwo lubi pocieknąć. Bok swojego auta jechałem baza + klar z RM tu klar potrafił trochę pocieknąć. Malując Mińska postawiłem na niską cenę i tym razem wziąłem akryl T4W. Tutaj na prawdę trzeba się postarać, żeby zrobić zaciek. Elementy po 30 minutach już spokojnie mogłem brać w łapska a koła szprychowałem już po godzinie. Pod akrylem znalazł się grunt epoksydowy i podkład akrylowych. Oba z Novola.
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Ja malowałem całość produktami spod szyldu IVAT. Lakiernik ze mnie żaden. Można powiedzieć, że uczę się na błędach, a ten zbiornik to zbiór przede wszystkim moich błędów. Za słabo odtłuściłem powierzchnię, za bardzo rozrzedziłem lakier i na koniec dałem za dużą warstwę.

Na chwilę obecną sprawy wyglądają tak, że zawiozłem zbiornik do kogoś, kto ma więcej doświadczenia ode mnie. Może jemu uda się go uratować.

Zrobiłem też wycenę chromów i ocynku. Za to, co na zdjęciach plus ocynk, regeneracja odbłyśnika i wysyłka wyjdzie 1000 zł. A zamierzam wszystko wysłać do Rosika spod Leszna. Robili mi galwane w SHL.

_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016   



Zbiornik uratowany :)

Dzięki koledze Rastuch, mam już pewność, że łożyska główki ramy pasują z MZ 125 RT, niedługo będę zamawiał. Później chromy itp. Silnik muszę tylko poskładać, cylinder i wał są po regeneracji. Ale jakoś tak.... czasu brak.


rastuch napisał/a:
Poproszony w rozmowach kuluarowych ruszyłem MZciarską brać i dzięki uprzejmości kolegi hatom02 z MZ forum podrzucam rozmiarówkę MZ RT 125. ;D
Wrzucam tutaj - może komuś jeszcze się przyda. :thumbup:




_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Dzisiaj przyjechały chromy od Rosika, miał być też ocynk od Saneba ale poczta nawaliła.... jutro wyjazd na 3 tygodnie ale po powrocie biorę się za składanie. Na chwile obecną wygląda tak
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Pawlasty napisał/a:
chromy od Rosika

Skąd dokładnie te chromy?
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
świdro


Motocykl: M-72
Posty: 54
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

Gaca napisał/a:
Pawlasty napisał/a:
chromy od Rosika

Skąd dokładnie te chromy?


Też jestem ciekaw. Czy możesz polecić z czystym sercem? Coraz gorzej dziś z chromowniami...
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

http://www.rosik.pl/galwanotechnika

Ogólnie powłoka jest ładna i trwała (robiłem 5 lat temu chromy do SHL u nich). Ale części nie mogą być zbyt mocno skorodowane. U mnie zostawili sporo wżerów. Wiadomo... z gunwa bicza nie ukręcisz ale wydaje mi się, że więcej miedzi i byłoby dobrze. Jeśli miałbym jeszcze raz robić chromy, to nie wysłałbym do nich raczej. Podobno w Nakle, czy okolicach jest dobra chromownia. Mogę zagadać o namiary. Kumpel robił tam dość zżarte lagi do WSK i mówi, że śladu nie ma.
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Potwierdzam bardzo dobrą jakość wykonania chromów w Nakle. Robiłem tam sporo rzeczy do Iża i Yamahy. Pracuje tam znajomy motocyklista. Jeśli ktoś chciałby kontakt, to piszcie do mnie na PW.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

tomboj napisał/a:
Jeśli ktoś chciałby kontakt, to piszcie do mnie na PW.

A to jakiś podziemny zakład, tajemnica jakaś? :hmm:
_________________
jarcco
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Firma ZELAN działa oficjalnie, tylko kontakt jest prywatny.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Pawlasty napisał/a:
http://www.rosik.pl/galwanotechnika

Dokładnie ich się spodziewałem. Mam ich pod nosem i pomimo, że mają bogate możliwości miedziowania, lutowania, wyprowadzania powierzchni, to lepiej przygotować samemu lub wyraźnie powiedzieć, ze ma być lustro.

Moje K-125M również posiada chromy wykonana w Poniecu (Pońcu :) ) i mimo, że stoi w garażu i mało jeżdżone to na kierownicy ma już wykwity.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Jastrząb


Motocykl: K-55
Posty: 3
Skąd: Nielestno
Wysłany: Sro 21 Mar, 2018   

Pawlasty, Witam Gratuluje renowacji. Mam do ciebie takie pytanie jakie rozmiary opon powiny być lub masz zamontowane w swoim K-55 bo ja mam z przodu 19 2.50 z tyłu 19 x 3.50 i sie zastanawiam czy dać 19 x 3.00 z tyłu i przodu
Pozdrawiam Tomasz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna