IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-125M
Autor Wiadomość
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   K-125M

Informacje mają różne źródła, same też szybko się rozchodzą. Stwierdziłem, że już czas pokazać mój, a w zasadzie motocykl Karoliny. Miał być (nawet jest) Iż, jednak ten okazał się zbyt ciężki dla Dziołchy.

Mały Iż, bo tak nazywam ten pojazd, trafił się zupełnie przypadkiem. Nie była to jakaś niezwykła historia, ale mimo tego trochę magii tam było ;) W związku z tym, że moja propozycja cenowa byłą dużo niższa od moich "telefonicznych" rywali to jednak motocykl trafił do mnie. Tylko i wyłącznie dlatego, że miał on w nazwie inicjał od imienia Karolina :)

Po potwierdzeniu przez sprzedającego zamiaru sprzedaży reakcja była szybka. Zaowocowało to krótszym czasem pracy następnego dnia i wycieczką z moim Majstrem do centralnej Polski celem odbioru pojazdu.

W związku z tym, że nie jestem jeszcze gotowy przedstawić w świetle słonecznym tego co było skryte do tej pory postąpię dość nietypowo i pokażę moim zdaniem ciekawsze fragmenty ;)

Na początek przedstawię "Pesel" z którego wynika, że to jeden kawałek:




Czas na imię i nazwisko:


Dla dokładniejszego poznania podpowiem, że jest to egzemplarz z lipca 1955 roku, na co wskazują daty produkcji poszczególnych elementów wyposażenia elektrycznego.




Na zakończenie dodam. Z pełną świadomością twierdzę, że ten motocykl ma najpiękniejszą linię ze wszystkich motocykli klasy 125ccm. Nawet swojego pierwowzoru jakim był RT 125*.

* - podkreślę od razu. Zupełnie nie chcę tutaj rozpoczynać dysputy na temat kopiowania przez sowietów motocykli DKW. Zrozumiano? ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Pentagram na czwartym zdjęciu ułożony w słusznej pozycji - diabelski wehikuł :)
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

szatanowska maszyna - ciekawe, czy moc ma też diabelską :)
Pokaż całą pierdziawę, a nie jakieś kawałeczki :)
_________________
Iż49
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Pokazuj go szybciutko w całej okazałości, zapowiada się całkiem przyjemna uczta!
No i gratulacje :thumbup:
_________________
jarcco
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 718
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

No tak Iż 49 dla dziewczyny trochę ciężkawy może być. A k-125 to taki większy motorower :) . Ciekaw jestem Waszych relacji ze wspólnych wycieczek, jak ta pierdziawka się będzie spisywała.
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Gaca, wiosna idzie :) więc nic tylko umyć, nawoskować, zatankować i kluczyki oddać Karolinie.
Żebyś nie zapomniał o jednym, od czasu do czasu skoczyć na CPN :mrgreen:

jarcco napisał/a:
Pokazuj go szybciutko w całej okazałości, zapowiada się całkiem przyjemna uczta!
No i gratulacje :thumbup:


Gaca pokazał to co mógł, tu trzeba grzecznie poprosić Karolinę o ukazanie całości :)
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

fred8012 napisał/a:
Gaca, wiosna idzie więc nic tylko umyć, nawoskować, zatankować i kluczyki oddać Karolinie.
Żebyś nie zapomniał o jednym, od czasu do czasu skoczyć na CPN

Aż tak kolorowo nie będzie, choć nie ukrywam, ze do tego dążyłem.

Podstawowymi komplikatorami są:
- brak dowodu rejestracyjnego;
- brak posiadanej przez Karolinę kat. A (na szczęście ten zakup zadziałał motywująco w tym temacie);
- jeden bardzo nieszczęśliwy brak (o tym później)

W związku, że konstrukcję silnika znałem już wcześniej na etapie remontowania SHL stwierdziłem, ze zaglądnę tam i zrobię tani remont. Ograniczyłem się do wycięcia nowych uszczelek, zakupu nowych łożysk i uszczelniaczy oraz umyciu wszystkiego. W silniku znalazło się jedno bardzo nietypowe łożysko którego nie udało mi się kupi od ręki. Co prawda chińszczyzna była na stanie, ale nie odważyłem się zastosować takiego detalu. Pozostałem przy starym.

Ze względu na gabaryty i nie skomplikowanie silniczka pozwoliły na to bym mógł wykona pracę w Rawiczu, czyli tam gdzie obecnie pracuję (na wygnaniu). Pierwszym ruchem, jak zawsze, była instalacja wału w lewej połówce kartera.




Następnie należało uzbroić w wałek zdawczy (nietypowe łożysko) i zamkną wszystko dekielkiem uszczelniającym. Jednak w tym momencie chciałbym zwrócić uwagę na rzecz którą napotkałem zaraz po wyciągnięciu silnika z ramy.


Zupełnie nie mam pojęcia co mogło się tam stać, ze prawa połówka kartera wymagała aż tak poważnej naprawy. Mam spore obawy czy podczas dalszej eksploatacji nie wydarzy się nic złego. Jednak myśl, że ktoś to wykonał dobrze dodaje mi otuchy.


Kolejnym etapem montażu są tryby. Prosta, trzybiegowa skrzynia biegów nie przysparza problemów, ale nie jest to tak wygodne jak w Iżu, że do komory olejowej jest osobny dekiel. Tutaj skrzynkę korbową i skrzynie bięgów zamyka isę na jeden strzał.

Po kolei:
Montaż wałka głównego wraz z kołem pierwszego biegu wałka pośredniego.


Montaż wałka pośredniego.


Montaż mechanizmu zmieniającego.


Montaż wałka dźwigni biegów wraz z pazurami wybierającymi.


Na koniec, przed zamknięciem całości należy zainstalować wałeczek wskazówki informującej o aktualnej pozycji skrzyni biegów. Na szczególną uwagę zasługuję sposób uszczelnienia wałków w tym silniku. Podobnie są uszczelnione wałek dźwigni biegów i rozrusznika.


Po zamknięciu obu połówek karteru poszło już z górki. Należało uzbroic jednostkę napędową w pozostałe mechanizmy.


Z całęgo silnika najbardziej mnie zaciekawił dekiel prądnicy, który sprawia wrażenie rzemieślniczego wyrobu. Jakoś wykonania jest marna, a sam kolor wskazuje na czyste aluminium.




Po skręceniu w (prawie) całość silniczek wygląda tak:
Z lewej:


I z prawej:


Do całości i do tego by móc odpalić i sprawdzić czy instalacja elektryczna funkcjonuje poprawnie brakuje mi jedynie cholernego wirnika, który jest niższy od Iżowego i ciężko go spotkać.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Gaca odremelowałeś trochę te smarki czy zostało jak na foto?

Widzę że choroba postępuje....
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

agrupa napisał/a:
Gaca odremelowałeś trochę te smarki czy zostało jak na foto?

Wolałem zostawić. Z zewnątrz tego nie widać a przynajmniej teraz jest szczelne. Byłby niezły klops gdyby kosztem estetyki zrobił dziurkę ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Gaca napisał/a:
...Do całości i do tego by móc odpalić i sprawdzić czy instalacja elektryczna funkcjonuje poprawnie brakuje mi jedynie cholernego wirnika, który jest niższy od Iżowego i ciężko go spotkać.


Nie znam się na tym, ale zapytam - czy prądy są takie same jak w K-55?
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Patrząc na puszkę prądów to prądy Iżowe ;D
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

fred8012 napisał/a:
Nie znam się na tym, ale zapytam - czy prądy są takie same jak w K-55?

Jeżeli w K-55 jest prądnica G-35 (a raczej jest), to tak. Są tam takie same prądy.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

hehehe, to już chyba wiem co ostatnio sprzedałem za dychę :)
Myślałem, że to od małej dykty, bo na wirniku były pierścienie aódi :P
_________________
Iż49
 
 
Q3ma


Motocykl: K-55
Posty: 29
Skąd: Sulęcin
Wysłany: Nie 18 Mar, 2012   

Gaca napisał/a:
fred8012 napisał/a:
Nie znam się na tym, ale zapytam - czy prądy są takie same jak w K-55?

Jeżeli w K-55 jest prądnica G-35 (a raczej jest), to tak. Są tam takie same prądy.


;)
_________________
K-750W oraz K-55 z 57r
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012   

Motocykl wywieziony na wieś a i pogoda dopisała aby w końcu pokazać światkowi Iżowemu "Małego Iża".

Jak widać jest tam kilka nieoryginalności, czy braków. Z bardziej denerwujących elementów całości to ten przeklęcie wyglądający tylny błotnik. No nie wygląda to dobrze, a i też za bardzo nie idzie z tym dojść do ładu. Szkoda, bo poza tym była by malina :)






Pierwsze jazdy - co prawda ekologiczne, bo za pomocą moich mięśni rąk i nóg - wykonane. Karolinie się podobało i była zaskoczona pozytywnie wagą pojazdu. Myślę, że dało to dodatkowy wydźwięk w działaniu legalizacyjnym kat. A ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Moto wygląda bardzo ciekawie.
Rzeczywiście tylny błotnik wygląda trochę nie tego ;) ale jak na razie komu to przeszkadza.
(Przyjdzie czas to i na niego znajdzie się rada)
Jak się "połowica" ;) spręży to na Trzeci Moto-piknik udacie się na dwóch pojazdach.
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

No ładne cacko :) ! Trochę Cię pracy przy nim czeka, ale przecież i o to chodzi. Błotnikiem się nie przejmuj, tylko oddaj do blacharza. Fachowiec go naprostuje, no raczej wygnie że śladu nie będzie.
Błotnik Iża kiedyś sobie tam klepałem, prostowałem, kiedy wydawało mi się że już lepiej nie można, oddałem go blacharzowi do zaspawania otworów. Gość zupełnie nieproszony, zrobił z niego wprost wytłoczkę z fabrycznej formy, i to za 40 zł wszystkiego.
_________________
jarcco
 
 
Hardcor


Motocykl: Iż-49
Posty: 453
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

Czy mnie wzrok nie myli i w K-125 jest taki sam kranik jak w 49?
Pytam bo kolega ma i w zasadzie nie wiemy czego szukać.
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

Sam kran jest taki sam, ale cyngiel inny - nie stalowy (mój jest nieoryginalny).
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

Powiem Ci Gaca, że fajne to jest, ale do twojej M 04 to dużo mu brakuje, nie szkoda było się jej pozbywać?
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów K-125M
Moskit1 Pozostałe 17 Sro 25 Lut, 2009
Moskit1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna