IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-125M
Autor Wiadomość
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015   

W środę odebrałem części z malowania. Poszedłem po "bandzie" w praktyce wsadziłem prawie wszystko w proszek. Jedynie "większe" oblachowanie kazałem pomalować podkładem. Wczoraj był czas by wyczyścić i przeglądnąć detale które na dniach oddam do ocynku. Dziś natomiast był czas by wszystko skręcić i sprawdzić, czy aby na pewno mam komplet i nauczyć się wstępnie gdzie jaka śrubka ma być. Okazało się również, że w galanterii "śrubkowej" nie mam braków - cieszy mnie to niezmiernie.

Tak wyglądał dzisiejszy dzień przed ponownym schowaniem cynkowanych w przyszłości detali:



Jutro jadę oddać rzeczy do ocynku i zapytać ile będą kosztować chromy. Niestety szybko ich nie będzie, bo ze wstępnego wywiadu wiem, że w przedsiębiorstwie gdzie planuję oddać części popsuła się wanna do odciągania starych powłok i do końca miesiąca w tym temacie będzie bez ruch. Szkoda, bo bym sobie w miedzy czasie przygotował części.

Dla tych co zauważyli - wyjaśniam. Docelowo miały być opony Mitas H-02. Jednak z przyczyn pomyłki są H-01. Twierdzę jednak, że w tym rozmiarze ten bieżnik nie wygląda tak słabo jak przy oponach 3.50x19". Tak czy inaczej zostają one w "K" aż do momentu zużycia ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

W piątek udało się odebrać ocynki.

Byłem tak napalony na nie, bo bez nich nie mogłem skręcać motocykla, a w praktyce tylko przykręciłem kilka śrubek i temat odszedł w niepamięć. Moją głowę zatrważał inny problem. Mianowicie oddane do piaskowania elementy, te które były malowane jedynie podkładem, zostały potraktowane nieco po macoszemu. Największe wątpliwości budził we mnie zbiornik paliwa, a dokładniej rdza schowana w jego zakamarkach.

Nie czekałem długo. Rozczłonkowałem to co należało.


Wyczyściłem do żywej blachy, prysnąłem ocynkiem w spraju.


A po ponownym przyspawaniu sprawdziłem szczelność.


Po pozytywnej próbie należało oczyścić powierzchnię i ponownie zaimpregnować podkładem.


Kolejne zmagania będą dotyczyć przygotowań części do chromu oraz przygotowaniu oblachowania do lakierowania.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Pon 23 Mar, 2015   

A co z wgniotami na zbiorniku - szpachla?
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015   

fred8012 napisał/a:
A co z wgniotami na zbiorniku - szpachla?

Ze zbiornikiem jest nieco inny, bardziej szczwany plan. Zachowam go w tajemnicy do samego końca renowacji ;) Jednak ten zbiornik będzie miał na sobie nieco szpachli. Dziś się bawiłem i niektóre gnioty udało się wyciągnąć.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Po odebraniu rzeczy z "odciągu" przedświąteczne przygotowania części do odświeżenia powłoki chromu zacząłem od naprawy rybki. Lekkiego życia to ona nie miała i ktoś już ją kiedyś ratował za pomocą miedzianych nitów.

Przy okazji rozpołowienia można było ładnie ją wyczyścić od środka z sadzy i innych tym podobnych.

Przy okazji ponownego spawania zrekonstruowałem nieco nadgryzione grzbiety końcówki. W finale wszystko udało się zainstalować na korpusie tłumika, choć wstępnie nie wyglądało to zbyt kolorowo.

Podczas prac nad korkiem przez chwilową utratę panowania nad sprzętem polerskim wyskoczył kwiatek w postaci przetarcia rantu. Podjąłem oczywiście próbę ratowania detalu, ale pomimo dużych starań nie udało się uratować korka. Pomimo nienagannego uzupełnienia przeszlifowanego materiału przecieranie nie miało końca.

Ostatecznie przerwałem prace reanimacyjne na etapie wyspawania połowy obwodu korka i stwierdziłem, że drugi korek wraz z rybką przygotują mi w galwanizerni - zaufam "fachofcą".

Resztę detali sukcesywnie sobie przygotowałem samodzielnie.

Po świętach po zapłaceniu 420zł odebrałem jeszcze ciepłe części z nowym chromem.

Pomimo, że spodziewałem się pewnych problemów w sprawie drugiego korka, to co zobaczyłem po odbiorze przerosło moje oczekiwania. Nie kojarzę, by był on aż tak skorodowany i nie wiem dlaczego się tak stało, ale się stało.

Co do jakości przygotowania powierzchni też miałem wiele uwag, ale cóż.

Temat dopracowania estetycznego tego detalu zostawiam na później i na razie w ogóle sobie nie zawracam tym głowy. Nie ma takiej potrzeby.

Kolejnym tematem było pomalowanie blach. Z uwagi na brak czasu, chciałem to oddać komuś, ale po zabiciu nie ceną stwierdziłem, że będzie trzeba się przeorganizować i podejść do sprawy samodzielnie. Zakasałem zatem rękawy, wyszpachlowałem, psiknąłem podkładem...

... a następnie prysnąłem kolorem docelowym. Na dwa razy. Pierw wnętrze, a potem powierzchnie zewnętrzne.

Po wyschnięciu lakieru na chwilę sobie przykręciłem jeden z błotników by sobie popatrzyć jak to będzie wyglądać w całości. Efekt mnie zadowala i jak na błotnik po pracach blacharskich wyszło dobrze.

Finał sprawy remontu ma się praktycznie na ostatniej prostej. Czekam na bazar by móc zaopatrzyć się niezbędne detale gumowe i działam w sprawie dorobienia linek. Myśląc zdrowym rozsądkiem potrzebuję jeszcze dwóch weekendów.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2015   

W dniu dzisiejszym nastąpił finał całego przedsięwzięcia remontowego. Pozostało jedynie zorganizować "żółty prostokąt" :)







Do pełni mojego zadowolenia brakuje mi kilku gumowych detali, które zamierzam kupić na najbliższej giełdzie. Chodzi głównie o gumkę kopniaka, wszelkie przelotki, kapturki klem akumulatora.

Czas na kilka spostrzeżeń.

Pytałem kiedyś o łańcuch napędowy, który jest znacznie węższy niż współcześnie dostępne. Po długich poszukiwaniach, w które nie tylko ja byłem zamieszany stwierdziłem, że zaryzykuję i kupię łańcuch dostępny na Allegro o rozmiarze 428. Po skróceniu do 108 ogniw (plus ogniwo zapinki), zamontowaniu i uzbrojeniu motocykla w obie osłony okazało się, że obawy związane z szerokością były zupełnie niepotrzebne. Łańcuch nigdzie nie szoruje i bez problemu się pomieścił w miejsce pracy.

Sprawa linek.

Powyższą tabelę radziłbym traktować z dużym dystansem. Jeżeli chodzi o rozmiary Iżowe to nie ma tam w zasadzie żadnych wątpliwości, jednak w przypadku K-125 nie mam pojęcia skąd się wzięły takie dane.
W swoim egzemplarzu zachowały mi się wszystkie linki poza odprężnikiem. Mając trochę czasu w pracy zrobiłem sobie rysunki linek bazując na tabeli i wysłałem do wstępnej wyceny:


Wymiary te skonfrontowałem z tym co zachowało mi się oryginalnie i fizycznie:


Jak widać są różnice. Linka odprężnika była zagadką, a ze względu na to, że manetka jak sam odprężnik są identyczne jak w Iżu wystarczyło odpowiednio założyć różnicę długości pancerza i linki.

Po zamówieniu i otrzymaniu przesyłki wnioski są następujące:
- Linka hamulca jest dobra, choć dane z tabeli byłby lepsze. Sama różnica pancerza i linki nie jest aż tak istotna, bo w motocyklu jest regulacja za pomocą śruby (jak w Iżu) oraz dźwignią rozpieraka (osadzona na wielowypuście);
- Linka sprzęgła, wg mnie różnica długości zamówionej linki do pancerza powinna być większa o 2-3cm. Linka podana w tabeli nie ma prawa działać. Regulacja za pomocą śruby kontrowanej nakrętką na deklu daje spore możliwości i lepiej żeby linka była dłuższa niż krótsza.
- Linka gazu, w zasadzie nie mam zastrzeżeń, choć różnica długości linki do pancerza mogła by być nieco większa (2-3mm);
- Linka odprężnika - zupełna katastrofa. Różnica długości linki do pancerza powinna być większa o dobry 1cm.

Podczas prac związanych z montażem i działaniem instalacji elektrycznej należało by wspomnieć o poszukiwaniach masy w przedniej lampie. Podobnie jak w Iżu 350 warto pociągnąć sobie dodatkowy przewód masowy który by pobierał ją bezpośrednio z ramy. Problemem był również pobór masy z kierownicy, ale tutaj trzeba było obdrapać nieco lakieru z półki.

Pomimo, że puszka prądów П-35K była w serwisowana w śląskim ASO, podczas odpalenia pojawiły się przygody z brakiem ładowania. Przyczyną okazał się trafiony wirnik. Po wymianie niepodłączona w obwód prądnica wytwarzała napięcie od 9V do 40V. Po podłączeniu całości z puszką kontrolka zgasła, ale przy wzroście obrotów zapalała się.

Przyczyna takiego zachowania nie jest mi znana. Jedyne co zrobiłem, to przeczyściłem komutator wirnika oraz upewniłem się, czy dekiel prądnicy nie zwiera się z jakimś stykiem czy kablem. Po tych czynnościach wszystko jest już jak w podręczniku.

Testy drogowe wykazały skuteczność hamowania tylnym hamulcem i brak skuteczności przedniego hamulca. Motocykl rozpędził się do prędkości 60km/h (wskazanie licznikowe). Wszystkie biegi są choć jest jedna mała upierdliwość skrzynki. Podczas redukcji z III na II trzeba unieść nieco dźwignię zmianę biegów. Bez tej czynności nie będzie możliwe wrzucenie luzu.

W sumie to wszystko co teraz pamiętam a może się przydać tym co remont małego ruska mają przed sobą.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 22 Kwi, 2015   

Gaca napisał/a:
fred8012 napisał/a:
A co z wgniotami na zbiorniku - szpachla?

Ze zbiornikiem jest nieco inny, bardziej szczwany plan. .


Poszpachlowałeś i poobijałeś :hmm:
_________________
jarcco
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Pięknie tylko czy aby wspornik przedniego błotnika nie szoruje po oponie? Na zdjęciu z tyłu to błotnik jest przekoszony czy koło? Opony widzę, że raczej dałeś 19x3.0. Nie korciło cię dać 2,5? Wiem, czepiam się ale to pewnie przez zazdrość, że twój sprzęt gotowy a mój jeszcze w kawałkach :) .

Jeszcze jedno: przejrzałem twój wątek i mój wzrok zatrzymał się na zdjęciu silnika z pękniętym prawym deklem. Na nim dekiel prądnicy wygląda jakby był cynkowany a nie chromowany. Dekiel, który posiadam też wygląda jak cynkowany, więc jak to w końcu jest? Jaka powłoka jest poprawna?
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Nic nie rozumiem :)
Te foty to juz po remoncie czy jeszcze przed? Skoro malowałeś zbiornik to skąd taki ładny stary szparunek i logo? A ta rdza i rysy na zbiorniku? :S
 
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Opcje są 3:
-udało się wyciągnąć wgniecenia
-kupił drugi bak
-na wzór modelarzy redukcyjnych przeprowadził profesjonalne postarzanie.
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Zbiornik stary reszta malowana, co do dekla prądnicy mógł być chrom techniczny on wygląda jak ocynk. Takie miałem u siebie lagi w 52r.

Gaca co z tym błotnikiem przednim jest, jakiś taki nie udany. Strasznie bije po oczach, nie postarałeś się.

Tylny to samo może to krzywa rama? :mrgreen:
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Uuuuu, ale tutaj ruch dzisiaj. Już odpowiadam na pytania i zarzuty.
mareq napisał/a:
Pięknie tylko czy aby wspornik przedniego błotnika nie szoruje po oponie? Na zdjęciu z tyłu to błotnik jest przekoszony czy koło?

Szarpnąłem tu i tam zarówno z przodu jak i z tyłu i jest już jak należy. Wymienione wady i niedoskonałości zauważyłem dopiero po wykonaniu zdjęć. Teraz ich już nie ma. Zbierzność kół sprawdzałem 3 metrową łatą, a pomiar okazał się poprawny.
regers napisał/a:
Gaca co z tym błotnikiem przednim jest, jakiś taki nie udany. Strasznie bije po oczach, nie postarałeś się.

Odpowiedź jak wyżej, jednak stwierdzenie "nie postarałeś się" należało by dedykować twoim szparunkom na niebieskiej 49-tce :D

Pytania o zbiornik:
radarator napisał/a:
Skoro malowałeś zbiornik to skąd taki ładny stary szparunek i logo? A ta rdza i rysy na zbiorniku?

jarcco napisał/a:
Poszpachlowałeś i poobijałeś

Zbiornik oczywiście jest oryginalny. Wygląda to trochę jak remontowana kamienica z pracami odkrywkowymi na elewacji, ale mając zbiornik w takim stanie i mając na względzie trudny dostęp do kalkomanii było by grzechem zamontowanie innego zbiornika.

mareq napisał/a:
Opony widzę, że raczej dałeś 19x3.0. Nie korciło cię dać 2,5?

Opony są 19x2.75. Z perspektywy czasu żałuję, że nie wsadziłem tam 19x2.50, a nawet oryginalnego rozmiaru 19x2.25. Nic - są takie jakie są i takie już pozostaną.

mareq napisał/a:
Jeszcze jedno: przejrzałem twój wątek i mój wzrok zatrzymał się na zdjęciu silnika z pękniętym prawym deklem. Na nim dekiel prądnicy wygląda jakby był cynkowany a nie chromowany.

To był silnik od Mińska. I na bazie tego dekla pisałem w twoim wątku byś się upewnił na temat materiału z jakiego jest wykonany dekiel, bo po ocynkowaniu lub chromowaniu można już nie dostać go z powrotem. Mój dekiel był w chromie fabrycznie, ale sfatygowanym. Po prostu go odświeżyłem.

regers napisał/a:
Tylny to samo może to krzywa rama?

Spokojnie. Rama jest prosta, nie tak jak w twoim żółtym po dzwonie ze słupem :D

Generalnie wszystko wygląda bardzo fajnie, bo mimo, że błotniki i narzędziówka jest pomalowana na nowo, a całość wyszła naprawdę z profesjonalnym połyskiem i ze znikomą pomarańczką stwierdziłem, ze tak wykonane detale gryzły by się z resztą. Po wykonaniu szparunków przeleciałem wszystko papierem 1500, a potem 2000. Po zabiegach ściernych potraktowałem całość pastą TURBO (kiedyś TEMPO) i efekt jest bardzo zadowalający. Nie błyszczy się to wszystko tak jak nie lubię.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Pasta Turbo ma w sobie trochę składników wybłyszczających, więc niedługo będzie się błyszczał jeszcze mniej.
Gratuluję ukończonego dzieła :thumbup:
Teraz będziecie jeździć na eskapady we dwoje, na dwa motocykle :)
_________________
jarcco
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015   

Ładna pierdziawka, też za podobną będę się rozglądał jak przy iżu nie będzie nic do grzebania. Tak z ciekawości - jakie przebiegi pomiędzy remontami głównymi można wyjeździć na takim silniku? I jaka jest w miarę komfortowa prędkość przelotowa?
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
Moskit1


Motocykl: K-125
Posty: 34
Skąd: Łańcut
Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015   

Gaca Gratulacje wykończenia spaniałego motorku :)

ps co do kalkomanii z tego co pamiętam ze wild (Gosia) oferowała !!
Teraz to już nie wiem czy dalej wykonuje :)
Pozdrawiam
 
 
czarnobill86
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Fajny pingwin :thumbup: ,tylko szkoda że to pojemność 125 cm.250 to by była gitara,bo by już w miarę pruło,i targało zwłoki pod górę.No a tak to trzeba szatkować lewakiem.Wygląd jak dla mnie cool.
 
 
Piotr737


Motocykl: Iż-49
Posty: 45
Skąd: Warszawa/Praga Pld.
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Patyna tak jak lubię. Super wyszło.Ten drugi bak pomalowałbym w barwy Harleya I trollowałbym zloty HD "oryginalnym" Hummerem 125.
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Hummer różni się znacznie ale swoją drogą to ciekawe ilu harleyowców wie, że był taki wynalazek.
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

A tak się kończy istotna część tej historii, ta nieruchoma część ;)


A dla ciekawych pewnych kwestii poniżej podaję kilka informacji z dowodu.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 26 Lip, 2015   

Fajno! ...ale liczy się dopiero po przedziurawieniu blaszek śrubkami :)

Czy data pierwszej rejestracji 1 styczeń przeniesiona jest z oryginalnego dowodu, czy tylko "dopięta" do rocznika, jako jedynej pewnej danej?
_________________
jarcco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów K-125M
Moskit1 Pozostałe 17 Sro 25 Lut, 2009
Moskit1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna