IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Iż a inne motocykle
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2953
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   [Iż] Iż a inne motocykle

Rozmowa dotyczyła Kaśki Romana.

BartekG napisał/a:
A silnik - to własnie to, gdzie widze przewagę mieci nad iżem - w wątku junakowym juz się pojawiły się główne zarzuty.

Nie chciałbym wywoływać kolejnej polemiki, ale to nie są żadne zarzuty. To oczywiste, że każdy motocykl z silnikiem o mocy znacząco większej (w przypadku emy nawet dwukrotnie) będzie lepiej sobie radził na szosie. Podkreślanie tego w każdym wątku jest dla mnie co najmniej dziwne - przecież wszyscy wiemy, jaką mocą dysponuje iżowy motorek i pastwienie się nad nim przy każdej sposobności to dla mnie strata czasu. Ten typ tak ma i tyle! A jak się nie podoba, przecież nie ma musu. Są junaki, emki, inne mocniejsze sprzęty... Jednym słowem jest wiele możliwości, jak mawiał klasyk. :)

Każdy motocykl ma swoje mocne i słabe strony. Jeżeli chodzi o Iża, to na podstawie własnych doświadczeń (oraz moich kryteriów, które musi spełniać motocykl "do jazdy") powiem tak: Bartek, pokaż mi innego weterana >50lat, który pozwala na pięciocyfrowy przebieg roczny bez dotykania, ze zużyciem paliwa poniżej 4l/100km (przy tylu kilometrach pokonywanych rocznie okazuje się, że to całkiem kosztowna zabawa). Jeżeli do tego dołożymy także wymóg w miarę klasycznej przedwojennej linii, nagle okaże się, że konkurencja nie jest przesadnie mocna. :)

roman, Twoja Kachna wygląda całkiem OK. Życżę wielkiej frajdy z jazdy i długiej niezawodnej ekspolatacji!
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

mcfrag napisał/a:

Nie chciałbym wywoływać kolejnej polemiki, ale to nie są żadne zarzuty. To oczywiste, że każdy motocykl z silnikiem o mocy znacząco większej (w przypadku emy nawet dwukrotnie) będzie lepiej sobie radził na szosie. Podkreślanie tego w każdym wątku jest dla mnie co najmniej dziwne

niech Cię to nie dziwi - było powyżej zdanie mówiące o silniku, padło i stwierdzenie :)
Będzie padało za każdym razem kiedy bedzie mowa o wadach/zaletach iża i konkurentów.

Na marginesie - ema solo pali tyle co iz - prznajmniej mój, czyli w okolicach 4,5 - 5 litra, więc wychodzi na jedno. Większej awaryjności boksera tez nie zanotowałem - wyjąwszy skutki niedoróbstwa poprzednich właścicieli. Ale juz za chwileczkę powiniennem wyjechać w wersji zrobionej po mojemu, więc nie powinna wymagać większej uwagi niz iż :P
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2953
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

BartekG napisał/a:
było powyżej zdanie mówiące o silniku, padło i stwierdzenie
Rozumiem, że słowo "silnik" działa na Ciebie jak płachta na byka, bo o Iżu nie znalazłem nigdzie żadnej wzmianki. :D

BartekG napisał/a:
ema solo pali tyle co iz - prznajmniej mój, czyli w okolicach 4,5 - 5 litra

No to ładnie Ci pali (w przeciwieństwie do Iża) - instrukcja mówi o 6l dla solówki i 8,5l dla trójkołowca.

Zareagowalem nie dlatego, żeby bronić Iży, ale po to, żeby zaprotestować przeciwko sprowadzaniu wszystkich rozmów do jałowego sporu o to, co lepsze. Fajnie byłoby pogadać o innych sprzętach, posłuchać tego, co mają do powiedzenia ich użytkownicy. Istnieje wiele interesujących motocykli wartych prezentacji na forum, ale sprowadzanie każdego tematu do przepychanek na temat tego, co jest lepsze od Iża, raczej zniechęca do zabrania głosu. Pewnie nie tylko mnie.
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

eee, troche jestes przewrażliwiony - cały temat sprowadza sie własnie do tego - smakowanie innych motocykli i porównanie ich do innych jednośladów. Jako, że forumowicze dosiadają iży, to naturalnym wzorcem jest iż, ot co!

Nikt iża nie atakuje, co nie zmenia faktu, że wielu forumowiczów znajduje w innych maszynach to, czego im brakuje w iżu właśnie :)

Co do spalania - nie wiem jak to sie dzieje, że schodzisz poniże 4 litrów ze spalaniem w izu. Ja raz zszedłem poniżej 4, palił mi 3,5 nawet nieźle sie zbierał, ale najwidoczniej mieszank była zbyt uboga, bo zaczął się zacierać. Dlatego teraz jeżdżę sobie z iglica na środkowym rowku, dysza całkiem pokaźną (na oko) i jest ok, mogę śmiało pruć 75-80 bez troski, ze zaraz zacznie mi cos dzwonić.

Co do emy - 4,5 - 5 to spalanie zupełnie normalne, 6-7 kopci mi z koszem. Może byc to kwestią przęłożeń - standardowy dyfer to 8, ja mam 9, przez co motorek jest niby słabszy, ale szybszy.
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2953
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

BartekG napisał/a:
eee, troche jestes przewrażliwiony - cały temat sprowadza sie własnie do tego - smakowanie innych motocykli i porównanie ich do innych jednośladów. Jako, że forumowicze dosiadają iży, to naturalnym wzorcem jest iż, ot co!

Nikt iża nie atakuje, co nie zmenia faktu, że wielu forumowiczów znajduje w innych maszynach to, czego im brakuje w iżu właśnie

Chciałem ugasić pożar w zarodku, zawsze zaczyna się tak samo. ;)

Bartek, zawłaszczyliśmy wątek Romana gadając zupełnie nie na temat. Weź Ty pokaż w końcu swoją emkę - uważam, że to już najwyższy czas! Masz naprawdę fajny egzemplarz, warto przedstawić go forumowiczom. Przy okazji porównamy sobie ją z Iżem i dokończymy gadkę o spalaniu - wtedy już we właściwym miejscu. :)
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

W sumie racja - postaram się ja pokazać w pełnej krasie za jakis czas, bo przez zimę usuwałem babole. Sam wiesz najlepiej, że troche skundlona była :)

Już prawie kończę, ale co chwilę pod górę - przed godzinką wróciłem wkurwiony z piwnicy bo mnie się farba na kardanie zwarzyła...
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

Na paliwie świat się nie kończy, a do niego trzeba dodawać "ołów" bo gniazda są miękkie. M72 i K750 połykają oleju więcej od mojego Iża a do tego sowieckie silniki lepiej jak mają mało części składowych, jest mniejsza szansa na awarię.

Wygląd "suwakowców" ruskich - tak, silniki - nie.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 28 Mar, 2012   

dodatek do benzyny trzeba dolewać, fakt. Oleju do silnika - niekoniecznie. W zeszłym roku zrobiłem miecią około 2000km i nic nie dolewałem. Awarii też nie zanotowałem, więc aż tak strasznie nie jest :P
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1114
Skąd: Warszawa/Ząbki
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Bartek, w takim razie czekam i ja na finał :)
W ramach oczekiwań na efekt końcowy polecam :lmao:
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Koza silnik jak każdy inny, konstrukcja jest bardzo logiczna ale niestety mechanicy którzy go remontują już nie do końca.

Frag nie ma się co denerwować :) Prawda jest taka że i w moim sercu iż zostanie pewnie najdłużej bo to pierwszy weteran który mi odpalił ale są inne motocykle, moim zdaniem technicznie ciekawsze. Oczywiście wiem że ty patrzysz przez szkiełko turysty i dla Ciebie inne aspekty są atrakcyjne dla mnie istotniejsza jest forma pojazdu i jego zaawansowanie techniczne.

Dodam jeszcze łyżkę dziegciu zadając pytanie czym jeszcze się woziłeś poza 49. Nie mówię o 350, bo to mniej wygodny bliźniak 49 czy innych pierdkach klasy 125.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r, IMZ M-72M 1956r, WSK 125 gil 1980r
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2953
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Bardzo mi się podoba to, że mamy na forum dział poświęcony innym niż Iże motocyklom a zwłaszcza to, że nie jest to dział martwy. To chyba coś niespotykanego, jeżeli odnieść się do podobnych społeczności, z reguły koncentrujących się jedynie na własnym podwórku. Oby tak dalej!

agrupa napisał/a:
Frag nie ma się co denerwować Prawda jest taka że i w moim sercu iż zostanie pewnie najdłużej bo to pierwszy weteran który mi odpalił ale są inne motocykle, moim zdaniem technicznie ciekawsze. Oczywiście wiem że ty patrzysz przez szkiełko turysty i dla Ciebie inne aspekty są atrakcyjne dla mnie istotniejsza jest forma pojazdu i jego zaawansowanie techniczne.

No właśnie, tu każdy postępuje według własnych kryteriów i żaden z wyborów nie jest lepszy ani gorszy od pozostałych. Fajnie jest czasem o tym pogadać, choć nie ukrywam, że wolałbym z takich dyskusji wynieść coś więcej niż mądrość ludową typu "junak (tu wpisz dowolną markę) jest lepszy od iża" czy odwrotnie. I tylko tyle.
agrupa napisał/a:
Dodam jeszcze łyżkę dziegciu zadając pytanie czym jeszcze się woziłeś poza 49. Nie mówię o 350, bo to mniej wygodny bliźniak 49 czy innych pierdkach klasy 125.

Jeżeli pytasz o to, czy miałem inne sprzęty - nie, nie miałem. Jeżeli pytasz o to, czy miałem okazję pojeździć na innych maszynach - owszem, staram się spróbować na wszystkim, co mnie interesuje (nie jest to wszystko, co ma dwa kółka) i korzystam z każdej takiej sposobności. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że jak dotąd Iżak zasadniczo spełnia moje oczekiwania (co bynajmniej nie oznacza, ze uważam go za jeżdżący ideał) i póki co nie widzę sensownego powodu, żeby zamienić go na inny, "lepszy" w trasie motocykl.

Zbieractwo to już zupełnie inna historia - wtedy "dzielność drogowa" schodzi na dalszy plan.
 
 
hrabia_T
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 443
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Moi drodzy wszyscy się mylicie, przecież wiadomo że Iż to najlepsze moto, ale zaraz za nim w kolejce jes Yamaha XJ 600. Naprawde nie rozumiem jak odpornym na argumenty trzeba być żeby tego nie zrozumieć! :rotfl:

Mam ten motocykl juz 11 lat, jedyne co sie w nim zepsuło to regulator napięcia (no i lakier po kilku glebach). Tani, ekonomiczny i wszędzie zajedzie to czego tu chcieć więcej. Sprzedawac sie go nie opłaca, na lepszy mnie nie stać. Poza tym na szybszym i tak bym sie pewnie zaraz zabił znając moje szczęście, więc co tu się rozpisywac. Mówie wam najlepszy motocykl to XJota. :puppyeyes:
 
 
 
grigorius


Motocykl: Planeta
Posty: 648
Skąd: Sierpc
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

A ja myślę że jak ktoś jest miłośnikiem Iża, to będzie dla niego najlepszy motocykl, jak ktoś Junaka to będzie to Junak. Po co zabierać komuś to szczęście głupim gadaniem? :)

Najważniejsze być zadowolonym ze swojego sprzęta i tyle.
_________________
Iż-56 1959r., Dniepr mt9 74r.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2953
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

grigorius napisał/a:
myślę że jak ktoś jest miłośnikiem Iża, to będzie dla niego najlepszy motocykl, jak ktoś Junaka to będzie to Junak.

Można mieć wiele motocykli różnych marek (prawie każdy z nas tak ma) i każdy z nich lubić za to, że daje zupełnie inne wrażenia z jazdy niż pozostałe. Nie zawsze chodzi tylko o prędkość, komfort i wygodę...

Może zabrzmi to dla wielu zabawnie, ale mam plana, żeby tym niepoważnym Mińskiem 125ccm wypuścić się pewnego dnia w dłuższą, kilkudniową trasę. Właśnie po to, żeby poczuć, jak się kiedyś jeździło czymś, co obecnie w opinii większości "nie jedzie".

I zamierzam czerpać z tego przyjemność! :)
 
 
jeż
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 794
Skąd: Konin/Wilczyn
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Fragu czemu piszesz, że kiedyś się jeździło? Mam kolegów, którzy do dzisiaj jeżdżą takimi sprzętami 125. Jeden WFM a drugi WSK dwuramówką. I to nie jakieś tam trasy 10 km, tylko naprawdę długie dystanse.

Pamiętam jakie mieli zdziwko tubylcy w Giżycku, że czymś takim z Konina na zlot dotarli :)
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 935
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Czy nie uważacie, że wątki wykazujące kiepskość Iża są raczej niestosowne (a na pewno niepolityczne) na forum miłośników tej marki motocykli?
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2455
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Ale za to szczere! :)

A poza tym to nie forum miłośników ale użytkowników i sympatyków :)
Ostatnio zmieniony przez Michał Czw 29 Mar, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KM


Motocykl: SHL
Posty: 72
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

Tak. Ja uważam, że wszystkie wątki odnoszące się do wyższości silnika czterosuwowego w motocyklu to - wyrażając eufeministycznie - faux pas. Nie tylko Iż dostał w ten sposób na forum.
 
 
 
BartekG


Motocykl: Iż-49
Posty: 756
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

A według mnie nie jest to zadne "fa pa" jak to dwornie nazwał przedmówca.

Jeżeli na forum panowałaby zasada: "jest jeden iż i jeden jest motor. Motorem jest iż, i żaden inny motor nie jest iżem. A jeżeli motor nie jest iżem to jest be i nie jest motorem", to juz nie jest forum, tylko kółko adoracji iża :P

Porównywanie motocykli nie jest szkalowaniem iża, tylko porównywaniem motocykli - zauważcie, że właściciele kilku motocykli opisuja swoje wrażenia wywołane kontaktem z róznymi maszynami. Naturalne, że są one rózne, czasami bardziej pochlebne innym markom - bo nie nazwał bym ich niepochlebnymi dla iża. Ale zawsze pochodzą od POSIADACZY Iza, którzy jak np w moim przypadku, Iża się nie pozbędą z racji przywiązania, sympatii sentymentu itd. I pojawiaja się tutaj, na forum sympatyków i uzytkowników iża :)

Mowiąc w skrócie - nie faszyzujmy - iż jest super (zwłaszcza 49, bo reszta niekoniecznie :rotfl: ) ale nie jest ideałem i nie bójmy się o tym mówić!
_________________
NSU 351OSL'40, BSA M20'40, M72'44, Iż49'53, Junak M07'58
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2953
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

BartekG napisał/a:
Mowiąc w skrócie - nie faszyzujmy

Amen!
Pozostało jedno pytanie, które muszę zadać: to w końcu co jest lepsze - Junak czy Emka? :mrgreen:
 
 
KM


Motocykl: SHL
Posty: 72
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Czw 29 Mar, 2012   

mcfrag napisał/a:
Może zabrzmi to dla wielu zabawnie, ale mam plana, żeby tym niepoważnym Mińskiem 125ccm wypuścić się pewnego dnia w dłuższą, kilkudniową trasę. Właśnie po to, żeby poczuć, jak się kiedyś jeździło czymś, co obecnie w opinii większości "nie jedzie".

Znalazłem dziś na starych śmieciach ciekawy artykuł, może już go kiedyś widziałeś, a może nie. Tekst z Młodego Technika, zdjęcia ze stronki: http://ikm.wz.cz/index.ph...e&id=0000000243

Bartek: Wszystko jest ok, ale nie każdy ma Zündappa, NSU, czy nawet Iża. Czytając niektóre posty można poczuć się w niższości. No chyba, że weteraństwo to też grupki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Inne] Postarzane motocykle
na przykładzie DKW NZ z Ebay
Komar Ogólne 6 Wto 07 Kwi, 2015
Spiker
Brak nowych postów [Inne] Kategoria MOTOCYKLE ZABYTKOWE
usunięta na Allegro
siwy2934 Ogólne 7 Sob 14 Mar, 2015
tybusz
Brak nowych postów 1% na motocykle zabytkowe
skrzydlaty Hyde Park 16 Pią 18 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Pamir na dwa motocykle
usprawiedliwienie
jarcco Hyde Park 12 Sob 13 Paź, 2018
jarcco
Brak nowych postów Polskie motocykle
KOZA Hyde Park 29 Sob 18 Sie, 2007
jax
Brak nowych postów Motocykle z Turcji
Hyde Park 3 Nie 14 Lut, 2010
Michał


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna