IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
WSK Gil
Autor Wiadomość
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012   WSK Gil

Coż, z jawy zbiegła mi kasa wiec zrobiłem se prezent na święta, 76 rok, to samo nazwisko w dowodzie rejestracyjnym co moje, a wiec wiadomo, motor jeden właściciel, od dziesięciu lat stal na dworze pod płytą,ale uparty stryj nie chciał sprzedać ,ostatnio go finansowo przycisnęło i jest poczciwa Wiesia u mnie,co prawda chciałem kupić shl ale co sie odwlecze to nie uciecze,z ciekawostek; ma dziwną tylna okrągłą lampę cała czerwona z napisem made in Poland , foty po świętach ciekawi mnie od czego ona jest.Taki mały motorek a człowiek cieszy sie jak mały chłopak co dostał cukierka. :D
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Niech mnie ktos oswieci i napisze od czego jest ta lampa, swoja droga takie oświetlenie by sie w iżu przydało :rotfl:


 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Podchodzi pod Gaz-a...
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012   

Polski zelmot do gaza? pod spodem ma białe szkło do tablicy oświetlenia.
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012   

Jeśli ma jakieś sygnaturki to je podaj.
Z tego co widać wnioskuję na (przerobionego) gaz-a, choć kształt może mylić.
(Tam było płaskie szkło, tu wygląda na wypukłe)
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012   

To są uniwersalne lampy produkowane przez Zelmot z przeznaczeniem do ciągników, przyczep itp. Radzieckie były bardzo podobne.
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012   

Ursus C-328 :mrgreen:
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012   

hrabia_T napisał/a:
Ursus C-328 :mrgreen:


O właśnie, inne tez.
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012   

Dlaczego tak mało zdjęć? Taki fajny motorek, czekam zwłaszcza na tartkę. W tym szczególe kryje się chyba cały urok tego motocykla.
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

Własnie go rozbieram , później dam jakieś zdjęcia.
 
 
Pitek
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 467
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

Co to jest tartka?
_________________
Iż 56 - 1959 r., WFM M06 - 1956 r.
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

Też się zastanawiam :D
 
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

Chodzi o boczek:


Niby jest to zwykłe przetłoczenie, ale w porównaniu do płaskich powierzchni w innych modelach ten szczegół znacznie wyróżnia GILA. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

A tak prezentuje się cały sprzęt:


Prawda że fajny pierdziak? Bardzo lubię nasze sto dwudziestkipiątki. Zdjęcia "pożyczyłem" z forum wueska.pl.
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

;D Nie wiem czemu ale te 125 to z fiatem mi się kojarzy ;D
 
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

No bo to też fajna gablota :) .
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

Moja nie nie ma iżowych rowków a dekle na pewno oryginał jak i farba :)
 
 
BamboTM


Motocykl: Junak
Posty: 6
Skąd: Wygiełzów
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012   

tylko początkowe wersje miały boczki z rowkami późniejsze miały gładkie jak w "zwykłej" 125 ;D
_________________
AWO Ifa Junak i CBR....
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012   

To jest początkowa wersja, gile robili od 75 roku ja mam z 76 roku. :) tego sprzęta jest około 30 gatunków, gdy polska była druga na świecie po stanach to mali chłopcy z kraju wiśni zaczynali dopiero z komarkami made in Japan :mrgreen: .
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012   

Tłuste chwile naszej techniki motoryzacyjnej to lata 58- 64, kiedy produkowaliśmy całkiem niezły, jak na warunki, asortyment, 125, 150, 175, skuter i Junaka, który fabrycznie zdobył mistrzostwo świata, była nawet żużlówka FIS. Późniejsze lata to już niestety zapaść, stopniowa eliminacja poszczególnych producentów, a tym samem kilku obiecujących projektów, a co najgorsze kadry i Pracowników. Lata 70 to, nazywając dosadnie, kroki wstecz, a Japonia już dawno nas wtedy przegoniła (jest pytanie czy była kiedykolwiek za nami?). W Polsce nie było już nawet wtedy zakładu, który produkowałby stricte motocykle.
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012   

To co piszesz to smutna prawda i dlatego trzega zachowac tamtejszy sprzęt dla potomnych.Zapewniam cię ze made in japan z motorami przynajmniej w ilosci był z tylu za POLSKĄ. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna