IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Puch 250 SG
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   Puch 250 SG

Już od jakiegoś czasu rozglądałem się za czymś, co nie do końca było w głowie sprecyzowane. Zamysł był taki, aby znaleźć coś w miarę nietuzinkowego. To mogłoby być np. dwucylindrowe, wyprodukowane za naszą zachodnią granicą, miało szachownicę na baku i żeby nie trzeba było mieszać oleju z benzyną. :mrgreen:

Los bywa jednak przewrotny ale wszystko jak w zamyśle - silnik dwucylindrowy rzędowy (R2), umiejscowiony wzdłużnie osi motocykla, smarowanie pompą olejową (osobny zbiornik oleju), szachownica też jest i korzenie kapitalistyczne.

Nie udało się uniknąć porównań


Co cieszy, to to że motocykl bardzo mocno kompletny począwszy od sygnowanych śrub po blokadę kierownicy z oryginalnym kluczem oczywiście numerowanym.

Dotarłem do wiarygodnych źródeł z których wynika, że ten egzemplarz został wyprodukowany w 1960 r jako jeden z 1985 szt.

Ogólne parametry techniczne:
 
 
Piter


Motocykl: Iż-49
Posty: 54
Skąd: okolice Słupska
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Ale rodzynek. Już będziesz miał mało miejsca w garażu.
_________________
Iż-49
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Fajny Junak. Zdążysz na Drogę Kaszubską? :D
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Michał napisał/a:
Fajny Junak. Zdążysz na Drogę Kaszubską? :D


Niestety nie kwlaifikuję się - pojemność 248 cm3 :rotfl:
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

kiedyś czaiłem się na takiego pucha. koleś miał 2 sztuki lecz obie poszły do szwabów. Fajny sprzęcik bo wygląd ma bardzo nietypowy ;]
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
spoon


Motocykl: Iż-49
Posty: 93
Skąd: Racibórz
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Ładnie się ten zestaw prezentuje :thumbup:
_________________
Nic się nie zdarza, jeśli nie jest wpierw marzeniem.
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Jest nietuzinkowy, wygląda jakby koła były za małe. Jedno jest pewne, przejść obok niego i nie zwrócić uwagi - grzech.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Koła przymałe, zgadzam się ale niestety fabryczne 16" kierownica też za wąska. Przesiadka z Iża wywołuje dziwne doznania, ale cóż trzeba brać z dobrodziejstwem inwentarza.

Wygląd zewnętrzny nie do końca zadecydował chociaż nie ma co dyskutować sylweta jest ciekawa. To co przechyliło szalkę na wadze był jednak silnik.

A więc operację czas zacząć. Przywracanie tego motocykla do żywych na pewno nie odbędzie w takim tempie jak Bełkota Jacka, ponieważ ciśnienia nie mam żadnego i chcę cieszyć się każdym etapem odbudowy.

Serducho już opuściło swoje miejsce

Prądy typowe dla tamtych czasów Bosch lub Noris

Widok z góry

i od środka


Rozwiązanie przeniesienia napędu typowe, sprzęgło mokre korkowe 7 tarcz

No comennts :D

Na dziś tyle, po pracy lecę pożyczyć ściągacz.
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

nickeledon napisał/a:
Przywracanie tego motocykla do żywych na pewno nie odbędzie w takim tempie jak Bełkota Jacka

Czy mam się obrazić ojciec? :mrgreen:

Nie miałem ciśnienia a po prostu potężny nadmiar wolnego czasu i możlowość wykonania tego w takim a nie innym czasie. Tym bardziej że wizualnie zostawiam oryginał.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Gęby nie wkleiłem i już będą się obrażać :)
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

A co! Obraże się :P

Patrzę na ten silnik i dziwię się widząc tłoki. Strasznie długie są. Dziwaczny silnik w tym układzie. Mam nadzieję że za rok na 4 HnK wpadniesz do nas na nim ;]
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Witam.
Podoba mi się ten motocykl, ma nietypową sylwetkę co go odróżnia od pozostałych konstrukcji z tego okresu. Zaciekawiło mnie parę rzeczy:
- Końcówki tłumików, powinny takie być czy coś tam brakuje.
- Cięgno pod siodłem, jest to ssanie?
- Dozowanie oleju do mieszanki, w jaki sposób jest to rozwiązane, czy jest nad tym kontrola?
- Sam silnik jest ciekawy, dwa dziwnej konstrukcji tłoki.
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
Ostatnio zmieniony przez fred8012 Pon 13 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

crovaxus napisał/a:
Mam nadzieję że za rok na 4 HnK wpadniesz do nas na nim

Wybredni się robimy? Iż już nie pasuje? Zaraz zrobi się przechrzta na Drogę Kociewską i będę mógł Iżem przyjechać tylko na specjalne zaproszenie Prezesa. :X

Teraz na poważnie:
- końcówki tłumików są aluminiowe i mają postać cygar i są w drodze
- filtr powietrza i przesłonka wygladają tak jak poniżej na zdjęciach, co do dzyndzla pod siodłem to pokażę za moment

ssanie wyłączone

tu włączone

dozowanie oleju odbywa się poprzez pompę dozownikową

a sterowanie wydatkiem oleju poprzez system dźwigni i cięgien ( wraz z odkręcaniem manetki gazu, poprzez sprzęgnięcie z pompą dozownikową rośnie wydajność tejże pompy)


silnik w przekroju przedstawia się zasadniczo tak
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

Gdzies ty dorwał silnik warsztatowy? Chyba że to fotka z neta. ;)
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012   

Temat założony to trzeba kontynuować. Prace w nieśpiesznym tempie posuwają się ku lepszemu co dokumentuję poniższymi zdjęciami

Silnik został oczywiście rozłożony, mechanizmy poddane zostały weryfikacji, a co niektóre części wymienione.


Czasami zamiast młotka i przecinaka lub szlifierki wystarczy prosty przyrząd




Wał nie wykazał praktycznie żadnych niepokojących luzów (co wcale mnie nie zdziwiło przy sposobie smarowania tego silnika) zespół cylindra i tłoków ma normalne zużycie spowodowane przebiegiem lecz w żaden sposób nie kwalifikujący do naprawy głównej. W związku z powyższym elementami które zostały wymienione były łożyska wału i simmeringi.

Renowacja tłumików

Komora do piaskowania przy użyciu przyrządu z marketu :thumbup:

Jedna połówka po

Był dylemat - pozostawić w oryginale czy usuwać patynę? :hihi:

Elementy składowe układu wydechowego

Zmontowane i w parze


Myszy?



I znów dylemat

i po dylematach

w międzyczasie ocynki u Remika


i pomału do przodu


Na dzień dzisiejszy Alladyn odnawia powłoki galwaniczne, gdy odnowi Puch stanie na kołach ...
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012   

Widzę, że ty szybciej zrobisz całość z lakierowaniem niż ja sam silnik. :P

Ciekawe rozwiązanie wkładu tłumików, nie tam żadne 3 czy 4 wstawki i koniec, tylko nowoczesne komory.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

crovaxus napisał/a:
szybciej zrobisz całość z lakierowaniem niż ja sam silnik


A miałem nieodparte wrażenie, że u Ciebie to był remont przez noc :)
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

Uwielbiam taką robotę, patrząc na te zdjęcia karmisz me zmysły.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

KOZA napisał/a:
Uwielbiam taką robotę


Bez komentarza

Cóż nie mogłem się oprzeć

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012   

Alladyn odnowił powłoki i to w iście sprinterskim tempie (miało być na koniec października)

Pod groźbą zsyłki dla szlifierza gdyby się rozpędził i zrobił lusterko, korek wlewu oleju został zachowany wraz z napisami

i można kontynuować najprzyjemniejszą część zabawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna