IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Puch 250 SG
Autor Wiadomość
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 919
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Z tego co pamiętam, ze szkoleń w Orlenie, dodatki myjące w paliwach - w zauważalnej ilości - są w paliwach premium. W przypadku PKNu i benzyny to 98ka. I coś jest na rzeczy. Po zalaniu 98, w mojej Vectrze zatarł się egr... był pełny czegoś podobnego.
 
 
 
KM


Motocykl: SHL
Posty: 72
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Uff.. proszę bardzo :)

Szybkość spalania mieszanki paliwowo-powietrznej jest zależna od rodzaju paliwa - od jego liczby oktanowej. Dlatego też kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być wyregulowany w zależności od liczby oktanowej paliwa, co zapewnia optymalne wykorzystanie mocy silnika. Przy używaniu benzyny o małej liczbie oktanowej punkt zapłonu paliwa jest mniejszy niż w przypadku benzyny normalnej, silnik ma tendencje do pracy detonacyjnej (spalanie stukowe), zapłon powinien być opóźniony. Przy używaniu benzyny o dużej liczbie oktanowej, punkt zapłonu jest większy niż w przypadku normalnego paliwa. Dlatego zapłon powinien być przyspieszony. Regulację kąta wyprzedzenia zapłonu można uzyskać przez zmianę ustawienia płytki przerywacza.

Są do tego jeszcze różne głupkowate wykresy, ale kogo to by interesowało. Od tego wszystkiego to już nie wiem co ma kiedy się przyspieszyć. Na pewno opóźni się mój sen.
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

jarcco napisał/a:
nickeledon napisał/a:
Coś te współczesne paliwa nie są takie cud miód

Marek, przeczytaj ostatnie dwa zdania jakie napisał Pan Profesor :)
Wynika z nich jasno, że na Twoich zaworach to nie osad z paliwa, bo powinieneś go mieć kilogramy w komorze spalania, i na tłoku, przecież zaniosły go tam dodatki myjące :)

Ponadto, jeśli Twój motocykl nie jest przynajmniej trzyzaworowy, to mniemam że osad jest na zaworze ssącym i wydechowym. Wg Pana Psora, powinieneś mieć chyba czysty wydechowy ;)

Informacje z opracowania trącają już troszkę myszką.


Wiem, że świat pędzi na przód, ale to opracowanie jest z 2011 roku więc miałem nadzieję, że w miarę aktualne. Gdy zobaczyłem zdjęcie poglądowe zaworów z "silnika testowego" to wypisz wymaluj jak u mnie, a wychodzi na to, że Pan mgr inż. opisywał zjawisko już nieistniejące :puppyeyes:

jarcco napisał/a:
nickeledon napisał/a:
Coś te współczesne paliwa nie są takie cud miód
Sądzisz że 30 milionów pojazdów w Polsce ma takie usmarowane zawory? No bo mój Jasiu nie ;)


No, wiesz, z tych 30 milionów to chyba nie wszystkie, na benzynę, nie wszystkie gaźnikowe, duża część to chyba pamięta te olefiny (pewnie jak i moja Foka) :) Więc odpowiem twierdząco.

Wykonałem z rana telefon do zaprzyjaźnionego mechanika samochodowego. który ma styczność z głowicami i pokrótce opisałem mu problem i stwierdził, że ufajdane zawory dolotowe to nic dziwnego, wymienia uszczelniacze i nie wnika co to za olefiny :D
Jasiu to czyścioch, wiadomo.

Tą nową normą to mnie zabiłeś. Myślałem, że znalazłem przyczynę osadów na zaworach, a teraz dalej jest w czarnej d... Nawet głębiej, bo tak jak pisałem zrobiłem ponowną regenerację głowicy już na nowych zaworach, z nowymi prowadnicami i dodałem uszczelniacze, a jesienna inspekcja znów wykazała gromadzenie się brudu. To co, pęknięta głowica na kanałach dolotowych (i to jednym i drugim), zasysa przez gniazdo prowadnicy (ale to prowadnice by już powpadały)? Zbaraniałem :X

A wracając do początku tematu. Co według Ciebie Jarku może być przyczyną występującego u mnie spalania stukowego pomimo stosowania paliw, które mogłyby służyć wyczynowcom w sporcie w latach 50-60?

[ Dodano: Pią 10 Lut, 2017 ]
radarator napisał/a:
Vectrze zatarł się egr... był pełny czegoś podobnego.


Ciekawe czym zastąpili te olefiny :)
 
 
sebastian79


Motocykl: Iż-49
Posty: 47
Skąd: Zakopane
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Panie Jarcco, pan powie mi gdzie są normy tych producentów https://www.youtube.com/w...BlqvPtZA&sns=fb
Fakt że jest to Olej Napędowy, ale jak norma to norma, czyż nie?
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
a jesienna inspekcja znów wykazała gromadzenie się brudu. To co, pęknięta głowica na kanałach dolotowych (i to jednym i drugim), zasysa przez gniazdo prowadnicy (ale to prowadnice by już powpadały)?

Nie czuję się kompetentny aby udzielać rad w tej dziedzinie, takiemu Staremu Wilkowi ja Ty.
Jeśli to cokolwiek pomoże, to mogę podpowiedzieć że w Jasiu, po jakiś 15tys. km zawór dolotowy był leciutko pokryty czarnym błyszczącym osadem, coś jakby pomalowany czarnym lakierem (cieniutka warstwa). Z tym że część grzyba od strony gaźnika była już jakby umyta przepływem mieszanki.

Zobacz co się dzieje jak podgrzejemy oleum do kilkuset stopni Celsjusza. Pomińmy marki olejów.


nickeledon napisał/a:
Co według Ciebie Jarku może być przyczyną występującego u mnie spalania stukowego pomimo stosowania paliw, które mogłyby służyć wyczynowcom w sporcie w latach 50-60?


Pewne jest tylko że paliwo bezołowiowe 95 wyjeżdżające za bramy ma dokładnie LO95 i ani dziesiątej więcej. Spełnia wszystkie wymagania jakościowe, a silniki dla których producent przewidział pracę na takim paliwie, będą pracowały jak trzeba.

Ponieważ jak pisałeś motor wyprodukowany przez Pucha od zawsze miał problem ze stukaniem, upatrywałbym przyczyny we wrażliwej konstrukcji. Ale jak pisaliśmy przyczyn może być kilka:

1.zbyt wysoki stopień sprężania,
2.za wczesny zapłon,
3.za małą liczbę oktanową paliwa,
4.przegrzanie silnika,
5.za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
6.duże napełnianie cylindra.

Punkt 3 możesz wykreślić, pod warunkiem że nie zamontowałeś turbiny, lub w inny sposób nie podniosłeś stopnia sprężania ;)

Nie wiem jaki dobroczynny wpływ może mieć podniesienie liczby oktanowej paliwa na złe zawirowanie mieszanki w komorze. Możesz spróbować jakiegoś paliwa o większej LO. Warunkiem miarodajnego wyniku będzie zalanie go do pustego zbiornika, tak aby nie mieszać paliw o dwóch różnych normach jakościowych.

Ale tak na mój chłopski rozum... to płaska i jajowata komora spalania, ze świecą po jednej stronie, pewnie nie służy prawidłowym parametrom pracy silnika?


Ciekawe jak bardzo ma wpływ zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu na spalanie stukowe, jeśli przyczyną jego nie jest zbyt mała LO, a problem techniczny motoru?

Silnik spala detonacyjnie mieszankę jak piszesz ;) :
nickeledon napisał/a:
pomimo stosowania paliw, które mogłyby służyć wyczynowcom w sporcie w latach 50-60?


A jeśli dobrze pamiętam panowie endżiniery dołożyli drugą świecę...?


Potestujesz Soveka i mapy zapłonu, to być może znajdziesz lekarstwo.
Albo dołożysz drugą świeczkę :mrgreen:
_________________
jarcco
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

jarcco napisał/a:
Albo dołożysz drugą świeczkę :mrgreen:
Jarek, ale on ma dwie świece ;)
nickeledon napisał/a:
Pucha już we wcześniejszym modelu zmagali się z tą przypadłością, więc dla poprawy procesu spalania mieszkanki wprowadzili drugą świecę.

_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Dzięki Fred :)
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017   

fred8012 napisał/a:
Jarek, ale on ma dwie świece


AAA... no widzisz... nie doczytałem :) No w każdym bądź razie nie powiem nic ponad to co Marek wie :)

Ale jakby co, to będąc osobą wciąż i wciąż naprawiającą świat, nie mogę zamilknąć ;) . Więc kontynuując zaśmiecanie pięknego tematu markowego,:
sebastian79 napisał/a:
Panie Jarcco, pan powie mi gdzie są normy tych producentów https://www.youtube.com/w...BlqvPtZA&sns=fb
Fakt że jest to Olej Napędowy, ale jak norma to norma, czyż nie?


To zdementuję defetyzm jakim pachnie Pana post Panie Sebastianie 79 :)

Kolega Szymon z filmu zrobił test. Jak mówi - taki swój indywidualny. I ok. na własne swoje indywidualne potrzeby, czemu nie. Chęć zdemaskowania jak to walą nas po kieszeni wielkie koncerny naftowe, dając w zamian szajs jest nawet godna pochwały. Ja też nie lubię jak mnie... A jeszcze jak można podzielić się swoim odkryciem - to pysznie! :)

Co do normy, i gdzie one.
Po pierwsze primo dziś, tj w lutym, paliwko jadące do Was musi spełnić jakieś 30 parametrów.
Jednym z ważniejszych jest temperatura mętnienia, i wynosi dla Eurodiesla -8C.

Drugim ważnym parametrem jest temperatura blokady zimnego filtra. Dzisiejsze zimowe paliwko jadące na kraj, w tej samej cysterce wynosi -29C.

Trzecim ważnym parametrem jest temperatura zapłonu. W warunkach zimowych... jak atest podaje jak w mordę 62C.

Czwartym ważnym... właściwie wszystkie są ważne, bo nie wyjeżdżamy za linię, bo jedne jaja mamy :)

No bądź co bądź kolega Szymon z filmu, udowodnił nam że paliwo zwane olejem napędowym faktycznie mętnieje. No to chyba te laborantki jednak coś potrafią, bo mamy potwierdzenie u niezależnego badacza.

Widzimy że jedno paliwko nie mętnieje... a to czemu? no bo to paliwo premium. Taki Diesel to potrafi zmętnieć dopiero przy -22,6C, a zablokować filtr dopiero przy -44 Taki olej robi się na zamówienie, np. dla Pana Macierewicza i jego wojska, albo.. dla tego kto zapłaci. Dlatego na zamówienie bo mało jest chętnych do płacenia.

Panie Sebastianie 79 wyciągnął Pan niewłaściwe wnioski. Jeśli jednak chce mieć Pan niezmętniałe paliwo w zbiorniku na święta, to polecam paliwka typu Gold z filmu. :) Ale trzeba będzie płacić.

Jedno jak i drugie paliwo spełnia swoje normy

Jeżdżę trochę lat dieslem, tankuję zawsze na markowej stacji. Mój filtr nigdy nie został zablokowany, a silnik unieruchomiony. Nigdy nie dolewałem depresatora, bo wiem komu mogę zaufać :) A depresja dopada mnie dopiero przy kasie. :)

Niewłaściwie wyciągnięte wnioski, powtarzane z ust do ust, urastają do mitu. Jedni tym mitem się fascynują z wypiekami na twarzy, a innym opadają ręce. Dotyczy to wielu dziedzin życia niestety. :puppyeyes:

Sorry Marku, już uciekam :!:
_________________
jarcco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna