IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Puch 250 SG
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

jeż napisał/a:
nie idzie podrasować

Można wyłożyć ok 5 tys. euro i byłby sportowy, tyle że mój to wersja turystyczna i tego się będę trzymał. :)
 
 
jeż
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 810
Skąd: Konin/Wilczyn
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

:O o kurde. To ładny cennik tam mają.
Czyli faktycznie jak taką wersję przyjąłeś, to takiej się trzymaj.

Nickeledon a tak na marginesie co takiego drogiego dołożyli do tego silnika? Czy to zupełnie inna konstrukcja?
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

jeż napisał/a:
co takiego drogiego dołożyli do tego silnika


-cylinder alu z tłokami wyczynowymi (dwa wąskie pierścienie zamiast trzech)
-odchudzony wał uzupełniony przeciwwagami z aluminium
-podwójny dolot (dwa gaźniki po jednym z każdej strony cylindra)
-elektroniczny zapłon
z tego co widzę skrzynia biegów standardowa 4 stopniowa, ale były robione do wyścigów i 5 biegowe
poza tym, przeniesienie napędu, zawieszenie przednie oblachowanie i jeszcze parę drobnostek

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Podczas ostatniej wycieczki niestety Puchaty nie zdołał ostatnich kilometrów do domu przebrnąć o własnych siłach

a powodem tego było pęknięcie pierścienia co skutkowało uszkodzeniem tłoka i niemożliwością kontynuowania dalszej jazdy

Pęknięcie pierścienia zostało spowodowane obróceniem tegoż i otworzeniem się w kanale wydechowym. Obrócenie pierścienia było skutkiem "wbicia" kołka ustalającego w głąb tłoka i w ten sposób pozwalając na swobodny ruch pierścienia w rowku

Właśnie piszę protokół reklamacyjny do sklepu w Austrii, bo są nie do pomyślenia moim zdaniem, takie cuda na zachodzie.
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 398
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Kurcze pióro, jak widać nie można ufać żadnemu producentowi. Ale teraz przynajmniej iżak do łask powróci. ;)

Powodzenia z załatwianiem reklamacji! :)
 
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

nickeledon napisał/a:
Pęknięcie pierścienia zostało spowodowane obróceniem tegoż i otworzeniem się w kanale wydechowym.
Twoja awaria uświadamia jak ważne jest umiejscowienie zamków i że warto, wręcz należy na to zwrócić uwagę przy zakładaniu tłoka aby zamki znalazły się w odpowiednich miejscach.
nickeledon napisał/a:
Właśnie piszę protokół reklamacyjny do sklepu w Austrii,
Jestem ciekaw jak do takiej reklamacji podeszli by Polscy producenci tłoków w których są źle usytuowane kołki - jak kiedyś poinformowałem jednego ze sprzedawców o tym problemie to mnie wyśmiał i owiał tajemnicą producenta.

Cylinder do szlifu?
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

fred8012 napisał/a:
Cylinder do szlifu?

Jeden z dwóch, takie pół biedy można powiedzieć. Reklamować będę chociaż próbował, ze złożeniem takowej nie ma żadnego problemu co do wyniku to dam znać 100 ojro pieszo nie chodzi w końcu.

motolis napisał/a:
Ale teraz przynajmniej iżak do łask powróci

Iżaki nie były w niełasce tylko dupa zrobiła się za wygodna :) Mam nadzieję, że nie popsuje ci to nastroju przed twoją wyprawą i nie wprowadzi za dużo wątpliwości.
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 398
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Hehehe po jałowym sezonie mogę mieć spory problem z dupą , jestem pozytywnie nastawiony i oby to była jedyna niedogodność związana z jazdą :)
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

Dziś odbyłem rozmowę międzynarodową i reklamacja została uznana. Nowy tłok z kompletem pierścieni i sworzniem dostanę w ramach tak jakby gwarancji. Zostanie zrobić szlif i znów docierać.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 04 Lut, 2015   

Dwa lata szukania, ale wreszcie są. Dwie nówki sztuki z epoki dotarły właśnie z Purgstall :mrgreen:





Jeszcze parę śrubek cechowanych BundD i będzie pełny ortodoks.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

Przy okazji weekendowego Moto Ognicha (ale była chamówa :S ) Puchatemu stuknęło 20 tysiaczków.



a Iż się kurzy ;D

.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 12 Paź, 2015   

Za wzorową postawę i wybitne osiągnięcia Puch dostał szparunki.

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Zrobiłem to, naprawdę zrobiłem. Pierwsze odpalenie, nastawy wymagają jeszcze uwagi, ale będzie dobrze.


fred8012 napisał/a:
Czy można znać przyczyny takiej zmiany?

Czarę goryczy przelało to:


Jakiś marny dwutłokowy Triumph ma regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, a ja nie?

Tak na poważnie problem leży w specyfice konstrukcyjnej silnika, który jest bardzo podatny na spalanie stukowe. Stały punkt wyprzedzenia zapłonu 6,5 - 7 mm daje dobre osiągi w wyższych rejestrach, lecz dochodzenie do nich jest mordęgą właśnie przez stuk pojawiający się w średnim zakresie obrotów pod dużym obciążeniem. Próbowałem różnych ustawień zapłonu i gaźnika lecz z marnym skutkiem. Jako, że głowica w swojej historii była już planowana z kilka razy, to zwiększył się stopień sprężania który jeszcze bardziej intensyfikuje te zjawisko.

Zastosowanie elektronicznego zapłonu ze zmiennym kątem wyprzedzenia powinno te niekorzystne procesy wyeliminować.

Jako, że znany jestem z lenistwa, powrót do oryginału polega na poluzowaniu dwóch śrub mocujących czujnik optyczny, usunięcie go, przykręcenie w to miejsce za pomocą jednej śrubki przerywacza, przełączenia jednego przewodu przy cewkach zapłonowych. Ze względu na zastosowane rozwiązanie konstruktorów nie muszę nawet ustawiać zapłonu.
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Ja tam wolę klasyczny przerywacz, ale mam uczulenie na kondensatory :)

nickeledon napisał/a:
Pierwsze odpalenie, nastawy wymagają jeszcze uwagi, ale będzie dobrze.
Może założył byś temat i pokazał jak to coś podłączyć i ustawić.
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 941
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
Tak na poważnie problem leży w specyfice konstrukcyjnej silnika, który jest bardzo podatny na spalanie stukowe. Stały punkt wyprzedzenia zapłonu 6,5 - 7 mm daje dobre osiągi w wyższych rejestrach, lecz dochodzenie do nich jest mordęgą właśnie przez stuk pojawiający się w średnim zakresie obrotów pod dużym obciążeniem. Próbowałem różnych ustawień zapłonu i gaźnika lecz z marnym skutkiem. Jako, że głowica w swojej historii była już planowana z kilka razy, to zwiększył się stopień sprężania który jeszcze bardziej intensyfikuje te zjawisko.

Spalanie stukowe przy benzynie 95 oktanów? Próbowałeś na 98? Ile oktanów minimalnie zalecała fabryka? Jaki tam jest stopień sprężania? Czy przypadkiem nie są to mechaniczne stuki?
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017   

fred8012 napisał/a:
jak to coś podłączyć i ustawić

Kupujesz u Ediego, wyciągasz z pudełka, podłączasz i masz. Jak będziesz miał problem to zadzwoń! ;D

Spiker napisał/a:
Czy przypadkiem nie są to mechaniczne stuki?

Uwierz mi Spiker na słowo, że po przejechaniu tym motocyklem prawie 40 tys. km jestem w stanie usłyszeć kiedy kołek zabezpieczający pierścień schowa się w głąb tłoka. Jeżeli słyszysz "dzwonienie zaworów" w silniku dwusuwowym to zaczynasz się zastanawiać.

Spiker napisał/a:
Spalanie stukowe przy benzynie 95 oktanów?

Sam byłem zdziwiony, że to możliwe w starym silniku i to na dodatek dwusuwowym które z racji systemu napełniania są bardziej odporne na to zjawisko, a jednak gdy dwa lata temu miałem okazję wracać z Koszalina do Słupska Iżem 56 Archiego to już się nie dziwię. Spalanie stukowe występowało u niego normalnie książkowo, a cylinder aluminiowy, pora roku chłodna, paliwo z markowej stacji (bo Artur innego do swojego motocykla nie wleje) i szok co się działo.

Spiker napisał/a:
Próbowałeś na 98?

Tak, ale też występowało, tylko może mniej nasilone.

Spiker napisał/a:
Jaki tam jest stopień sprężania?

Fabrycznie 6,2:1.

Tak jak już wcześniej pisałem, problemy stwarza konstrukcja silnika, a szczególnie niekorzystny kształt komory spalania. Nieregularny kształt, duża odległość końca głowicy od świecy zapłonowej przy dużym wyprzedzeniu zapłonu 6,5-7,0 mm przed GMP stwarzają wręcz idealne warunki do zaistnienia takiego zjawiska. Konstruktorzy Pucha już we wcześniejszym modelu zmagali się z tą przypadłością, więc dla poprawy procesu spalania mieszkanki wprowadzili drugą świecę.

Głowica Triumpha BDG 250 SL, tu też obserwuję skutki spalania stukowego. Teraz już przeze mnie z grubsza zeszlifowane, ale to są takie drobne punkciki, wżery jakby ktoś czymś dziobał. Te dziurki są efektem implozji paliwa w procesie spalania stukowego, który dosłownie wyrywa odrobiny aluminium z głowicy.

Współczesne silniki pomimo wysokooktanowego paliwa wcale nie są odporne na stuk, tylko że w ich przypadku procesem spalania zawiaduje komputer który dostosowuje skład mieszanki i kąt wyprzedzenia zapłonu do warunków aktualnie panujących w silniku. Często stosowane są tzw. czujniku stuku, montowane na bloku silnika.

[ Dodano: Nie 05 Lut, 2017 ]
Wygląd komory spalania i tłoka gdy występuje zjawisko stuku.

 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 941
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
gdy dwa lata temu miałem okazję wracać z Koszalina do Słupska Iżem 56 Archiego to już się nie dziwię. Spalanie stukowe występowało u niego normalnie książkowo, a cylinder aluminiowy, pora roku chłodna, paliwo z markowej stacji

Miałem dziwne objawy tak jakby stukowe w Planecie przy mocniejszym odkręceniu manetki gazu i na półssaniu, gdy mialem tę nieszczesną dyszę o zmniejszonej przepustowości (do dzisiaj nie wiem czy to było to zjawisko, czapki później nie ściągałem). Po wymianie dyszy na właściwą (215) objawy ustały. Czy Archi nie miał aby tej samej przyczyny? Bo o ile dwutłokowce mogą mieć swoją specyfikę, to sprawny, dobrze ustawiony silnik późnego 56 nie powinien mieć spalania stukowego przy współczesnym wysokooktanowym paliwie, gdy fabryka podawała jako minimum 62 oktany. To nie jest normalne zjawisko dla tego silnika.
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Spiker napisał/a:
To nie jest normalne zjawisko dla tego silnika


To nie jet normalne dla żadnego silnika.

Spiker napisał/a:
nie powinien mieć spalania stukowego przy współczesnym wysokooktanowym paliwie, gdy fabryka podawała jako minimum 62 oktany.


Już kiedyś z Arturem dyskutowaliśmy na temat współczesnych paliw, i oktany owszem wyższe, ale kiedyś paliwo spalało się szybciej.

Spiker napisał/a:
na półssaniu


Właśnie przydławienie dolotu powietrza pozwala zmniejszyć spalanie stukowe. U Ciebie musiało być naprawdę biednie z mieszanką skoro w takiej konfiguracji występował stuk. Jak jechałem Artura 56, to właśnie na "półssaniu", aby nie dzwoniło.
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 926
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Cytat:
Wygląd komory spalania i tłoka gdy występuje zjawisko stuku.



A ja myślałem że w moim pierdzipędzie coś wpadło nad tlok...
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

radarator napisał/a:
coś wpadło nad tlok


W zwaitaktach czasem coś wpada.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna