IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
XIV Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych w Zagórzu
Autor Wiadomość
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   XIV Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych w Zagórzu

To już mój 4 Zlot w Bieszczadach i także ten zalicza się do bardzo udanych, choć pogoda nie była zbytnio sprzyjająca to liczba motocykli i uczestników była imponująca.
Na zlocie m.in. można było zobaczyć Ardie, Sokoła M111, H-D WLA 42 z koszem, H-D WLC, Indiana Big Chief, Junaka M07, Junaki M10, DKW NZ 350-1, ZIS M-72, M-72, M-72M, K-750, Dniepra MT-16, SHL M11, Jawa 353, Matchless D80 'Sports' 500, BMW R35, BMW R12 i inne.

Zabrakło natomiast dwóch Dekawek, które miały dotrzeć na zlot a było to DKW NZ 250 Komara i DKW SB 500 Bodka.
Bodek napisał mi SMS-a, że niestety nie dostał wolnego i nie da rady przyjechać, natomiast Komar dostał BANA od żony na jeżdżenie po Bieszczadach i musiał siedzieć i bawić córę :P

Na zlot z Rzeszowa do Zagórze nie miałem daleko bo zaledwie 85 km co z dwiema przerwami na daje czas przejazdu 1,5 godz. wiec nie jest źle.

Po zakwaterowaniu się (czyt. rozbiciu namiot) zacząłem szukać znajomych wpośród zlotowiczów z :piwo: w ręku no i spotkałem Dwadziesciajeden, który tym razem ze względów zdrowotnych przyjechał samochodem :P

Noc z piątku na sobotę było zimno, tak twierdzą inni, mi było ciepło bo pojechałem z moją dziewczyną ;)

W sobotę odbyła się parada-rajd po Bieszczadach, my przed paradą pojechaliśmy do sklepu i zatankować Dyktę, ale niestety parada ruszyła wcześniej niż planowo o 9, więc my ruszyliśmy na drugi zlot do Ustrzyk Dolnych a tym razem za kierownica Dykty usiadał Magda.

W drodze powrotnej w Ustjanowej Dolnej zaraz za przejazdem kolejowym Magda stwierdziła, że tylny hamulec bardzo osłabł do tego stopnia, że praktycznie go nie ma. Stwierdziłem, że natychmiast to trzeba zrewidować bo jazda we dwoje na sprawnym tylko przednim heblu w Bieszczadach to samobójstwo.



Zatrzymaliśmy się i w ciągu dwóch minut odkręciłem koło i zaraz zdjąłem bęben napędowy i moim oczom ukazały się popękane i rozsypane okładziny hamulcowe :/ ale nie ma strachu gdyż z przodu są dobre więc padła decyzja, że trzeba przełożyć z tyłu na przód. Operacja trwała jakieś 15 minut i Dytka znów miała hamulec główny, natomiast to co zostało z tylnego poszło do przodu. Na jednej szczęce nie było już nic a na drugiej pół dobrej okładziny i pomimo tego, że była to tylko 1/4 hamulca to dział nie najgorzej :D
Daleko nie ujechaliśmy bo aż do Leska, ale to już nie przez motocykl tylko przez nas, bo Dekawce wcale nie przeszkadzało, że pada i musieliśmy zrobić godzinny postój 10 km przed Zagórzem, przy okazji posilając się bardzo dobrą pizzą.

W między czasie jak wracaliśmy z Ustrzyk Dln. dobijał się do nas na tel Tomblack, że już jest na miejscu, i że przyjechał na zlot jako ostatni suchy uczestnik, jak go znam to jechał z duszą na ramieniu bo jak każdy wie Junaki są bardzo czułe na deszcz. Po chwili padał decyzja, że jedziemy bo i tak nie przestanie padać i ponownie Madzia za sterami Dekawki, jechała bardzo dzielnie i po raz pierwszy w deszczu, na szczęście dojechaliśmy szczęśliwie nawet nie zmokliśmy tak bardzo, a potem już bawiliśmy się do późnych godzin :beer:

Na drugi dzień pogoda była już bardziej łaskawa, my dzień zaczęliśmy od dobrego śniadania zaserwowanego przez Madzię.

Także udało się przeprowadzić parę konkurencji sprawnościowych m. in. slalom, jazda wolna i łapanie kiełbasy na sznurku jadąc motocyklem, my spróbowaliśmy swoich sił w pierwszych dwóch konkurencjach ale bez szału :|


Potem na zlot dojechał johan1 na swoim ZIS M-72.

Chwile pogadaliśmy podczas pakowanie gratów i razem ruszyliśmy w drogę powrotną do domu, tuż przed samym Rzeszowem w Boguchwale wjechaliśmy w ścianę deszczu ale już nie było sensu się zatrzymywać bo nawet nie było gdzie.

Nieco przemoczeni ale bardzo zadowolenie dotarliśmy do zupełnie suchego Rzeszowa, a Dykta obładowana nami i gratami spisał się na medal :D

Zapraszam do obejrzenia wszystkich zdjęć w mojej prywatnej galerii XVII ZLOT ZAGÓRZ 2012.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Rajd na pewno w klimacie, bo po to są takie imprezy. Mi one najbardziej odpowiadają. Fajną masz tą DKWkę, trzaśniesz ją kiedyś na oryginalne malowanie?
I jeszcze jedno pytanie, czy WLA było najliczniejszą grupą motocykli?
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

"Fajna relacje, szkoda że napisał ją tak nerwawo, że czytał ją ja zdyszała się."

Ozzy. Fajnie, że próbujesz coś opowiedzieć, ale jak już to robisz to rób to schludnie. Przeczytałem cały post i dostałem zadyszki. Zanim wciśniesz wyślij przeczytaj za dwa razy co napisałeś, bo sobie robisz wątpliwą renomę.

Wracając do tematu technicznego. Szczęki tylne są szersze od przednich, po ich zamianie nie rozwaliłeś sobie czegoś? Druga sprawa jest taka, że na bazarach w Łodzi litwini robią lepsze lub gorsze repliki tylnych tarczy kotwicznych do Iża350, lepsza była by taka niż od 49-tki.

Generalnie jest OK.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

Gaca napisał/a:
na bazarach w Łodzi litwini robią lepsze lub gorsze repliki


To już na bazarach nawet robią, a myślałem że tylko w stodołach z łyżeczek :)
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

KOZA napisał/a:
Fajną masz tą DKWkę, trzaśniesz ją kiedyś na oryginalne malowanie?
I jeszcze jedno pytanie, czy WLA było najliczniejszą grupą motocykli?


Dykta jest w oryginalnym malowaniu RAL 1002
Na zlocie były dwa motocykla H-D w wersji WLA i WLC.

Gaca napisał/a:
Wracając do tematu technicznego. Szczęki tylne są szersze od przednich, po ich zamianie nie rozwaliłeś sobie czegoś? Druga sprawa jest taka, że na bazarach w Łodzi litwini robią lepsze lub gorsze repliki tylnych tarczy kotwicznych do Iża350, lepsza była by taka niż od 49-tki.


Akurat ja mam obydwie szczeki i z tyłu i z przodu takie same czyli od przodu, stad nie było moich obaw przed jakimkolwiek uszkodzeniem ;)
Co do tylnej tarczy to szukam stalowej repliki do żeliwa ale bez powodzenia, a na Łodzi to już dawno temu byłem to szczerze mówiąc nie wiedziałem że takowe Litwini klepią, trzeba będzie się za nimi przejechać.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Ozzy napisał/a:
...na Łodzi to już dawno temu byłem to szczerze mówiąc nie wiedziałem że takowe Litwini klepią, trzeba będzie się za nimi przejechać.
Gaca wspomniał w tym temacie http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=4833, że są dostępne repliki.
Gaca napisał/a:
...- tylna tarcza kotwiczna (współczesna niedoróbka, najprawdopodobniej surowy niewykończony odlew)...
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

W DKW NZ350-1 kolor afrykański nie powinien występować, bo pomijam że w 44' już dawno Niemców w afryce nie było, ale rzucił mi się w oczy zbierak błota, a po co on w afryce? Oryginalny kolor to chyba feldgrau i "ciapy", oraz biały ( inwencja twórcza kierowców) , bo takie motorki widziałem na zdjęciach z Rosji.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

DKW NZ 350-1 fabrycznie wychodziły w takim kolorze RAL 1000 lub RAL 1002, a wszystko to przez ogolą dyrektywę wydaną z początku lutego 1943 roku przez OKW (Ober Komando Wehrmacht) malowanie całego sprzętu wojskowe na w kolorze piaskowy na europejskim teatrze działań wojennych. Wzięło się to z doświadczenia pola walki na rosyjskich stepach i bezdrożach że kolor otoczenia był bardzie piaskowy niż szary stad zmiana malowania pojazdów na kolory piaskowe. Kolor stosowany w Afryce północnej przez Afrika Korps to kolor RAL 8000 więc całkowicie inny kolor niż mój.
Feldgrau czyli RAL 7021 był używany do końca 1942 roku, ale po tym roku nanoszono na niego jak piszesz różnego rodzaju kamuflaż głownie z wykorzystaniem koloru RAL 1002.
Tak więc żeliwna Dykta ma być tylko w jednym właściwym kolorze zgodnym rocznikowo czyli na piaskowo.
Skrobak błota było po to aby śnieg czy też błoto lepiące się do opony nie zapychało szczeliny napędu przy silniku co szczególnie po zgaszeniu i ostygnięciu motocykla mogło później spowodować jego unieruchomienie, podejrzewam że ten element także pojawił się tam z doświadczenie z frontu wschodniego.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Ozywiscie każdy wyjazd staruchem należy chwalić i zazdrościć, co niniejszym czynię.

Uwaga natomiast techniczna, że w motocyklu zasadniczym i hamulcem jest hamulec przedni.
Osobiście polecam okładziny hamulcowe klejone z miekkiego materiału stosowanego
współcześnie do aut, skuteczność gwarantowana.
 
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

skrzydlaty, ja nie od wczoraj jeżdżę motocyklem i wiem który hamulec w motocyklu jest podstawowy ale i w przypadku mojej Dykty i Iża 49 jakiego wcześniej miałem w obydwu przypadkach skuteczniej hamowało się tyłem niż przodem.
Może nie mam na tyle siły w paluchach żeby ścisnąć klamkę ale okładziny miałem współczesne i nie mogę narzekać na ich skuteczność.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

"nie od wczoraj jeżdżę motocyklem i wiem który hamulec w motocyklu jest podstawowy "
- Z twojej wypowiedzi wynikało, że hamulec tylny określasz jako główny, a że czytają nas często 'młodzi' motocykliści, niech zdobywają ścisłą wiedzę i zgodną ze sztuką;

" miałem współczesne i nie mogę narzekać na ich skuteczność."
- I tu dostrzegam przyczynę awarii, gdyż wg. mnie współczesne okładziny słabo
nadają się do nitowania.
 
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Nie psują i nie zużywają się tylko części w motocyklach, które tylko stoją w garażu ;)
Co do zużycia tych okładzin to stwierdzę to tak, że były aż nadto miękkie i dość szybko poleciały i trzeba będzie zamówić nowy komplet u Pana Romualda Kozłowskiego i na jego okładzinach jeździłem najdłużej bo polecił mi je już ponad 2 lata temu KOZA.
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Grzegorz


Motocykl: Iż-49
Posty: 60
Skąd: Bieszczady
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Panowie główny hamulec w moto to jest przedni hamulec, ale w naszych staruchach często jest tak że tył działa lepiej od przodu. Uzywajmy jednocześnie dwóch.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Ozzy napisał/a:
Także udało się przeprowadzić parę konkurencji sprawnościowych m. in. slalom, jazda wolna i łapanie kiełbasy na sznurku jadąc motocyklem,

Mnie najbardziej interesuje, co się stało z kiełbasą? Mieliście musztardę? :)

Hmmm... Moze jednak warto jeździć na takie imprezy? :mrgreen:
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Musztarda była i każdy gryzł tą samą kiełbasę :/
My jednak nie skusiliśmy się na walkę w tej konkurencji :P
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 21 Lis, 2012   

Co do tylej tarczy kotwicznej, do której przyczepił się Gaca to już mam właściwą ;)







Tarcza jest w raz ze szczękami hamulcowymi i oryginalnymi nacinanymi okładzinami z epoki i to w całkiem ładnym stanie.
Także przednia tarcza jest do wymiany bo mam aluminiową a stalowa już w drodze, oj wykosztowałem się :rotfl:
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

Ozzy napisał/a:
Co do tylej tarczy kotwicznej, do której przyczepił się Gaca to już mam...
Jak Ci Gaca tą dyktą poczęsie to połowę Forum obdzieli ;) Dawaj ją tu na stół do odpowiedniego działu to sobie ją pooglądany :)
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

fred8012, wszystko jest u mnie na forum http://www.dkw.pun.pl/viewtopic.php?id=89&p=1
Nie ma sensu dwa razy klepać tego samego, po za tym Gaca zagląda do nas na forum to widział mój sprzęt ;)
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
roman


Motocykl: Iż-56
Posty: 326
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

Jak znajdziesz chwilę to załóż nowy temat w dziale Garaż/Pozostałe, jest sens żeby to zrobić bo chcąc obejrzeć Twój motocykl trzeba się logować na tym forum DKW, a tak będzie tutaj.
_________________
ИЖ 56 - 1958r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów XVI Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych w Zagórzu
8-10 sierpnia 2014
Ozzy Imprezy 5 Pon 11 Sie, 2014
Ozzy
Brak nowych postów XXI Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych Zagórz 2019
09-11.08.2019
Ozzy Imprezy 7 Wto 27 Sie, 2019
Suchy
Brak nowych postów XIX Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych Zagórz 2017
11-13.08.2017
Ozzy Imprezy 14 Pon 28 Sie, 2017
Ozzy
Brak nowych postów XX Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych Zagórz 2018
10-12.08.2018
Ozzy Imprezy 8 Pią 07 Wrz, 2018
Ozzy
Brak nowych postów XXII Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych, Zagórz 2021
06-08.08.2021
Ozzy Imprezy 14 Czw 19 Sie, 2021
Ozzy
Brak nowych postów XXIV Bieszczadzki Rajd Pojazdów Zabytkowych Zagórz 2023
11-13.08.2023
Ozzy Imprezy 11 Czw 24 Sie, 2023
Ozzy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna