IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Dyrektywa UE o kontrolach technicznych pojazdu
Autor Wiadomość
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   Dyrektywa UE o kontrolach technicznych pojazdu

Ha! Wreszcie dobiorą się do tyłków iżowców jeżdżących na prądnicach od emzetek albo od skuterków i tych z koszami w wersjach bez literki K! Wkrótce nie będzie wolno sobie tak cudować:

To nie prima aprilis. "Auto Świat" informuje, że Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą o kontrolach technicznych pojazdu. Oznacza ona praktycznie koniec tuningu. "Auto Świat" cytując "Daily Mail" podkreśla, że przyjęcie tych przepisów będzie kresem jazdy po drogach publicznych milionów aut. Nowej kontroli nie przejdą już ani samochody stuningowane, ani oldtimery.

Dyrektywa mówi, że każdy nowy samochód przez cały okres eksploatacji powinien zachować fabryczną specyfikację i wygląd. To oznacza zakaz używania np. innych kół, zmodyfikowanego podwozia czy wszelkich dodatków do nadwozia. Kłopotem mogą okazać się spojlery, a nawet wycieraczki mające inną długość niż fabryczna.

Jakie przesłanki mogły przyświecać twórcom projektu dyrektywy? By uzasadnić tak radykalne przepisy, z pewnością trzeba byłoby sięgnąć absurdalne argumenty. Eurokraci mogli użyć wytrychu o nazwie ekologia. W końcu żaden tuningowy element nie jest bezwzględnie potrzebny do jazdy. Jednocześnie wyprodukowanie każdego z nich oznacza emisję CO2 i innych zanieczyszczeń. Pozostaje jeszcze kwestia losu oryginalnej części.

Bardzo ostro przeciwko nowym pomysłom protestują Brytyjczycy. Na Wyspach tylko przy renowacji zabytkowych aut pracuje 28 000 ludzi, zaś tuningiem zajmuje się zawodowo 10 000 osób. Przedstawiciel Federacji Klubów Aut Zabytkowych twierdzi, że tego typu rozwiązania są irracjonalne i nie do zaakceptowania, gdyż modyfikacje, zmiany i ulepszenia są częścią historii motoryzacji.


Źródło: http://moto.wp.pl/kat,551...ml?ticaid=1f32e
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Chciałbym zobaczyć minę Hartmanna po przeczytaniu tego tekstu. Chyba zostanie (o ile już nie jest) eurosceptykiem. :mrgreen:

No i puszki prądów znowu podrożeją... :)
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Hehe dobrze że stara prądnica 6V 45W do Dykty leży na półce wraz z reglem. :P

Ale tak na poważnie to jeszcze jak znam życie przecież będą powołanie od życia komisje z "znaFcami tematu" i specjalistami w dziedzinie czy to jest oryginał czy też nie?

Paranoja! :O
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Warto było przy kompletacji dążyć do oryginału, choć przyznaję że myślałem o prądnicy od MZ. :chillout:
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

My tu śmichy-chichy a oni całkiem na poważnie tak sobie planują.
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

I co z tego że se planują, to jest Polska i tu raczej nie będzie zbyt wielu specjalistów od tych kontroli, gestapo z kolei często jest tępe nie wiedzą w większości przypadkach jakimi motocyklami się poruszamy, będzie jak było z diagnostami spokojnie człowiek się dogada więc w czym problem?
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
jeż
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 929
Skąd: Konin/Wilczyn
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Spokojnie panowie to dotyczy samochodziarzy. Choć i tak myślą o tym za późno.
Powinni wprowadzić to wraz z wycofaniem numerów silnika z dowodów rejestracyjnych. Wprowadzenie silnika jako część wymienną w Polsce był błędem i teraz próbują jakoś to naprawić.
Sprzedając części nie raz już się spotkałem z kombinatorstwem Polaków w dowodzie wpisana pojemność 1.6, mechanik mi mówi, że to raczej będzie 1.8 bo coś jest tam inaczej, a w rzeczywistości po dobraniu części wychodzi, że 2.0 ehh ręce opadają.

Tak na marginesie ciekaw tylko jestem jak taki kontroler ma odróżnić silniki jeden od drugiego np: w oplu 1.4 od 1.6, czy 1.6 od 1.8 gdy one z zewnątrz wyglądają identycznie.
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Może i spokojnie a ja uważam, że dobrze, że ktoś się bierze za te wszystkie samowolki, i przekładanie silników i prądnic i zakładanie spojlerów.

Zresztą kontrole techniczne w końcu się zacieśnią i nie będzie już tak łatwo.
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Michał, A co ty do tych prądnic tak się czepiasz?
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Nie tylko prądnic - tuningu.
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Michał napisał/a:
Nie tylko prądnic - tuningu.

Ty też Michał masz stjuningowany motocykl. Nie masz tam oryginalnej prądnicy, a przynajmniej przerywacza ;)

Nie powiem, że wszystkie stelaże pod bagaże będzie trzeba zdemontować, bo żaden z motocykli nie był fabrycznie w nie wyposażony.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Dzięki tym mądrym ludziom, nasz ogórek wygięty jest pod odpowiednim kątem, ślimak stał się rybą, a pomidor owocem. Ostatnio pracują nad odpowiednią gęstością Koziej brody. :D Niedługo zakażą nam sexu w trakcie ciszy nocnej.

To są idioci, w latach 90-tych jeździły "choppery-druciaki" i jakoś wypadki samoróbek były rzadkością. Znam kilku "powypadkowców" i każdy ich wypadek był na Japonii. Ze słyszenia tylko wiem, o jakimś gościu co miał wypadek na Iżu. Żadnych hot-rodów i customów, wszędzie tylko oryginalne BMW w jedynym słusznym czarnym kolorze.

PS. Nie jestem pewien, czy ogórek nie został "uwolniony". :]
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Michał napisał/a:
Jakie przesłanki mogły przyświecać twórcom projektu dyrektywy?


Takie przepisy tworzą ludzie, którzy są autorytetem samym dla siebie. Kombinują i wymyślają coraz to nowe idiotyczne projekty, głównie po to aby uzasadnić swój byt. Ta gigantyczna Wieża Babel musi się w końcu rozlecieć, w końcu chimera pożre się sama.
_________________
jarcco
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

to sa jakies jajca .... zygc sie chce ? rownie doibrze UE może ustalic długość fiuta i bedziemy musieli sobie obrzezywac kapucyny :no:
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przykrywanie pojazdu na zimę
czyli w czym, czy i czym?
hrabia_T Hyde Park 16 Czw 06 Gru, 2012
jarcco
Brak nowych postów [Iż] Wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu
Pomoc w uzupełnieniu niejasnych rubryk
lukulus Ogólne 15 Sro 15 Gru, 2010
granat
Brak nowych postów [Inne] Rejestracja pojazdu w Polsce - nowe przepisy
30 dni na rejestrację / wyrejestrowanie pojazdu, inaczej kara 1000 zł
Spiker Ogólne 5 Pią 26 Lip, 2019
nickeledon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna