IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Sokół 1800 - reaktywacja
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3301
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   Sokół 1800 - reaktywacja

Okazuje się, że nie tylko trup Junaka wystaje z szafy. :)

Jest szansa na rozpoczęcie produkcji motocykli Sokół, produkowanych przed wojną w Ursusie i w latach 1947-50 w Warszawie. Produkcją mają się zająć Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. Jak dowiadujemy się w serwisie newconnect.info, w projekt reaktywacji motocykli Sokoł zdecydowała się zainwestować firma Silva Capital Group S.A, dawniej MW Tenis, działająca w obszarze biznesu związanego ze sportem tenisowym (w radzie nadzorczej zasiada pan Wojciech Fibak).

18 września 2012 r. Silva Capital Group S.A. objęła 25.000 akcji o wartości nominalnej 1.00 zł każdy stanowiących 25% udziałów i głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w spółce Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. Objęcie nastąpiło po cenie równej wartości nominalnej. Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. powstały w Warszawie, we wrześniu 2012 roku. Główną ideą spółki jest reaktywowanie legendarnego polskiego motocykla Sokół.
 
Nowy Sokół będzie bazował na przedwojennej konstrukcji Sokoła 1000. W przyszłości spółka zamierza produkować dwa modele:
 
- Sokoła 1800 o mocy od 120 do 180 KM
- Sokoła 1300 z silnikiem o mocy od 68 do 80 KM.
 
Reaktywacja Sokoła rozpocznie się od budowy prototypu Sokół 1800. Oficjalna prezentacja ma nastąpić we wrześniu 2013. Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. planują docelową produkcję na poziomie ok. 30 sztuk rocznie. Motocykl "Sokół" ma być unikatową, ultranowoczesną konstrukcją tworzoną w Polsce przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu motocykli typu CUSTOM.



http://www.warszawa.pl/Mo...eaktywacja.html
http://www.tvbiznes.pl/pr...m=12779710,c=37
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Mnie się jego sylwetka nawet podoba. Tyle tylko że to nie jest już Sokół z przed lat. Tak więc podobnie jak w przypadku Junaka, oferta nie jest raczej skierowana do miłośników zabytków. Myślę że właściciele "prawdziwych" Sokołów, będą o nim mieli zdanie podobne jak posiadacze dawnych Janków o dzisiejszych.

Z tą różnicą, że w tym przypadku sukces ma się opierać pewnie na grubych portfelach. Stąd próba stworzenia "unikatowości" w krótkich seriach.
_________________
jarcco
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

jarcco napisał/a:
Myślę że właściciele "prawdziwych" Sokołów, będą o nim mieli zdanie podobne jak posiadacze dawnych Janków o dzisiejszych.

Chyba nie, bo po pierwsze będzie produkowany w Polsce i jest dość wierną kopią tamtego Sokoła a po drugie będzie kosztował więcej niż oryginalny Sokół 1000 nawet po profesjonalnej restauracji. Mam wrażenie, ze zakładana sprzedaż trzydziestu sztuk rocznie jest mało realna do osiągnięcia.

Inna sprawa, czy aby firma o szumnej nazwie Silva Capital Group S.A, dawniej MW Tenis nie skończy jak słynna firma z ul. Długie Ogrody w Gdańsku?
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

"... No i jak to teraz wygląda? Jak gówno w lesie." Tyle na temat tego badziewia, gostka od stylizacji zwolnić i może coś następca po ASP wyskrobie godnego uwagi, a jak brak pomysłów, to korzystajcie ze sprawdzonych wzorców, jak chłopaki z KIWI Indian.



Nawet silniki superowe


Bo po co, profanować piękne rzeczy.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2012   

Chyba nie jest aż tak źle z tym nowym Sokołem (o ile w ogóle powstanie). Lekka sylwetka nawiązująca do oryginału. Akurat te wszystkie Indiany i Harleje kojarzą mi się wyłącznie z frędzlami (które wzbudzają we mnie tylko litość). Teraz tego pełno a ten ma być ciut inny.
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Te błotniki to przegięcie. Chcą coś w stylu retro, jeszcze go nie ma a już robią z niego choppera.
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Proszę bardzo - Sokół 150:



Styl frędzlowy i błotniki głębokie. Powinien was zadowolić :lmao:
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Jak lekka sylwetka maże nawiązywać do Sokoła 1000, dla mnie nie pojęte, przecież to ogromne bydle było, Indian Chief to kwintesencja motocykla, a frędzle to raczej choppery, tak jak ten na twojej fotce. A ten niby Sokół, to raczej styl boober i to wiejski.
Tu masz Michał Sokoła 1000, bo chyba zapomniałeś jak on wygląda :hihi:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

A gdzie ja napisałem, że Sokół 1000 był lekki? :) Sokół 1800 ma lekką sylwetkę.
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Michał napisał/a:
Lekka sylwetka nawiązująca do oryginału.

Z kontekstu można wywnioskować.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2012   

Zależy o co się wnioskuje. :)
 
 
prezes


Motocykl: Iż-56
Posty: 60
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Wybaczcie ja wnioskuję że gdyby włożyć inny silnik i błotniki, zmienić malowanie była by całkiem fajna współczesna WSK m06. Do następcy sokoła faktycznie dużo brakuje. Pomysł polskiego motocykla o dużej pojemności naprawdę trafiony. Niech się lepiej zastanowią czy retro czy tjuning, bo inaczej wyjdzie z tego pośmiewisko. :thumbup:
 
 
Maciekpiti


Motocykl: Iż-49
Posty: 212
Skąd: Radom
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012   

Dla mnie to kibel i tyle. Sokół 1000 to dla mnie najpiękniejszy Polski motocykl, nie tylko ze względu na jego wygląd ale przede wszystkim niezawodność.
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012   

No to w końcu kibel czy najpiękniejszy? :)
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 30 Wrz, 2012   

Najpiękniejszy kibel? :hmm:
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

Bardzo celnie opisał temat autor artykułu z tego linka:

http://www.breinride.home...d=485&Itemid=70
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

Co nie zmienia faktu, że to brzydal.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Pożyjemy, zobaczymy. :P
(Tak naprawdę to nie pierwsza próba reaktywacji krajowej produkcji motocykli.)
 
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Miło, że nie chcą robić jakiegoś ścigacza albo wielskiego choppera, ale wyszedł ultra badziew, ni klasyk, ni motocykl do jazdy.
Pełno jakiś anachronizmów, dolnozaworowy silnik, tarcza w schowana w bębnopodobnym pudełku... nie rozumiem czemu nie zrobić prawdziwego bębnowego hamulca. Kopniak służący tylko za wyłącznik? WTF? Dla miłośnika Sokołów będzie to urągowisko dla marki, a dla reszty będzie to po prostu motocykl zupełnie nieatrakcyjny, równie dobrze można by upychać repliki WSek ze złota skoro jego fajność ma polegać jedynie na tym, że będzie bardzo drogi.
No i brzydkie to. I po co silniki takie mocne.

Sens miałoby myślę konstruowanie czegoś bliskiego replice, powiedzmy silnik bęz większych zmian (ale miło byłoby aby części były z oryginalnym Sokołem niekontatybilne, bo zaraz oszuści upychali by części współczesne jako oryginalne stare), ewentualnie nowocześniejsze zawieszenie, i tyle!
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3301
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

sztyga20 napisał/a:
WTF? Dla miłośnika Sokołów będzie to urągowisko dla marki, a dla reszty będzie to po prostu motocykl zupełnie nieatrakcyjny, równie dobrze można by upychać repliki WSek ze złota skoro jego fajność ma polegać jedynie na tym, że będzie bardzo drogi.
No i brzydkie to. I po co silniki takie mocne.

Nie ma się co spinać. Dla potencjalnego nabywcy tego Sokoła sprawy, o których piszesz nie mają najmniejszego znaczenia. Ważne, że motocykl będzie drogi, limitowany no to i że sąsiadowi ze strzeżonego osiedla będzie gul skakał z zazdrości, gdy się go odpali podczas coweekedowego woskowania na trawniku. :)

A poza tym sądzę, że i tak się im nie uda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów WFM reaktywacja :)
WFM_PL Pozostałe 2 Sob 21 Lis, 2009
WFM_PL
Brak nowych postów Iż-56 reaktywacja ;)
panz Hyde Park 0 Pon 26 Lis, 2007
panz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna